mucha187 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Witam, Zamierzam kupić autko audi a4 z silnikiem 1,9 tdi AVF 130km 2003 ,przebieg 184 tys.km.sprawdzajac silnik a mianowice odkrecajac korek od wlewu oleju zauwazylem ze tryska dosc mocno olejem tzn malymi kropelkami oleju-to samo dzieje sie po wyciagnieciu bagnetu pomiarowego stanu oleju (tez wyskakuja stamtad kropelki oleju).do tego wszystkiego tym wypryskom oleju towarzyszyl lekki szary dymek zarówno spod korka jak i spod bagnetu.ten dymek caly czas towarzyszyl wypryskom tzn nie znikal.dodam ,ze auto bylo nagrzane gdyz jest w ciaglym codziennym uzytku.jazda probna byla bardzo udana-nic nie przerywalo,auto bardzo dobrze reagowalo na gaz,plynnie przyspieszalo-nie bylo sie do czego przyczepic.z rury wydechowej zadnego dymu,kopcenia itd.Znalazlem na forum podobny temat,jednakze starej daty i bez konkretnego rozwiazania problemu.dodam jeszcze ,ze sprawdzalem u znajomego ,ktory tez ma a4 2003 ,ten sam silnik 1,9tdi AVF (przebieg okolo 195 tys .km) i u niego zauwazylem dokladnie to samo,tzn pryskalo kropelkami oleju spod korka wlewu i z wejscia bagnetu.Dlatego tez chcialbym sie dowiedziec czy te silniki tak maja czy jest cos nie tak?ale czy mozlwe byloby ze oba sa na wykonczeniu? Znajomy zrobil juz na swoim okolo 6 tys km odkad kupil-to jesli byloby cos nie tak to chyba juz by silnik padł,czy nie?a zapomnialem dodac ,ze bagnet wskazywal,ze oleju jest za duzo,bylo prawie 1 cm ponad maksimum-czy to moze byc przyczyna czy moze po prostu gosc dolewal ,bo mu silnik bral olej?licznik kilometrow dziennych wskazyl ponad 3 tys km-to znaczy ze auto jezdzilo i na takim silniku i nic sie nie dzialo skoro dalej pracuje.Prosze o jakiekolwiek informajce,poniewaz chcialbym byc pewny tego zakupu.Dziekuje i pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Identyczny temat :gwizdanie: [b6 AVF] Wyrzuca Olej
mucha187 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Dzien dobry, Wiem,ze temat jest identyczny,ale tamten jest troche przestarzaly i pomyslalem ,ze mozna by bylo go odswiezyc,poniewaz nazwa tematu jest bardzo trafna a tamten nie zostal raczej tak do konca rozwiazany.Bardzo mi zalezy na tym,aby kupujac autko nie wkopac sie w cos. sorki,za odswiezenie tego samego temaciku!
MiruK Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 jak to są tylko niewielkie kropelki to te silniki tak mają, u mnie z wlewu oleju tez delikatnie kropi olejem i puszcza opary, z bagneta opary też delikatnie idą ale oleju nie zauważyłem, tu masz taki sam temat: http://www.a4-klub.pl/smf/all_pd_dym_z_miarki_oleju-t129068.0.html heh, co do tego tematu to dawniej mnie to irytowało, teraz śmiać mi się już chce,po tym jak kupiłem moje auto, oglądało je wielu "przenajlepszych" szpeców, każdy z nich uważał że nie ma nad niego machanika, podobnie kilku z mojej rodziny, pierwsze co to odkręcają kurek od wlewu oleju, widzą dym i stwierdzają że silnik skończony ,porównują do swoich starych 1Z 'ów i AFN 'ów w których dymu nie zobaczy, ja się teraz już śmieje bo autkiem troche pojeździłem i wiem że oleju nie bierze, silnik pracuje dużo ładniej i ciszej niż ich stare rupcie, nie mówiąc o osiągach, no ale i tak nie przetlumaczysz coniektórym mechaniorom heh aż dziw bierze ale realia są takie że 90% tych przemechaników zakończyło proces edukacji na poziomie Nyski lub Fiata 125p, jak człowiekowi przyjdzie cokolwiek naprawić to lepiej samemu poczytać i sobie zrobić bo się nie ma za kogo złapać w okolicy
niuniek222 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Jak zakupilem swoje auto to koledzy w pracy odkrecili mi korek od wlewu oleju i rowniez wyrzucalo troche oleju tak samo sie dzialo jak wyjeli miarke, zaczeli mnie straszyc, ze silnik juz pewnie na wykonczeniu a tymczasem auto mam juz ponad 1,5 roku przejezdzilem nim 38 tys i nic sie zlego z silnikiem nie dzieje, auto sie zbiera jak powinno, malo pali i co najwazniejsze od wymiany do wymiany oleju nie dolewam. Podpinalem pod vaga i korekcje wtryskow sa w normie. Wiec jesli silnik bylby juz na wykonczeniu to bym tych 38 tys nie przejezdzil. A tym, ze wyrzuca mi olej sie nie przejmuje, porostu po kiego odkrecac korek w czasie pracy silnika, chyba po to zeby zostac popryskanym olejem . Kolego pamietaj kazdy bedzie mial swoje zdanie na ten temat, jeden ci powiem ze to nic zlego a drugi, ze juz silnik padniety i ma przedmuchy. W kazdym badz razie ja sie tym nie przejmuje i jezdze dalej.
mucha187 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Dziękuje za posty.trochę mnie uspokoiły.mam nadzieję,że to autko to będzie dobry wybór.pozdrawiam
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Witam, Zamierzam kupić autko audi a4 z silnikiem 1,9 tdi AVF 130km 2003 ,przebieg 184 tys.km.sprawdzajac silnik a mianowice odkrecajac korek od wlewu oleju zauwazylem ze tryska dosc mocno olejem tzn malymi kropelkami oleju-to samo dzieje sie po wyciagnieciu bagnetu pomiarowego stanu oleju (tez wyskakuja stamtad kropelki oleju).do tego wszystkiego tym wypryskom oleju towarzyszyl lekki szary dymek zarówno spod korka jak i spod bagnetu.ten dymek caly czas towarzyszyl wypryskom tzn nie znikal.dodam ,ze auto bylo nagrzane gdyz jest w ciaglym codziennym uzytku.jazda probna byla bardzo udana-nic nie przerywalo,auto bardzo dobrze reagowalo na gaz,plynnie przyspieszalo-nie bylo sie do czego przyczepic.z rury wydechowej zadnego dymu,kopcenia itd.Znalazlem na forum podobny temat,jednakze starej daty i bez konkretnego rozwiazania problemu.dodam jeszcze ,ze sprawdzalem u znajomego ,ktory tez ma a4 2003 ,ten sam silnik 1,9tdi AVF (przebieg okolo 195 tys .km) i u niego zauwazylem dokladnie to samo,tzn pryskalo kropelkami oleju spod korka wlewu i z wejscia bagnetu.Dlatego tez chcialbym sie dowiedziec czy te silniki tak maja czy jest cos nie tak?ale czy mozlwe byloby ze oba sa na wykonczeniu? Znajomy zrobil juz na swoim okolo 6 tys km odkad kupil-to jesli byloby cos nie tak to chyba juz by silnik padł,czy nie?a zapomnialem dodac ,ze bagnet wskazywal,ze oleju jest za duzo,bylo prawie 1 cm ponad maksimum-czy to moze byc przyczyna czy moze po prostu gosc dolewal ,bo mu silnik bral olej?licznik kilometrow dziennych wskazyl ponad 3 tys km-to znaczy ze auto jezdzilo i na takim silniku i nic sie nie dzialo skoro dalej pracuje.Prosze o jakiekolwiek informajce,poniewaz chcialbym byc pewny tego zakupu.Dziekuje i pozdrawiam Dosłownie wczoraj pisałem to samo w innym temacie Szok. Ludzie tam to jest opisane do bólu. Kolejny specjalista co otwiera silnik na PD w czasie pracy. Boże chroń. Szkoda słów. ZC
norek91 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Dobra a co jeżeli te przedmuchy występują też po ściągnięciu przewodu od tego czegoś ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting ? Btw Mucha ten dymek jaki miał zapach? Bo u mnie to zapewne spaliny są. Silnik dobrze wchodzi w obroty, kręci w zime, raczej nie bierze oleju.. tu mam problem cieknącym egr więc jasno nie umiem stwierdzić. Jest to moje 1tdi więc się trochę martwię. W końcu chce go dobrze przyinwestować .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się