Gość elvis80 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 mam nadzieje ze nie będzie :ot: koledzy mam pytanie...czym może być spowodowany /tak mi się wydaje/ zbyt duży ubytek płynu do chłodnicy w 2,0FSI 2003rok, i tutaj moje sugestie.... 1. nie widać nigdzie na osłonie silnika ani na zderzaku żeby się z chodnicy coś lało 2. rano trochę dymi na bialo ale trudno żeby było inaczej przy temperaturach minusowych 3. ogrzewanie kabiny działa bez zastrzeżeń 4. wskaźnik temp silnika spoko 90stC szybko łapie temp i się mi nie przegrzewa 5. spalanie miasto 12l trasa 7,2l więc spoko 6. 1l płynu dolewałem ok. 2 miesięcy temu - dzisiaj ok. 800ml znowu 7. auto miało zmienianą głowicę przez osobę odsprzedającą mi A4 z uszczelką może w tym tkwi problem.... PODAJCIE MI SWOJE POMYSŁY - MOŻE TA JEDNOSTKA TAK MA?? CZY MAM SIĘ ZACZYNAĆ STRESOWAĆ??
ROBERT Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 ... 7. auto miało zmienianą głowicę przez osobę odsprzedającą mi A4 z uszczelką może w tym tkwi problem.... PODAJCIE MI SWOJE POMYSŁY - MOŻE TA JEDNOSTKA TAK MA?? CZY MAM SIĘ ZACZYNAĆ STRESOWAĆ?? Tak nie ma żadna jednostka, płyn nie ma prawa znikać ... :gwizdanie: ad.7. nie chcę Cię (jak napisałeś wyżej) "stresować" ale, najprawdopodobniej tu tkwi problem - głowica albo uszczelka Sprawdź czy jest charakterystyczny siwy dymek. Poszukaj jeszcze wycieków- białych śladów na wszystkich wężach i połączeniach ukł. chłodzenia
Gość elvis80 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 nigdzie nic nei widać bialego.....?
Wandej Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Też bym obstawił uszczelkę :gwizdanie: Mi ubyło raz tak połowę zbiorniczka ale to przez kopanie się w zaspie Temperatura płynu osiągnęła przez chwilę około 100 stopni więc mogło troszkę wyparować. Ale ubywać nie powinno :gwizdanie:
Gość elvis80 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 jakie to koszty??? i czy muszę się z tym spieszyć mega...czy obserwować co się będzie działo......
ROBERT Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 jakie to koszty??? i czy muszę się z tym spieszyć mega...czy obserwować co się będzie działo...... Tak od razu się nie śpiesz z tą głowicą lub uszczelką. Najpierw sprawdź czy to na pewno to. 1. Jak wygląda olej ? 2. Jak wygląda płyn w zbiorniczku wyrównawczym ? 3. Siwy/biały dym jest też na ciepłym silniku ?
Kierownik Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Jeżeli na bagnecie i/lub na korku wlewu oleju taki "biały kisiel" to znaczy że uszczelke trafil szlak , roboty jest sporo i nie potrafie ci powiedziec czy koszta bedą az tak mocno tragiczne (zwalenie głowicy, wymiana uszczalki , przeczyszczenie układu , nowy olej , nowy filtr , nowy płyn chłodzący)
GRYFI Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 jeśli to uszczelka pod główką, to tragedji w kosztach nie ma bo planowanie głowicy to koszt 50-100 pln a uszczelkę kupisz za 100 pln. do tego płyny, uszczelka nasady i robota. Razem wyjdzie z 1000 pln no chyba że pojedziesz do aso to będzie 2500
ROBERT Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Tylko jak dla mnie 0.8 litra płynu na dwa miesiące to raczej mało jak na uszczelkę lub samą głowicę, no chyba, że bardzo mało jeździsz. Przyjrzyj się też pompie wody czy przypadkiem się nie "poci"
Gość elvis80 Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 jakie to koszty??? i czy muszę się z tym spieszyć mega...czy obserwować co się będzie działo...... Tak od razu się nie śpiesz z tą głowicą lub uszczelką. Najpierw sprawdź czy to na pewno to. 1. Jak wygląda olej ? 2. Jak wygląda płyn w zbiorniczku wyrównawczym ? 3. Siwy/biały dym jest też na ciepłym silniku ? ODP: 1. olej normalny kolor bez jakichś dziwactw... brak mazi białawej na korku 2. plyn koloru dokladnie takiego samego jaki dolewam /niebieski/ DYNAMIC GEL czy jakos tak na BP kupuje 1l = 12zł 3. nie ma dymu na zimnym czy tez na ciepłym - no chyba ze na zew temp osiąga poniżej 0stC [br]Dopisany: 24 Marzec 2010, 22:52_________________________________________________ Tylko jak dla mnie 0.8 litra płynu na dwa miesiące to raczej mało jak na uszczelkę lub samą głowicę, no chyba, że bardzo mało jeździsz. Przyjrzyj się też pompie wody czy przypadkiem się nie "poci" kolego mam auto od stycznia - jeżdżę mało/dużo ?? ok. 1tyś/miesiąc więc ja wiem chyba tak średnio jest z tym przebiegiem (dodam że jeżdżę głównie po mieście... kolego gdzie ta pompa - jak powiesz gdzie patrzeć to się przyjrzę...
ROBERT Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 ... kolego gdzie ta pompa - jak powiesz gdzie patrzeć to się przyjrzę... Pod osłoną rozrządu powinno by ją widać
domjenick Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Jeżeli na bagnecie i/lub na korku wlewu oleju taki "biały kisiel" to znaczy że uszczelke trafil szlak niekoniecznie- krótkie dystanse na zimnym,lub niedogrzanym silniku ,powoduje identyczny efekt,problemem bym to nazwał,gdyby pojawiało sie tak nawet na rozgrzanym silniku+ kolor płynu w zbiorniczku,przypominający kawę z mlekiem,do tego jeszcze dymienie i ubytek oleju-wtedy to podstawa,żeby twierdzić,że to pęknięta uszczelka
ROBERT Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 ... 2. plyn koloru dokladnie takiego samego jaki dolewam /niebieski/ DYNAMIC GEL czy jakos tak na BP kupuje 1l = 12zł ... Powinien być G12 +(+) różowy/fioletowy. DYNAMIC GEL czy jakos tak na BP kupuje 1l = 12zł co to w ogóle za wynalazek ? Tu może tkwi przyczyna, może po nim nie ma charakterystycznych białych śladów świadczących o wycieku
Gość elvis80 Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 NO W SUMIE PISZE G12 NA KOKU A JA KUPUJE NA STACJI BP PIERWSZY LEPSZY PŁYN DO CHŁODNIC CZY TO ŹLE???[br]Dopisany: 24 Marzec 2010, 23:22_________________________________________________ ... 2. plyn koloru dokladnie takiego samego jaki dolewam /niebieski/ DYNAMIC GEL czy jakos tak na BP kupuje 1l = 12zł ... Powinien być G12 +(+) różowy/fioletowy. DYNAMIC GEL czy jakos tak na BP kupuje 1l = 12zł co to w ogóle za wynalazek ? Tu może tkwi przyczyna, może po nim nie ma charakterystycznych białych śladów świadczących o wycieku W SUMIE NIE POMYŚLAŁEM nawet na zbiorniczku pisze G12 - ale co to G12 oznacza lepkość płynu czy jak??? Moze markę pomóżcie...nie wiem czy DYMANIC GEL czy inne ustoństwo ale na bank do chłodnic na -37st C pzystosowany
ROBERT Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 REGULAMIN FORUM - pkt.17 ... Leje się tylko G12+(+)
Gość elvis80 Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 o f*ck.....nalałem DYNAGEL 1l taki: http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/p,pl,201,dynagel+5l+plyn+do+chlodnic+-37st-.html i co ja mam począć teraz??
ROBERT Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Dynagel niby jest mieszalny z G12 (glikol etylenowy), ale powinno się lać taki jaki zaleca producent czyli G12
Gość elvis80 Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 i to myślisz ma wpływ - mam w to wierzyć?
M_ILES Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Polecam test cisnieniowy, pewnie znajdziesz jakis warsztat w poblizu, ktory go poprawnie przeprowadzi, i odkryje wszystkie nieszczelnosci ukladu chlodzenia, bo na to bym stawial. W calym ukladzie jest ladnych pare uszczelek - O-ringow, minimalna nieszczelnosc powoduje, ze nie odkryjesz wycieku tak latwo (dopiero gdy przyjdzie temperatura, i cisnienie plyn zostaje wyciskany, czesto spada na blok silnika i odrazu wyparowuje). Przejedz palcem i sprawd, czy jest pokryty/przypruszony tak bialawa, drobna maczka. Polecam obserwacje termostatu (laczenie obudowy, oraz czujnika, wlotu rurki zelaznej).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się