Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Silnik drży, kopci na biało, turbina w oleju 1,8T FILM, FOTKI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam nstepujący problem w swojej audiczce 1,8t AJL.

Silnik nierówno pracuje na jałowym trzęsie się delikatnie a wskazówka stoi w jednym miejscu.

Z wydechu leci bały jak śnieg dym w olbrzymich ilościach.

Na turbinie jest plama z oleju niewiadomego pochodzenia.

Ciżężko zapala, na ciepło jak nie wciśnę delikatnei gazu nie zapali.

Co udało mi sie ustalić:

Co do drżenia silnik to podmieniłem cewki zapłonowe z innego auta i moduł zapłonowy i nic zero poprawy. Przy zdejmowaqniu poszczególnych przewodów z cewek silnik traci zadrży i spadna obroty oprócz 1 cylindra. Po zdjęciu przewodu nic sie nie dzieje z obrotami. odmieniałem cewki miedzy sobą i innego auta i nadal mogiła.

Podmieniałem czujnik temp bo podejrzewałem, że zalaewa silnik bo ciezko pali na ciepło i duzo gorzej na zimno.

Oleju nie wiem ile ubyło bo dopiero niedawno zakupiłem nową rurkę olejową do bagnetu ale jest pól stanu po przejechaniu 10kkm ubyło jakies 0,5l.

Turbina nie wydaje żadnych odgłosów moc jest jak przegonie samochód ostrzej to jakiś czas dobrze pochodzi a później znów telepie go.

Nie wiem jak sprawdzić cooler bo to może on powoduje wibracje i dymienie. Na macanie nic na razie nie wyszło osłony z dołu nie zdejmowałem. Świstów nie słychać.

Panowie pomocy co to mozę być zaraz jak sie uporam z rejestracją to zamieszczę fotki i filmik.

[br]Dopisany: 01 Maj 2010, 21:05_________________________________________________Dodam jeszcze, że płynu chłodniczego nie ubywa. Mazi pod korkiem nie ma a na rozgrzanym silniku węże wodne da sie zgiąć choć z trudem po odkręceniu korka zbiorniczka wyr. płyn nie kipi. Termostat wymieniany i trzyma na zegarach 90*C a na klimatroniku 92-97*C.

Na turbinie są ślady oleju od ZEWNĄTRZ oblana jest olejem i nie wiem skad on może wypływac. Nie mogę zamiescić zdjec ale mogę wysąłc na maila.[br]Dopisany: 01 Maj 2010, 21:48_________________________________________________2402901056fc9ed3m.jpg

Skąd olej na muszli turbiny i sondzie lambda. Widać, że wężyki suche.

Opublikowano

Prawdopodobnie turbo powiedzialo papa. Puszcza olej i stad to dymienie.

Sprawdzales przeplywke?

Cooler nie ma nic do dymienia. Jakby byl dziurawy to by cisnienia nie trzymalo. zdejmij gymowa rure ktora idzie z turbo do puszki z filtrem oleju i sprawdz czy w srodku jest olej.

jak chcesz to sie odezwij i jutro mozemy kompa podpiac i zobaczyc co sie dzieje ale wieczorem bo dopiero o 20 wracam z pracy

Opublikowano

Zdejmowałem tylko wąż idący od coolera do przepustnicy i nawet kropki oleju niema. Jak potrzesz palcem to nawet nie ma czym sie ubrudzić.

Nie wiem jak dzś sie jeszcze mi ułoży bo jadę do bełchatowa i z powrotem a później jeszcze 100km od wawy mam kursik więc może mis ie troche zejsć. Niestety audi pozostaje bo nie mam odwagi nim jechać.

Opublikowano

Odkrecales sonde?Na fotce wyglada jakby spod niej wychodzil olej?

Moze ja dokrec mocno?A moze poprostu przeszla do historii?

Przeplywke sprawdzilbym rowniez...

VAG rekomendowany... :kwasny:

Opublikowano

należy zmierzyć : A- kompresje na cylindrach, B- ciśnienie oleju w układzie, i oczywiście turbo sprawdzić luz na wałku.

Opublikowano

Odkrecales sonde?Na fotce wyglada jakby spod niej wychodzil olej?

Moze ja dokrec mocno?A moze poprostu przeszla do historii?

a co ma do tego sonda?

Opublikowano

Sprawdź węże w okolicach turbiny. Mi tak dymiło po tym jak pękł wąż przy turbinie. Zarzygało silnik olejem. Suszarka pracowała ale nie pompowała (nie słychać było gwizdów). Na pierwszy rzut oka wszyscy sugerowali, że poszło turbo a skończyło się tylko na wymianie węża.

Opublikowano

Teraz jestem akurat poza domem ale z tego co rano patrzyłem to w rurze od filtra powietrza sucho (odkręciłem tylko od puszki z filtrem i tam wsadziłem palec).

A co powiecie na to, że jak odłączam pierwszą cewkę od prądu to obroty silnika nie skaczą jak na pozostałych można by powiedzieć, że nie ma reakcji.

Płynu chłodniczego nie ubywa temp w normie.

Panowie jak zdiagnozować pękniecie węża turbiny? Od spodu mam osłonę silmnika i nie widać nic. Od góry jest ok. czy przy pęknietym dolocie może aż tak kopcić?

A może głowica pękła i leci na turbo? Wygląda tak jakby leciało spod tych śrub mocujących turbo. Sonada ubrudzona jest chyba przez pęd powietrza spowodowany jazdą i pracującym wentylatorze.

Jak zatkałem ręką wylol zero oznak sadzy czy niebieskawego dymku.

A i jeszcze jedno strasznie śmierdzi benzyną jak silnik pracuje z rury wydechowej.

Opublikowano

Podmieniałeś cewki i moduł zapłonowy, a wziąłeś pod uwagę wiązkę przewodów (przedzwoniłeś kable cewka -> moduł -> sterownik). Sprawdziłeś czy jest iskra na pierwszym cylindrze?

Opublikowano

Cewki i moduł podmienione niestety wiązka już nie. A jest ona lutowana bo auto ma gaz i dochodzą do niej dodatkowe przewody.

A to możliwe żeby tak kopcił, jak nie bedzie palił na jeden gar?

Opublikowano

A to możliwe żeby tak kopcił, jak nie bedzie palił na jeden gar?

Jeżeli nie ma zapłonu na jednym cylindrze silnik wypluwa niespaloną benzynę stąd zapach i biały dym.

Opublikowano

Ale możliwe, że aż do tego stopnia?

Opublikowano

Zrob tak. wykrec cewke i swiece pierwszego cylindra, przyloz do silnika i niech ktos sprobuje odpalic. wyeliminujesz brak pradu. sprawdz na wszelki wypadek wszystkie cylindry. przy okazji zobacz jaka iskre daja bo moze byc slabiutka.

weze zasilania turbiny sprawdzisz ogladaja je dokladnie. jedz palcem po przewodzie i zobaczysz czy sie upiepszysz w oleju. nie musisz wchodzic pod samochod bo weze ida obok silnika a od spodu nic nie zobaczysz.

a ten wyciek to sie nagle stal?

ja na twoim miejscu to bym umyl turbine i wszystko co ja otacza siuwaxem do mycia silnikow i obserwowal gdzie cieknie.

ale najpierw sprawdz dlaczego nie pali na wszystkie gary bo uszkodzisz silnik jak tak bedziesz jezdzil.

szkoda ze nie masz wskaznika doladownia to by bylo wiadomo czy turbo dmucha prawidlowo

Opublikowano

A wiec po kolejnej weryfikacji:

Podmieniłem cewkę z innego silnika i założyłem świecę z poprzedniej wymiany. Iskra wzorowa. Niestety dziś nie mogłem nigdzie kupić klucza 16mm na żadnej stacji nie dostałem. Najprawdopodobniej padła świeca i nie ma iskry. A wyciek na turbinie to parujące paliwo padające na rozgrzaną turbinę.

Jak uda mi sie dostać klucz oblookam świece. Mam nadzieję, że nie pękła i nie uszkodziła głowicy ani gładzi cylindra inaczej strace zaufanie do NGK platynowe przejechały tylko 12kkm

Opublikowano

A wiec po kolejnej weryfikacji:

Podmieniłem cewkę z innego silnika i założyłem świecę z poprzedniej wymiany. Iskra wzorowa. Niestety dziś nie mogłem nigdzie kupić klucza 16mm na żadnej stacji nie dostałem. Najprawdopodobniej padła świeca i nie ma iskry. A wyciek na turbinie to parujące paliwo padające na rozgrzaną turbinę.

Jak uda mi sie dostać klucz oblookam świece. Mam nadzieję, że nie pękła i nie uszkodziła głowicy ani gładzi cylindra inaczej strace zaufanie do NGK platynowe przejechały tylko 12kkm

a skad tam sie paliwo wzielo?? :blink:

Opublikowano

Niespalone paliwo wydostaje sie przez zawory wydechowe do kol wydechowego i do turbiny. Częsc wydostaje sie w postaci dymu białego po zetknięciu z gorącymi elementami turbo a część paruje przez uszczelki turbo i stąd mokra plama.

Po odpaleniu na zimno strasznie śmierdzi benzyną, a na turbo jak sie powacha to też czuć benzol olej to raczej nie jest. Z drugiej strony zastanawiam się, że benzyna powinna mega szybko parować i nie pozostawiać śladu, a może na żeliwie będzie ślad.

Opublikowano

wlasnie dziwne to bardzo zeby az takie ilosci paliwa byly na turbinie :mysli: ale skoro smierdzi benzyna to widocznie cos w tym musi byc

Opublikowano

Świeca podmieniona i nadal to samo bez zmian d*pa. Świecę, która wyjąłem była mokra od benzolu i śmierdziało paliwem.

Przejechałem sie i nawet ma siłę tylko przeraźliwie dymi, że ten co za mną jedzie to ma z pół metra widocznosci.

Co teraz najlepiej zrobić żeby drgnać z miejsca?

Może jutro uda mi sie umówić w VW na diagnostykę.

Opublikowano

Zostaje lejący wtryskiwacz, mechanicznie uszkodzony lub elektrycznie otwarty (zwarty na stałe do masy). Jak sprawa wygląda na lpg?

Opublikowano

Na Lpg przełącza sie bez najmniejszego problemu i łądnie pracuej na nim.

Coś mi mówi, że głowica może być uszkodzona skoro nie pracuje na jedym cylindrze. W najlepszym przypadku zawór niedomaga i da sie to zrobić bez sciągania głowicy lub wypalił sie i nie trzyma szczelnosci. Jutro postaram sie załatwić nanometr i zmierzyć kompresję.

Jak się przejechałem (1,1km) to cała mokra plama z turbiny wyschła i już sie nie pojawia.

A jak turbina bierze olej to dym jest biały czy niebiesawy bo u mnie na biało dymi a jak przyłoże rękę do wydechu to zero oleju na dłoni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...