[B5 AKN] Brak mocy do 2000 rpm
0

    76 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    Mam wrażenie, że moje audi nie rozpędza się tak jak powinno. Przy obrotach do 2000 ma muła i ciężko mu się pozbierać. Zrobiłem komplet logów, bardzo proszę o analizę, może ktoś znajdzie co jest nie tak?

    Logi statyczne:

    Log (1 - 000,018)

    Log (2 - 001,003,004)

    Log (3 - 007,013,014)

    Logi Basic Settings:

    Log (1 - 000)

    Log (2 - 003)

    Log (3 - 004)

    Log (4 - 011)

    Logi dynamiczne:

    Log (1 - 000)

    Log (2 - 001)

    Log (3 - 003)

    Log (4 - 004)

    Log (5 - 008)

    Log (6 - 010)

    Log (7 - 011)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Te silniki ogólnie tak do tych ok. 2000rpm nie jada.

    Duże korekcje na wtryskach masz czy aby nie za duze ? Niech się fachowcy wypowiedzą. Wrzuć te logi w odpowiedni temat :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wymieniałem pompę wtryskową na nową. Może coś źle mechanik ustawił?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ten mechanik chyba nie miał za bardzo pojęcia o ustawieniu kąta wtrysku coś wiedział ale nie do końca. pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy źle ustawiony kąt może mieć wpływ na takie zachowanie auta? Na poprzedniej pompie też miał muła. Jak powinien być ustawiony ten kąt wtrysku?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nie znam się na tym ale na logu 004 BS jest dokładnie tyle co ma być czyli ok. 2 na Late i 100% wysterowaniu pompy. Czy to możliwe, że jednocześnie na logu 004 zwykłym jest źle? Pompę założyłem oryginalną, nową i ona jest podobno fabrycznie ustawiona i nic nie trzeba regulować.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    masz 2st przed GZP, a ma być za, trzeba przesunąć koło w prawą stronę :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nie znam się na tym ale na logu 004 BS jest dokładnie tyle co ma być czyli ok. 2 na Late i 100% wysterowaniu pompy. Czy to możliwe, że jednocześnie na logu 004 zwykłym jest źle? Pompę założyłem oryginalną, nową i ona jest podobno fabrycznie ustawiona i nic nie trzeba regulować.

    Tylko ze po drugiej stronie... jest BTDC, a ma byc ATDC

    Jak na nową pompe to troche duza dawke generuje. Dodatkowo te rozstrzelone korekcje.

    Zacznij od poprawnego ustawienia kata wtrysku

    EGR - nieczynny.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    masz 2st przed GZP, a ma być za, trzeba przesunąć koło w prawą stronę :gwizdanie:

    jak przesunie kolo pompy w prawa strone to bedzie mial jeszcze wiekszy BFDC czyli przed GZP!

    kolego zalezy ktorym kolem krecisz jesli juz piszesz prosze informuj dokladnie jesli krecisz pompa to krec kolem pompy w lewo jesli krecisz walem(a pompa jest zablokowana bolcem w pozycji 0 -- uwazam ten sposob za bardziej uciazliwy nieminiej jednak prawidlowy dla ASO) to musisz krecic w prawo!

    http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

    czyli jak na tym linku krecisz w kierunku A -- wazne zeby nie krecic za ta nakretke od pompy bo jak ja poluzujesz bedziesz ostro plakal! -- skutki sa opisane w info linku kolegi meszruma!

    ale tam sa 2 otwory o ktore mozna sie oprzec ja mam taka "lyzke" ktora pasuje w te otwory idealnie i tym krece jak trzeba :))

    i tak powinno byc

    http://www.postimage.org/image.php?v=aVF72Ar

    pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    soory :hi: oczywiście niedopisałem że kołem wałka w prawo, pisałem z pamięci nie patrząc na rysunek, zresztą myśle że jest łatwiej ustawić obserwując popuszczone śruby

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    soory :hi: oczywiście niedopisałem że kołem wałka w prawo, pisałem z pamięci nie patrząc na rysunek, zresztą myśle że jest łatwiej ustawić obserwując popuszczone śruby

    haha to bys sie lekko zmachal dla mnie opcja z pompa latwiejsza i mniej meczaca alee da sie i tak i tak

    najprosciej rysujesz cieniutkim markerem kreseczke na styku obydwu kolek popuszczasz sruby krecisz kolem pompy i kukasz ile przesuwja sie kreski wzgledem siebie dokrecasz sruby! palisz robisz sprawdzanko ile sie przesunelo czy trzeba poprawic a jak to w ktora strone jak kreseczka jest cienka (nie mowimy o tej do nosa :)) to 2 albo 3 poprawki i jest 2° po GZP!

    pozdro

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy, to jeszcze raz napiszcie mi które wartości i w których logach mam porównywać i co czym się różni to BTDC od ATDC. Na moich logach 004 nie ma ATDC. Po czym widzicie, że są rozstrzelone korekcje? Będę próbował to dzisiaj regulować.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy, to jeszcze raz napiszcie mi które wartości i w których logach mam porównywać i co czym się różni to BTDC od ATDC. Na moich logach 004 nie ma ATDC. Po czym widzicie, że są rozstrzelone korekcje? Będę próbował to dzisiaj regulować.

    zrob tak

    rozgrzej silnik zeby wskaznik stal na 90stopni

    vagiem wejdz w basic settings i 004 wtedy jak jest late i 100% masz aktualny kat -- nie masz ATDC bo masz BTDC

    ATDC - oznacza kat po gornym polozeniu tloka

    BTDC - oznacza kat przed gornym polozeniem tloka czyli w tym wypadku zle

    to ustawienie mozesz zmienic tylko i wylacznie poprzez dynamiczne ustawianie czyli jak pisalem w BS 004 masz kat 2 BTDC

    luzujesz te 3 srubki na kole zebatym walka ktore trzymaja kolo zebate od pompy -- robisz kreske tak jak wyzej opisalem kreska ma byc polowa na kole od walka a polowa na kole od pompy przekrec pompa w lewo tak zeby powstala przerwa jakies 2mm pomiedzy kreskami

    dokrec srubki odpal maszyne loguj sie w basic settings 004 i patrz jaki masz kat jesli sie pojawi ATDC 2° jest idealnie jesli nie zobacz jaka masz wartosc jesli wieksza od 2 atdc krecisz kolem pompy minimalnie w prawo jesli mniej jak 2 atdc albo jeszcze btdc to krecisz w lewo i tak do skutku az pojawi sie okolo 2° moze byc 1,8 ( niby moze byc 2° +-2 czyli od 0 do 4 ATDC ale u mnie przy 1 albo 3 stopniach po atdc wypindala blad silnika jak jade na malych obrotach silnika a wysokim biegu)- zabawy jest troche czasem uda sie za pierszym razem a czasem 20 min trzeba krecic -- PAMIETAJ ZA KAZDYM RAZEM DOKRECAC SRUBKI ZANIM ODPALISZ AUTO!

    ale dziwne jest to ze masz strasznie duze dawki paliwa 7,8 do 8,2 na wolnych obrotach hmmm troche duzo moim zdaniem ale ustaw kat i wtedy zrob log 001 moze sie zmieni

    powodzenia

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki bardzo, już wszystko rozumiem. Zastanawiam się tylko dlaczego na forum wiele osób z silnikami AKN miało ustawiony wtrysk na 2 BTDC? Znalazłem nawet takie wątki gdzie na 2 ATDC silnik nie równo pracował

    http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t79152.0.html;highlight=k%C4%85t+wtrysku+akn

    Czy w tych silnikach AKN nie ma być na BTDC? Nie wiem skąd i u mnie wzięło się takie nastawienie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki bardzo, już wszystko rozumiem. Zastanawiam się tylko dlaczego na forum wiele osób z silnikami AKN miało ustawiony wtrysk na 2 BTDC? Znalazłem nawet takie wątki gdzie na 2 ATDC silnik nie równo pracował

    http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t79152.0.html;highlight=k%C4%85t+wtrysku+akn

    Czy w tych silnikach AKN nie ma być na BTDC? Nie wiem skąd i u mnie wzięło się takie nastawienie.

    to jest tak ze wczesniejszy kat wtrysku daje autu moc na wolnych obrotach ale moze byc fatalny w skutkach przy wysokich kiedy pompa sama przechodzi na btdc a jak nie ma jak przejsc dochodzi do watosci granicznej i albo wywala blad silnika w nowych modelach albo pali sie steronik pompy bo nie moze jej wysterowac byly takie przypadki -- info mam z seriwsu boscha

    wiadomo ze jak ustawisz kat na btdc to zanim tlok jest u gory laduje mu mieszanke czyli lepiej pali lepiej sie zbiera ale te ustawienia ktos robil na setkach silnikow i jesli jest napisane ze ma byc 2 atdc znaczy ze tak jest optymalnie ale jesli chesz zeby sie lepiej zbieral ustaw sobie na 1 atdc bo to jest w granicy tolernacji i jesli nie bedzie silnik wywylal bledu mozezs tak jezdzic u mnie w nowej generacji wywala blad silnika

    kolega meszrum w tym watku pieknie to opisal wsztykie silniki sa podane poszukaj swojego akn moze jest inne ustawienie ale watpie

    problemy z nierowna praca silnka sa spowodowane czym innym przyczyn moze byc multum np zle zrobiony rozrzad walki pompa wtryski itp postudiuj te materialy tam masz dane starych i nowych silnikow oraz katy ustawien z tych co ja znam byly wsztkie 2 atdc

    http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

    u Ciebie problem mulenia przy takim ustawieniu moze byc zwiazany z dawka paliwa silnik duzo paliwa dostaje a malo powietrza moze walki sa zjechane i nie otweira do konca zaworow dolotowych dopiero jak turbina mu dmucha wiecej to sie zbiera na obroty i lepiej odchodzi

    moj silnik ma juz dobrego kopa od okolo 1500obr przy 2 atdc z tym ze ja mam bdg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziwne ale na VAG-com 409.1 w bloku 004 BS pokazuje wartość ok. 2 ATDS a jak zrobię log to tam jest 2 BTDS. Co jest grane?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziwne ale na VAG-com 409.1 w bloku 004 BS pokazuje wartość ok. 2 ATDS a jak zrobię log to tam jest 2 BTDC. Co jest grane?

    to masz dobrze on pokazuje -2 BTDC czyli 2 ATDC u mnie tez tak pokazywal i wykminilem ze dobrze jest bo z minusem czyli po drugiej stronie od BTDC

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Niewiem czy ktos zauwazylem ale wg.mnie slaba moca do 2tyś jest winna przeplywka ktora do 2tyś podaje za mało

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tzn że mam dobrze ustawiony kąt wtrysku czy że program właściwie działa?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tzn że mam dobrze ustawiony kąt wtrysku czy że program właściwie działa?

    jesli masz w bs 004 tak jak na obrazku ktory podalem wczesniej czyli 2 atdc a w logach -2 btdc to jak najbardziej w porzadku

    jak kolega vauxhall pisze sprawdz/przeczysc benzyna ekstrakcyjna przeplywomierz powietrza a moze sie wszystko polepszy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wygląda na to, że mój program w logach nie wstawia znaków ujemnych ba zawsze wychodzi BTDC z wartością dodatnią bez względu czy w oknie VAGu jest BTDC czy ATDC. Powracam więc do ustawienia pierwotnego. Co robimy dalej? Jakieś błędy?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przeplywka siedzi do najbardziej wlasnie do 2tyś

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wygląda na to, że mój program w logach nie wstawia znaków ujemnych ba zawsze wychodzi BTDC z wartością dodatnią bez względu czy w oknie VAGu jest BTDC czy ATDC. Powracam więc do ustawienia pierwotnego. Co robimy dalej? Jakieś błędy?

    ustaw tak jka pokazuje glowne okienko bs 004 na 2 stopnie atdc niektore vagi mialy problme ze znakami ujemnymi dlatego ich nie widzisz a ze masz versje 4 moze tak wlasnie byc jesli masz w glownym okienku tak jak tutaj jest ok

    http://www.postimage.org/image.php?v=aVF72Ar

    wykrec i przeczysc benzyna ekstrakcyjna przeplywomierz powietrza --- byle nie rozpuszaczalnikiem bo bedziesz musial odrazu kupic nowy!!!

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nic nie rob z przeplywką... przeciez z logow widac wyraznie ze nic nie da zadne czyszczenie... oby tylko nie pogorszylo...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To co jest w końcu nie tak?

    Dodam, że przepływka nie ma nawet roku i była kupiona oryginalna Bosha w Inter Cars.

    Czasami jest tak, że auto kompletnie nie chce iść do 2000 rpm a innym razem radzi sobie nieźle.

    W moim przypadku problem braku mocy do 2000 rpm jest bardzo uciążliwy, bo mam skrzynię tiptronic i dodatkowo mieszkam na górzystym terenie. Przy skrzyni automatycznej nie mogę auta utrzymywać na wyższych obrotach, kiedy ono chce jechać na niskich. Jak są niskie to audi nie chce jechać nawet pod niewielką górkę, więc daję gaz aż zmieni bieg na niższy. Wtedy obroty przechodzą powyżej 2000 i jest odlot, więc popuszczam trochę pedał gazu i auto zmienia bieg na wyższy i znów jest muł, itd, itd...

    Bardzo denerwująca sprawa. Może ktoś poradzi jak naprawić ten problem?[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 14:01_________________________________________________Dodam jeszcze, że cały dolot był czyszczony, wałki są OK (nowe) a ERG wyszedł niesprawny w logach bo na próbę zaślepiłem wężyk, który nim steruje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To co jest w końcu nie tak?

    Dodam, że przepływka nie ma nawet roku i była kupiona oryginalna Bosha w Inter Cars.

    Czasami jest tak, że auto kompletnie nie chce iść do 2000 rpm a innym razem radzi sobie nieźle.

    W moim przypadku problem braku mocy do 2000 rpm jest bardzo uciążliwy, bo mam skrzynię tiptronic i dodatkowo mieszkam na górzystym terenie. Przy skrzyni automatycznej nie mogę auta utrzymywać na wyższych obrotach, kiedy ono chce jechać na niskich. Jak są niskie to audi nie chce jechać nawet pod niewielką górkę, więc daję gaz aż zmieni bieg na niższy. Wtedy obroty przechodzą powyżej 2000 i jest odlot, więc popuszczam trochę pedał gazu i auto zmienia bieg na wyższy i znów jest muł, itd, itd...

    Bardzo denerwująca sprawa. Może ktoś poradzi jak naprawić ten problem?[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 14:01_________________________________________________Dodam jeszcze, że cały dolot był czyszczony, wałki są OK (nowe) a ERG wyszedł niesprawny w logach bo na próbę zaślepiłem wężyk, który nim steruje.

    hmm sprawdz filtry powietrza i paliwa bo to troche dziwne skoro masz czesci powymieniane a on i tak nie chce jezdzic moze jakies slabe paliwo masz bo to niestety tez moze byc powod

    nie wiem co mozny by jeszcze zaradzic moze kolega meszrum pomoze on matemat 2.5tdi konkretnie zglebiony wiec zagadaj do niego

    moim zdaniem on ma za duza dawke paliwa i moze go zalewa poprostu i dlatego muli a jak mu turbina przyali powietrzem to te proporcje sie wyrownuja i wtedy ciagnie nie wiem czy mozna vagiem zmienic dawke na mniejsza na wolnych obrotach u mnie jest 3.1 - 3,5 a u Ciebie jest 7,8 i 8,2 to jest dosc znaczna roznica

    moze ma za malo powietrza i nie dopala

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przeplywka ori bo po logach to szrot!!!

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Paliwo odpada bo leję na różnych stacjach i moc auta raczej nie zależy od tego gdzie naleję. Filtr powietrza wymieniany 3 mies. temu. Filtr paliwa też nie jest stary i raczej ok. bo na dużych obrotach idzie jak burza więc przepływ musi być odpowiedni. Czy z logów nic nie wynika? Nie widać tam jakiejś przyczyny?

    Co może być przyczyną takiej dawki paliwa? Co z tą przepływką - jest w końcu dobra czy zła?

    Mnie się wydaje, że to musi być jakaś pierdółka (czujnik, przekaźnik, zaworek, regulacja czegoś ...). Silnik mechanicznie wydaje się być całkowicie sprawny, pracuje równo, pali od razu, nie dymi... Sam już nie wiem. Tyle kasy do tego auta włożyłem i nie chodzi tak jak powinno.[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 15:43_________________________________________________Sory, ale nie wiem co oznacza "przepływka ori"? Domyślam się, że chodzi o oryginalną ale czy ta przepływka Bosha z Inter Cars nie jest taka sama jak w ASO? Przecież one też są Bosha.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Paliwo odpada bo leję na różnych stacjach i moc auta raczej nie zależy od tego gdzie naleję. Filtr powietrza wymieniany 3 mies. temu. Filtr paliwa też nie jest stary i raczej ok. bo na dużych obrotach idzie jak burza więc przepływ musi być odpowiedni. Czy z logów nic nie wynika? Nie widać tam jakiejś przyczyny?

    Co może być przyczyną takiej dawki paliwa? Co z tą przepływką - jest w końcu dobra czy zła?

    Mnie się wydaje, że to musi być jakaś pierdółka (czujnik, przekaźnik, zaworek, regulacja czegoś ...). Silnik mechanicznie wydaje się być całkowicie sprawny, pracuje równo, pali od razu, nie dymi... Sam już nie wiem. Tyle kasy do tego auta włożyłem i nie chodzi tak jak powinno.[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 15:43_________________________________________________Sory, ale nie wiem co oznacza "przepływka ori"? Domyślam się, że chodzi o oryginalną ale czy ta przepływka Bosha z Inter Cars nie jest taka sama jak w ASO? Przecież one też są Bosha.

    wydaje Ci sie te filtr palia jest dobry czy jest dobry bo to sa 2 rozne sprawy ja wymienialem ostatnio po 25tys km i jak mi pompa padla to byl tak zasyfony ze masakra -- nie mowie ze to jest przyczyna ale moze byc jedna z przyczyn

    ja osobiscie nie wiem jak sie dawke zmniejsza ale wiem ze da sie to zrobic vagiem z tego co ja w logach widzailem to byla dawka paliwa

    po drugie podejrzewam ze leja wtryski albo pada wtrysk sterujacy zobacz jakie masz korekcje w logu 13 i 14 wychodza poza tolerancje

    tlerancja jest +-1,5 a u Ciebie jest na pierwszym cylindrze -3 czyli masz o 1.5 przekroczona dawke

    i to samo jest na 6 tym cylindrze tam korekcja jest -2.2 a to dosc duzo i wychodzi poza granice tolerancji co moze byc oznaka lejacych wtryskow -- jesli sie myle prosze o poprawe

    a tu logi z mojego silnika zobacz jakie sa roznice

    013

    http://www.postimage.org/image.php?v=TsnnstJ

    014

    http://www.postimage.org/image.php?v=PqgTl0

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy