geo78 Opublikowano 10 Maja 2010 Opublikowano 10 Maja 2010 Może temat nie za bardzo trafnie dobrany ale nie bardzo wiem jak to opisać. Otóż jadąc drogą która nie jest idelana (a o takie u nas nie jest trudno) mam wrażenie jakbym siedział na siedzeniu z samych sprężyn (efekt bujania góra dół). Myślałem, że może moje amorki wysiadły ale po sprawdzeniu na stacji diagnostyzcnej wyszło że przód ma 75 a tył 50. Więc to raczej nie to. Dodam że tą samą trasę pokonuję też starszym audi brata i tam wrażenie że samochód płynie po drodze (nie czuć w nim nierówności drogi - nie mylić z dziurami). Co jeszcze wpływa na komfort jazdy? Dodam, że najechaniu na jakąś nierówność (np. łączenie asfaltu często występujące na mostach czy naszej krajowej 1) wewnątrz samochodu słychać głośny stukot. Pisząc głośny mam na myśli że jest to o wiele głośniejsze niż w samochodzie brata. Koła takie same alu 15" 195/65. Jakieś sugestie?
fotograf87 Opublikowano 10 Maja 2010 Opublikowano 10 Maja 2010 50% z tyłu to juz chyba nie zbyt duzo... moze przyczyna są amortyzatory, bo inna mozliwosc nie przychodzi mi do głowy (chociaz znawca nie jestem)
geo78 Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Opublikowano 11 Maja 2010 no właśnie byłem przekonany, że to amortyzatory i już chyba wolałbym tą opcję niż dalej poszukiwać przyczyny... niby z tyłu zawsze są słabsze... pomyślimy dalej
rikardo Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 no właśnie byłem przekonany, że to amortyzatory i już chyba wolałbym tą opcję niż dalej poszukiwać przyczyny... niby z tyłu zawsze są słabsze... pomyślimy dalej Najpierw wymień te tylne amortyzatory. Sprawny amor działa w dwóch kierunkach. Z opisu wynika, że u ciebie tylko do dołu i dlatego masz takie bujanie góra. Ostatnio wymieniałem tył u siebie które na stacji wykazywały 65 % sprawności a po rozebraniu jak go ścisnąłem to w takim położeniu został gdzie w sprawnym tłoczek samoczynnie idzie do góry. Po wymianie bez porównania dlatego planuję tez wymienić przód ponieważ też przy pokonywaniu nierówności czuć je na desce rozdzielczej.
geo78 Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Opublikowano 11 Maja 2010 o, to ciekawa opinia... w miarę środków finansowych może podejmę taką próbę (niestety kredyt na swoje a4 trochę mnie kosztuje i nie od razu moge pozwolić sobie na wszystko)... a tak na marginesie to jakiej firmy amorki polecasz?
rikardo Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 o, to ciekawa opinia... w miarę środków finansowych może podejmę taką próbę (niestety kredyt na swoje a4 trochę mnie kosztuje i nie od razu moge pozwolić sobie na wszystko)... a tak na marginesie to jakiej firmy amorki polecasz? Założyłem sachsa dodatkowo wymieniłem odboje. Po wymianie w moim przypadku sztywność poprawiła się co daje się zauważyć na zakrętach.
rikardo Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 ile Cię ta przyjemność kosztowała? Amortyzatory kupiłem u kolegi TOM77 za 280 zł + 2 oryginalne odboje za 110 zł. Wymiana we własnym zakresie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się