Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Niestabilne obroty biegu jałowego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich

Od niedawna mam taki problem i potrzebuję dobrej rady zanim pojadę na warsztat . A4 1.9 TDI 116 PS rok 2000

A więc autko w chwili odpalania wskakuje na około 2 tys/obr i przez chwilę pracuje bardzo nie równo po czym obroty spadają , ale spadają na ok 1,2 tys/obr i tak jest dłuższy czas po czym spadną prawidłowo lub na jakieś 950 obr i dopiero prawidłowo .

Również jak się doda gazu czasami wolniej spadają , lub jak się jedzie i popuści się gazu auto jedzie dalej i po chwili dopiero opadną .

Tak po za tym spalanie chyba w normie , niema żadnych spadków mocy lub jakiegoś szarpania jest chyba wszystko w miarę oprócz tych obrotów .

Aha nieraz jak auto jest zimne np rano odpali w miarę dobrze chodzi o obroty ale pracuje nie równo dopiero gdy się doda gazu normuję się .

Również od jakiegoś czasu trzeba dłużej czekac na kontrolkę od świec również na ciepłym silniku , ale chyba to nie powód .

Proszę o poradę i jakieś wskazówki .

Pozdrawiam

Opublikowano

a no właśnie

czy to normalne:

podczas toczenia na biegu jałowym dodanie gazu i obroty na chwile sie utrzymują i pozniej spadają

lub jak jadę wcisnę sprzęgło i i gaz tak aby obroty były na 3000 i chwilę sie utrzyma i pozniej spada

to normalne???

sytuacja tylko i wyłacznie podczas jazdy lub toczeniu np. 30/40km/h

z autem nie mam żadnych problemów i nie ma żadnych błędów na VAG

Opublikowano

Witam

Byłem na VAG-u i wszystko ok , żadnych błędów , mechanik sam się zdziwił , ale mówi że może to byc problem z turbiną bo jest trochę w oleju , ale oleju nie bierze raczej , od serwisu do serwisu dolewam ok 0,5 l i niby jest to normalne , konsultował się ze znajomym i to on właśnie wskazał po objawach na turbinę i związany z tym olej że niby jak wszystko się wypali po jakimś czasie do wszystko wraca do normy , pomocy bo najgorsze jest odpalanie obroty wariują od 2-2,5 tys przez kilka sekund czasem na chodniku zostanie czarny ślad , ludzie się patrzą jak nie wiem i po przejechaniu paru kilometrów wszystko się uspokaja ale po odpaleniu ponownym wszystko od początku .

POMOCY

Ps .

Co znaczy kontrolka sensor oleju też zapala się co jakiś czas na minutę ,dwie i gaśnie .

Opublikowano

sprawdź czujnik temperatury :mysli:

Opublikowano

Czujnik pokazał błąd i temperaturę -37 ale niby zostało to usunięte ale świece cały czas długo się grzeją

Opublikowano

sprawdź połączenia elektryczne czujnika/wymień na nowy

Opublikowano

czujnik temperatury napewno do wymiany, mnie też przed wymianą świece grzały po 8-10s.

po sprawdzeniu na VAG`u okazało sie ze przy temp 8-10stopni na zewnątrz, czujnik pokazywał temp -12, na rozgrzanym trzymał równo 54stopnie.. kłamał ;)

pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...