Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM ] Temperatura płynu ponad 100 stopni


mlodyy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie nie chodzi o moje autko ale o szfagra niunie, mianowicie jechal do pracy i nagle temperatura skoczyla z 90 do ponad 100 zgasil auto na chwile odpalil i znow zaraz ponad 100 na zegarach, nastepnego dnia to samo po przejechaniu 2km temperatura znow skacze do 100, wymienil termostat i nic sie nie zminilo , w zbiorniczku niema oliwy nie smierdzi spalinami plyn niewycieka, podejrzenia padly na pompe wody jak mozna to sprawdzic na 100% czy to pompa czy nie bo w angli za wymiane rozrzadu ladnie sobie krzycza,gdzies przeczytalem ze moze to byc wina jakiegos czujnika to prawda, dodam ze waz wychodzacy z termostatu jest zimny chodz na budziku pokazuje grobo ponad 100 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to na pewno jakiś czujnik bo jest to niemożliwe moim zdaniem żeby płyn po 2 km chwytał od razu 100 stopni. Może spróbuj podpiąć pod kompa i może wyjdzie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy łapie tą wysoką temperaturę to czy płyn się gotuje i wyrzuca go przez zbiorniczek wyrównawczy ?.Jeśli tak to może to być uszczelka pod głowicą lub pompa wody.Jeśli nie to podmień czujnik od temp.I jeszcze jedno ważne pytanie czy masz ogrzewanie ,czy leci ciepło z nagrzewnicy?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak w temacie nie chodzi o moje autko ale o szfagra niunie, mianowicie jechal do pracy i nagle temperatura skoczyla z 90 do ponad 100 zgasil auto na chwile odpalil i znow zaraz ponad 100 na zegarach, nastepnego dnia to samo po przejechaniu 2km temperatura znow skacze do 100, wymienil termostat i nic sie nie zminilo , w zbiorniczku niema oliwy nie smierdzi spalinami plyn niewycieka, podejrzenia padly na pompe wody jak mozna to sprawdzic na 100% czy to pompa czy nie bo w angli za wymiane rozrzadu ladnie sobie krzycza,gdzies przeczytalem ze moze to byc wina jakiegos czujnika to prawda, dodam ze waz wychodzacy z termostatu jest zimny chodz na budziku pokazuje grobo ponad 100 stopni

Mialem to samo - u mnie byla to pompa. Sprawdźcie dolne węze od chlodnicy gdy silnik jest nagrzany - jesli nie sa gorace tak samo jak gorne tzn ze pompa padla skoro termostat juz wymieniliscie. Mi w angli znajomy polski mechanik (ktory nie ma zarejestrowanej dzialalnosci) wymienil rozrzad + pompe za 70 funtow. Chlopak ma fach w rekach - zajelo mu to ok 3 godzin - zwalenie calego przodu i poskladanie do kupy. Stalem nad nim caly czas i nic nie polamal :)

Sprzeglo tez bede u niego robil bo juz cos niedomaga czasami. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisalem uszczelka raczej nie padla bo w zbiorniczku nieczuc spalin i niema oliwy plyn niewycieka,dolny przewod jest zimny niema ogrzewania ale gorne sa gorace na vag nie pokazalo zadnego bledu ani nic, dodam ze niezlacza sie wentylator od klimy moze to byc przyczyna ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator od klimy włącza się jak włączasz klimatyzację

Po pierwsze może wariować czujnik temperatury a po drugie jeśli przejedziesz 10-12 kilometrów i na zegarze jest ponad 100 stopni to termostat powinien otworzyć obieg płynu i wąż ma być gorący czyli albo czujnik albo termostat ale raczej czujnik bo po dwóch kilometrach nie możliwe żeby było 100 stopni na zegarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują ze padnięta jest pompa wody. Wirnik najprawdopodobniej się oberwał. Mialem kilka takich przypadków w autach grupy VAG. Zwykle dzieje sie to przy oszczednosciach podczas wymiany rozrzadu. Zgodnie ze sztuką powinno się ja wymienic a z reguły jest to pomijane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz ogrzewania to stawiam na pompe brak obiegu wody.Niektóre pompy mają plastikowy wirnik i on potrafi się na ośce wyrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz ogrzewania to stawiam na pompe brak obiegu wody.Niektóre pompy mają plastikowy wirnik i on potrafi się na ośce wyrobić .

Niestety nawet pompy z aso maja plastik. Kupowalem w aso Audi w angli ok 6 miesiecy temu i wlasnie byla z plastikowym... Oryginalna miala plastik i ukrecil sie po 160tys takze troche na niej powinienem pojezdzic jeszcze. Zastanawiam sie nad celem dawania plastikowego wirnika. I doszedlem do wniosku, ze plastikowy wirnik prawie zawsze szybciej sie ukreci niz padnie lozysko - nie ma wtedy wycieku plynu chlodniczego i mozna delikatnie dotoczyc sie do warsztatu. Ale to tylko moje teoretyzowanie :gwizdanie:

Odnosnie systemu chlodzenia - czytalem gdzies ostatnio, ze w najnowszych V6 TDI zastosowali zamkniecie obiegu wody w kanalach przy cylindrach - przec co silnik o wiele szybciej sie nagrzewa.

Wyglada to chyba tak, ze po odpaleniu silnika woda nie krazy w bloku tylko stoi w miejscu (jakis zawor tym steruje), potem zaczyna krazyc w bloku a na koncu otwiera sie wlasciwy termostat i woda wtedy zaczyna mieszac sie z woda w chlodnicy i wtedy jest pelne chlodzenie.

Ponoc silnik o wiele szybciej lapie temperature robocza. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli to nie czujnik to termostat lub pompa plynu chlodzacego.

Skoro nie masz ogrzewania to stawiam na pompe brak obiegu wody.Niektóre pompy mają plastikowy wirnik i on potrafi się na ośce wyrobić .

Niestety nawet pompy z aso maja plastik. Kupowalem w aso Audi w angli ok 6 miesiecy temu i wlasnie byla z plastikowym... Oryginalna miala plastik i ukrecil sie po 160tys takze troche na niej powinienem pojezdzic jeszcze. Zastanawiam sie nad celem dawania plastikowego wirnika. I doszedlem do wniosku, ze plastikowy wirnik prawie zawsze szybciej sie ukreci niz padnie lozysko - nie ma wtedy wycieku plynu chlodniczego i mozna delikatnie dotoczyc sie do warsztatu. Ale to tylko moje teoretyzowanie :gwizdanie:

pompe wody powinno sie wymieniac zawsze z rozrzadem.

dokladnie tak to jest, pompa wody jest skonstruowana w ten sposob aby, nie dopiscic do zatarcia lozyska i wylania plynu chlodzacego sie do obudowy rozrzadu. zwyczajnie gdy na skutek zuzycia lozyska wzrasta jego temperatura pracy, puszcza wirnik i tracimy chlodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem taki przypadek w Seacie obrobił się wirnik pompy wody był plastikowy :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestey pompy wody w grupie vag to tandeta i wpisuje się w wiele tego typu pomysłów koncernu na oszczędności i zarobek. Pompy produkowane wcześniej, nawet w oplach i innych były metalowe na łożysku. Taka pompa mogła jedynie zacząć cieknąć i była nie do zajechania. Tutaj dodatkowy element który może zniszczyć wasze silniki (przegrzanie) i w dodatku trzeba go wymieniać. W końcu ASO musi na czymś zarabiać ... szkoda że na tak newralgicznych elementach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko powoli sie rozbiera, w ksiazce jest pieczontka jakiegos mechaniora z angli ze rozrzad byl wymieniany 80ty temu ale niejest wyszczegulnione co wymieniono pewnie ktos zaoszczedzil pare funciakow i takie niespodzianki teraz :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...