Pikuś Opublikowano 4 Lipca 2006 Opublikowano 4 Lipca 2006 Kto sie dobrze zna na diagnozie wynikow robionych VAG-iem :?: :?: Wiem, ze Sprinter ale nie moge sie z nim skontaktowac. Ponizej daje wyniki z moich pomiarów: Group A: '004 Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve TIME 861-945 2 to -3 2 to -3 mar-70 STAMP /min °BTDC °BTDC % 17,74 2772 10,6 9,9 96,4 18,13 2898 11,2 10,3 96,4 18,52 3024 11,9 11,9 96,4 18,91 3150 12,8 13,2 94,8 19,31 3276 13,6 13,6 92,4 19,7 3402 14,3 13,6 94,8 20,09 3507 14,7 12,3 96,4 20,49 3633 15,4 11 96,4 20,88 3738 15,8 10,6 96,4 21,28 3843 16,5 11 96,4 21,67 3948 16,9 10,3 96,4 22,06 4032 17,4 10,3 96,4 22,45 4116 17,4 11 96,4 22,85 4200 17,4 10,6 96,4 23,25 4221 8,8 12,3 67,7 Group A: '008 Engine speed Inj qty Inj qty Inj qty TIME ? ? ? STAMP /min mg/R mg/R mg/R 0,39 1701 50,2 51 36,6 0,77 1827 49,8 51 45,4 1,17 1953 49,6 51 46,8 1,56 2121 49,4 51 48 1,96 2289 49 51 47 2,35 2415 49 51 44,6 2,74 2562 48,8 51 44 3,14 2688 48,6 51 44,6 3,53 2814 48,4 51 44,6 3,93 2940 48,4 51 44,8 4,32 3087 48,2 51 44,2 4,71 3192 48,2 51 43,6 5,1 3318 48 51 44 5,49 3444 48 51 44,6 5,89 3570 47,8 51 44,6 6,28 3675 47,6 51 44,2 6,67 3780 47,6 51 44 7,07 3885 47,4 51 43,6 7,46 4011 47,4 51 43,2 7,86 4116 47,2 51 43 8,25 4200 46,8 51 41 8,65 4284 46,6 51 39,6 I w bloku powyzej wartosci z ostatniej kolumny powinny chyba byc wieksze od wartosci w kolumnie trzciej. Czyzby przeplywka byla juz na wykonczeniu :?: Group A: '010 Mass Air Flow Barometric Pressure Manifold Pressure Throttle TIME ? STAMP mg/R mbar mbar % 0,4 555 999,6 1213,8 39,2 0,8 645 999,6 1285,2 98,8 1,19 740 999,6 1479 99,2 1,59 895 999,6 1785 98,8 1,99 885 999,6 2009,4 98,8 2,38 925 999,6 2101,2 98,8 2,77 920 999,6 2162,4 98,8 3,16 815 999,6 2040 98,8 3,55 840 999,6 1968,6 98,8 3,94 855 999,6 1999,2 98,8 4,33 830 999,6 1999,2 98,8 4,73 845 999,6 2019,6 98,8 5,12 815 999,6 2019,6 98,8 5,52 810 999,6 1999,2 98,8 5,92 805 999,6 1999,2 98,8 6,31 820 999,6 2029,8 99,2 6,7 810 999,6 2050,2 98,8 7,1 820 999,6 2070,6 98,8 7,49 820 999,6 2080,8 98,8 7,88 815 999,6 2080,8 98,8 8,27 810 999,6 2080,8 98,8 8,66 800 999,6 2070,6 98,8 9,05 785 999,6 2050,2 98,8 9,45 755 999,6 2019,6 98,8 Group A: '011 Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle TIME ? ? Regulator valve? STAMP /min mbar mbar % 0,39 1617 1795,2 1295,4 26,3 0,78 1722 1825,8 1489,2 30,7 1,18 1827 1887 1744,2 48,6 1,57 1974 1948,2 1978,8 58,2 1,97 2121 1948,2 2070,6 65,7 2,37 2268 1948,2 2172,6 70,9 2,76 2415 1948,2 2101,2 69,7 3,15 2562 1948,2 1989 67,3 3,54 2688 1948,2 1978,8 69,7 3,94 2814 1948,2 1999,2 70,9 4,33 2940 1948,2 1999,2 72,5 4,72 3066 1948,2 2009,4 73,3 5,12 3192 1948,2 1999,2 73,3 5,51 3297 1948,2 1999,2 74,9 5,9 3423 1948,2 2009,4 76,9 6,3 3549 1948,2 2040 78,9 6,69 3654 1948,2 2070,6 80,5 7,09 3759 1948,2 2080,8 82,9 7,48 3864 1948,2 2091 85,7 7,87 3969 1948,2 2091 87,7 8,26 4074 1938 2091 90,4 8,66 4158 1917,6 2080,8 92,4 9,05 4263 1907,4 2029,8 94
Sprinter Opublikowano 4 Lipca 2006 Opublikowano 4 Lipca 2006 Brakuje tu kilku pomiarów. Zrób 000, 001 i 013 na wolnych, potem 001 i 003 pod obciążeniem. Turbina jest żywa, widać podniesione dawki paliwa i nieco wyżej pompuje niż seria. Ah no i początek kąta wtrysku rozłazi się konkretnie, czyżby jakiś dziwny mod... Resztę pooglądamy jak wrzucisz pozostałe pomiary.
Pikuś Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Opublikowano 4 Lipca 2006 Group A: '000 TIME STAMP 0,35 39 60 0 25 99 202 120 155 124 133 0,7 39 64 0 24 99 202 120 155 124 131 1,05 39 60 0 25 99 202 120 155 124 130 1,41 39 56 0 23 99 202 120 155 124 131 1,76 39 63 0 24 99 202 120 155 124 130 2,11 39 58 0 25 99 202 120 155 124 132 2,46 39 63 0 24 99 202 120 155 124 131 2,81 39 63 0 25 99 202 120 155 124 133 001 MARKER;STAMP; /min; mg/R; V;°C;STAMP;;;;;STAMP; ;0 4;819;4 6;1 64;54 9; ;0 8;819;4 8;1 66;54 9; Tu cos mi sie w Exelu pomieszalo i bylo to robione na chlodnym silniku. A tu 003 pod obciazeniem, a na wolnych nie robilem: Group A: '003 Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle TIME 861-945 240-340 240-340 kwi-84 STAMP /min mg/R mg/R % 0,4 1533 495 525 94,4 3,56 1554 250 485 4,8 3,95 1512 250 485 4,8 4,34 1470 250 485 4,8 4,73 1449 250 475 4,8 8,68 1428 850 530 4,8 9,07 1470 850 610 4,8 9,46 1554 850 705 4,8 9,85 1638 850 765 4,8 10,24 1764 850 935 4,8 10,63 1911 850 920 4,8 11,02 2079 850 1000 4,8 11,41 2247 850 970 4,8 11,81 2394 850 915 4,8 12,2 2541 850 855 4,8 12,6 2667 850 830 4,8 12,99 2793 850 825 4,8 13,38 2898 850 820 4,8 13,77 3024 850 835 4,8 14,17 3150 850 825 4,8 14,56 3276 850 825 4,8 14,95 3381 850 825 4,8 15,34 3507 850 840 4,8 15,74 3612 850 835 4,8 16,13 3717 850 845 4,8 16,52 3801 850 855 4,8 16,92 3906 850 845 4,8 17,32 4011 850 835 4,8 17,71 4095 850 825 4,8 18,1 4179 850 815 4,8 18,49 4263 850 795 4,8 18,88 4347 850 765 4,8
Sprinter Opublikowano 4 Lipca 2006 Opublikowano 4 Lipca 2006 Te wszystkie wyniki są na tych 55 stopniach temp. silnika ? Bo poniżej 80 stopni to wszystko jest o kant d*py rozbić...
Pikuś Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Opublikowano 4 Lipca 2006 NIe, nie przy 55 sa zrobione tylko bloki 000 i 001, a cala reszta na calkowicie rozgrzanym silniku.
Sprinter Opublikowano 4 Lipca 2006 Opublikowano 4 Lipca 2006 Przepływkę i turbinę masz zdrową jak byk, zrób jeszcze 000 i 001 na wolnych przy nagrzanym silniku. Dorzuć też 013 na wolnych.
Pikuś Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Opublikowano 4 Lipca 2006 Sprinter, ale w bloku 008 jak napisalem juz wczesniej wartosci z ostatniej kolumny nie powinny byc zawsze ciut wieksze od tych z trzeciej :?: Wyczytalem to chyba na forum diagtronika. Bo wydaje mi sie, ze ciut za bardzo dymi jak mu dam w sandal i nie wiem czy to kat zapchany, czy moze kolektor dolotowy czy moze przeplywka juz siada. A te male wahania w doladowaniu to pewnie wina slabego programu czy mi sie wydaje :?: Moim zdaniem poprostu jest duze cisnienie i jest redukowane przez zmniejszenie dawki paliwa co skutkuje spadkiem doladowania. Chociaz u kogos w serii chyba tez takie widzialem. Jak mozesz jeszcze napisac, ktore dokladnie wartosci sa od przeplywki i nie tylko to bede wdzieczny. Albo napisze na PW co i jak zebym na przyszlosc wiedzial. Co do pozostalych pomiarow to musze sie wstrzymac, bo za bardzo nie mam dojscia do kompa.
Sprinter Opublikowano 4 Lipca 2006 Opublikowano 4 Lipca 2006 Auć, gdzieś mi zniknął blok 008 jak to oglądałem Faktycznie masz tam jakąś pałę, może zawór EGR jest nieszczelny ? Zaślep go blaszką i wykonaj jeszcze raz badanie wszystkich bloków. Wtedy okaże się co jest grane. Po samym bloku 003 wygląda, że pracuje dobrze (minimalnie poniżej wartości oczekiwanych). To wahnięcie delikatne ciśnienia doładowania, to pewnie wynika z lekkiego zabrudzenia kierownic turbiny już, wyłazi leciutki lag 2600-3000 RPM, ale nie powinien mieć większego wpływu na jazdę. Ten blok 004 jest cholernie dziwny jak już wcześniej pisałem, pozycja 2 i 3 powinny się zgadzać, u Ciebie powyżej 3000RPM zaczyna się rozjeżdżać...
Pikuś Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Opublikowano 4 Lipca 2006 Faktycznie masz tam jakąś pałę, może zawór EGR jest nieszczelny ? Zaślep go blaszką i wykonaj jeszcze raz badanie wszystkich bloków. Wtedy okaże się co jest grane. EGR to juz dawno mam zatkany i to przy nim samym jak i przy kolektorze wydechowym. To wahnięcie delikatne ciśnienia doładowania, to pewnie wynika z lekkiego zabrudzenia kierownic turbiny już, wyłazi leciutki lag 2600-3000 RPM, ale nie powinien mieć większego wpływu na jazdę. No nie jest to odczuwalne. Ten blok 004 jest cholernie dziwny jak już wcześniej pisałem, pozycja 2 i 3 powinny się zgadzać, u Ciebie powyżej 3000RPM zaczyna się rozjeżdżać... O czym to moze swiadczyc :?: Wspomnialem juz, ze moim zdaniem ciut za bardzo dymi. Przydaloby sie go jeszcze shamowac. Moze Ty baskecior bys sie shamowal w Łodzi razem ze mna i bysmy cos jeszcze utargowali z ich ceny promocyjnej 150zl dla quattro. :mrgreen:
Sprinter Opublikowano 4 Lipca 2006 Opublikowano 4 Lipca 2006 Dymienie wynika z tego moda, który masz. Duuużo paliwa i mniej powietrza, a szczerze powiedziawszy, jeśli EGR jest zaślepiony, to podstaw inny LMM do testów. Wygląda, że już zaczyna ograniczać masę powietrza. Spróbuj jeszcze go wymyć, oczyścić siatkę przed nim jeśli coś na niej jest, bo raczej o stary filtr powietrza Cię nie podejrzewam Przydałby się jeszcze zrzut z bloku 013, tam widać co nieco jak z żywotnością wtrysków. P.S. Batory to raczej nic dziwnego w TDI , szczególnie po modzie, który kupiłeś o ile pamiętam z dziwnego źródła :mrgreen:
Pikuś Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Opublikowano 4 Lipca 2006 ...podstaw inny LMM do testów Tu mam problem bo nie mam skad wziasc, ale go chyba przeczyszcze. ...raczej o stary filtr powietrza Cię nie podejrzewam No wiesz co. :smile: Ma jakies 7 tys. przebiegu wiec nie powinien byc brudny. Przydałby się jeszcze zrzut z bloku 013, tam widać co nieco jak z żywotnością wtrysków Jak sie uda to zrobie przy najblizszej okazji. Takze wogole po przeczyszczneiu zrobie jeszcze raz tescik. P.S. Batory to raczej nic dziwnego w TDI , szczególnie po modzie, który kupiłeś o ile pamiętam z dziwnego źródła No tu masz racje bo pewnosci do tego moda nie mam. PS. Ide Ci fotki porobic. :mrgreen: [ Dodano: 2006-07-13, 19:22 ] Sprinter, zrobilem na wolnych i przy rozgrzanym silniku bloki: 001 819 8,3 1850 89,1 003 819 345 415 94,4% 013 0,05 0,4 0,14 i tu mi na 4 cylindrze nie pokazywalo. Ale z tego co wiem to wtryski chyba zdrowe. :mrgreen: [ Dodano: 2006-09-05, 00:21 ] No i po przemyciu przeplywki samochodzik nabral wigoru. Ponizej porownanie wynikow: Przed umyciem: 9,46 1554 850 705 4,8 9,85 1638 850 765 4,8 10,24 1764 850 935 4,8 10,63 1911 850 920 4,8 11,02 2079 850 1000 4,8 11,41 2247 850 970 4,8 11,81 2394 850 915 4,8 12,2 2541 850 855 4,8 12,6 2667 850 830 4,8 12,99 2793 850 825 4,8 13,38 2898 850 820 4,8 13,77 3024 850 835 4,8 14,17 3150 850 825 4,8 14,56 3276 850 825 4,8 14,95 3381 850 825 4,8 15,34 3507 850 840 4,8 15,74 3612 850 835 4,8 16,13 3717 850 845 4,8 16,52 3801 850 855 4,8 16,92 3906 850 845 4,8 17,32 4011 850 835 4,8 17,71 4095 850 825 4,8 18,1 4179 850 815 4,8 18,49 4263 850 795 4,8 Po umyciu: 0,79 1659 850 685 4,8 1,99 1995 850 1010 4,8 3,19 2415 850 910 4,8 4,39 2793 850 910 4,8 5,59 3129 850 875 4,8 6,79 3444 850 895 4,8 7,99 3738 850 885 4,8 9,19 3990 850 865 4,8 10,39 4242 850 815 4,8 Chodzi o 4 kolumne i jej wartosc ma byc wieksza niz w 3 kolumnie, roznice widac golym okiem. Powiem, ze po umyciu poprawily sie inne parametry, ktore sa zwiazane z osiagami autka. :mrgreen: Dla chetnych tez moge wrzucic.
Wihajster Opublikowano 5 Września 2006 Opublikowano 5 Września 2006 a jednak umycie przeplywki pomoglo tez wydaje mi sie ze u mnie cos zaczyna szwankowac wiec dla profilaktyki tez ja wyczyszcze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się