zimnyx Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 Witam! Przy zakładaniu letnich kół w wulkanizacji wyszedł "mały" problem - tylne lewe koło nie chciało się kręcić. Gość z wulkanizacji mocno się zdziwił i zaczął je oglądać razem z mechanikiem i doszli do wniosku, że śruby są za długie i trą. Troche mnie to zdziwiło, bo zmieniałem fabryczne 15" na 16". Wcześniej jezdziłem na 17" S-Linei używałem tych samych śrub - bez problemów. Coś mi nie pasowało... Gość powiedział, że jedyna opcja to przyszlifowanie śrub, i po tej akcji koło kręciło się już bez problemu. W drodze powrotnej umyłem zdjęte felgi i patrze, a na jednej został ~20mm dystans. No i wyjaśniło się, czemu śruby były za długie :-) Wrociłem się do fachowca i dołożył ten dystans na tylne lewe koło. Pytanie czy teraz śruby nie będą za krótkie? On twierdził, że nie, ale wolę się upewnić. Nie wiem dokładnie do jakiej długości przyszlifował te śruby - postaram się to zbadać. Jaka powinna być minimalna długość śrub przy felgach 16" ET45 + dystans 20mm? Pozdrawiam!
moskal Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 wyjmij śruby z koła na którym masz założony dystans i porównaj z tymi przeszlifowanymi. różnice zauważysz gołym okiem
zimnyx Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Opublikowano 8 Maja 2010 Słuszna sugestia ;-) Oto wyniki mojego dłubania: Posiadam dystanse H&R 30255571, mają 15mm grubości. Felgi to fabryczne 16" ET45. Czy te szlifowane śruby są za krótkie czy nie? Jeżdze na nich od tygodnia (tylko lewe tyle koło) i nic się nie dzieje, ale nie chciałbym mieć w długiej trasie żadnych problemów - dlatego pytam.
wuju Opublikowano 10 Maja 2010 Opublikowano 10 Maja 2010 przełóż przez koło i dystans i zobacz ile wystaje
moskal Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 przełóż przez koło i dystans i zobacz ile wystaje generalnie 4-5 pełnych obrotów śruby w gwincie wystarczy
plastuch Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Siemka Kupiłem felgi od mercedesa i potrzebyje do nich śrub stożkowych, fabryczne to M14x1,5x28mm ale one mają łeb bardziej kulisty. Jeżeli kupie stożki M14x1,5x30mm czyli 2mm dłuższe będzie OK?? Przerabiał ktoś ten temat
SZYNKAR Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Pierwsza uwaga - odnoszę wrażenie że utrata jednego tylnego koła PODCZAS JAZDY nie stanowi dla kolegi większego problemu... Idea: Śruba powinna łapać cały możliwy gwint i minimalnie wystawać z tyłu tarczy, gwint umyj rozpuszczalnikiem,nasmaruj gwint minimalnie smarem z jednej strony na całej długości. Wkręć wykręć będzie widać ile gwintu załapała śruba(smar rozmazany dokoła)=tyle się zagłębia. Im więcej tym lepiej, żeby tylko nie wystawała. Na teraz wywal tą tulejkę za nim nie kupisz czegoś porządnego. Śruba jak jeździ 2 tyg to nic nie znaczy...
Gniady Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Mnie zastanawia to dlaczego był tylko jeden dystans? Sprawa druga wymieniłbym 5 tych śrub bo koszta nie współmierne do bezpieczeństwa- koniec.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się