darasajjj Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Witam, Od tygodnia jestem posiadaczem a4 b6 sedan 2001. Mam pytanie dotyczące prześwitu w a4 b6. Zgodnie z danymi dotyczącymi a4 http://www.autocentrum.pl/gfx/wymiary/201291.jpg prześwit wynosi 102mm. Mierzyłem u mnie wynosi około 140mm, z tym że auto wydaje mi się minimalnie obiżone. Pytam się Was, gdyż zdarzyło mi się już 2x porządnie przydzwonić zawieszeniem o próg zwalniający, tak że aż mnie zabolało :] Czy macie podobny problem ze swoimi a4 b6? Dodam, że auto stoi na 225/45 R17 + alu 17" oz
Wąski Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 sprawdź kody wyposażenie sprawdzisz czy masz obniżane zawieszenie
darasajjj Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2010 Dzięki, to jest obligatoryjnie do zrobienia. Może inaczej - czy w b6 na standardowych ustawieniach zawieszenia zdarza się Wam pocałować z progiem?
adamw Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 ja też kupiłem teraz a4b6 z2001.moje opony to 205/55/16" i nie mam żadnych problemów z progami
KOval81 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Dzięki, to jest obligatoryjnie do zrobienia. Może inaczej - czy w b6 na standardowych ustawieniach zawieszenia zdarza się Wam pocałować z progiem? Pierwsza podstawowa rzecz, to czym pocałować? Zderzakiem, podwoziem, czy czymś innym? Ja na -35mm i z ospoilerowaniem S-Line jeszcze nigdy nie zatarłem na progu - ani tym dokładanym, ani murowanym - a auto siedzi naprawdę nisko :gwizdanie: Zwalniać musisz się nauczyć przed progami i będzie ok Poza tym, jeśli masz miękkie auto to prędzej ma prawo się bujnąć na hopce. Twardszym i tak zwalniasz i uważasz.
darasajjj Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udaje mi się pocałować podwoziem Byłem dziś centrować koła, na szybko mechanicy stwierdzili, że są wymienione amortyzatory i sprężyny na sportowe. Czeka mnie na pewno wymiana powyższych, dziś znów przetarłem podwozie na progu jadąc minimalną prędkością dolotową. Będę musiał poszukać jakichś standardowych, ewentualnie minimalnie obiżających zawieszenie sprężyn. W związku z tym mam pytanie - jakie polecacie sprężyny (i amortyzatory do nich)? Jeśli posiadam sportową wersję amorów, to jak rozumiem trzeba wymienić zarówno je jak i sprężyny? (nie ma możliwości dokupienia samych sprężyn?) Dziękuję za pomoc i z góry przepraszam za moja ograniczoną wiedzę w tym temacie
qeza Opublikowano 22 Czerwca 2010 Opublikowano 22 Czerwca 2010 http://www.audiklub.org/photo/wymiary/wymiar_9.367.jpg według AKP prześwit w b6 to 106mm. Skoro ty masz 140 ,to chyba masz podwyższone :gwizdanie: może zrób pomiar jeszcze raz, tak dla pewności. Ja idę zmierzyć swoją Wyszło że najniższy punkt, obudowa silnika jest ok90-100 mm od ziemi. Podłoga około 120-130 mm. Wymiary sie wahają bo mi sie podwórko(kamyczki) wahają. . Zawiecha oryginalna -20
Gik Opublikowano 22 Czerwca 2010 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Nigdy w życiu nie przydzwoniłem swoją A4... a przez próg ja się toczę tak szybko, że koła na jego szczycie poprostu się zatrzymują same Nie ma siły, aby przydzwonić. Potem troszkę gazu i się ztaczam Jeśli masz 1BE albo 1BV to musiałeś dość szybko spróbować przejechać, więc się nie dziw. To nie jest fiat, a nawet fiata mi szkoda było by na takie tortury.
darasajjj Opublikowano 22 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2010 Dzięki chłopaki. Poczytalem troche na forum i wynika z niego, ze nie tylko ja mam problemy z opukiwaniem podwozia http://www.a4-klub.pl/smf/a4_b6_jaki_fabrycznysportowy_zawias-t22345.15.html Przesylam fote mojego czorta - wyraznie widac obnizone zawieszenie. http://kowall.home.pl/a4/a4_2.jpg Czeka mnie wizyta w warsztacie celem podniesienia auta, bo w tym zakichanym miescie strace podwozie :] Mam do Was jeszcze jedno pytanie - czy jesli ma sie amortyzatory powiedzmy 1be to sprezyny musza byc rowniez 1be, czy mozna wpeklowac np. 1bv itd.?
Pawlo 2004 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Przesylam fote mojego czorta - wyraznie widac obnizone zawieszenie. http://kowall.home.pl/a4/a4_2.jpg Na moje to wyraźnie widać, że masz zwykłe zawieszenie patrząc na tą fotkę która podałeś więc nie wiem co ty chcesz tu podnosić, wyżej się nie da ale jeśli okaże się, ze to zawieszenie 1BE albo 1BV to chętnie się z tobą wymienię bo ja mam standart 1BA _________________________________________________ Ale porównując z moimi fotkami to faktycznie wyglada jakby siedział niżej Najlepiej sprawdz w kodach auta jakie masz zawieszenie ale watpie zeby było s-line skoro nie masz nic z zewnetrzenego pakietu s-line
KOval81 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Najlepiej sprawdz w kodach auta jakie masz zawieszenie ale watpie zeby było s-line skoro nie masz nic z zewnetrzenego pakietu s-line To akurat mało ma ze sobą wspólnego. Można mieć zawieszenie 1BE nie mając ani jednego detalu zewnętrznego, czy wewnętrznego S-Line - kwestia wybory wyposażenia przez nabywcę autka Po zdjęciu wygląda na lekko opuszczone, więc możesz mieć 1BE. Rzut oka na wlepkę załatwi wszelkie wątpliwości
darasajjj Opublikowano 26 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2010 To akurat mało ma ze sobą wspólnego. Można mieć zawieszenie 1BE nie mając ani jednego detalu zewnętrznego, czy wewnętrznego S-Line - kwestia wybory wyposażenia przez nabywcę autka Po zdjęciu wygląda na lekko opuszczone, więc możesz mieć 1BE. Rzut oka na wlepkę załatwi wszelkie wątpliwości W oryginalne ksiazce od Helmuta widnieje jak byk 1BA, natomiast auto na pewno jest obizane - osoba (1szy wlasciciel w .pl) od ktorej kupowalem wspomniala o tym, ze Heinz obnizal fure. Nie ma co gdybac - przy najblizszej wizycie u pana mietka w warsztacie sprawdze. Mam do Was pytanie - orientujecie sie, czy jesli mam powiedzmy amortyzatory 1BE, to czy mozna wpeklowac do auta wtedy sprezyny 1BA, czy moze sa sprezyny o twardosci 1BE gdzie auto obnizane jest tylko o powiedzmy -10? Dzieki za odpowiedz laikowi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się