mamci Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Witam, Otóż jak w temacie: Posiadam zegary z pełnym FIS-em ale z zegarkiem analogowym i czerwonym podświetlaniem, a chce zmienić na takie same tylko z zegarkiem w wyświetlaczu i białym cyferblatem. Różnią się one jedną wtyczką: takie mam ja a takie mam zamiar mieć Wtyczkę oczywiście mogę mieć. Z tego co zauważyłem mój FIS pokazuje jedynie otwartą klapę bagażnika, a ten drugi otwarcie poszczególnych drzwi. Ktoś wie jak to ogarnąć? Przekopałem forum, ale znalazłem tylko jak wsadzić fis do auta bez niego. Pozdrawiam
seba1-2 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 piny we wtyczkach się nie będą zgadzać w twoich dotychczasowych, trzeba poprzekładać piny i dorobić wtyczkę 32pin szarą także wszystkie wtyczki do rozgrzebania[br]Dopisany: 04 Kwiecień 2010, 20:53_________________________________________________a rozpiska pinów tych liczników są na forum [br]Dopisany: 04 Kwiecień 2010, 20:54_________________________________________________przeanalizuj czym się różnią na czerwono zaznaczyłem gdzie się różnią Przyporządkowanie styków na złączach wielostykowych zestawu wskaźników - samochody od modelu roku 1998 Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie 1 - Zacisk 15 2 - Kierunkowskaz prawy 3 - Prędkościomierz, wyjście 1 4 - Niewykorzystane 5 - Czujnik poziomu paliwa 6 - Poduszka bezpieczeństwa 7 - Zacisk 31 (masa czujnika) 8 - Temperatura płynu chłodzącego 9 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 10 - Przełącznik ciśnienia oleju 11 - Sygnał liczby obrotów 12 - Zacisk 61 13 - Kontrola rozgrzewania świec żarowych lub CAT 14 - Regulacja poziomu 15 - Zacisk 58d 16 - Kierunkowskaz przyczepy/zakłócenie działania układu elektrycznego silnika 17 - Światła drogowe 18 - Kierunkowskaz lewy 19 - ABS 20 - Zacisk 58s 21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy 22 - Niedobór płynu chłodzącego 23 - Zacisk 30 24 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 25 - Przewód K 26 - Światło postojowe po prawej stronie 27 - Światło postojowe po lewej stronie 28 - Wejście prędkościomierza 29 - Poziom i ciśnienie płynu hamulcowego 30 - Styk S 31 - Zamek pasa bezpieczeństwa 32 - System ESP Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone 1 - Niewykorzystane 2 - Transponder 1 3 - Niewykorzystane 4 - Immobiliser 5 - Przewód W 6 - Pokrywa tylna (tylko wersja Lowline) 7 - Klocek hamulcowy (tylko wersja Highline) 8 - Niewykorzystane 9 - Niewykorzystane 10 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa - sygnał wyjściowy sterownika silnika (tylko 6-cyl. silnik TDI i samochody dla USA) 11 - Komunikat o czasie postoju 12 - Wyłączenie klimatyzacji 13 - Hamulec postojowy 14 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika 15 - Światła obrysowe 16 - Niewykorzystane 17 - Transponder 2 18 - Niewykorzystane 19 - Niewykorzystane 20 - Niewykorzystane 21 - Temperatura oleju 22 - Niewykorzystane 23 - Niewykorzystane 24 - Niewykorzystane 25 - Niewykorzystane 26 - Niewykorzystane 27 - Niewykorzystane 28 - Niewykorzystane 29 - Zacisk 58d (zewnętrzny potencjometr przyciemniania oświetlenia) 30 - Prędkościomierz, wyjście 2 31 - Niewykorzystane 32 - Niewykorzystane Złącze wielostykowe 20-stykowe, czerwone 1 - Sygnał zużycia 2 - Niewykorzystane 3 - Niewykorzystane 4 - Niewykorzystane 5 - Temperatura zewnętrzna 6 - Wskazanie położenia dźwigni przełączania zakresów 7 - Niewykorzystane 8 - Niewykorzystane 9 - Niedobór płynu do mycia 10 - Ciśnienie hydrauliczne 11 - Komputer samochodowy - Reset 12 - Sygnał Clock wskazania częstotliwości radia 13 - Sygnał Data wskazania częstotliwości radia 14 - Komputer samochodowy z lewej strony 15 - Sygnał Enable wskazania częstotliwości radia 16 - Tylne światło / światła mijania (kontrola żarówek) 17 - Przekaźnik świec żarowych (w przypadku silników TDI w czasie rozgrzewania świec żarowych kontrola zbyt niskiego napięcia w zestawie wskaźników zostaje wstrzymana) 18 - Komputer samochodowy z prawej strony 19 - Światło hamowania 20 - Niewykorzystane --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przyporządkowanie styków złączy wielostykowych w zestawie wskaźników w samochodach od 2000 roku Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie 1 - Zacisk 15 2 - Zużycie klocków hamulcowych 3 - Wyjście prędkościomierza 1 4 - Niewykorzystane 5 - Czujnik poziomu paliwa 6 - Ostrzeżenie o rezerwie paliwa OBD 2 7 - Zacisk 31 (masa czujnika) 8 - Temperatura płynu chłodzącego 9 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 10 - Ciśnienie oleju 2 (wysokie) 11 - Sygnał liczby obrotów 12 - Wyłączenie klimatyzacji 13 - Elektroniczny układ sterowania mocą silnika / kontrola rozgrzewania świec żarowych 14 - Regulacja poziomu 15 - Zacisk 58d 16 - Kierunkowskaz przyczepy 17 - Światła drogowe 18 - Kierunkowskaz lewy 19 - Niewykorzystane 20 - Zacisk 58s 21 - Czujnik stykowy drzwi po stronie kierowcy 22 - Niedobór płynu chłodzącego 23 - Zacisk 30 24 - Zacisk 31 (masa obciążająca) 25 - Sygnał zużycia 26 - Światło postojowe po prawej stronie 27 - Światło postojowe po lewej stronie 28 - Wejście prędkościomierza 29 - Hamulec 30 - Styk S 31 - Wyjście prędkościomierza 2 32 - ESP/ASR Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone 1 - Czujnik stykowy drzwi (wszystkie drzwi) 2 - Transponder 1 3 - Niewykorzystane 4 - Niewykorzystane 5 - Przewód W 6 - Pokrywa tylna 7 - Kierunkowskaz prawy 8 - Niewykorzystane 9 - Niewykorzystane 10 - Poduszka bezpieczeństwa 11 - Komunikat o czasie postoju 12 - Zacisk 61 / kontrola ładowania 13 - Hamulec postojowy/BRAKE 14 - CHECK 15 - Poziom oleju / temperatura oleju 16 - Niewykorzystane 17 - Transponder 2 18 - Magistrala CAN high speed napędu (+) 19 - Magistrala CAN hjgh speed napędu (–) 20 - Magistrala CAN high speed napędu, ekranowanie 21 - ABS 22 - Magistrala CAN low speed Komfort (+) 23 - Magistrala CAN low speed Komfort (–) 24 - Magistrala CAN low speed Komfort, ekranowanie 25 - Pokrywa przedziału silnikowego 26 - Niewykorzystane 27 - Zamek pasa bezpieczeństwa 28 - Przewód K 29 - Wejście temperatury zewnętrznej 30 - Niewykorzystane 31 - Wskaźnik zakresów przełączania 32 - Niewykorzystane Złącze wielostykowe 32-stykowe, szare 1 - Przełącznik menu 2 - Przełącznik menu (out A) 3 - Przełącznik menu (out 4 - Przełącznik menu (Enter) 5 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (+) 6 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz (–) 7 - Magistrala CAN high speed, wyświetlacz - ekranowanie 8 - Czujnik stykowy drzwi po stronie przedniego pasażera 9 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z prawej strony 10 - Czujnik stykowy drzwi z tyłu z lewej strony 11 - Uaktywnienie 12 - Clock 13 - Data 14 - Światło hamowania 15 - Poziom płynu do mycia 16 - Tylne światło/światła mijania 17 - Komputer samochodowy z lewej strony 18 - Komputer samochodowy z prawej strony 19 - Komputer samochodowy - Reset 20 - Niewykorzystane 21 - Niewykorzystane 22 - Niewykorzystane 23 - Gałąź przycisków 1 nawigacji 24 - Gałąź przycisków 2 nawigacji 25 - Gałąź przycisków systemu Telematik 26 - Niewykorzystane 27 - Niewykorzystane 28 - Niewykorzystane 29 - Niewykorzystane 30 - Niewykorzystane 31 - Niewykorzystane 32 - Niewykorzystane [br]Dopisany: 04 Kwiecień 2010, 20:59_________________________________________________no i oczywiście immo jest w zegarku :gwizdanie:
mamci Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2010 czyli robótki trochę jest... powoli ochota mi przeszła choć mam te zegary i szkoda, żeby się marnowały a właśnie co z immo? wyczytałem, gdzieś, że po lifcie z tym problemu nie ma i że "samo" się jakoś koduje. a co do kostek to może tylko jakąś wiązkę podmienić czy coś... mam całego kompletnego angola i mogę rozbierać jak mi się podoba, więc może da radę to jakoś obejść podmieniając wiązki?
seba1-2 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 co do wiązki, to z angola ci nie podejdzie musisz po prostu przerobić dotychczasowe wtyczki i dorobić jeszcze jedną, a co do immo trzeba zakodować nowe pestki do niego i po problemie, chyba że masz jeśli piszesz kluczyki z tego angola co masz licznik, to przekładasz pestki immo do swojego kluczyka i po problemie
mamci Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2010 tak jak pisałem mam całego angola więc i klucze też... co do przekładania pinów to raczej nie powinno być z tym problemu ale gorzej z tą 3 wtyką. Rozumiem, że CAN-a można pominąć ale gdzie szukać sygnałów z poszczególnych drzwi itp, których nie mam dotychczasowo. Chyba raczej będzie trzeba odpuścić - chyba że jakiś chętny magik się tego podejmie? Najwyżej zegarki pogonię dalej, a szkoda bo FIS świeci idealnie a ten u mnie już nie bardzo...
ArtJG Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 (...) a co do immo trzeba zakodować nowe pestki do niego i po problemie, chyba że masz jeśli piszesz kluczyki z tego angola co masz licznik, to przekładasz pestki immo do swojego kluczyka i po problemie oczywiście kolega zapomniał napisać, że trzeba jeszcze zaadoptować licznika do ECU (lub raczej najpierw) i wtedy jest "po problemie" A wracając do tematu, to moge wykonać gotową "przejściówkę" którą wpinasz do istniejącej instalacji a z drugiej strony "przejściówkę" wpinasz do nowego licznika. Całość na zasadzie Plug&Play. PS Mam tak zrobione u siebie :>
seba1-2 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 wyleciało mi z głowy... ale pisał że ma angola to i ecu ma
mamci Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2010 (...) a co do immo trzeba zakodować nowe pestki do niego i po problemie, chyba że masz jeśli piszesz kluczyki z tego angola co masz licznik, to przekładasz pestki immo do swojego kluczyka i po problemie oczywiście kolega zapomniał napisać, że trzeba jeszcze zaadoptować licznika do ECU (lub raczej najpierw) i wtedy jest "po problemie" A wracając do tematu, to moge wykonać gotową "przejściówkę" którą wpinasz do istniejącej instalacji a z drugiej strony "przejściówkę" wpinasz do nowego licznika. Całość na zasadzie Plug&Play. PS Mam tak zrobione u siebie :> właśnie taka przejściówka przeszła mi przez głowę - napisz jeszcze jaki koszt takiej zabawy? rozumiem, że adaptacja licznika do ECU to kwestia VAG-a?
hideen22 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Witam:)Panowie widze ze znacie sie na tym z czym ja mam problem. Mam a4 b5 2.8 v6Q no lifcznik z fisem i cyfrowymi zegarami no i wszystko chodziło do czasu kiedy tego nie rozpiołem a teraz nie chodzi nic niemam pojęcia jak to zrobić pomocy.....;(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się