Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Dlaczego na opóźnionym wtrysku pali lepiej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, mam problem z odpalaniem na zimno, sprawdziłem już wszystko i nic więc postanowiłem po eksperymentować z wtryskiem, najpierw przyspieszyłem ale wtedy nie zapalił więc opóźniłem (o jakieś pół centymetra jedno koło względem drugiego) i się okazało że zapala o wiele lepiej. Dodam tylko że przed tym moim kręceniem VAG podawał że kąt wyprzedzenia wtrysku jest ok, czy ktoś się spotkał z taką sytuacją?

Opublikowano

Tłok jest wyżej GMP, większy spręż, większa temperatura sprężonego powietrza, paliwo łatwiej ulega samozapłonowi. To chyba oczywiste, jak nie opuściłeś lekcji termodynamiki w szkole (przemiana adiabatyczna).

Opublikowano

Wszytko fajnie i pieknie tylko ze opozniony kat wyprzedzenia powoduje twarda prace, podwyzszenie temperatury końca spalania i zwiększenie obciążeń cieplnych, oraz mechanicznych działających na tłok, cylinder i układ korbowy.

Opublikowano

Wszytko fajnie i pieknie tylko ze opozniony kat wyprzedzenia powoduje twarda prace, oraz mechanicznych działających na tłok, cylinder i układ korbowy.

Te części zdania to bzdura.

podwyzszenie temperatury końca spalania

Prawda

Dodatkowo powoduje spadek mocy, zmniejszenie sprawności silnika i zwiększenie dymienia ;)

Ja nie namawiałem do zmiany kąta wtrysku, a tylko wytłumaczyłem skąd się to bierze :wink4:

Opublikowano

wszystko pięknie tylko że ja nie zauważyłem żadnego z tych objawów. czy jest możliwe że mam jakiegoś chochlika elektronicznego powodującego jakieś błędy. Dodam jeszcze że jak zdejmę czujnik temp. to silnik odpala o wiele lepiej bez względu czy wtrysk jest opóźniony czy nie

Opublikowano

To normalne - po prostu dostaje więcej paliwa na start, skoro nie ma prawidłowych danych z czujnika.

Opublikowano

kolego Frutek666,

czy mozesz podac jaki konkretnie miales ustawiony kat poczatku wtrysku przed (utrudniony rozruch) i po ponownej regulacji (obecnie - kiedy jest ok) ?

Chodzi o to ze takie przestawianie o 0,5 cm gdzie (wiem z wlasnych doswiadczen) pompa jest CHOLERNIE czula na ruch nawet 1 mm, moze powodowac ze skaczesz kompletnie poza zalecanymi wartosciami.

Wsrod najczestszych przyczyn utrudnionego rozruchu zimnego silnika znajduje sie rowniez wadliwy czujnik temperatury. Mozna sprobowac zdiagnozowac (odczyty z G2 i G62 na zimno i cieplo, stabilnosc wskazan) albo w ciemno wymienic (koszt ~> 100 w ASO). Lepsze odpalanie przy wypietym czuniku jest spowodowane faktem ze ECU przy nieprawidlowych odczytach (skrajne wartosci rezystancji) przyjmuje bardzo zachowawcze wartosci zastepcze (zaklada ze jest zimno) i oprocz dawki paliwa (o czym wspomnial juz DeeJay_Kill) wlacza jeszcze swiece zarowe.

Opublikowano

kolego Frutek666,

Wsrod najczestszych przyczyn utrudnionego rozruchu zimnego silnika znajduje sie rowniez wadliwy czujnik temperatury. Mozna sprobowac zdiagnozowac (odczyty z G2 i G62 na zimno i cieplo, stabilnosc wskazan) albo w ciemno wymienic (koszt ~> 100 w ASO). Lepsze odpalanie przy wypietym czuniku jest spowodowane faktem ze ECU przy nieprawidlowych odczytach (skrajne wartosci rezystancji) przyjmuje bardzo zachowawcze wartosci zastepcze (zaklada ze jest zimno) i oprocz dawki paliwa (o czym wspomnial juz DeeJay_Kill) wlacza jeszcze swiece zarowe.

Sam tak myślałem, wymieniłem czujnik temperatury i bez zmian, a po odpięciu od niego kostki zapala na dotyk. Sam też kombinowałem z różnymi ustawieniami kąta. Miałem dwie pompy zakładane (z czego jedna została), obie używane i się nadal zastanawiam czy to nie przez nią, ale logi w vagu świadczą, że pracuje prawidłowo. I wiem, że mam inny silnik, ale porobny problem :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...