Diablo Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Panowie zauważyłem że doś czesto po zatrzymaniu samochodu jak puszczę pedał hamulca włącza się pompa ABS nie ważne czy puszczę go odrazu czy po chwili ale dzieje się tak tylko po zatrzymaniu. VAG nic nie znalazł. Co może by przyczyną.
bieniua4 Opublikowano 6 Września 2007 Opublikowano 6 Września 2007 Miałem podobną sytuacje, tyle że u mnie ABS załączał się gdy miałem już ostatnią faze hamowania. Przeczyściłem wszystkie czujniki i jest OK
Krzych Opublikowano 8 Września 2007 Opublikowano 8 Września 2007 u mnie wlaczala sie pompa ABS w koncowej fazie hamowania (bez poslizgu kol) powodem byl za malo wcisniety czujnik ABS-u (za duzy odstep miedzy czujnikiem a pierscieniem) wystarczylo docisnac czujnik i sprawa zalatwiona
Diablo Opublikowano 21 Września 2007 Autor Opublikowano 21 Września 2007 Dzięki za pomoc wyczyściłem przednie czujniki i jest ok.
spajder_k Opublikowano 7 Listopada 2007 Opublikowano 7 Listopada 2007 witam wsystkich. miam problem z abs po wymianie osłony przegubu. przy końcowej fazie hamowania (chwile przed zatrzymaniem przy "delikatnym" hamowaniu) wyczuwam działanie abs-u. :th: po przeczytaniu waszych waszych opini stwierdzam ze jest podobna sytuacja jak wyżej, spróbuje docisnąc czujnik. :oklaski: jesli ma ktos inna porade, bede bardzo wdzieczny
Norbi Opublikowano 8 Listopada 2007 Opublikowano 8 Listopada 2007 Dużo jest roboty z tym czyszczeniem?
spajder_k Opublikowano 10 Listopada 2007 Opublikowano 10 Listopada 2007 czy moze ktos podpowiedziec jak wymontowac ten czujnikiem i czy duzo tzeba poswięcić czasu? (trzeba odkrecic piaste?) ps. lewe koło
damos Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 Vitam ! Ja miałem uporczywie włączający się ABS przy małej prędkości. Czyszczenie czujników nic nie dało. Przyczyną był... pęknięty pierścień ABS na tylnym, prawym przegubie napędowym (!) Nie wiem dlaczego on pękł, ale była szczelina gdzieś na 1,5 mm :shocked:Po wymianie jak ręką odjął
moren Opublikowano 18 Listopada 2007 Opublikowano 18 Listopada 2007 a jak dokładnie docisnąć ten czujnik (przednie prawe koło) bo dzis sie zabrałem zeby sie z tym uporac ale nie mogłem go woogule ruszyc, ani obrucic ani docisnąć... Czy on jest jakos przykrecony czy moze poprostu złapał korozji na połączeniu i tak sie zapiekł sam?
spajder_k Opublikowano 19 Listopada 2007 Opublikowano 19 Listopada 2007 u mnie była mała korozja i wystarczyło troche siły (tzeba przekrecic i wtedy sie poruszy). Niestety umnie czyszczenie nic nie pomogło:(. w dalszym ciagu włacza sie ABS (wyczysciłęm i włożyłem czujnik)
krzysiek23 Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 a ja mam pytanie jak abs powinien zachowac sie na slizgich powierzchniach jak lod?czy przy gwaltownym zachamowaniu na lodzie moze zblokowac kola.bo ja tak ma ze na asfalcie ok a na oblodzonej mocno drodze blokuje kola,raczej tak chyba niepowinno byc?prosze o odpowiedz
spajder_k Opublikowano 25 Listopada 2007 Opublikowano 25 Listopada 2007 na śliskiej powierzchni abs działa tak "jakby pedał hamulca skakał, bił" wtedy abs zapobiega zablokowaniu koła poprzes zmniejszenie, a nawet chwilowe zwolnienie siły hamowania.
Norbi Opublikowano 25 Listopada 2007 Opublikowano 25 Listopada 2007 a jak dokładnie docisnąć ten czujnik (przednie prawe koło) bo dzis sie zabrałem zeby sie z tym uporac ale nie mogłem go woogule ruszyc, ani obrucic ani docisnąć... Czy on jest jakos przykrecony czy moze poprostu złapał korozji na połączeniu i tak sie zapiekł sam? Dobić ten czujnik można gumowym młotkiem, ale moim zdaniem to brud lub defekt owego czujnika,a nie jego wysunięcie się.Wyjmuje się dosyć ciężko i przy tej operacji można uszkodzić element.
woj-o Opublikowano 31 Stycznia 2008 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Damos - a mialeś przy tej okazji jakeiś błędy w sterowniku ABS, bo mnie nęka dokładnie ten sam problem (po wymianie lewego przedniego przegubu) Czujnik dociskany, regulowany i nic ciagle przy 5kmh abs się włącza. Pytam o błędy na VAG bo na razie ostawiam ten lewy czujnik ale 100% pewności że to on nie mam. Czujnik jest lekko drapnięty (podobno drapnięty a nie zeszlifowany) ale wcześniej tego nie było. Update: Sprawa rozwiązana -moc VAG'a wygrała -walka była nie z tym czujnikiem - wysunał się prawy przód (choć niby nie ruszany ). Dostał po łbie młotkiem i jest git.
moren Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 kolejny raz przystąpiłem do diagnozy czujnika w przednim prawym kole. VAG nic nie pokazał wiec stwierdziłem ze moze faktycznie się troche wysunoł ale nie, czujnik był tak zapieczony ze przy manewrowaniu poprostu sie rozleciał. Kupiłem nowy, przeczyściłem gniazdo,sprawdziłem pierścien na przegubie, zamontowałem, i d*pa... Dalej nawet mimo regulacji odstepu, przy końcowej fazie hamowania włącza sie pompa ABS. Zastanawiam się czy lekki luz na łozysku ma duże znaczenie w tej sprawie??? Dalszy etap to chyba bedzie sprawdzenie pozostałych czujników, oby nie skonczyło sie kolejnymi wymianami...
woj-o Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 moren - podepnij VAG - przejedź się z pasażerem i niech patrzy na prękości obrotowe kół pokazywane na VAG (kanał ABS - chyba jedyny działający w B5) - u mnie jak na dłoni było że przy okolo 5-7 kmhna prawym przodzie czujnik pokazywał 0 - no i ABS sięwłączał. Ten trik działa do około 20 kmh, więcwystarczy mieć 20-30m podwórka.
darekaudi4 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 a gdzie to sprawdzales w bassis setting czy mass blocs bo u mnie to samo a niechcem ruszac wszystkich czujnikow bo skonczy sie wymiana i chcem wiedziec ktore kolo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się