Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AEB] A4 1.8T - przyspieszenie na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W mojej A4 1.8 T 1997 mam takie wrazenie ze nie wszystko chodzi tak jak powinno.

Otoz uporalem sie z termostatem i temp silnika ale wydaje mi sie ze samochod chodzi mulowato.

W danych technicznych czytam ze silnik osiaga maksymalny moment juz przy 1750 obr/min a u mnie auto przyspiesza dopiero gdy przekroczy 3 tys. wtedy dostaje "skrzydel". Nawet moje stare 77-konne polo 1.6 bylo bardziej dynamieczne.

Czy to normalne? Bardzo czesto musze redukowac biegi i jak auto wolno jedzie to nawet do 1. Jezdilem troche mercedesem 1.8 bez turbo i byl bardziej dynamiczny (do 4 tys obr/min).

Nie mam innego auto zeby sprawdzic i porownac. Czy ten model po prostu tak ma?

A druga sprawa to spalanie, czy spalanie w miescie przy spokojnej jezdzie 13,2 litra a na autostradzie przy 120 km/h okolo 10 litrow to normalka czy zdecydowanie za duzo? Kolega ma podobny silnik w passacie i mowi ze u niego 10,5 w miesice nie przekraca.

Bede wdzieczny za wszelkie wskazowki.

Pozdrawiam

Tikky

Opublikowano

Dysponuje laptopem i kable usb -> OBDII oraz softem VAG-COM w wersji 4.09.

Czy za pomoca tego softu moge jakos wspomniane logi zgrac? Jak to zrobic?

Opublikowano

ja mam spalanie troche wieksze i mam silnik zwykły 1.8 ale ogólnie tez troche mułowaty do 3 tysiecy chyba ze mu wpiernicze ze sprzegła to wtedy troche pomiesza

Opublikowano

spalanie jest jak najbardziej normalne :tongue4: ja nawet jeżdżąc jak skończona lama (wyprzedzają mnie matizy, czinkusie i inne kosiarki) nie potrafie zejść poniżej 12 - oczywiśćie wszystko z włączaną non stop klima i na dość dużych i szerokich kołach :a4fan:

a kolega to albo ma dość płynne pojęcie miasta albo jeździ bez klimy i na zwykłych seryjnych wąskich kółeczkach, no albo jeździ jeszcze bardziej lamowato (jeśli to możliwe) i kobiety z wózkami go wyprzedzają :polew:

Opublikowano

U mnie moze az tak zle nie jest ze spalaniem bo przewaznie mieszcze sie w 10/11 mieszany cykl, trasa 8. Co do mula z dolu to mam podobne wrazenie, niestety to wrazenie przeradza sie w manie pogoni za moca ( choc nie wiem ile tych konikow aktualnie tam jest moze sie przyzwyczailem do mocy ). No i tak sobie po kolei wymieniam: turbo mialo rok jak kupilem auto z niemiec (orginal) wiec od poczatku zakladalem ze jest ok, wymienilem na pierwszy ogien N75, potem DV, ostatnio wycielem kata i wspawalem rurke w srodek, o filtrach paliwa powietrza nawet nie wspominam bo to zwykla eksploatacyjna rzeczy ( nieszczelnosci w dolocie/ wydechu nie ma - przymajminej nie znalazlem, przepustnica czyszczona-adoptowana). Wszystko to robilem po wysnuciu wnioskow innych uzytkownikow forum akp. Na chwile obecna zamowilem orginalne swieczki i zamierzam zlogowac przeplywke bo szczerze nie odczuwam poprawy po wczesniejszych zabiegach. No i powstaje pytanko do tych co mieli moze jakies problemy z autem:

- czy przeplywomierz po 180tys moze byc do wymiany i powodowac sspory spadek mocy

- czy moze cewki ?

- wstryskiwacze?

- czy moze ma ktos jakies jeszcze sugestie co sprawdzic- wymienic

Ogolnie autko jezdzi dobrze na prostej w niemczech udalo mi sie go rozchustac do 225 ale mam zastrzezenia do przyspieszenia i elastycznosci...

Opublikowano

z tym spalaniem to troszke za duzo przy 120 jak ostatnio bylem w poznaniu to spalanie wyszlo mi 9,2 po przejechaniu do poznania i tam zatankowalem do pelna (z wawy tez pelny) i dodam na autostradzie 160-180 a na innych do 140 i do tego strasznie nierowna jazda. Komputer pokazal 10,3 wiec o litr zawyzyl. wiec chyba spalanie zadawalajace jadac w 4 osoby

Opublikowano
wiec chyba spalanie zadawalajace jadac w 4 osoby

Jak najbardziej zadawalające. Kolega tikky powinien zrobić logi: Przepływomierza, Turbawki i ew. Sondy Lambda. Przy okazji należy sprawdzić kody błędów. Murzyn dobrze mówi :th:

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedzi.

Logi sa w planie. Zakupilem odpowiedni kabel na USB, sprawdzielm ze VAG-COM w wersji 4.09 dziala z nim (nowszy cos nie chce).

Kody sprawdzilem - po wymianie czujnika temperatury nie pokazuje mi juz zadnych bledow.

Temat logow musze doczytac bo poki co nie bardzo wiem jak sie za to zabrac.

Jako ze mieszkam chwilowo w UK ciezko mi znalezc jakiegos kumatego mechanika w okolicy, a jak juz sa to chca okrutne pieniadze.

Co do jazy z wlaczona klima: Klimy nie mam wiec nie mam co wlaczac, a opony mam 195.

Opublikowano

no to faktycznie cos ci zdechło moja 1,8 t pali po miescie 13 litrow opony 225 i lekka noga po trasie koło 9 nawet raz sie zdarzylo ze 8 ale ja siedzialem obok nawalony jak szpak ( zona wracała ) haha co do starty tej mocy to przyjedz do polski wymien przeplywke i mysle ze bedzie dobrze nic nie rob w UK bo to dziady :-) pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...