Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Likwidacja zadrapań i przytarć


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Wczoraj podczas mycia mojego auta zauważyłem że nad tylnym nadkolem jest u mnie minimalne zadrapanie, lecz jest ono tak głębokie, że zaczęło korodować. I pytanie czym to można zakonserwować, żeby dalej się nie rozwijała rdza. Chyba że ze względu na ocynk pozostanie na tym miejscu?? Bo mam też odpryski na masce i nie wiem jak to wszystko zniwelować. I małe pytanko czym likwidujecie minimalne rysy na lakierze?? Widziałem jakieś pasty z dodatkiem lakieru które wypełniają luki. Chciałbym się obejść bez polerki mechanicznej. :angry:

Opublikowano

na rdze to nawet polerka lakieru nie pomoże... znaczy że rysa jest na tyle głęboka że doszła do bazy i zrobiła swoje... domowymi metodami niewiele zrobisz...

co do małych odprysków na masce... jedziesz do lakiernika lub ASO, dobierasz lakier i kupujesz buteleczkę... później wkładasz w tą buteleczkę wykałaczkę i wraz z kroplą lakieru wkładasz w odprysk... na drugi dzień polerka choćby ręczna i z odległości >0,5metra nie będzie widoczne...

a jeśli chodzi o minimalne ryski na lakierze (pod słońce - okrągłe ryski) to polecam znaleźć na forum temat Meguiars albo wpisać tą nazwę w youtube... to sam zobaczysz...

Opublikowano

Chciałem podpiąć się do tematu...

Dzisiaj zarysowałem zderzak (plastikowy), rysa jest kilku centymetrowej długości i dość głęboka ale <1mm - wyraźnie widać poszarpaną krawędź i zmatowienie, szczególnie widoczne na czarnym lakierze.

Pytanie, jak to zniwelować? Słyszałem, że są jakieś 'kredki' uzupełniające głębokie uszkodzenia, a potem polerka...

Kolejna szkoda, występuje na prawie całej długości auta (tylni błotnik, drzwi, drzwi+klamka, przedni błotnik), na szczęście jest bardzo płytka, występuje tylko mocne zmatowienie lakieru (nie doszło do podkładu).

Wygląda to tak, jakby ktoś przechodził i zarysował np. suwakiem, albo jakimś innym ostrym elementem odzieży.

Myślicie, że samo polerowanie załatwi sprawę?

Jeśli ręczne, domowym sposobem, to jakim specyfikiem?

Jeśli mechaniczne i u 'fachowca', to jakiego polecacie w Warszawie?

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

Opublikowano

Chciałem podpiąć się do tematu...

Dzisiaj zarysowałem zderzak (plastikowy), rysa jest kilku centymetrowej długości i dość głęboka ale <1mm - wyraźnie widać poszarpaną krawędź i zmatowienie, szczególnie widoczne na czarnym lakierze.

Pytanie, jak to zniwelować? Słyszałem, że są jakieś 'kredki' uzupełniające głębokie uszkodzenia, a potem polerka...

Kolejna szkoda, występuje na prawie całej długości auta (tylni błotnik, drzwi, drzwi+klamka, przedni błotnik), na szczęście jest bardzo płytka, występuje tylko mocne zmatowienie lakieru (nie doszło do podkładu).

Wygląda to tak, jakby ktoś przechodził i zarysował np. suwakiem, albo jakimś innym ostrym elementem odzieży.

Myślicie, że samo polerowanie załatwi sprawę?

Jeśli ręczne, domowym sposobem, to jakim specyfikiem?

Jeśli mechaniczne i u 'fachowca', to jakiego polecacie w Warszawie?

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

pierwszą rysę możesz potraktować kredką choć ja osobiście wolę w takich sytuacjach trochę lakieru i lakierem zamalować i później jakąś pastą lub mleczkiem spolerować ale zaznaczam, że i tak to jest widoczne bo w przypadku gdy masz rysę głęboką to żeby to całkowicie usunąć to tylko u lakiernika.

drugą hmm nie wiem jak to wygląda i mogę się tylko domyślać ale spróbuj najtańszej pasty np Tempo i zobaczy czy przyniesie efekt :hi:

Opublikowano

Na moje to pierwsza rysa tylko lakiernik i malowanie

2 sprawa to lakiernik, jesli ryska jest głeboka to papierek 2500 a potem polerka i o rysie zapominasz na amen :)

Opublikowano

Panowie czy na tej małej rdzy pojeżdżę do końca lata ?? Bo teraz kasy nie ma za bardzo na malowanie elementu. A rysa jest na ok 1 cm długości, szerokość 1-2mm a głębokość to do blachy bo skorodowane jest . I czy to się nie poszerzy za ten okres??

Opublikowano

Panowie czy na tej małej rdzy pojeżdżę do końca lata ?? Bo teraz kasy nie ma za bardzo na malowanie elementu. A rysa jest na ok 1 cm długości, szerokość 1-2mm a głębokość to do blachy bo skorodowane jest . I czy to się nie poszerzy za ten okres??

dasz radę, przecież przez 1cm rdzy auto nie stanie w szczerym polu :naughty: a i na silnik tez nie przeskoczy żeby go zatrzymać więc możesz śmigać ale korozja ma to do siebie, że się rozrasta i prędzej czy później trzeba to zrobić

Opublikowano
Panowie czy na tej małej rdzy pojeżdżę do końca lata ?? Bo teraz kasy nie ma za bardzo na malowanie elementu. A rysa jest na ok 1 cm długości, szerokość 1-2mm a głębokość to do blachy bo skorodowane jest . I czy to się nie poszerzy za ten okres??

ja mam centymetrowe zarysowanie i po 3 miesiącach jest już prawie przeżarte na wylot na twoim miejscu zrobił bym to jak najszybciej... ja akurat będę zmieniał błotnik i malował niedługo... bo z tego już nic nie wy krzesam!

Opublikowano

Na moje to pierwsza rysa tylko lakiernik i malowanie

2 sprawa to lakiernik, jesli ryska jest głeboka to papierek 2500 a potem polerka i o rysie zapominasz na amen :)

Żeby nie być gołosłownym:

ryska1:

http://img340.imageshack.us/img340/8610/dsc00018qd.jpg

rysa2:

http://img696.imageshack.us/img696/8704/dsc00020mf.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/2714/dsc00021bk.jpg

Jeśli tylko lakiernik, to jakiego polecacie w Warszawie, ew. jakiegoś fachowca, co robi kosmetyczne poprawki w lakierze.

Opublikowano

1 lakiernik a 2 polerka na 100%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...