Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BCZ] Drżenie na kierownicy :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam podobny problem.

Objawy:

Przy dluzszej jezdzie kierownica zaczyna mi drzec i przestaje gdy wyhamowuje go do 0. Ruszam przejade z 2km i znowu zaczyna drzec dosyc intesywnie i gdy przyhamuje przestaje. i tak w kolko mi sie dzialo w trasie 100km. cos jak bym jechal po jakies tarce.

ostatnio wyjechalem w trase i nic sie nie dzialo. dziwna sprawa. boje sie ze gdy wyrusze znacznie dalej to moze cos sie stac.

wiecie moze co to moze byc?

Opublikowano

witam. przyczyna tego drgania sa kola. moga byc krzywe felgi albo uszkodzone opony. jest jescze jedna mozliwosc mianowicie: brak pierscieni centrujacych na felgach. sprobuj przelozyc kola z tylu na przod jednak najlepszym wyjsciem bedzie wizyta w zakladzie wulkanizacyjnym i wywazenie samych obreczy i obreczy z oponami[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2007, 12:53 _________________________________________________tylko nie jedz do jakiegos niepewnego warsztatu. zwroc uwage czy przed zarzuceniem kola na wywazarke pracownik oglada kolo i sprawdza ciscienie i ewentualnie czysci z blota i innego brudu. mialem sam taki przypadek. do wewnetrznej strony obreczy przykleilo sie bloto i drgala kierownica. z kolei moj ojciec w astrze na kolach 15 cali nie ma pierscieni centrujacych i tez ma ten problem

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi :a4fan:

Opublikowano

:mysli:powiem tak jeżeli masz opony w miare nowe nie zjechane nie starsze niż rok wiesz chyba jak sie sprawdza date produkcji? to bez żadnych zastanowień jest to wina felg aluminiowych więc albo znajdziesz sobie porządnego wulkanizatora który wyważy ci specjalnie do felg albo po prostu sprzedaj te felgi na allegro :oklaski:

Niestety felgi może i ładnie wyglądaja ale nie kazde sie wywarzaja.

Nie mam marki która bym polecił ponieważ zawsze zalęzy to indywidualnie od samochodu i doboru felg. :oklaski:

Na marginesie alufelgi nie jestem ich zwolennikiem :thumbdown: jest to rodzaj szpanu ,prestiżu na osiedlu a nie bezpiecznej jazdy autem :audi::a4fan:

Potwierdzam wypowiedz rysioo :th:

Opublikowano

Teraz jestem trochę zajęty, ale jak znajdę czas to na pewno je porządnie wyważe... :a4fan:

A tak na marginesie to lubię jak autko ładnie wygląda, a nie szukam "prestiżu na osiedlu"... :D

Opublikowano

miałem podobny problem ,pomogło doważenie kół na samochodzie .Trzeba znaleźć taki zakład który ma tą maszynkę , w większych miastach powinna być . co ja się nakombinowałem w poprzednim samochodzie , dobre felgi, gumki pireli nówki i.....napierdalala przy 140

Opublikowano

Jaką maszynkę dokładnie? :a4fan:

Opublikowano

chodzi o maszyne do wywazania kol potocznie zwana wywazarka. mierzy ona sile drgan kola przy okreslonej predkosci i oblicza jaki ciezarek i w ktorym miejscu na obreczy trzeba umiescic aby drgania ustaly. praktycznie kazdy zaklad wulkanizacyjny posiada taki sprzet. wywazanie kola powinno sie odbywac zawsze po naprawie i zmianie ogumienia!!!

Opublikowano

To dobrze, że chodzi tylko o wyważarkę ;) bo myślałem, że o jakiś bardziej zaawansowany sprzęt :kox: pzdr. :a4fan:

Opublikowano

no ciekawy link. zgadzam sie z tym co tam pisza. jenak autko Piechola jest z roku 2002 i nie sadze zeby przez 5 lat pojawily sie wibracje polosi czy tarczy. nie mozna tego wylkuczyc. no chyba ze w przeszlosci uleglo wypadkowi. moje ma przejechane 260000 km na obreczach 16 i nie odczuwam zadnych wibracji. jezeli z kolami jest wszystko ok to mysle ze warto podjechac i sprawdzic dowazenie polosi tarczy itd.

ciekawi mnie jeszcze ile taki zabieg koszuje.

Opublikowano

Ja już mam niby 200000 km, więc wszystko możliwe :confused4: tylko, że tu koło mnie nie ma jakiegoś specjalistycznego zakładu... na razie da się jeździć, więc zwiesiłem sobie to...

Opublikowano

Nawet nic nie mówcie, mam ten problem od 3 tygodni, co 2 dni na wyważaniu i za każdym razem róznice, zacząłem się przyzwyczajać do drgan, ale z tego co widzę to na różnych nawierzchniach jest raz lepiej raz gorzej, :) na dziurach mniej czuć.

Opublikowano

Na 90% problem z wyważeniem. Miałem tak ze przy 130km/h drgała mi kierownica, pojechałem na wyważenie, przełożyli mi koła na tył i wwyważyli.Jade na autostradzie 130km/h i....czuje jak lata mi d*pa :decayed:, normalnie w lusterku wstecznym widziałem jak mi drży szyba. Pojechalem do innego wulkanizatora wywazyli jeszcze raz i....wszystko OK.

Opublikowano

powiem Wam że w B6 prawie na każdej drodze mi drżało, a teraz z Sportbacku na szczęście tylko na jednej coś tam czuje, więc jest super :gwizdanie: :)

Opublikowano

witam, dołącze sie poniewaz własnie zlikwidowałem taki problem, na 100% felgi do wywazenia, jezeli trzesie to od 100 do 140Km/h, wywazyłem w dobrym zakładzie i po problemie!!

Opublikowano

Sory Panowie ze odswierzam tak stary watek, ale juz nie chcialem zakladac nowego zeby nie zasmiecac.

U mnie tez jest lekkie drżenie kierownicy, ale nie powyzej 100km/h lecz dokladnie jak jade w granicy 60-70 km/h!!!

Kola oczywiscie wywazone u dobrego znajomego wulkanizatora

Co moze byc powodem tych drgan juz przy tak niskich predkosciach?

Opublikowano

sprawdź końcówki drążków kierowniczych czy nie mają luzu :mysli:

Opublikowano

kurcze mowisz ze to moga byc koncowki drązkow?

ale przeciez to na przegladzie by wyszlo no nie?

Opublikowano

kurcze mowisz ze to moga byc koncowki drązkow?

ale przeciez to na przegladzie by wyszlo no nie?

zależy jak było sprawdzane :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...