jola16104 Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Mam problem... Posiadam Audi A4, 2.5 TDI, 1998r. Silnik chodzi cicho, równo ale od jakiegoś czasu bardzo dymi - na siwo-niebiesko i przy tym traci moc. Czy ktoś mi pomoże??? Może ktoś wie co się dzieje? Pomóżcie!!
elmo814 Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 : przyczyn moze byc wiele, zrobisz logi tonawdowrni mistrzowie a4 klub pl ci zdiagnozuja bo tak to wrozenie z fusów!!
pereska Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 ten silnik posiada wadę produkcujna w smarowaniu wałków rozrządu, wycierają sie po około 150tys km. Ciekawe ile masz przebiegu
jola16104 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Przebieg 230 tys. Ale silnik pracuje równo, idealnie... tylko kopci i w pewnym momencie traci moc!!
pereska Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 a moc ma po uruhomnieniu i potem traci, chodzi mi czy po ponwnym uruchoemniu silnika ja odzyskuje ??
kangur Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 ale kopcenie to raczej nie walki... moj ma przejechane 260tys i ostatnio robilem hydraulike zaworowa, ale tylko prewencyjnie bo jeden popychacz przestal dzialac i zrzucil dzwigienke. dlatego wolalem wymienic wszystkie, a walki mam troche przytarte, ale spokojnioe powinny jeszcze 150tys wytrzymac. a objawy kopcenie i utrata mocy to wskazuja na turbo, ale jak wyzej kolega pisal bez waga to nic nie da sie stwierdzic na 100% bo moze tez byc przeplywka brudna ( ja tak mialem) osobiscie zycze wszystkim takich usterek typu brudna przeplywka:) czyszczenie kosztowalo mnie 10 zl (odtluszczacz do hamulcow) a jaka zmiana mocy, nioe moglem auta utrzymac na drodze:D sorki za OT ale nie moglem sie powstrzymac:)
pereska Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 a no wlasnie przez te walki moze ci kopcic a o moc chodzi mi czy po wylaczeniu silnika moc wraca bo jak tak no to turbo (kierowice itp.) a jak nie wraca to zostaje vag
jola16104 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Przeważnie jest tak, że jadąc - przyspiesza normalnie a dopiero po osiagnieciu okolo 3 tys obr traci tę moc, wtedy musze chwile odczekac, i po pewnym czasie moc wraca... Nie zawsze sie tak dzieje ale bardzo czesto! Więc moc wraca w czasie jazdy. Po ponownym uruchomieniu silnika jest ok. Do momentu jw. I tak wkólko...
pereska Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 no to najprawdopodobnej musisz wyczysic kierowice turbiny jesli wlasnie po uruchomieniu silnika moc wraca ci do normy, takze trzeba bedzie wyjac turbine. a kopcenie moze byc zbiegiem okolicznosci do utraty mocy, albo nagar ze spalin spowodowal zacieranie kierownic, chyba ze w jednym czasie pojawil sie dym i spadem mocy.
kubson Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Pomyśl też nad wymianą odmy mi tak dymił jak była zapchana.
jola16104 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Dziś zdjąłem przewód przy kolektorze ssącym, ten który idzie od turbiny. Znajdują się tam spore ilości oleju. Pa zapaleniu samochód pracuje normalnie, lecz niestety dalej kopci. A z tego gumowego przewodu wyrzucane są spore ilości oleju, czy problemem jest turbina???
mateo_81 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Na 99% turbina. Prawdopodobnie do regeneracji lub pęknięty wałeczek turbiny... a wtedy do regeneracji się nie nadaje...
Gość DiM Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 odkrec przewod ssacy z nasady turbiny, zlap za waleczek i zobacz czy ma wyczuwalny luz, nawet 1mm to duzo, ale szaroniebieski dym to mi nie wyglada na turbo tylko cos z silnikiem...turbo jak pada i pali olej to na bialo podaje
Flyer Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 a no wlasnie przez te walki moze ci kopcic Chlopaku, gdzie taka wiedze posiadles?
Gość DiM Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 czyżby mu chodziło o to że jak są walki wytarte to nie dopychaja zaworów itd itp ale czemu kopci od tego to ja już nie wiem
kangur Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 no wlasnie tez sie zastanawiam, co ma kopcenie z wytartymi walkami??
pereska Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 walek moze sie wycierak na jego ulozyskowaniu, wtedy moze zmieniac sie nie znacznie cisnienie oleju, albo moze nie palic na jeden gar i dlatego moze kopcic
Gość DiM Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 a jakąś różnice w kulturze pracy silnika wyczules?
jola16104 Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Opublikowano 9 Maja 2010 Turbina już w naprawie... Zobaczymy co wyjdzie!! A mam pytanie czy ktoś wie jak można wyczyścić intercooler? Czy koniecznie trzeba go wyciągać? Czy można jakoś bez wyjmowania?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się