Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku i szampańskiej zabawy Sylwestrowej🥂🎇 ​
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak sprawdzić stan pompy wtryskowej i czujnik temp paliwa??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy jest możliwość sprawdzenia stanu pompy poprzez logi, jeśli tak to jakie grupy trzeba zrobić :mysli: Pytam ponieważ co jakis czas miałem błąd iglicy wtryskiwacza

17654 - Needle Lift Sensor (G80): Implausible Signal

P1246 - 35-10 - - - Intermittent

Wymieniłem filtr paliwa, zalałem STP i od stycznia nie widać tego błędu, na googlach doczytałem że moze wskazywać na uszkodzona pompe wtryskową, wtryski mam załozone nowe. No ale ze bład juz sie nie pokazywał dałem sobie spokój. Ostatnio dwukrotnie złapałem natomiast błąd czujnika temp paliwa

17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus

P1163 - 35-10 - - - Intermittent

Na googlach doczytałem znowu że ten czujnik moze wskazywać na uszkodzenie pompy wtryskowej oraz powoduje

czym moze grozić ten błąd, bo już jest dłuższy czas??....

- Zwiększona wartość emisji spalin

- nieprawidłowa mieszanka paliwowa i większe zużycie paliwa

- nieprawidłowa temperatura w komorze spalania

- szybsze zużycie silnika i jego części

- zbieranie się większych ilości sadzy na turbinie

Zwiększona emisja spalin faktycznie u mnie występuje, jak mu da sie pogarach to troche przykurzy :disgust: spalanie tez mam wrazenie jest większe, jeżdżac po mieście tylko na pełnym baku robie 600km + rezerwa, w trasie w sumie nie wiem na pół baku raz udało mi sie zrobić 500km(prędkosci 100-160) ale drugą połowe bardzo szybko po mieście zjeżdziłem :kwasny: Zbieranie sie wiekszych ilosci sadzy w turbo - też u mnie wystąpiło miałem po zimie przeładowanie co dziwne równe na całej skali obrotów :disgust:

W tamtym roku miałem problemy z tym czujnikiem temp paliwa, ale wymieniłem na nowy i było ok. Teraz wchodze w grupe 007 i temperatura paliwa wynosi 15,5stopnia na zimnym silniku, i na rozgrzanym 33stopnie. Czy to sa dobre wskazania :mysli:

Dodam auto jest po grubszych modach, nie ma problemów z zapalaniem czy to zimny czy ciepły, nie gasnie samoczynnie, na jałowym nie kopci po odpaleniu i w postoju tylko pod obciązeniem, pracuje równo :gwizdanie:

Opublikowano

czujnik temp paliwa (G81) jest w pompie wtryskowej .. nawet na forum opisana jest jego wymiana ...

blad czujnika iglicy (G80} nie dotyczy pompy a wtryskiwacza sterujacego ...

jakie logi zrobic zeby teoretycznie sprawdzic stan pompy jest na forum ...

jedyna 100-procentowa metoda to stół Bosch'a ....

Opublikowano

czujnik temp paliwa (G81) jest w pompie wtryskowej .. nawet na forum opisana jest jego wymiana ...

blad czujnika iglicy (G80} nie dotyczy pompy a wtryskiwacza sterujacego ...

jakie logi zrobic zeby teoretycznie sprawdzic stan pompy jest na forum ...

jedyna 100-procentowa metoda to stół Bosch'a ....

Co do wymiany ja wiem bo korzystałem juz raz z tego opisu, chodzi mi czy w logach mozna gdzieś sprawdzić porównując wskazania tego czujnika

Na googlach znalazłem opis co i jak sprawdzic, pisali tam o bloku 007 żeby porównać 4 wartosci temp, tylko co to ma do porównania skoro tam są temperatury od innych podzespołów

- Uszkodzony czujnik G81.

- Przerwa w ciągłości przewodu lub zwarcie z plusem

- Komputer sterujący silnikiem przestawia się na wartość zadaną −5,4°C.

- Zwiększona wartość emisji spalin.

- sprawdzić czujnik G81.

Opis czynności sprawdzających:

- VAG [01] Silnik komputera sterującego silnikiem.

- Silnik musi pracować na jałowym biegu

- [08] „Odczytywanie bloku wartości mierzonych”

Blok [007] Wskazanie na wyświetlaczu:

[15,4°C] ..... [ .. ] ..... [15,9°C] ..... [16,7°C]

Jeżeli na wskaźniku w polu wskazań 1 nie zostaną wskazane realne wartości lub zostanie zastępczo wskazana wartość temperatury −5,4°C, sprawdzić czujnik temperatury paliwa i połączenie przewodów do czujnika, według następującej kolejności:

- rozłączyć 10-krotne złącze wtykowe czujnika temperatury paliwa (złącze wtykowe mechanizmu nastawnika dawki pompy wtryskowej).

- zmierzyć rezystancje między stykami 4+7 czujnika.

Zakres A – wartośćrez ystancji dla zakresu temperatury0 do 50°C

Zakres B – wartośćrez ystancji dla zakresu temperatury 50 do 100°C

Przykłady odczytów:

30°C odpowiada wartości rezystancji od 1500 do 2000 Ω

80°C odpowiada wartości rezystancji od 275 do 375 Ω

Jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość:

– wymienić pompę wtryskową na nową

Jeżeli zostanie osiągnięta wymagana wartość:

– podłączyć przyłącze pomiarowe VAG 1598/31 do wiązki przewodów komputera sterującego ASO

– sprawdzić według schematu elektrycznego ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym a wtyczką:

Rezystancja przewodu: maksymalna 1,5 Ω

– sprawdzić do datkowo, czy nie występuje zwarcie

między przewodami, z masą nadwozia jak

również z potencjałem plus akumulatora.

Wymagana wartość: ∞ Ω

Jeżeli nie zostanie stwierdzona żadna usterka w przewodach:

– wymienić komputer J248 sterujący układem bezpośredniego wtrysku

U mnie te wskazania

Blok [007] Wskazanie na wyświetlaczu:

[15,4°C] ..... [ .. ] ..... [15,9°C] ..... [16,7°C]

nie są zblizone kompletnie ostatania pozycja odpowiadała za termostat i ma 91

Opublikowano

w 007 jest tez pokazana temp paliwa mierzona wlasnie przez czujnik g81

Opublikowano

w 007 jest tez pokazana temp paliwa mierzona wlasnie przez czujnik g81

Spanky a pamietasz jakie powinna mieć wskazania prawidłowo :mysli: U mnie przy odpaleniu silnika pokazuje 15,5 stopnia, a po rozgrzaniu mam juz 33 stopnie

Chyba ze wina lezy w za wysokim napieciu tej pompy i stąd zwarcie bym miał :mysli:

Musze sie zmotywować i pojechac wkońcu na regeneracje/czyszczenie czy co tam będzie trzeba zrobic bo ręce opadają :wallbash:

Opublikowano

Zaloguj 007 stat na zimnym i na max rozgrzanym motorze.

Jakis tam poglad na stan pompy, a raczej na prace ukladu paliwowego dają logi grup: 004, 013 stat, 004 dyn oraz 004 Basic Settings.

Tak jak napisano wyzej : chcesz miec 100% pewnosci - pompa na stoł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...