Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] A4 B7 S-Line -> Silver Arrow aka Silber Pfeil :)


Brysio

Rekomendowane odpowiedzi

ja sie nie gniewam o zadne OT spoko piszta co chceta :))

mgtan,mystic

mnie chodzilo o rozmiar kola w komuterze auta bo tam sie koduje i od tego zalezy dokladonsc wskaznika predkosci

jesli mazs male kola to bedzie duze przeklamanie jesli masz duze kola to moze byc przeklamanie w druga strone jedziesz na liczniku 100 a masz w realu (gps) np 105

oczywiscie przyklad czysto teoretyczny

zreszta andy pieknie nakreslil linkiem to o co mi chodzilo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zreszta andy pieknie nakreslil linkiem to o co mi chodzilo :)

Powtórzę jeszcze raz: kodowanie w RNS dotyczy tylko RNS. Nie ma wpływu na wskazania licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze u mnie sie ustawia w liczniku jakis rozmiar opon jak zmianiam na zimowe i letnie przestawia sie automatycznie po wcisnieciu " reifen wechsel" nie wiem czego to dokladnie dotyczy no ale jest :)

a jesli nie ma to wplywu na wskazania licznika to napewno wielkosc kola ma znaczenie i to duze dlatego na malych kolach przeklamania sa duze na wielkich mniejsze bo jednak obrot/zewnetrzny obwod kola daje nam wartosc dlugosci pokonywanej prasy

przykladowo obwod 16" jest 1,5m obwod 19" 1,85 oczywiscie to sa dane wyssane z palca i czysto teoretycznie naswietlone w kazdym badz razie podczas 1 obrotu kola rejestrwoanego przez czujnik predkosci beda pokonywane 2 rozne dystanse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale koła i tak dobierasz rozmiarem żeby były jak najbardziej do siebie zbliżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zreszta andy pieknie nakreslil linkiem to o co mi chodzilo :)

Powtórzę jeszcze raz: kodowanie w RNS dotyczy tylko RNS. Nie ma wpływu na wskazania licznika

No właśnie zauważyłem bo niestety po pisaniu nowych kółek dalej licznik przekłamuje. Tym razem sprawdzałem odchyłki nie TomTomem a przez menu serwisowe tak jak siemian pokazywał i niestety przy 100km/h na blacie GPS w rns-e pokazuje 97. Przy 160 na blacie rns-e pokazuje 155.

To w którym sterowniku trzeba by było przekodować rozmiar opon ? A ABS czy wskaźnikach ? Czy może gdzieś indziej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale koła i tak dobierasz rozmiarem żeby były jak najbardziej do siebie zbliżone.

nie koniecznie po co np na zime zakladac 18 czy 19 tki cena opony w diably wysoka a i guma szeroka wiec wieksze opory toczenia itp

dajmy przyklad zakladasz z oszczednosci 16 na zime a 19tki bo ladne :) na lato

i juz masz roznice w obwodach obydwu kol dosc znaczna

oczywiscie niektorzy mogliby napisac ze maja s4 hamulce i 16tki nie wejda :)) ale takie przypadki pomijamy w naszym rozwazaniu :decayed:

[br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 12:41_________________________________________________co do przeprogramowania to bedzie to raczej tylko sterownik wskaznikow bo on otrzymuje od czujnika obrotow na skrzyni informacje jak szybko kolo/a sie kreci i wyliczeniowo przesuwa wskaznik predkosci na dany obszar licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol, przecież od regulowania obwodu koła jest profil opony.. ja mam np. większy na 17" niż 18"..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol, przecież od regulowania obwodu koła jest profil opony.. ja mam np. większy na 17" niż 18"..

no dokładnie. Aż nie wierze co oni piszą... :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :shocked:[br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 13:08_________________________________________________pomiędzy 235/40/18 a 215/55/16 masz przekłamanie 0,356%....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wydaje się prosta ale jak np założę oponę zimową 225x45x18 gdzie przy a4 powinno być 235x40x18 to różnica w wysokości profilu między jedną a druga masz 7,25 mm, a co za tym idzie obwód koła też jest większy więc przekłamania już będą to raz, a dwa, skoro jest taka mała różnica to dla czego prędkościomierz nie pokazuje prawidłowej rzeczywistej prędkości, czy nie idzie tego dobrze ustawić :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.3% powiadasz to patrz

reifen.jpg

reifen2.jpg

abrollumfang - obwod toczenia

durchmesser - srednica kola

umfangdifferenz - roznica w obwodach opon w %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brysio czy Ty udajesz czy się na łby z.... pozamieniałeś... :decayed: :decayed: :decayed: :decayed:

Podałem konkretny przykład.

235/40/18 i koło które jest tego zamiennikiem czyli 215/55/16.

Wtedy masz 0,3%[br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 13:40_________________________________________________dla 255/35/19 najlepszym zamiennikiem w 16' jest: 235/55/16 i wtedy róznica jest 0.57%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dokładniej 0.356% :decayed:[br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 13:42_________________________________________________(w przypadku pierwszego porównania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dla 245/35/19 jest 225/55/16 róznica: -0.03%[br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 13:43_________________________________________________dlatego koła wybiera się wg. wyliczenia a nie z kosmosu.

Nie wiem Brysio czy zdajesz sobie sprawe ale ta druga wartość (wysokość opony) jest zależna od szerokości.

Więc opona 205/60 ma inna wysokość niż 225/60. Dlatego przy doborze zamienników opon trzeba brać te dwie wartości pod uwage...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemian -- przeciez pokazuje przykladowe mozliwe wartosci kumasz PRZYKLADOWE

opona 245/35/19 jest dostepna i taka mozna sobie zalozyc jak rowniez mozna sobie zalozyc na zimowke 215/55/16 tak czy nie????

a wiec kolo przy obwodzie 195,4 przy predkosci 200km czyli 200000m kreci sie 1023,5 raza

a teraz 1023,5 x 198,8 = 203,5km

jak by ktos jeszcze nie zauwazyl podalem PRZYKLADOWE wartosci siemiam naucz sie czytac :) [br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 13:48_________________________________________________oczywiscie ze wiem ze druga wartosc to jest procentowa wysokosc opony co do jej szerokosci czyli np 235mmx40% masz wysokosc 94mm oczysiscie wysokosc samej opony z od felgi do podloza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale wiadomo że jak się dobiera opone to tak żeby róznica była jak najmniejsza. To wiesz, tak myśląć to można porównaćprzykładowe koła 165/40/13 i 255/45/19...Tak to dopieroooo będzie róznica :)

Jeśli ktoś ma tak duże przekłamanie na zimówkach a na letnich nie ma to oznacza to tylko to że założył ZŁE zimowe opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale wiadomo że jak się dobiera opone to tak żeby róznica była jak najmniejsza. To wiesz, tak myśląć to można porównaćprzykładowe koła 165/40/13 i 255/45/19...Tak to dopieroooo będzie róznica :)

Jeśli ktoś ma tak duże przekłamanie na zimówkach a na letnich nie ma to oznacza to tylko to że założył ZŁE zimowe opony

ale sam teraz przyznasz te podane przezemnie kombinacje opon sa jak najbardziej mozliwe ?

nie chodzi o to zeby sie o pierdoly klocic ale podajemy poporstu rozne przyklady

ja Ciebie jak najbardziej rozumiem ze niektore kombinacje sa nieprawidlowe jadnak w zyciu czesto na takie "drobnostki" sie nie patrzy :) bo optyka wazniejsza :) [br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 14:07_________________________________________________

Sprawa wydaje się prosta ale jak np założę oponę zimową 225x45x18 gdzie przy a4 powinno być 235x40x18 to różnica w wysokości profilu między jedną a druga masz 7,25 mm, a co za tym idzie obwód koła też jest większy więc przekłamania już będą to raz, a dwa, skoro jest taka mała różnica to dla czego prędkościomierz nie pokazuje prawidłowej rzeczywistej prędkości, czy nie idzie tego dobrze ustawić :mysli:

mystic dla Ciebie extra

reifen3.jpg

czyli przy 200km masz 4km roznicy to nie jest znow tak malo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie wiem ale nigdy nie dobierałem opon "na oko". Zawsze patrzyłem w przeliczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Brysio :wink4:

Ja też staram się wybierać wg. zaleceń producenta tyle, że audi nie precyzuje tego sztywno ramowo (patrz tabela kodowania opon dla RNS-E)

http://en.openobd.org/audi/rns.htm#tires

Sprawa oczywista, że wysokość to procent szerokości opony i chyba każdy to wie. W sumie to nie mam problemu z tym, że wysokość profilu a co za tym idzie średnica koła jest trochę większa na 225/45 niż 235/40, a wręcz wybierałem taką świadomie ze względu na lepszy komfort jazdy na wyższym profilu zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie audi podaje tyle mozliwych wymiarow i w sumie mozesz brac co chcesz

wsztyko zalezalo od wypasu, silnika, napedu itp kazde sa zatwierdzone a roznice moga byc duze

wieksza wysokosc gumy lepiej tlumi drgania spowodowane przez nierownosci, snieg czy dziury ktorych znow nie brakuje :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie audi podaje tyle mozliwych wymiarow i w sumie mozesz brac co chcesz

wsztyko zalezalo od wypasu, silnika, napedu itp kazde sa zatwierdzone a roznice moga byc duze

wieksza wysokosc gumy lepiej tlumi drgania spowodowane przez nierownosci, snieg czy dziury ktorych znow nie brakuje :thumbdown:

producent zawsze podaje 2-3 zalecane rozmiary opon i do tego trzeba potem dopasowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...