echotxmx Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Witam. Zaznaczam, że prawie kompletnie się nie znam na mechanice i poniższy opis wymian jest robiony pod rady mechanika teoretycznie znającego się na rzeczy. Kupiłem autko sprowadzane z Niemiec. (Audi A4 - 1,9 TDi quattro, 97 rocznik, kombi ) pełna książka serwisowa itd. Podczas kupna byłem poinformowany o tym, że najprawdopodobniej niedługo będę musiał wymieniać elementy zawieszenia, i tak też się stało. Po przejechaniu 2000 km padł amortyzator z tyłu (zerwał się ten uchwyt na amortyzatorze podtrzymujący sprężyn). Zawiozłem samochód do mechanika i po paru godzinach dostaje telefon, że amortyzatory stare były od A6 (nowe sprężyny są niemieckiej firmy... wypadła mi nazwa teraz z głowy. Mogę sprawdzić jeśli to pomoże. Teoretycznie dobrej marki. 460 zł za sztukę). Rada tego mechanika była taka, by wymienić na takie same, dodatkowo zapytany o stan sprężyn odpowiedział, że są jeszcze ok. Tak też zrobiłem i teraz mam wątpliwości. Po paru dniach dobiłem sprężyny tzn. doprowadziłem do stanu gdzie nie było wolnej przestrzeni pomiędzy zwojami. Tak też przyszedł czas na wymianę sprężyn. Zamówiłem sprężyny pod numer samochodu.... Sprężyny firmy Kayaba do a4 quattro wzmocnione Stare sprężyny jak się okazało mają oznaczenie forda ->W935D 26 92 EFEKT: Odległość górnej krawędzi nadwozia od koła wynosi ( z tego co pamiętam ) ok 20 cm. Mam normalnie wersje all-road !!! Proszę o pomoc. poniżej zdjęcia starej sprężyny oraz wygląd po zmianie: http://img202.imageshack.us/img202/5854/p27051009360001.jpg http://img709.imageshack.us/img709/1622/24052010235.jpg
wojtekce Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 jeszcze trak wysoko stojącej A4 nie widziałem
kazik Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 witam. Podłąnczam się do tematu.Rzeczywiście super Allroad Ci wyszedł. U mnie trochę podobny problem. A4 99 Avant quattro 1,9 110km. Kupiłem na fabrycznym -40, nie dało się po PL drogach jeździć. Podjąłem decyzję o wymianie. Wymieniłem najpierw tył (amory + sprężyny) efekt . Później przód (również amory i sprężyny) niestety przód leży tak jak na oryginalnych -40. Szukam rozwiązania. Jakich kolorów oznaczeń szukać Mogę zbadać sprawę tyłu -> podeślę markę i rodzaj sprężyny jaką użyłem.
echotxmx Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Opublikowano 27 Maja 2010 Dzięki. Szukam rozwiązań bo tak to średnio się jeździ. Na jutro mogę mieć te same sprężyny ale nie wzmocnione. To może osiądzie. Czy możliwe jest, że skoro amortyzatory są z A6 to tak wyszło ?? Tzn. Czy uchwyt na sprężynę na amortyzatorze z A6 może być wyżej niż z A4 ? To by rozwiązało problem. [br]Dopisany: 27 Maj 2010, 13:27_________________________________________________To zdjęcie aktualnego amortyzatora : http://img64.imageshack.us/img64/9916/p27051014170002.jpg proszę o jakieś rady ;-)[br]Dopisany: 27 Maj 2010, 14:29_________________________________________________Sprawdziłem 556 285 SACHS amortyzator gazowy T AUDI A6 Quattro
Bulczas Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 A czemu kupiłeś amortyzatory od A6 jak masz A4 przecież A6 jest większym autem i cięższym tak na chłopski rozum nie trzeba się znać. Ktoś wcześniej coś kombinował czyli coś musiało być nie tak z autem. Popytaj czy nikt nie ma jakiś starych amortyzatorów z A4 oczywiście Q i podmień na nowej sprężynie :gwizdanie:
stanley Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 jakaś masakra jedź do jakiegoś konkretnego mechanika od zawieszenia w twojej okolicy i zrób to tak jak powinno być Albo poczytaj trochę forum i sam do tego dojdziesz. A na katowicach śmiali się z mojego allroada :gwizdanie:
Miszka82 Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Kupiłem autko sprowadzane z Niemiec. (Audi A4 - 1,9 TDi quattro, 97 rocznik, kombi ) pełna książka serwisowa itd. Podczas kupna byłem poinformowany o tym, że najprawdopodobniej niedługo będę musiał wymieniać elementy zawieszenia, i tak też się stało. patrząc na Twoje auto i opis części jakie masz w zawieszeniu można śmiało stwierdzić, że ta pełna książka serwisowa to jedna wieka ściema, nie chcę mędrkować ale ktoś kto sprzedawał to auto wiedział doskonale co mu dolega i na bezczelnego chciał szybko sprzedać...sprężyny od Forda, amory od A6, ciekawe co jeszcze w nim nie tak, oby to było tylko to z tym zawieszeniem, no i ten Twój mechanik mówi żebyś założył takie same amory efekt masz na swoim aucie a my na fotkach, ja bym wsadził części takie jaki powinno się wsadzać, a nie kombinacje, życzę szybkiego doprowadzenia auta do normalności
lapek85 Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 http://img709.imageshack.us/img709/1622/24052010235.jpg sorki nie mogłem się powstrzymać :polew: takiej zawiechy to nawet napompowane C5 nie ma
pawel_m18 Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Ale wysoko stoi to Audi . A mam pytanie do innych(przepraszam, że nie założyłem swojego tematu)- czy tył(i przód najlepiej) da się jakoś podnieść do góry(ale nie aż tak wysoko jak na zdjęciu(ok 5-8 cm tył, przód trochę mniej)? Oczywiście mam rozumieć, że tylko od sprężyn zależy jak wysoko0 stoi auto? Z góry dzięki za odpowiedź. P.S: Mój pierwszy post- proszę o wyrozumiałość.
Bulczas Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Ale wysoko stoi to Audi . A mam pytanie do innych(przepraszam, że nie założyłem swojego tematu)- czy tył(i przód najlepiej) da się jakoś podnieść do góry(ale nie aż tak wysoko jak na zdjęciu(ok 5-8 cm tył, przód trochę mniej)? Oczywiście mam rozumieć, że tylko od sprężyn zależy jak wysoko0 stoi auto? Z góry dzięki za odpowiedź. P.S: Mój pierwszy post- proszę o wyrozumiałość. Jeśli chcesz wyższe auto to trzeba było kupić wersję allroad. Przecież seryjne zawieszenie 1BA stoi bardzo wysoko :gwizdanie:
echotxmx Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 OK. Wiadomo co i jak. Wiecie... JA się nie znam i Jak mechanik mówi, że tak powinno być to mu wierzę. Komuś musiałem bo niewiele czasu miałem. Postaram się wyegzekwować wymianę u niego Ale gdyby był problem nowe amortyzatory musiałyby poczekać ;/ Pozdrawiam i Dzięki za odpowiedzi
Armi Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 OK. Wiadomo co i jak. Wiecie... JA się nie znam i Jak mechanik mówi, że tak powinno być to mu wierzę. Komuś musiałem bo niewiele czasu miałem. Postaram się wyegzekwować wymianę u niego Ale gdyby był problem nowe amortyzatory musiałyby poczekać ;/ Pozdrawiam i Dzięki za odpowiedzi W dzisiejszych czasach ślepe wierzenie mechanikowi to głupota :gwizdanie: Szczególnie jak się nie ma o czymś pojęcia. Pełno jest oszustów i dlatego każdemu trzeba patrzeć na ręce. A jak tak się nie robi to się ma sprężyny z forda i amortyzatory z a6.
echotxmx Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 Aha.... To nie jest coś niezwykłego, że się nie znam. Znam się natomiast na innych sprawach. Komuś musiałem zawierzyć a to całkiem normalne. Kupując kiełbasę zakładasz, że nie jest odświeżana. Ja zakładałem, że mechanik wie co mówi. I bynajmniej nie jest to głupota. Innego wyjścia nie miałem. Ale wygląda nieźle ;->
Armi Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Chyba się nie zrozumieliśmy mi chodzi o to, że wierzenie komuś w 100% jest głupotą. Trzeba wierzyć i kontrolować :gwizdanie: Bez urazy dla Ciebie oczywiście. Ja też kiedyś wierzyłem mechanikom a teraz każdemu patrzę na ręce i wszystko sprawdzam.
echotxmx Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 Ok. Masz racje. Oczywiście zdaje sobie sprawę z całej sytuacji ;/ Gdybym miał więcej czasu to pewnie bym to inaczej zorganizował. A tak na szybko skorzystałem z mechanika po znajomości. I kiepsko na tym wyszedłem. Zakład wyglądał na trochę lepiej zorganizowany więc podejrzeń też nie było. Teraz sam będę naprawiał a jeśli czegoś się samemu nie da to a teraz każdemu patrzę na ręce i wszystko sprawdzam. Dzięki wszystkim za odpowiedź.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się