Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] właczająca się pompa ABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie zauważyłem że doś czesto po zatrzymaniu samochodu jak puszczę pedał hamulca włącza się pompa ABS nie ważne czy puszczę go odrazu czy po chwili ale dzieje się tak tylko po zatrzymaniu. VAG nic nie znalazł. Co może by przyczyną.

Opublikowano

Miałem podobną sytuacje, tyle że u mnie ABS załączał się gdy miałem już ostatnią faze hamowania.

Przeczyściłem wszystkie czujniki i jest OK :dance:

Opublikowano

u mnie wlaczala sie pompa ABS w koncowej fazie hamowania (bez poslizgu kol) powodem byl za malo wcisniety czujnik ABS-u (za duzy odstep miedzy czujnikiem a pierscieniem)

wystarczylo docisnac czujnik i sprawa zalatwiona :)

Opublikowano

Dzięki za pomoc wyczyściłem przednie czujniki i jest ok.

Opublikowano

witam wsystkich. :audi::a4fan:

miam problem z abs po wymianie osłony przegubu. przy końcowej fazie hamowania (chwile przed zatrzymaniem przy "delikatnym" hamowaniu) wyczuwam działanie abs-u.

:th: po przeczytaniu waszych waszych opini stwierdzam ze jest podobna sytuacja jak wyżej, spróbuje docisnąc czujnik. :oklaski:

jesli ma ktos inna porade, bede bardzo wdzieczny :drunk::)

Opublikowano

Dużo jest roboty z tym czyszczeniem?

Opublikowano

czy moze ktos podpowiedziec jak wymontowac ten czujnikiem i czy duzo tzeba poswięcić czasu? (trzeba odkrecic piaste?) ps. lewe koło

Opublikowano

Vitam !

Ja miałem uporczywie włączający się ABS przy małej prędkości. Czyszczenie czujników nic nie dało. Przyczyną był... pęknięty pierścień ABS na tylnym, prawym przegubie napędowym (!) Nie wiem dlaczego on pękł, ale była szczelina gdzieś na 1,5 mm :shocked:Po wymianie jak ręką odjął :)

Opublikowano

a jak dokładnie docisnąć ten czujnik (przednie prawe koło) bo dzis sie zabrałem zeby sie z tym uporac ale nie mogłem go woogule ruszyc, ani obrucic ani docisnąć... Czy on jest jakos przykrecony czy moze poprostu złapał korozji na połączeniu i tak sie zapiekł sam?

Opublikowano

u mnie była mała korozja i wystarczyło troche siły (tzeba przekrecic i wtedy sie poruszy).

Niestety umnie czyszczenie nic nie pomogło:(. w dalszym ciagu włacza sie ABS (wyczysciłęm i włożyłem czujnik)

Opublikowano

a ja mam pytanie jak abs powinien zachowac sie na slizgich powierzchniach jak lod?czy przy gwaltownym zachamowaniu na lodzie moze zblokowac kola.bo ja tak ma ze na asfalcie ok a na oblodzonej mocno drodze blokuje kola,raczej tak chyba niepowinno byc?prosze o odpowiedz

Opublikowano

na śliskiej powierzchni abs działa tak "jakby pedał hamulca skakał, bił" wtedy abs zapobiega zablokowaniu koła poprzes zmniejszenie, a nawet chwilowe zwolnienie siły hamowania.

Opublikowano

a jak dokładnie docisnąć ten czujnik (przednie prawe koło) bo dzis sie zabrałem zeby sie z tym uporac ale nie mogłem go woogule ruszyc, ani obrucic ani docisnąć... Czy on jest jakos przykrecony czy moze poprostu złapał korozji na połączeniu i tak sie zapiekł sam?

Dobić ten czujnik można gumowym młotkiem, ale moim zdaniem to brud lub defekt owego czujnika,a nie jego wysunięcie się.

Wyjmuje się dosyć ciężko i przy tej operacji można uszkodzić element.

Opublikowano

Damos - a mialeś przy tej okazji jakeiś błędy w sterowniku ABS,

bo mnie nęka dokładnie ten sam problem (po wymianie lewego przedniego przegubu) Czujnik dociskany, regulowany i nic ciagle przy 5kmh abs się włącza.

Pytam o błędy na VAG bo na razie ostawiam ten lewy czujnik ale 100% pewności że to on nie mam.

Czujnik jest lekko drapnięty (podobno drapnięty a nie zeszlifowany) ale wcześniej tego nie było.

Update:

Sprawa rozwiązana -moc VAG'a wygrała -walka była nie z tym czujnikiem - wysunał się prawy przód (choć niby nie ruszany ;) ).

Dostał po łbie młotkiem i jest git.

Opublikowano

kolejny raz przystąpiłem do diagnozy czujnika w przednim prawym kole. VAG nic nie pokazał wiec stwierdziłem ze moze faktycznie się troche wysunoł ale nie, czujnik był tak zapieczony ze przy manewrowaniu poprostu sie rozleciał. Kupiłem nowy, przeczyściłem gniazdo,sprawdziłem pierścien na przegubie, zamontowałem, i d*pa... Dalej nawet mimo regulacji odstepu, przy końcowej fazie hamowania włącza sie pompa ABS. Zastanawiam się czy lekki luz na łozysku ma duże znaczenie w tej sprawie??? Dalszy etap to chyba bedzie sprawdzenie pozostałych czujników, oby nie skonczyło sie kolejnymi wymianami...

Opublikowano

moren - podepnij VAG - przejedź się z pasażerem i niech patrzy na prękości obrotowe kół pokazywane na VAG (kanał ABS - chyba jedyny działający w B5) - u mnie jak na dłoni było że przy okolo 5-7 kmhna prawym przodzie czujnik pokazywał 0 - no i ABS sięwłączał.

Ten trik działa do około 20 kmh, więcwystarczy mieć 20-30m podwórka.

Opublikowano

a gdzie to sprawdzales w bassis setting czy mass blocs bo u mnie to samo a niechcem ruszac wszystkich czujnikow bo skonczy sie wymiana i chcem wiedziec ktore kolo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...