Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Zmiana dawki startowej, czy dobrze to zrobiłem??


ManiekMANIEK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w szukajce nie znalazlem podobnego tematu wiec pytam. Mam juz 2 lata audi jak w opisie i nigdy nie palil na tyk. Na VAGU zawsze czysto. silnik chodzi pieknie i jedzie rowno z takim samym. moze tylko ciut mniejszy odlot na cisnieciu na malych biegach ale to chyba wrazenie bo do setkie czasy niemal ksiazkowe i jak mowie znajomy w zadbanym 90 konnym silniczku nie ucieka. ale tak tylko mowie jakby cos odnosnie silnika. Aha audi ma potwierdzony przebieg 340 tys. i wymienione wtryski bo myslalem ze sa winowajca. rozrusznik rozbieralem i wyglada cacy, wiem ze to nie sprawdzenie ale zlozylem bo musialem smigac dalej. i tak juz 2 lata zlecialo. Problem niewielki bo roznica taka ze nie pali na tyk tylko 1-2 obroci i dopiero zapala. czy cieply czy zimny bez roznicy, moze w ziime czy jakies ranne palenie jest ciut dluzsze. Krucho z kasa jest bo bym juz zrobil profilaktycznie rozrusznik ale nie ma tragedii a audi zrobilo duuzo km nie narzekajac chocby raz wiec nie myslalem o tym. I tak mysle ze zapytam kolegow bo moze ktos mial taki problem lub wpadl na pomysl co to moze byc wiec byl bym bardzo wdzieczny za taka wypowiedz. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście jeśli sam dysponujesz Vagiem albo skorzystasz z pomocy kolegów na jakimś zlocie bo mechanicy też sobie liczą za głupie podpięcie do Vaga i diagnozę a przecież piszesz, że z kasą cienko.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też tak miał. Palił po 2-3 obrotach. Wymieniłem rozrusznik, i nic, aż w końcu przestał odpalać.

Winowajcą była pompa wtryskowa, po wymianie pali od strzału (a nikt nie podejrzewał że to przez nią)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam logi, kolega mi pomógł bo komp padł ale przy opkazji mam ładnie wklejone logi, bo nie widziałem jak to podać wam :D :D :D

zatem proszę moje logi z BS:

Log (1 - 000)

Log (2 - 003)

Log (3 - 004)

Log (4 - 011)

wspomnę jeszcze o chyba ważnych czynnikach. Mianowicie auto nie ma katalizatora, EGR zaślepiony koło turbiny, odma puszczona luzem a rura dolotu zaślepiona bo ssał olej i doradzono takie coś. Do tego auto zapalone na zimnym w spalinach daje "gryzący" dym, wizualnie nie ma jakichś nobłoków i czarnych chmur ale zapach gryzący jak coś to wam podsunie to mówie.

PS. nie wiedziałem ile logów robić i śpieszyło mi się wieć zrobiłem tylko te z BS. Jeśłi potrzebne te grupy normalne: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023. to mogę dorzucić w kazdej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lecę zrobić komplet, bo nie wiedziałem ze całosć sie przyda.

odnośnie kąta wtrysku to powiem tyle miesiac temu ustawiałem i nic nie przestawiałem. było 50-52. to możliwe by sie przestawił kąt wtrysku?? aha i jak kąt był ok to palił tak samo: obrót silnika, czasem dwa lub trzy obroty i dopiero zapalił. lece zrobić logi do kolegi. zaraz wróce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lecę zrobić komplet, bo nie wiedziałem ze całosć sie przyda.

odnośnie kąta wtrysku to powiem tyle miesiac temu ustawiałem i nic nie przestawiałem. było 50-52. to możliwe by sie przestawił kąt wtrysku?? aha i jak kąt był ok to palił tak samo: obrót silnika, czasem dwa lub trzy obroty i dopiero zapalił. lece zrobić logi do kolegi. zaraz wróce

Na jakim oleju jeździsz w brew pozorom na półsyntetyku może palić gorzej ponieważ olej stawia większy opór niż o lepkości 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GerabbkA , dawka rozruchowa jak na moje oko jest ok, waha sie w granicach/okolicach normy... poza tym jak wspomniałem po ustawieniu kąta na idealny czyli ok49-54 i tak jest jak jest. zawsze od 3 lat 2-3 obroty i pali wieć to nie problem chwilowy a o kąt wtrysku dbam. Chyba pampa najbardziej pasuje do tego leniwego palenia. PRZYPOMINAM PRZEBIEG ORYGINAL 340 TYS, PEWNIE BEZ ZAGLĄDANIA PAD MASKĘ DŁUGO. Mi strasznie nie przeszkadza takie palenie wiec śmigam już długo tak, ale zastanawiam sie czy nie naprawić tego, dlatego wypytuje was o przyczyny.

zrobiłem logi grup wartości mierzonych[MS](-chyba dobrze to nazywam???PS. czas tych logów odpowiedni?? nie wiedziałem ile logować dokładnie bo nie było info :confused4:...):

Log (0 - 000)

Log (1 - 001)

Log (2 - 003)

Log (3 - 004)

Log (4 - 005)

Log (5 - 007)

Log (6 - 013)

Log (7 - 014) -tu nie było odczytu, puste okna tylko, nie wiem o co chodzi, mozecie mnie oświecić ??

Log (8 - 018)

Log (9 - 023)

jako przypomnienie i zestawienie w jednym miejscu wrzucam logi z BS:

Log (1 - 000)

Log (2 - 003)

Log (3 - 004)

Log (4 - 011)

Na jakim oleju jeździsz w brew pozorom na półsyntetyku może palić gorzej ponieważ olej stawia większy opór niż o lepkości 5w40.

na pólsyntetyku, ale kumpel ma to samo z tą oliwą i pali na tyk.

wrzuc komplet.Z tych to DELIKATNIE kat wtrysku za pozny,ale jak w zime dobrze palil to zostaw

w zimie i lecie palenie bez wiekszych różnic, na ciepłym czasem na tyk, choć rzadko, a tak to musi obrócić i dopiero zapala.

jeśli się orientujecie zwróćcie uwagę na dawkę rozruchową bo moze to w tym problem. Może słabo pali bo pompa nie robi ciśnienia i podniesienie dawki jak to niektórzy robią odsuwa na bok naprawę/wymianę pompy. W tym przypadku miało by to sens, skoro pompa w czasie jazdy nie robi problemów tylko zapalanie nie jest wzorcowe. Prosze o wasze opinie. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy pieprzycie ze kat ma 44 to przez to nie pali.Ja widzialem jak mial 008 i palil dobrze na cieplym.Olej to tez nie to,ja stawiam na rozrusznik albo pompa.Ale dawke startowa to wyjechana w kosmos,zazwyczaj jest 18-21 mg ty masz ponad 28.Tutaj szukaj przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dawke startowa to wyjechana w kosmos,zazwyczaj jest 18-21 mg ty masz ponad 28.Tutaj szukaj przyczyny

kolego te dane są poprawne ?? ustawiając mam celować w taką dawkę ??? daj znać bo nie mam danych jakie dawki powinny być. Jak tylko potwierdzisz lubktoś kto sie orientuje lecę zmienić. i zobaczymy :decayed:

PS. dawkę mogę ustawiac na zimnym silniku prawda ??? bo dotyczy i zimniego i ciepłego no nie ?? pytam by nie popełnić jakiegoś błędu :gwizdanie: dajcie znać i będę działał :drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po zmianie dawki dalej będzie kiepsko odpalał szukaj winy w pompie :gwizdanie:

U mnie była uszkodzona pompa i też pięknie jeździł a odpalał źle. Nic nie dało ustawianie kąta wtrysku i zmiana dawki startowej (ta się nie bardzo chciała zmienić).

A i to, że dobrze jeździ to bardzo subiektywne uczucie. Mi też się tak wydawało chociaż niektórzy koledzy mi mówili, że coś się słabo zbiera jak na 110KM.

_________________________________________________

Nie jestem może jakimś wielkim znawcą vaga i logów ale bs 004 mi się nie podoba. U mnie było podobnie i miałem popękane sprężynki w pompie i uszkodzony nastawnik.

Niech ktoś bardziej ogarnięty rzuci okiem na te logi.

A vag błędów nie wywala albo nie mryga kontrolka świec żarowych?

Rób to szybko bo z czasem może być coraz gorzej a koszt naprawy pompy potrafi osłabić, wiem po sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ktoś bardziej ogarnięty rzuci okiem na te logi.

A vag błędów nie wywala albo nie mryga kontrolka świec żarowych?

nie ma zadnych błędów, kontrolki i wszystko obserwuej, jeśli był by bła to bym naprawiał. JUż parę rzeczy robiłem. Ale pompy nie sprawdzam skoro jezdzi i tylko nie pali jak najdrowszy egzemplarz to wybaczam mu za to ze przejechał 340 tyś i nie marudzi wiecej

odnośnie dłubanie w aucie rano zmieniłem dawkę, przy czym znajomy w aucie które pali ładnie ma dawkę 28.5 mg/r, u mnie była 29 nawet, i teraz moje pytanie. Sa dwie szkoły jedni przy adaptacji w dawkach mówią iż wartości wpisane są odwrotnie proporcjonalne wiec by zwiększyc piszesz mniejszą dawkę. A inni mówią ze dodajac przy adaptacji zwiekszasz dawkę. Ja zauważyłem reakcję tylko przy zmienianiu wartości w adaptacji. Zmieniłem z 32768 na 5555. Ponieważ tylko w dół dawka rozruchowa zmniejszyła się na 21.2. przy wcześniejszych kombinacjach było nawet 19.8 ale to róznie latałem. przy czym palewnie w jakisz niesamowity sposób nie poprawiło sie. moze dlatego ze od warczenia sielnik sie rozgrzał i już nie poczułem rózniecy. wiec zostawiłem tak i jutro sie dowiem paląc rano czy coś sie znieniło na lepiej czy gorzej. najwyzej znienimy. prosze o komentarz czy moje dłubanie jest w porządku :kox: żebym nie nakombinował zbyt :confused4:

PS. zmieniajac dawke efekt musi być natychmiastowy czy trzeba pojezdzić bo efekt natychmiast widziałem gdy wpisałem wartosć minimalna zamiast max-a, a tak to dopiero po przejechaniu sie lub chociaz zgaszeniu i zapaleniu. ogólnie zauważyłem ze jak przejadę sie to dopiero dawka jst ustabilizowana i nie zmienia sie bo tak to coś pokaze a po chwili moze się zmienić. no nic czekam na waszą pomoc i jak coś to jutro sprawdzam i poprawiam, ewentualnie wieczorem zajrze jak bedzie chwila..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie co się dzieje ?? wszyscy dzisiaj zajęci, nikt nie powie słowa. Pomóżcie jakoś ustawić i podpowiedzcie czy to co robie robie dobrze :confused4:

[edit]

Koledzy możecie opisać jak się ustawia dawkę startową VAGiem ?

wpisz w szukajce, było wiele takich tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy możecie opisać jak się ustawia dawkę startową VAGiem ?

Ja ustawiałem vagiem, ale nie mogę sobie przypomnieć jak :gwizdanie:

Poszukam bo gdzieś na forum był przepis z którego korzystałem.

_________________________________________________

Znalazłem chyba:

Wchodzisz w Login, wpisujesz 12233, potem "Do it". Następnie wchodzisz w Adaptation - grupa 01. Tam masz wyświetlaną dawkę paliwa na skok i możesz ją zmieniać. Pamiętaj, że im dawka większa (np. 8mg), tym paliwa w rzeczywistości jest mniej.

Do poczytania: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahu_dlaczego_taka_mala_dawka_i_jak_ja_zmienic-t30657.0.html i http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10316.0.html;highlight=dawka+paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało sie że moje mody przy adaptacji które nie dały natychmiastowych zmian(zmiana w adaptacji za standardowych 32 700 na 2 500 zeby zobaczyć co da konkretna zmiana-inne nie wywoływała zadnej natychmiastowej reakcji na dawkę startową), jak zakładałem dają zmianę po jakimś czasie, dziś podłączam kompa dawka paliwa 5mg/r (było 2.6), dawka startowa 30 mg/r (było 28). wiec kaszanka trochę się zrobiła i właśnie palił tak byle jak. ale przestawiłem na 22 222 w adaptacji kanału 05 i dawka zmieniła się na 3.2-3.4, a startowa na 22, wiec wszystko niby gra, są to dane po czekaniu i przejechaniu się, bo bezpośrednio po wprowadzeniu tej liczby nie było większych zmian. wieczorem jeszcze podłącz by sprawdzić co i jak, czy coś się zmieniło. nikt nie skomentuje moich poczynań przy ustawianiu tego ??? był bym wdzięczny ponieważ nie znam się jak niektórzy wiec prosił bym o waszą pomoc. pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało sie że moje mody przy adaptacji które nie dały natychmiastowych zmian, jak zakładałem dają zmianę po jakimś czasie, dziś podłączam kompa dawka paliwa 5mg/r (było 2.6), dawka startowa 30 mg/r (było 28). wiec kaszanka trochę się zrobiła i właśnie palił tak byle jak. ale przestawiłem na 22 222 w adaptacji kanału 05 i dawka zmieniła się na 3.2-3.4, a startowa na 22, wiec wszystko niby gra, są to dane po czekaniu i przejechaniu się, bo bezpośrednio po wprowadzeniu tej liczby nie było większych zmian. wieczorem jeszcze podłącz by sprawdzić co i jak, czy coś się zmieniło. nikt nie skomentuje moich poczynań przy ustawianiu tego ??? był bym wdzięczny ponieważ nie znam się jak niektórzy wiec prosił bym o waszą pomoc. pozdrawiam!

Nie jest tak źle skoro możesz zmienić dawki. Ja robiłem identycznie, ale nie dało się za bardzo zmienić, traktowanie nastawnika młotkiem też nic nie pomagało.

Kontroluj czy dawka się nie przestawia i myślę, że będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...