Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFC] 2,5 TDI 163PS szarpanie przy 3000 obr/min


Waldeczek75

Rekomendowane odpowiedzi

WiItam, jak wyżej napisałem występuje w moim autku dziwna troche sprawa a mianowicie.

Z chwilą gdy w baku znajduje się wiecej paliwa niż 1/4 zaczyna sie szarpanie przy dość gwałtownym przyspieszaniu, po przeczekaniu chwili z szarpaniem auto idzie dalej i przy kolejnych próbach to szarpanie występuje w łagodniejszej formie, gdy jednak w baku jest mniej niż 1/4 baku ewentualnie poziom zbliża się do rezerwy problemu nie ma lub wystepuje bardzo sporadycznie. Jeśli moge prosić o jakieś wskazówki, filtry były wymieniane i to nie pomogło.

pozdrawiam Waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem taki sam problem Silnik przerywa, ponieważ w przewodzie paliwowym znajduje sie powietrze. Jak masz więcej paliwa, czyli np. 1/2 baku to pompka spiętrzająca w zbiorniku nie pracuje i paliwo podawane jest bez jej pomocy na zasadzie zaciągnięcia poprostu pompa wtryskowa zasysa paliwo. Jak masz juz np rezerwę to pompka spiętrzająca w zbiorniku już pracuje i tłoczy pod ciśnieniem paliwo do pompy wtryskowej, dzięki czemu w przewodzie paliwowym nie ma już powietrza i śmiało możesz przekraczać 3 tyś i nic nie przerywa. Ja wyjąłem pompkę ze zbiornika myślałem, że może zabrudzone sitko jednak nie. Wiec teraz podpoiłem ta pompkę do świateł i jak zapalam światła to włączam pompkę w zbiorniku. Wiem, że to trochę nie fachowe, ale nie mam zamiaru wymieniać pompki, która jest teoretycznie sprawna. Śmigam tak już 10 tyś i nic sie nie dzieje silnik ładnie się wkręca unikam jedynie jazdy na rezerwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną może być nieszczelność układu, kilka pęcherzyków powinno przelewem wypchnąć. A pęcherzyki nie mają prawa dostać się do układu przy poziomie w zbiorniku powyżej 1/4. Może być też zapchany filtr paliwa lub niedrożny przewód i pompa ma kłopot z zassaniem odpowiedniej ilości paliwa przy gwałtownym obciążeniu silnika.

Sprawdź czy widać pęcherzyki powietrza w przewodzie do pompy (silnik uruchomiony)

Kiedy był wymieniany filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniałem w zeszłym roku październik - listopad właśnie żeby wykluczyć jedną z możliwości. Z tego co kiedyś obserwowałem to paliwo ładnie i szybko sunie rurką bez pęcherzy. :( Szczerze to zastanawiam się nad pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 TDI ma bardzo wrażliwy układ zasilania. Najmniejsza nieszczelność i zaczynaja sie nieprzespane noce... ;-) Przerabiałem to naście razy. Piszesz, że wymieniałeś filtr paliwa. Pytania - jaki filtr zalożyłeś? Ja 5 dni temu wymieniłem filtr paliwa i po wymianie auto przestało palić. Mimo, że było odpowietrzane, sprawdzane, wymieniane wężyki itp. Mimo, że filtr był przeznaczony do tego silnika okazało się, że jest lipą... Kup markowy filtr, przedmuchaj zawór zwrotny i powinno być ok.

Pozdro[br]Dopisany: 27 Maj 2010, 23:42_________________________________________________W sumie to przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Filtr wymieniałeś w październiku zeszłego roku... Gdzie tankujesz autko? Tam gdzie ja tankuje, niestety muszę wymieniać filtr 2 razy w roku... ;-) A paliwo w tym kraju idzie z jednej rafinerii ;-)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr Knechta, tankuję na Stacie lub sprawdzonym Orlenie (częściej na Orlenie), ale powiem Wam że odkąd napisałem na forum o problemie to szarpanie sie znacznie zmniejszyło ewentualnie nie występuje. Aż sam się uśmiałem z tej mojej bryczki. :) :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zdjąć górną osłonę silnika i zerknąć na przezroczysty wężyk paiwowy podczas pracy silnika. Jeżeli idą przez niego pęcheżyki powietrza to znak, że trzeba odpowietrzyć układ. Niestety nie wystarczy poluzowac wtrysków... ;-) Najlepiej oddać do serwisu i upewnić się przedtem czy potrafią poprawnie odpowietrzyć 2.5 TDI.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zdjąć górną osłonę silnika i zerknąć na przezroczysty wężyk paiwowy podczas pracy silnika. Jeżeli idą przez niego pęcheżyki powietrza to znak, że trzeba odpowietrzyć układ. Niestety nie wystarczy poluzowac wtrysków... ;-) Najlepiej oddać do serwisu i upewnić się przedtem czy potrafią poprawnie odpowietrzyć 2.5 TDI.

Pozdro

kolego mylisz pojecia w tym momencie co maja wtryski do odpowietrzenia pompy??? pompa paliwo podaje i podawac bedzie jesli go dostanie a skoro silnik pali to nie ma w rurkach do wtryskow powietrza

jak ja odpowietrzalem pompe to najpierw wypelnienie pompy dieslem i odpowietrzenie ukladu dolotowego do pompy a przy okazji popuszczasz na koncowkach wtryskow ale to w razie wyjecia pompy jak bylo u mnie jesli pompa ma paliwo po przejechaniu paru km sama sie odpowietrzy jak wiezs paliwo sie nie spreza a powietrze tak wiec wypchnie przez wtryskiwacze resztki powietrza jesli by jakiekolwiek zostalo

i tak tez jest napisane w instrukcji aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie piszę o odpowietrzaniu pompy tylko ukladu... To trochę szersze pojęcie. Jak przyglądniesz sie dokładniej mojej poprzedniej wypowiedzi to zauważysz uśmieszek po frazie: "...nie wystarczy poluzowac wtrysków..." To jest tzw. sarkazm ;-) Nie bede tłumaczył co znaczy w tym przypadku bo to oczywiste... przynajmniej dla większości użytkowników tego forum.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr Knechta, tankuję na Stacie lub sprawdzonym Orlenie (częściej na Orlenie), ale powiem Wam że odkąd napisałem na forum o problemie to szarpanie sie znacznie zmniejszyło ewentualnie nie występuje. Aż sam się uśmiałem z tej mojej bryczki. :) :) :) :)

polecam osobiscie sie problemem zajac jak najszybciej bo jak pompe zatrzesz to koszt bedzie o wiele wiekszy i roboty kupe -- ona bardzo nie lubi krecic sie przy smarowaniu powietrzem :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, właśnie sie dopatrzyłem bąbelków w rurce......pojawiają się w większej ilości po przegazowaniu jak obroty silnika spadają. Ma ktoś pomysł gdzie szukac przyczyny? Może tak być że gdzieś przewód jest przytkany i nie pracuje pełną objętością? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, właśnie sie dopatrzyłem bąbelków w rurce......pojawiają się w większej ilości po przegazowaniu jak obroty silnika spadają. Ma ktoś pomysł gdzie szukac przyczyny? Może tak być że gdzieś przewód jest przytkany i nie pracuje pełną objętością? :(

ja bym sprawdzil filtr paliwa weze do niego dolaczone czy nie maja pekniec dobrze siedza na koncowkach bo jesli wszedzie jest suchy znaczy ze paliwo sie nie wydostaje -- przyczyna moze lezec w odwadniaczu filtra tam moze byc nieszczelnosc i tez bedzie taki efekt -- masz to od wymiany filtra czy wczesniej tez tak bylo?? szukaj czy nie masz peknietego wezyka gdzies

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukając trafiłem na forum passata i tam przy podobnym problemie chłopak powiedział że miał przytkane sitko w pompce w baku.....myślałem że dostęp do pompki jest pod tylnym siedzeniem ale nic z tego, mogę prosić o wskazówkę jak dostać się do pompki i czy w tzw. domowych warunkach dam radę.

Chciałem podziękować wszystkim którzy podrzucają pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukając trafiłem na forum passata i tam przy podobnym problemie chłopak powiedział że miał przytkane sitko w pompce w baku.....myślałem że dostęp do pompki jest pod tylnym siedzeniem ale nic z tego, mogę prosić o wskazówkę jak dostać się do pompki i czy w tzw. domowych warunkach dam radę.

Chciałem podziękować wszystkim którzy podrzucają pomysły.

jak to nic z tego sciagasz dolna czesc kanapy i za kierowca masz taki plastik na 2 albo 3 srubach odkrec to i masz dostep do baku wazne zeby miec mniej jak 1/4 baku bo paliwo wleje sie do srodka! pomysl troche czasem przeciez pompki nie zamontuja prosto pod siedzeniem musi byc jakas oslona chyba no nie???

ja bym zaczal szukac od filtra paliwa i dochodzacych wezykow a nie od zbiornika malo prawdopodobne aby tam tkwil blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tak odkręciłem te zaśłepki ale jest tam jakaś osłona aluminiowa ??????? z jednej i drugiej strony.

kolego ja patrzylem u mnie i jest definitywnie trzeba sie tylko do niej dostac to jest pewnie jakas oslona --

tutaj mam slowo slowo z ksiazki przepisane bo nie mma jak xerowac zreszta ksiazka po niemiecku pewnie niewiele by dala chyba ze znasz niemiecki to moge napisac po niemiecku:

audi 6 zylinder i quattro do roku 04/2002

do odkrecenia obreczy zaciskowej potrzebny jest klucz audi-3087, dokrecony 145Nm

obrecz moze byc otworzona przy max 1/4 zbiornika paliwa w innym wypadku wyleja sie duze ilosci paliwa do srodka

w prawej komorze zamocowana jest pompa w lewej komorze tylko czujnik polozenia paliwa

przy 6 zylinder i quattro od roku 04/2002 potrzebne jest specjalny przyrzad-audi i tym to sprzetem trzeba przekrecic zamkniecie pompy(dekiel) o okolo 15° w lewo - na tym deklu sa 2 wciecia i strzalka okreslajaca pozycje w ktorym dekielek jest zamkniety

podejrzewam ze sam nie dasz rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wiesz urwać coś jest prosto, gorzej doprowadzić to znowu do stanu używalności. :) lepiej 2 razy sprawdzić niż raz żałować

a o czym pisalem czasem lepiej nie grzebac bo potem 3x drozej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...