Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Skąd wyciek oleju z zaworu EGR


pomidor_pd

Rekomendowane odpowiedzi

witam, stosunkowo niedawno jestem właścicielem diesla (jak w opisie), wczoraj kiedy wymieniałem filtr oleju i paliwa zauważyłem że pod zaworem EGR i łagodnego gaszenia pojawiły się wycieki oleju (nieduże, ale silnik poprany). Nie podjąłem się naprawy i postanowiłem prześledzić temat na forum, znalazłem parę wątków, ale nie zaspokoiło to mojej wiedzy, dlatego bardzo proszę fachowców o wyjaśnienie skąd olej przy zaworze EGR??? Do tej pory w mojej świadomości uproszczona zasada recyrkulacji spalin wyglądała jak na schemacie poniżej. Proszę o uzupełnienie mojej wiedzy i ewentualnie podpowiedzi jak można się pozbyć tego przykrego zjawiska poza wymianą na nowy.

http://img576.imageshack.us/img576/161/egrx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Odma kumam, ale turbo? Jak pisałem wcześniej jestem laikiem w tych sprawach dlatego pytam. Przecież turbo jest za zaworem EGR, to skąd olej w zaworze EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Odma kumam, ale turbo? Jak pisałem wcześniej jestem laikiem w tych sprawach dlatego pytam. Przecież turbo jest za zaworem EGR, to skąd olej w zaworze EGR?

schemat narysowałeś prawidłowy ale nie zaznaczyłeś na nim strzałkami kierunku przepływu spalin i jak się chyba domyślam to z tym właśnie kierunkiem masz problem gdyż turbo nie jest za zaworem a przed jeśli bierzemy pod uwagę początek przepływu powietrza począwszy przez filtr powietrza -> rurę dolotu powietrza do turbo wraz z wlotem oparów i gazów z odmy -> rura powietrza doładowanego od turbo do intercoolera -> rura powietrza doładowanego od intercoolera do obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej -> kolektor ssący silnika a następnie spaliny z komory spalania do kolektora wydechowego i łopatek zmiennej geometrii oraz rura dopływu spalin łącząca kolektor wydechowy z zaworem EGR i część spalin ponownie do kolektora ssącego do ponownego przepalenia. Olej z odmy doprowadzony do rury powietrza przed turbospreżarką jest przez nią zasysany a następnie pompowany dalej do dolotu poprzez intercooler i zawor EGR do kolektora ssącego. Jeśli EGR jest nieszczelny to olej wycieka najczęściej poprzez dwa przeciwległe otworki znajdujące się pod grzybkiem siłownika podciśnieniowego na obudowie zaworu EGR. Są to otworki wyrównujące ciśnienie pod membraną siłownika zaworu EGR a olej dostaje się tam nieszczelnością spowodowaną wyrobieniem się tulejki prowadzącej trzonka zaworu EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Wszystko jasne. Masz rację, byłem w błędzie - jak napisałem jestem laikiem (ale szybko się uczę :>) Rzeczą ludzką jest się mylić, najgorzej jest tkwić w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli EGR jest nieszczelny to olej wycieka najczęściej poprzez dwa przeciwległe otworki znajdujące się pod grzybkiem siłownika podciśnieniowego na obudowie zaworu EGR. Są to otworki wyrównujące ciśnienie pod membraną siłownika zaworu EGR a olej dostaje się tam nieszczelnością spowodowaną wyrobieniem się tulejki prowadzącej trzonka zaworu EGR.

Da sie to naprawic czy trzeba kupowac nowy zawór a moze jakoś usczczelnic. O zaslepieniu nie piszcie bo to akurat latwe , jednak chce miec zawór egr . Jest sporo na forum o uszczelkach i zaslepieniu, a ja sie zastanawiam nad naprawieniem zaworu. Da rade ?

Poza tym nie jestem pewien czy olej kapie z tych dziurek czy z smej górnej pokrywy zaworu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co możesz zrobić to wyczyścić egr'a. Jeśli to nie pomoże to tylko wymiana.

Ja czyściłem w sobotę, syfu troszkę było ale nie jakoś tragicznie. Wczoraj troche przycisnąłem jak jechździłem i puki co jest sucho, a lało mi sie dość konkretnie już. Jak problem powróci to wymieniam na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie przecież nie wpłynie na jego uszczelnienie :wink:. skoro cieknie tak już będzie. Albo wymiana oringa, albo EGRa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi pamiętasz może wymiar oringa? 55x3 ? Popraw mnie jeżeli się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swojego wyczyscilem i dalej lalo, potem zmienilem oring i od 10 miesiecy suszaaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi pamiętasz może wymiar oringa? 55x3 ? Popraw mnie jeżeli się mylę?

nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi pamiętasz może wymiar oringa? 55x3 ? Popraw mnie jeżeli się mylę?

zależy o jakim silniku pisesz, jeśli o AWX,AVF to oring ma taki numer N90927302 i jest to rozmiar 62x3

podany przez Ciebie jest bodajże do AJM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez uwierzylem w to ze jak cieknie z zaworu to juz tak bedzie i jedynie zaslepienie pomoze lub wymiana na nowy.W moim przypadku okazalo sie ze to guzik prawda*:tongue4: *

Wymontowujesz egr na stol.

Jesli nie zrobiles tego wczesnej,odkrec rurke pod zaworem egr-zobaczysz spod malego zaworu podobny jak ten w glowicy silnika.

Unosisz ten zawor pchajac go np srubokretem* od dolu do gory *i blokujesz czyms cienkim i plaskim w pozycji max otwarty.UWAGA ! trzeba uwazac zeby nie uszkodzic grzybka zaworu ani jego przylgni

Kiedy juz zawor jest otwarty,bierzesz cienki pasek papieru sciernego o drobnej gradacji i bardzo dokladnie czyscisz powierzchnie styku *tj *grzybek zaworu oraz jego gniazdo.Warto to zrobic porzadnie na calym obwodzie.Tam tez zbiera sie twardy brud,ktory powoduje ze zawor nigdy nie zamyka sie do konca.W efekcie,do dolotu przedostaja sie spaliny choc nie powinny kiedy zawor jest zamkniety.

Po wyczyszczeniu skladasz wszystko do kupy -na 90% przestanie cieknac z dziurek w egrze.

U mnie *od kilku miesiecy jest sucho.Dwa dni temu przegonilem auto 200 km/h ,potem spraawdzilem czy sa jakies wycieki z zaworu i co ? Suchutko*:banan:

Warto sprobowac zanim sypniemy kilka stowek na nowego egra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi pamiętasz może wymiar oringa? 55x3 ? Popraw mnie jeżeli się mylę?

zależy o jakim silniku pisesz, jeśli o AWX,AVF to oring ma taki numer N90927302 i jest to rozmiar 62x3

podany przez Ciebie jest bodajże do AJM

Czyli jak kupie ten pierscien uszczelniajacy, wyczyszcze wczesniej zawor i go zaloze to powinno cos pomoc, troche mnie powinno cieknac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat. Mam problem w swoim AVFie z zaworem EGR. Mianowicie zawor kompletnie nie reaguje na podawane podcisnienie i nie otwiera doplywu spalin. Zamiast tego zauwazylem ze gdy N18 zalacza EGR to powietrze jest zasysane przez te 2 otwory pod grzybkiem silownika. Dodatkowo jest lekki wyciek oleju z tych otworkow ale to chyba standard. Czy to oznacza nieszczelnosc/uszkodzenie membrany silownika i ewentualna wymiane calego zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dokładnie oznacza uszkodzenie membrany siłownika zaworu EGR i czeka Cię wymiana bo raczej chyba nie będziesz kombinował z jego własnoręczną reanimacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozebrałem u siebie gruszkę podciśnienia od EGR bo miałem pęknięta membranę i telepało silnikiem przy gaszeniu. Niestety nie znalazłem odpowiedniego kleju aby ją skleić bo jest ona z jakiejś gumy silikonowej. Skończyło się na SuperGlue jednak to pomaga na krótko bo klej jest zbyt sztywny i pęka. Jestem już po dwóch takich operacjach w przeciągu 3 miesięcy :). Następnym razem poszukam samej gruszki w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...