Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Problem z długością śrub po wizycie w wulkanizacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Przy zakładaniu letnich kół w wulkanizacji wyszedł "mały" problem - tylne lewe koło nie chciało się kręcić. Gość z wulkanizacji mocno się zdziwił i zaczął je oglądać razem z mechanikiem i doszli do wniosku, że śruby są za długie i trą. Troche mnie to zdziwiło, bo zmieniałem fabryczne 15" na 16". Wcześniej jezdziłem na 17" S-Linei używałem tych samych śrub - bez problemów. Coś mi nie pasowało... Gość powiedział, że jedyna opcja to przyszlifowanie śrub, i po tej akcji koło kręciło się już bez problemu. W drodze powrotnej umyłem zdjęte felgi i patrze, a na jednej został ~20mm dystans. No i wyjaśniło się, czemu śruby były za długie :-)

Wrociłem się do fachowca i dołożył ten dystans na tylne lewe koło. Pytanie czy teraz śruby nie będą za krótkie? On twierdził, że nie, ale wolę się upewnić. Nie wiem dokładnie do jakiej długości przyszlifował te śruby - postaram się to zbadać.

Jaka powinna być minimalna długość śrub przy felgach 16" ET45 + dystans 20mm?

Pozdrawiam!

Opublikowano

wyjmij śruby z koła na którym masz założony dystans i porównaj z tymi przeszlifowanymi. różnice zauważysz gołym okiem :wink4:

Opublikowano

Słuszna sugestia ;-)

Oto wyniki mojego dłubania:

trnor.jpg

Posiadam dystanse H&R 30255571, mają 15mm grubości. Felgi to fabryczne 16" ET45.

Czy te szlifowane śruby są za krótkie czy nie? Jeżdze na nich od tygodnia (tylko lewe tyle koło) i nic się nie dzieje, ale nie chciałbym mieć w długiej trasie żadnych problemów - dlatego pytam.

Opublikowano

przełóż przez koło i dystans i zobacz ile wystaje :cool1:

generalnie 4-5 pełnych obrotów śruby w gwincie wystarczy :good:

Opublikowano

Siemka Kupiłem felgi od mercedesa i potrzebyje do nich śrub stożkowych, fabryczne to M14x1,5x28mm ale one mają łeb bardziej kulisty. Jeżeli kupie stożki M14x1,5x30mm czyli 2mm dłuższe będzie OK?? Przerabiał ktoś ten temat

Opublikowano

Pierwsza uwaga - odnoszę wrażenie że utrata jednego tylnego koła PODCZAS JAZDY nie stanowi dla kolegi większego problemu...

Idea: Śruba powinna łapać cały możliwy gwint i minimalnie wystawać z tyłu tarczy, gwint umyj rozpuszczalnikiem,nasmaruj gwint minimalnie smarem z jednej strony na całej długości. Wkręć wykręć będzie widać ile gwintu załapała śruba(smar rozmazany dokoła)=tyle się zagłębia. Im więcej tym lepiej, żeby tylko nie wystawała.

Na teraz wywal tą tulejkę za nim nie kupisz czegoś porządnego.

Śruba jak jeździ 2 tyg to nic nie znaczy...

Opublikowano

Mnie zastanawia to dlaczego był tylko jeden dystans? Sprawa druga wymieniłbym 5 tych śrub bo koszta nie współmierne do bezpieczeństwa- koniec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...