Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana tunelu z PRZEDLIFT na POLIFT


jedrusa4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zmieniłem u siebie konsole z przedliftu na II lifta.
Do całej operacji zakupiłem cały komplet, czyli konsola środkowa razem z przełącznikami, klimatronik, popielniczka i co najważniejsze kosz 2din.
Na początku wyglądało to tak:


diAUA.jpg

K7eMJ.jpg

Przed przystąpieniem do rozbierania było trochę przygotowań, ze względu na to że konsola była pod radio 1din, a przerobiłem ją na 2din, w tym przypadku poodcinałem uchwyty do których mocuje się kosz i odcięcie tylnej części konsoli. Uchwyty przełożyłem tak żeby można było przykręcić konsole do kosza, trochę lutowania i pełen sukces :naughty:

djbjJ.jpg

xoYI9.jpg

No i przygotowanie kosza, ponieważ kupiłem go po małej stłuczce więc trochę musiałem się namęczyć żeby go dopasować :wallbash:, trochę klejenia i lutowania i udało się :decayed:

loqPS.jpg

Do ściągnięcia starego tunelu w moim przypadku z podłokietnikiem, odkręciłem trzy nakrętki mocujące podłokietnik, i dwie śrubki z przodu przy konsoli, wtedy tunel nam schodzi. Do ściągnięcia konsoli trzeba najpierw odkręcić dwie śrubki tam gdzie mamy ramkę pod niestandartowe radio, po jednej śrubce z każdej strony, wtedy mamy możliwość odkręcenia następnych dwóch śrub, które trzymają ramkę ozdobną. Po tej operacji mamy dostęp do klimatronika, który trzyma się też na dwóch śrubach imbusowych, odkręcamy je i panel klimatronika wyciągamy. Wtedy możemy się zabrać do odkręcania konsoli, która jest zamocowana na sześć śrub, cztery z przodu i dwie po bokach w miejscu gdzie mamy nogi. po wyjęci wszystkiego i wyciągnięci kosz wygląda to tak:


xrFjS.jpg

Później zacząłem składać to wszystko w odwrotnej kolejności.:

KaEi0.jpg

No i oczywiście jeszcze przeróbka instalacji, ze względu na to że są inne kostki w nowych przełącznikach (awaryjne i przeciwmgielne), podłączenie podgrzewania tylnej szyby i lusterek, z tym nie ma problemu podłączamy to do nowego klimatronika i hula aż miło :decayed:, do klimatronika wszystkie kostki pasują, ale niestety trzeba powalczyć z podświetlaniem panela i jak u mnie z przypadkiem załączania się sprężarki(u mnie było sterowanie masą, a teraz jest plusem), do tego dochodzi jeszcze regulacja świateł ja przeniosłem u siebie tak jak to jest w poliftach po lewej stronie kierownicy, trzeba przedłużyć przewody.

dpNSA.jpg

Kiedy już ogarnąłem się z elektryką zacząłem składać dalej.

dq6PJ.jpg

Oczywiście popielniczka niestety musi być też pod radio 2din bo jest węższa od modelu pod radio 1din. U mnie akurat założyłem navi plus, ale można po takiej operacji wrzucić dowolne radio 2din, efekt niesamowity.

drbaA.jpg

Oczywiście osłonę na lewarek zmiany biegów też miałem z konsoli 1din, niewielkie cięcie i dopasowana super.
No i tunel z zapalniczką

Kefh0.jpg

No i oczywiście końcowy efekt mojego dzieła, który naprawdę cieszy oko

lxg3J.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem przekładkę z 1DIN na 2DIN ale ja mam co do ori rozwiązań więc wszystko jak fabryka dała:

http://audi.pacula.eu/audi-a4-b5-wymiana-radia-concert-plus-1din-na-symphony-2din/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie.

A jak to z tymi kostkami od awaryjnych i przeciwmgielnych?? Podaj jakiś schemat podłączenia.

I jak rozwiązałeś sprawę z klima-tronikiem. Dokładniejszy opis by się przydał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobote wieczorem wszystko opisze co i jak :>[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 18:49_________________________________________________Co do podłączenia przełącznika awaryjnych to tak jak na zdjęciu, mniej więcej tak to wygląda:

3iQaA.jpg

3iV9S.jpg

Został dołożony jeden przewód do podświetlania przycisku to ten cienki czerwony.

Niestety kostki ori nie miałem, więc kupiłem małe wsuwki, które pasują idealnie.

Kolory powinny być takie same w rocznikach 95-98.

Co do podłączenia ogrzewania tylnej szyby wraz z ogrzewaniem lusterek fotki poniżej:

gCYEA.jpg

gD08J.jpg

Przewód biały z żółtym paskiem to jest +12V, on idzie jako jeden do wsuwki, reszta co zostaje czyli gruby biały i dwa cienki białe przewody łączymy razem i dajemy na drugą wsuwkę.

Ja przedłużyłem te przewody bo inaczej nie starczyło by ich na dociągnięcie do klimatronika.

Na drugim zdjęciu jest pokazane gdzie je podłączyć. Z tyłu jest tam podwójne wejście na szerokie wsuwki, które po załączeniu w klimatroniku ogrzewania tylnej szyby zamyka obwód.

Co do świateł przeciwmgielnych to trzeba zakupić Isostat elektroniczny najlepiej na 12V zdjęcie przykładowe:

vvXEr.jpg

Tu na tej stronce można zobaczyć jak to wygląda i jakie koszta:

http://www.cyfronika.com.pl/t/product_info.php?products_id=8858

Podłączenie jest bardzo proste:

W przełączniku mamy 5 przewodów, 2 z nich to przełącznik, jeden od podświetlania przycisku, masa i dioda która sygnalizuje nam załączenie przełącznika. Do tego zdjęcia na którym jest isostat zamiast mikro przełącznika podłączamy nasz przełącznik od przeciwmgielnych, do wyjścia w isostacie tam gdzie jest przekaźnik podłączamy naszą instalacje od przeciwmgielnych i jeden przewód od sygnalizacji włączenia tych świateł (dioda w przycisku).

[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 22:19_________________________________________________A co do podłączenia klimatronika postaram się opisać jutro, mam nadzieje że się przyda i oczywiście porobie więcej fotek. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No stary rewelka-sądziłem że to troszkę prościej będzie ale DAM rade.

Mam tylko jedne małe spostrzeżenie- w przycisku awaryjnych można po prostu zmienić przedni panel i już

Dobra Robota!! :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepięcie przewodów do podświetlania w klimatroniku po zmianie na poliftowy

ato2r.jpg

przewody przekładamy z kostki beżowej do małej czarnej

atgz0.jpg

z beżowej wyciągnąć trzeba przewód drugi od lewej kolor szary z zielonym paskiem i przekładamy go do małej czarnej kostki pod pin 1 od lewej, a przewód szary z niebieskim paskiem przekładamy do beżowej kostki gdzie wyciągneliśmy przewód szary z zielonym paskiem

BdfJr.jpg

ja dodatkowo podpiołem jeszcze jeden przewód do podświetlania wyświetlacza do małej czarnej kostki przewód szary z niebieskim paskiem pod pin 2 od lewej, niestety u mnie wyświetlacz działa na odwrót, czyli jak zapale światła to wyświetlacz się rozjaśnia, jeśli ktoś ma inne rozwiązanie to chętnie bym się dowiedział czy da się inaczej podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dołożyłem z przycisku podgrzewania tylnej szyby szary z niebieskim paskiem bo i tak podświetlanie tego przycisku zostało mi wolne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świateł przeciwmgielnych to trzeba zakupić Isostat elektroniczny najlepiej na 12V zdjęcie przykładowe:

Tu na tej stronce można zobaczyć jak to wygląda i jakie koszta:

http://www.cyfronika.com.pl/t/product_info.php?products_id=8858

Podłączenie jest bardzo proste:

W przełączniku mamy 5 przewodów, 2 z nich to przełącznik, jeden od podświetlania przycisku, masa i dioda która sygnalizuje nam załączenie przełącznika. Do tego zdjęcia na którym jest isostat zamiast mikro przełącznika podłączamy nasz przełącznik od przeciwmgielnych, do wyjścia w isostacie tam gdzie jest przekaźnik podłączamy naszą instalacje od przeciwmgielnych i jeden przewód od sygnalizacji włączenia tych świateł (dioda w przycisku).

Mógłbyś mi wyjaśnić, dlaczego nie wystarczy podpiąć tylko przewodów ze starej kostki do nowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starszych przełącznikach jest tak że jak go wciśniesz to zostaje zblokowany, a jak go jeszcze raz wciśniesz to go rozłącza, a w przełączniku po lifcie nie ma takiej opcji, jest to sterowane elektronicznie i ten przełącznik po wciśnięciu załącza się tylko na chwilę. [br]Dopisany: 02 Listopad 2010, 19:13_________________________________________________ja zrobiłem taki isostat i śmiga bez problemu, koszt samych części koło 9zł, jak będę miał chwilkę czasu najprawdopodobnie w sobotę to porobię fotki i podeśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz mam wielki problem, bo caly tunel jest, a nie mam pojecia o tym co piszesz i jak to zmontować... Bardzo proszę o zrozumiały poradnik z ta elektryką..

Jak to jest w oryginale zrobione? Co odpowiada za to isostat?[br]Dopisany: 02 Listopad 2010, 20:30_________________________________________________Mógłbyś napisać jeszcze co to za wtyczki i jak je ugryźć?

nr 1 to jest do czujnika temp powietrza? Ta sama wtyczka co przedlift?

nr 2 skąd pociągnąć podświetlenie do uchwytu na kubek?

nr 3 to jest ta sama co wchodzi w przedliftowym tunelu w taki jakby silniczek, który wciąga powietrze z kabiny?

024aa0a6e8069905m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 wtyczka to jest podgrzewanie tylnej szyby + lusterka

2 i 3 to jest podświetlanie popielniczki i uchwyt na kubek, podświetlanie możesz pociągnąć ze starego przełącznika ogrzewania tylnej szyby bodajże szary z niebieskim paskiem przewód, wyżej w tym poście opisałem co z czym podłączyć, a czujnik temperatury ten co jest w przedlifcie, który zasysa powietrze z wnętrza kabiny to trzeba go zdemontować, jest nie potrzebny, jest on w klimatroniku po lifcie.[br]Dopisany: 03 Listopad 2010, 07:09_________________________________________________

Przewód biały z żółtym paskiem to jest +12V, on idzie jako jeden do wsuwki, reszta co zostaje czyli gruby biały i dwa cienki białe przewody łączymy razem i dajemy na drugą wsuwkę.

Ja przedłużyłem te przewody bo inaczej nie starczyło by ich na dociągnięcie do klimatronika.

Na drugim zdjęciu jest pokazane gdzie je podłączyć. Z tyłu jest tam podwójne wejście na szerokie wsuwki, które po załączeniu w klimatroniku ogrzewania tylnej szyby zamyka obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, przeoczyłem część :gwizdanie:

To jeszcze jakbyś znalazł chwilę czasu opisz podłączenie isostatu (jaki przewód gdzie wlutować itp), bo dla mnie to czarna magia, mimo, że dla Ciebie banalne :decayed:

[br]Dopisany: 03 Listopad 2010, 18:40_________________________________________________

Dzisiaj się bawiłem w przekładkę. Zamiast przedłużania przewodów do grzania tylnej szyby zdjąłem ile się dało taśmę materiałową, dzięki czemu bez problemu mogłem wpiąć wtykę w klimatronik.

W kostce awaryjnych są dwa przewody czarne z zielonym paskiem, jeden z pinu 2 starej kostki idzie do pinu 7 nowej, drugiego nie pamiętam, jak znajdę kartkę to dopiszę, ale jak źle się coś podłączy to nie będą działać poprawnie kierunkowskazy :)

Został jeszcze ten isostat, więc jeździć będę bez przeciwmgłowych :gwizdanie:[br]Dopisany: 12 Listopad 2010, 23:56_________________________________________________Podpowiedzcie, czy isostat mam kupić jeden podwójny (co na zdjęciu wyżej) VAVT1523, czy 2 sztuki pojedynczego VAVT1518? To się czymś różni, czy tylko tym, że dwa ze sobą połączone i pojedyncza sztuka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do isostatu to można go zrobić samemu, ten co jest w poście wyżej jest na 5V, a potrzebny jest oczywiście na 12V, to fotki z tego co ja zrobiłem i śmiga rewelacyjnie :>.

DSC01456.jpg

DSC01457.jpg

DSC01458.jpg

DSC01460.jpg

DSC01461.jpg

DSC01463.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jezdze bez przeciwmglowych ;p

Jedrusa4 wlasnie grzebie przy klimatroniku. Czy zamiana przewodow z bezowej do czarnej ma zwiazek z podswietleniem przyciskow? Wszystko dziala jak nalezy wlasnie poza podswietleniem przyciskow i nie jestem pewien, czy w moim przypadku wystarczy tylko podciagnac przewod szary z niebieskim z podgrzewania szyby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie jest, trzeba przełożyć te przewody bo inaczej nie będzie działać podświetlanie przycisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z tym podświetleniem...

W beżowej jest już pod drugim pinem od lewej przewód szary z niebieskim paskiem, a w czarnej małej kostce nie ma pod pinem 1 od lewej żadnego przewodu.

Nie mając co przełożyć podłączyłem szary z niebieskim paskiem z podświetlenia grzania szyby tylnej pod pin 1 od lewej do czarnej kostki. Podświetlenie jest, ale ciągle mruga... Co mam zrobić, bo brak mi już pomysłów... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, będę wdzięczny za pomoc w uruchomieniu podświetlenia przycisków w moim klimatroniku? Próbowałem zamienić piny w kostce, tak jak jest to opisane powyżej, ale nic to nie dało :confused4:

Otóż jest w moim autku zamontowany klimatronik z nowszej wersji, czyli podświetlany diodami a z tego co się orientuje, to w tym roczniku 94' były podświetlane żarówkami. Klimatyzacja ogólnie działa, ale nie ma właśnie podświetlenia przycisków. Auto takie już kupiłem, a właściciel tłumaczył, że wystarczy żarówki wymienić i ja naiwniak uwierzyłem :embarrassed:

Jak to ugryźć?

- dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...