Lukasz_N Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Jeśli zęby byłyby ścięte (w co bardzo wątpie, prędzej pasek strzeli niż żeby się zjadą) to przy kręceniu rozrusznikiem juz bys mial złom zrobiony z silnika. Sądze ze kolega raczej zorientował bys się że tłoki klepią w zawory i coś jest nie tak. Jeśli juz czepiać się paska to ewentualnie mogł przeskoczyc o jeden lub dwa ząbki i wtedy zmienił się kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie i auta też się nie uruchomi. Ale wtedy pompa normalnie podawała by paliwo na wtryskiwacze. Moim zdaniem problem leży w braku zasilania w paliwo. Na początek należy sprawdzić czy pompa wtryskowa ciągnie paliwo ze zbiornika.
Andrii Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Opublikowano 17 Maja 2010 Próbowałem dzisiaj podać paliwo z butelki bezpośrednio i wygląda na to, że pompa zasysa paliwo. Niestety silnik nadal nie odpala, niby próbuje zaskoczyć ale nic z tego, po za tym strasznie nim telepie, aż cała buda się tłucze. Jutro spróbuje jeszcze odkręcić przewody paliwowe na wtryskach i zobaczę czy podaje paliwo do wszystkich. Co jeszcze można sprawdzić? Pasek jest cały i zęby też nie zjechane.
Sztomel Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 pasek może jest i cały i zęby również ale mógł on przeskoczyć o ząbek i będzie już problem, jeśli potrafisz to ustaw pasek tak jak do jego demontażu na blokady (poczytaj na forum - zamiast blokad można zastosować np. wiertło itp.) a przy okazji sprawdź czy po przekręceniu stacyjki w pozycję ON podawane jest napięcie 12V na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2bc6afb9acffe39a
Lukasz_N Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Jeśli napięcie na N109 dochodzi a nadal nie bedzie chcial zapalic to mozesz wykrecic go, wyjac srodek tego zaworu i wkrecic z powrotem. Jesli wtedy zapali, oznacza to niesprawny N109.
mech15 Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 wyjac srodek tego zaworu i wkrecic z powrotem Z tak wyrezanym N109 auto będzie chodziło normalnie, czy w trybie awaryjnym??
Sztomel Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 ale żeby wyłączyć silnik trzeba będzie go zdusić na biegu bo AFN nie posiada klapy gaszącej.
Lukasz_N Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Po sprawdzeniu N109, jesli wyeliminuje się jego usterkę, to trzeba zabrac się za sprawdzenie czy pompa podaje paliwo na wtryskiwacze. Najprostszy sposób to odkręcać po kolei przewody i patrzec czy ropka się sączy.
audi.wielun Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 ale żeby wyłączyć silnik trzeba będzie go zdusić na biegu bo AFN nie posiada klapy gaszącej. To co wyłącza AFN??????????
Sztomel Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 ale żeby wyłączyć silnik trzeba będzie go zdusić na biegu bo AFN nie posiada klapy gaszącej. To co wyłącza AFN?????????? tylko i wyłącznie odcięcie zasilania sterownika silnika a tym samym odcięcie zasilania elektrozaworu N109 więc jeśli wyjmiesz z niego tłoczek to N109 będzie się zachowywał tak samo jakby zasilanie na niego ciągle dochodziło. W Audi A4 klapę gaszącą posiadają tylko i wyłącznie nowsze silniki czyli nie na pompie wtryskowej tylko na pompowtryskiwaczach. Gdyby AFN posiadał taką klapę gaszącą to pomimo wyjętego tłoczka z N109 silnik by zgasł gdyż klapa gasząca odcina dopływ powietrza doładowanego do kolektora ssącego. Klapa gasząca to ta metalowa okrągła przesłona widoczna we wlocie obudowy zaworu EGR w moim silniku czyli 90 KM VP o oznaczeniu ALH :
Lukasz_N Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Z zasady działania silnika o zapłonie samoczynnym jasno wynika ze aby mógł on pracować trzeba dostarczyć do cylindra powietrze i paliwo pod podpowiednim ciśnieniem. Brak jednego z tych czynników uniemożliwia pracę. Z reguły stosuje sie tu odcięcie dopływu paliwa. W silnikach wykorzystujących tradycyjna pompę z tłokorozdzielaczem takich jak EP/VE a pożniej VP37 za odcięcie dopływu paliwa opdowiada zawór elektromagnetyczny umieszczony na pompie wtryskowej. W nowszych konstrukcjach zastosowano klapę gasząca, która odcina dopływ powietrza do cylindrów. Rozwiązanie to powoduje znacznie łagodniejsze zatrzymanie pracy silnika, ze względu na brak powietrza w cylindrach, które nie musi być sprężane.
Andrii Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Opublikowano 20 Maja 2010 Po długiej walce udało mi się odpalić silnik, ale chodził na 3 gary albo na 2 nawet. Podłączyłem się vagiem i sczytałem kilka rzeczy. Nie wiedziałem za bardzo co mam sczytać ale gdzieś na necie znalazłem że jedna z tych grup pokazuje działanie wtryskiwaczy. No i wychodzi na to, że dwa nie działają. Możecie mi coś powiedzieć na temat tego co tam widać?
Lukasz_N Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Kolego zrób to porządnie. W dziale Diagnostyka na naszym forum dokładnie jest opisane jak zrobic logi i umiescic je pozniej na forum.
audi.wielun Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Rzeczywiście wrzuć to na dział diagnostyka,ale może z tego też ktoś coś podpowie?
Andrii Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Opublikowano 20 Maja 2010 Ok, spróbuje jutro zrobić porządne logi. O ile znowu uda się odpalić silnik. Dzisiaj próbowałem kilka razy odpowietrzać pompe, ale nie pomagało. Dopiero odkręciłem rurkę idącą do egr i pryskając benzyną ekstrakcyjną w sprayu do dolotu za którymś razem udało się odpalić. Z tej rury idącej do egr strasznie dymiło, wylatywała sadza. A zaślepiłem też przejście między egr a dolotem. Ktoś pisał wcześniej, że jak rozrząd przeskoczy o jeden ząbek to pompa będzie zaciągać paliwo tylko nie będzie odpalał. No w sumie pompa zaciąga paliwo, odpalać nie chce, pokazuje dosyć dużą korekcje na wtryskach, kąt na pompie też nie za bardzo. Może jednak przeskoczył pasek. Postaram się to sprawdzić jutro. Potrzebuje ściągać przód do tego?
audi.wielun Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 Ok, spróbuje jutro zrobić porządne logi. O ile znowu uda się odpalić silnik. Dzisiaj próbowałem kilka razy odpowietrzać pompe, ale nie pomagało. Dopiero odkręciłem rurkę idącą do egr i pryskając benzyną ekstrakcyjną w sprayu do dolotu za którymś razem udało się odpalić. Z tej rury idącej do egr strasznie dymiło, wylatywała sadza. A zaślepiłem też przejście między egr a dolotem. Ktoś pisał wcześniej, że jak rozrząd przeskoczy o jeden ząbek to pompa będzie zaciągać paliwo tylko nie będzie odpalał. No w sumie pompa zaciąga paliwo, odpalać nie chce, pokazuje dosyć dużą korekcje na wtryskach, kąt na pompie też nie za bardzo. Może jednak przeskoczył pasek. Postaram się to sprawdzić jutro. Potrzebuje ściągać przód do tego? U mojego brata jak przeskoczył pasek to zgasł całkiem (nie chciał odpalić)Podciągneliśmy go do najbliższego servisu (SEAT) Tam był taki magik że bez zciągania przodu,włożył ręce i nastawił pasek odpalił od pierwszego i chodzi po dzisiejszy dzień
Andrii Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Opublikowano 21 Maja 2010 A jak przeskakuje o ząbek to w którą strone zazwyczaj? Widzisz, w PL to wygląda troche inaczej. Jest wielu prawdziwych fachowców. Ja niestety jestem na Wyspach, a tu to szybciej sam to naprawie niż jacyś ''fachmani''
Lukasz_N Opublikowano 21 Maja 2010 Opublikowano 21 Maja 2010 Przeskakuje z reguły przeciwnie do normalnego kierunku ruchu, czyli jakby pasek zostaje w tyle w stosunku do kół pasowych. A zeby to sprawdzic to zadna filozofia. Nie trzeba sciągać przodu. Ustaw wał korbowy silnika według znaku na kole zamachowym, który będziesz widział w okienku obudowy skrzyni i wtedy weż jakiś pręt lub wiertło o średnicy 6mm i powinno ono trafić w otwór blokujący kółko pompy wtryskowej. Jeśli tak nie jest to znaczy że rozrząd nie jest ustawiony prawidłowo.
Andrii Opublikowano 21 Maja 2010 Autor Opublikowano 21 Maja 2010 Sprawdzałem znaki i blokady na kole od pompy i wygląda że jest ok. Zauważyłem dziś że coś dymi spod korka oleju. Załączam link do filmiku jak to wygląda: 21052010015.mp4 Logi zrobiłem tylko statyczne bo nie ma mowy o jakiejkolwiek jeździe Wrzucę je jutro, bo muszę z nimi porządek zrobić. Edit. Poczytałem po necie, że to dymienie to nic specjalnego. Ale czy aż tak powinno dymić?
Lukasz_N Opublikowano 22 Maja 2010 Opublikowano 22 Maja 2010 Kolego niezbyt dobrze to wygląda lekkie dymienie to jest normalana rzecz ale w Twoimi przypadku to przedmuchy są niezłe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się