krg1 Opublikowano 19 Lipca 2007 Opublikowano 19 Lipca 2007 Mam problemik ostatnio zauważyłem ze moj klekocik ma take metaliczne cykanie na wolnych obrotach tak ogólnie ładnie chodzi jak by nie ten metaliczny dzwiek. Byłem u mechanika posłuchał pomierzył cisnienie oleju i powiedział ze jest za małe. Teraz moje pytanko dlaczego jest za małe co moglo sie stac jakie ewentualne koszty naprawy itd. proszę o stosowanie 2 punktu regulaminu
Gość spedyt Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Stawiałbym na panewki, a jak przyciśniesz na trasie i puscisz na luz to nie zapala się kontrolka oleju?
krg1 Opublikowano 30 Lipca 2007 Autor Opublikowano 30 Lipca 2007 Nic sie nie zapala, koles ktory to sprawdzal powiedzial ze nie jest dobrze ani tez nie jest zle, powiedzial tez zeby zmienic olej na pol syntetyk aktualnie jest full syntetyk castrol 5w/40. Jak jest koszt takich panewek?? Czy po wymianie cisnienie bedzei ok?? Koles cos wspominał o regulatorach czy cos takiego zeby ten metaliczny dzwiek sie stracił ale najpierw te cisnienie oleju by musiało byc git?? [br]Dopisany: 20 Lipiec 2007, 19:30 _________________________________________________Czy nikt nie wie o co mi chodzi??
romero Opublikowano 30 Lipca 2007 Opublikowano 30 Lipca 2007 ten metaliczny dzwiek to hydrauliczne regulatory luzu zaworowego.prawdopodobnie ktorys nie trzyma ci cisnienia.
rtocki Opublikowano 30 Lipca 2007 Opublikowano 30 Lipca 2007 Często są to popychacze -jak napisał kolega, w żadnym wypadku nie słuchaj głupot, nie zmieniaj syntetyka! A następnym razem to co, powie Ci żebyś wlał mineralny, bo jest jeszcze gęstszy? Owszem najgęstszym olejem jest minerał potem pół-, a najrzadszym syntetyk - ale w opakowaniu w temp. pokojowej, a nie w pracującym silniku!!! Niech mądry mechanik podgrzeje oleje do 90 stopni i podda je działaniu ciśnienia jakie panuje na trących o siebie elementach silnika a potem wyrazi swoją opinię. Skończmy wreszcie z ciemnogrodem dotyczącym przechodzenia po jakimś przebiegu na coraz gorsze oleje.
alcazar Opublikowano 30 Lipca 2007 Opublikowano 30 Lipca 2007 Mam problemik ostatnio zauważyłem ze moj klekocik ma take metaliczne cykanie na wolnych obrotach tak ogólnie ładnie chodzi jak by nie ten metaliczny dzwiek. Czy to metaliczne cykanie występuje tez na zimnym silniku i czy nie stało się to czasami po wymianie oleju ?
Motor Opublikowano 30 Lipca 2007 Opublikowano 30 Lipca 2007 ten metaliczny dzwiek to hydrauliczne regulatory luzu zaworowego.prawdopodobnie ktorys nie trzyma ci cisnienia. Też na to stawiam. Niech doswiadczony mechanik posłucha pracy silnika i oceni jezeli stwierdzi zużycie hydraulicznych popychaczy zaworów ''szklanek'' to zleć mu naprawę[wymiane wszytskich 8 szt.] bo jak bedziesz tak jeździł uszkodzi się silnik-napręzenia udeżeń rozwalą zawory i będziesz miał ''kebab'' z silnika W moim AVG też to nastąpiło i już zakasam rękawy do wymiany razem z olejem ,filtrami ,uszczelniaczami wałka ,pokrywy... Jeździj na dobrym oleju nie zmienaj na gorszy!!!! Podaj przebieg jaki wiesz ,że masz??
krg1 Opublikowano 30 Lipca 2007 Autor Opublikowano 30 Lipca 2007 To słychać na zimnym i ciepłym a czy po wymianie oleju to chyba nie. Na liczniku jest 120 000 a po robieniu logów fachowcy z forum oceniaja na 200 000 - 250 000. Jaka jest cena takiej imprezy?? A moze ktoś może polecić jakiegoś fachowca z okolic żor??
Motor Opublikowano 30 Lipca 2007 Opublikowano 30 Lipca 2007 Popychacze firmy INA kosztują w hurtowni motoryzacyjnej około 25zł za sztukę x 8 ,koszt robocizny jak za wymianę rozrządu powinien być wzięty maxymalnie. Co do przebiegu to maja racje u mnie przy takim właśnie usterka ta wystąpiła. Podstawa to doswiadczony mechanik który zdiagnozuje tę usterke a nie będzie bładził wymienijąc wszystko po kolei bez rządanego efektu.
krg1 Opublikowano 30 Lipca 2007 Autor Opublikowano 30 Lipca 2007 A wiec stawiasz na ta usterke i ze po tej wymianie cisnienie oleju wroci do normy?? Piszesz firmy ina to jakas dobra firma czy sa lepsze ??
Motor Opublikowano 31 Lipca 2007 Opublikowano 31 Lipca 2007 A wiec stawiasz na ta usterke i ze po tej wymianie cisnienie oleju wroci do normy?? Piszesz firmy ina to jakas dobra firma czy sa lepsze ?? Stawiam na mechanika który ogarnie Ten temat - jezeli stukot po odpalaniu trwa chwile i ustaje to wygłada na popychacze.Ciśnienie oleju jest jakiej wartość ??
krg1 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Metaliczny dzwiek jest caly czas, cisnienie jest w graniczach 1,5. Idzie obejrzec cisnienie na vagu?? jak tak to gdzie ??
Motor Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Przy 2000 obr./min powinno nie spadać poniżej 1,9 bara.-tak trzeba sprawdzić.temperatura silnika min 85st.C Uszkodzony popychacz stukac może nonstop podczas pracy silnika.
krg1 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2007 OK a czy przez uszkodzony popychacz moze byc takie male cisnienie i czy po wymianie cinienie sie podniesie?? A na vagu idzie to zobaczyc??
Motor Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Przez uszkodzony popychacz może spaść ciśnienie ale minimalnie. Nie wiem czy VAGiem się da????? Sprawdz profesjonalnie u mechanika niech się tym zajmie na forum tego nie naprawisz.
krg1 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2007 oki w najbliszym czasie sie wybiore i napisze co i jak. Dzieki i pozdrawiam[br]Dopisany: 01 Sierpień 2007, 20:04 _________________________________________________A wiec tam byłem u mechanika i sprawdziły sie wasze przypuszeczenia do wymiany popychacze ale gość powiedział takze zeby wymienic odrazu pompe oleju ze tak sie powinno robic. Za robote chce 560 zł czy to duzo?? Czy koles chce mnie naciagna z ta pompa?? Podał mi tez ceny częsci i za pompe z febi 570 zl a orginalna 710 zł czy to duzo?? czy sa iakies tansze zamieniki rownie dobre?? Za popychacze z luk 31 zł a za ruville 31. Czy sa jeszcze jakies inne firmy dobre ?? A jesli zabieze sie do roboty to co jeszcze przy okazji wymienic?? Kolega motor np. wyminienia uszczelniacze walka czy tez tak powinnnienem postapic i cos jeszcze??
Motor Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Jeżeli wymieniasz popychacze i pompe oleju to gościu rozbiera cały przód ,rozrząd, miskę dużo pracy wiec cena ok. ale warto wymienić też uszczelniacz wału korbowego,wałka rozrządu ,wszystkie uszczelki ,które zdemontuje.-jeżeli rozrząd ma wiecej niż 5 lat lub przebieg ponad 60.000km lub nie wiadmo nic o nim NIECH WYMIENIA po kosztach tej naprawy.Co do ceny częsci to taniej się da kupić jak się ma rabat. Pamiętaj ,że w A4 co kolwiek trzeba zrobić przy przodzie silnika to mechanik musi wyjechać z całym przodem auta co jest pracochłonne i drogie.[looknij foto-A4]
krg1 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2007 A czy ta pompe nalezy tez wymienic?? Bo tak w sumie koles tylko posluchal silnika i powiedzial o tych popychaczach i ze odrazu tez pompe sie wymienia. Z tego co wiem to popychacze sie wymienia od gory silnika a popme trzeba miske olejowa zdemontowac a wiec jedna praca z druga nie ma nic wspolnego a wiec czy tak powinno sie robic czy to tylko jego nad gorliwosc?? A z tym cisnieniem to jestes pewien ze w moim silniczku przy 2000 obrotach ma byc powyzej 1,9.
Motor Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Jak ciśnienie za małe to trzeba wymienić.Co do wartości ciśnienia to tak zaleca Audi. Zapytaj w ASO i sprawdź.Ja mam takie dane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się