Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lista Modułów Komfortu 46 z Opisem Funkcji wymiana kodowanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, odgrzeję temat, ale po odpięciu akumulatora moduł komfortu złapał kod "07012", czyli wg. tej aplikacji dekodującej +4+32+64+256+512+2048+4096 po czym otwierając lewe drzwi na FIS pokazuje prawe, nie działa mi otwieranie ani zamykanie szyb z pilota, ale z kluczyka już tak. Chciałem wprowadzić mu na sztywno kod "06758" czyli dodać diodę w drzwiach i odjąć czujniki zbicia szyb, bo nie mam alarmu, ale VAG nie chce mi tego przyjąć... Ma ktoś jakiś pomysł? 

I do tego wychodzi na to, że +128 nie jest dla samochodów z kierownicą po prawej, tylko właśnie dla tych po lewej tak? Powinienem do tego dodać jeszcze 128?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli masz kierownice po prawej stronie to dodajesz +128.  Jeżeli nie, to nie dodajesz.

Spróbuj wprowadzić tylko jedna wartość .

Jeżeli nic nie będzie się dało wprowadzic to spróbuj może podładować akumulator.

Jeżeli nic nie poskutkuje to wg mnie uwalony sterownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, black_edition napisał:

Jeżeli masz kierownice po prawej stronie to dodajesz +128.  Jeżeli nie, to nie dodajesz.

Spróbuj wprowadzić tylko jedna wartość .

Jeżeli nic nie będzie się dało wprowadzic to spróbuj może podładować akumulator.

Jeżeli nic nie poskutkuje to wg mnie uwalony sterownik

Tylko, że dodanego 128 nie mam, a FIS pokazuje mi drzwi odwrotnie niż powinien.

Z wprowadzaniem pojedynczo spróbuję i dam znać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, samochód Audi a4 b7 1.9 tdi avant, nie działa mi zamykanie / otwieranie samochodu z pilota kluczyka, jak włożę kluczyk w drzwi i przekręcę kluczykiem to działa jak należy, bateria została wymieniona na nową bez skutku, próbowałem robić kodowanie poprzez włożenie kluczyka w stacyjkę przekręcenie na zapłon i wciśnięcie otwarcia drzwi potem na drzwiach nacisnąłem zamknięcie potem otwarcie i na sam koniec zamknięcie w pilocie wyjmuje kluczyk ze stacyjki nie działa nadal. Wcześniej gdy jeszcze pilot działał był taki problem że jak samochód postał dłużej również był problem ale zrobiłem tak jak opisałem i działało lub musiałem samochodem dłużej pojeździć to samo się naprawiło, po otwarciu z pilota samochodu zaświecały się światła przednie przeciwmgielne, potem już światła się nie zaświecały ale działał pilot a teraz nie działa otwieranie z pilota. Próbowałem robić adaptację kluczyka programem Delphi ale dochodzi do takiego momentu że trzeba wcisnąć na kluczyku Otwieranie i nie reaguje w ogóle komputer tak jakby sygnał nie czytywał.  Podejrzewam moduł komfortu (Nr mojego modułu to: 8E0 959 433 CN z 2014 roku) ale co jeszcze mógł bym sprawdzić przed ewentualną wymianą? Sprawdzałem również błędy programem Delphi są tylko od czujników parkowania ale to może przez to że mam założone nieoryginalne radio i wtyczka jedna jest wolna.

Oprócz tego nie działa mi podświetlenie nóg u kierowcy, oświetlenie drzwi biała i czerwona lampka u kierowcy i na fisie nie pokazuje mi że drzwi od kierowcy są otwarte, reszta działa bez zarzutu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukitazaglądnij w harmonijkę między drzwiami a budą - pewnie masz przerwane kable i dlatego lampki nie świecą i  nie pokazuje otwartych drzwi na fis'ie

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez miałem taki problem z pilotem. U mnie wystarczyło za pomocą przycisków na pilocie zaprogramować znów wkładając pilot do stacyjki. 

Z tego co pamiętam układ elektroniczny od pilota "antena " była na module komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz_mk2 - w wolnej chwili sprawdzę

black_edition - dawniej ten sposób działał ale teraz jak tak robię to nie działa

Pamiętam jak sprawdzałem napięcie czy jest z oświetlenia nóg kierowcy to pamiętam że jak sprawdzałem tą wtyczkę od żarówki to pokazało mi 6v. A jak wziąłem + z wtyczki żarówki a masę z blachy to pokazało 12v, podłączyłem na próbę masę z blachy a + zostawiłem z kostki zamknąłem drzwi to światło świeciło cały czas, taka ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lukita napisał:

Lukasz_mk2 - w wolnej chwili sprawdzę

black_edition - dawniej ten sposób działał ale teraz jak tak robię to nie działa

Pamiętam jak sprawdzałem napięcie czy jest z oświetlenia nóg kierowcy to pamiętam że jak sprawdzałem tą wtyczkę od żarówki to pokazało mi 6v. A jak wziąłem + z wtyczki żarówki a masę z blachy to pokazało 12v, podłączyłem na próbę masę z blachy a + zostawiłem z kostki zamknąłem drzwi to światło świeciło cały czas, taka ciekawostka.

Dzieje się tak, ponieważ lampki są sterowane przez moduł komfortu MASĄ, oznacza to tyle że +12v jest podane do lampek, a moduł zwiera styki odpowiednich lampek z masą i wtedy świecą.

Zobacz za pomocą VCDSa w blokach pomiarowych czy MK reaguje na wciskanie guzików na pilocie, jeśli tak a mimo to nie działa, to szukał bym przerw w obwodzie (harmonijki drzwi i kostki w alupkach czy nie ma śladów wody, to samo ppd wykładziną gdzie jest MK czy nie leży w wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MaTeo85 - wykładzinę sprawdzałem nie było tam wody ale mam zdjęcie które na szybko zrobiłem jakby trzeba było szukać nowy moduł komfortu, nie wiem co to jest to po wtyczkach jakiś klej czy z wody tak się zrobiło nie mam pojęcia, to zdjęcie zrobiłem na szybko bo musiałem szybko składać bo samochód był potrzebny.  VCDSa nie mam akurat. Mam delphi nim próbowałem robić adaptacje (nie wiem czy dobrze to nazwałem) kluczyka wyskoczyło okienko że można zaadaptować 4 klucze, był tam tylko 1 klucz a 3 wolne były miejsca, ale gdy dochodziło do takiego momentu gdzie program kazał mi wcisnąć na pilocie Otwórz drzwi to program nic nie reagował stało w miejscu.

Moduł komfortu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie te ślady na wtyczkach są dziwne, fabrycznie jest tam po prostu czysto beż żadnych smarowideł itp.

Wypinałeś którąś z wtyczek i sprawdzałeś czy piny w nich nie są zaśniedziałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie odpinałem, to rozbierałem zrobiłem zdjęcie i szybko złożyłem ale w wolnej chwili sprawdzę kable w przelotce gumowej i wtyczki do modułu i jak się go da to rozbiorę może na płytce będzie widoczne coś, mam jeszcze pytanie czy wtyczki od modułu komfortu wyciągać na podłączonym akumulatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być podłączony, ale bez zapłonu, chyba że się obawiasz czegoś to odłącz aku, dużo z tym roboty nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaję zdjęcia modułu komfortu jak wygląda a mam pytanie jak będą uwalone kable w drzwiach (w tej przelotce gumowej) to też centralny zamek z pilota nie będzie działał?

IMG_20220418_145529.jpg

IMG_20220418_145638.jpg

IMG_20220418_144541.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na ostatnie foto, to trochę podejrzanie wyglądają piny w gnieździ na samym dole.

Co do centralnego to tak z błędna komunikacja że sterownikiem drzwi kierowcy może być problem z centralnym, może też być spowodowany uszkodzeniem MK jak i wzmacniacza antenowego (dosyć często pękały wzmacniacze w sedanach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jutro jeszcze sprawdzę przewody w przelotce gumowej zanim będę szukał innego modułu komfortu a wzmacniacz antenowy gdzie się znajduje i jak go sprawdzić? Ja mam avanta jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było zobaczyć bloki pomiarowe w vcds na dobry początek. 

Nie wiem skąd jesteś, ale na forum na pewno znalazł byś kogoś w okolicy żeby sprawdzić podstawowe wartości itp.

Jak Gdańsk lub okolice to zapraszam, jak gdzieś indziej to polecam napisać w lokalnych wątkach o spotach w twojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak też , że jak otwierałem z pilota auto to otwierały się wszystkie drzwi oprócz kierowcy :) ale powodem była zaśniedziała wtyczka między drzwiami w przelotce. 

Czasem jest tak, że wystarczy wymienić baterię w pilocie. Tylko jak pytają się o cenę czy chcemy za np. 5 zł czy 30zl to z własnego doświadczenia wiem , że te tańsze szybko padają .

W vcds można sprawdzić czy każdy przycisk działa. Czasem jest tak , że mikroswitch w pilocie może  przyczyną .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2022 o 18:50, KorteX napisał:

Tylko, że dodanego 128 nie mam, a FIS pokazuje mi drzwi odwrotnie niż powinien.

Z wprowadzaniem pojedynczo spróbuję i dam znać 

Wszystko posprawdzane, wyliczenia dekodera (przynajmniej w moim przypadku) się nie zgadzają, jest sporo rzeczy, których nie uwzględnia, więc jednak trzeba najlepiej po kolei sprawdzać co wchodzi, a co można odjąć metodą prób i błędów.

Po wprowadzeniu po kolei kodów przyjął kodowanie i wszystko działa. Ale dlaczego w takim razie nie przyjął gotowego kodu wyliczonego od podstaw, tylko trzeba było włączać i wyłączać każdą opcję z osobna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam w swojej B7 MK 8E0 959 433 BS - według listy  - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby). - U mnie są niestety korby z tyłu. Pytanie do was czy jest możliwe zamienić go na np. 8E0 959 433 BM - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu - a później przeprogramować na moją biedniejszą wersję? Bo mój MK jest bardzo rzadki a jak już gdzieś się pojawi to życzą sobie za niego ~500zł natomiast niektóre MK można kupić poniżej 100.

Edytowane przez Ebe4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Ebe4 napisał:

Cześć,

Mam w swojej B7 MK 8E0 959 433 BS - według listy  - 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu (lub korby). - U mnie są niestety korby z tyłu. Pytanie do was czy jest możliwe zamienić go na np. 8E0 959 433 BM - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu - a później przeprogramować na moją biedniejszą wersję? Bo mój MK jest bardzo rzadki a jak już gdzieś się pojawi to życzą sobie za niego ~500zł natomiast niektóre MK można kupić poniżej 100.

Niestety nie da się samym kodowaniem, musi mieć w opisie i obsługiwać korby z tyłu. BM nie ma w opisie korby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...