Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Prześwit


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od tygodnia jestem posiadaczem a4 b6 sedan 2001.

Mam pytanie dotyczące prześwitu w a4 b6. Zgodnie z danymi dotyczącymi a4 http://www.autocentrum.pl/gfx/wymiary/201291.jpg prześwit wynosi 102mm.

Mierzyłem u mnie wynosi około 140mm, z tym że auto wydaje mi się minimalnie obiżone.

Pytam się Was, gdyż zdarzyło mi się już 2x porządnie przydzwonić zawieszeniem o próg zwalniający, tak że aż mnie zabolało :]

Czy macie podobny problem ze swoimi a4 b6?

Dodam, że auto stoi na 225/45 R17 + alu 17" oz

Opublikowano

sprawdź kody wyposażenie sprawdzisz czy masz obniżane zawieszenie

Opublikowano

Dzięki, to jest obligatoryjnie do zrobienia.

Może inaczej - czy w b6 na standardowych ustawieniach zawieszenia zdarza się Wam pocałować z progiem? :mysli:

Opublikowano

ja też kupiłem teraz a4b6 z2001.moje opony to 205/55/16" i nie mam żadnych problemów z progami

Opublikowano

Dzięki, to jest obligatoryjnie do zrobienia.

Może inaczej - czy w b6 na standardowych ustawieniach zawieszenia zdarza się Wam pocałować z progiem? :mysli:

Pierwsza podstawowa rzecz, to czym pocałować? Zderzakiem, podwoziem, czy czymś innym?

Ja na -35mm i z ospoilerowaniem S-Line jeszcze nigdy nie zatarłem na progu - ani tym dokładanym, ani murowanym - a auto siedzi naprawdę nisko :gwizdanie: Zwalniać musisz się nauczyć przed progami i będzie ok :naughty: Poza tym, jeśli masz miękkie auto to prędzej ma prawo się bujnąć na hopce. Twardszym i tak zwalniasz i uważasz.

Opublikowano

Udaje mi się pocałować podwoziem :confused4:

Byłem dziś centrować koła, na szybko mechanicy stwierdzili, że są wymienione amortyzatory i sprężyny na sportowe.

Czeka mnie na pewno wymiana powyższych, dziś znów przetarłem podwozie na progu jadąc minimalną prędkością dolotową.

Będę musiał poszukać jakichś standardowych, ewentualnie minimalnie obiżających zawieszenie sprężyn.

W związku z tym mam pytanie - jakie polecacie sprężyny (i amortyzatory do nich)?

Jeśli posiadam sportową wersję amorów, to jak rozumiem trzeba wymienić zarówno je jak i sprężyny? (nie ma możliwości dokupienia samych sprężyn?)

Dziękuję za pomoc i z góry przepraszam za moja ograniczoną wiedzę w tym temacie :wink4:

Opublikowano

http://www.audiklub.org/photo/wymiary/wymiar_9.367.jpg

według AKP prześwit w b6 to 106mm. Skoro ty masz 140 ,to chyba masz podwyższone :gwizdanie:

może zrób pomiar jeszcze raz, tak dla pewności.

Ja idę zmierzyć swoją

Wyszło że najniższy punkt, obudowa silnika jest ok90-100 mm od ziemi. Podłoga około 120-130 mm.

Wymiary sie wahają bo mi sie podwórko(kamyczki) wahają. :decayed:.

Zawiecha oryginalna -20

Opublikowano

Nigdy w życiu nie przydzwoniłem swoją A4... a przez próg ja się toczę tak szybko, że koła na jego szczycie poprostu się zatrzymują same :) Nie ma siły, aby przydzwonić. Potem troszkę gazu i się ztaczam :)

Jeśli masz 1BE albo 1BV to musiałeś dość szybko spróbować przejechać, więc się nie dziw. To nie jest fiat, a nawet fiata mi szkoda było by na takie tortury.

Opublikowano

Dzięki chłopaki.

Poczytalem troche na forum i wynika z niego, ze nie tylko ja mam problemy z opukiwaniem podwozia http://www.a4-klub.pl/smf/a4_b6_jaki_fabrycznysportowy_zawias-t22345.15.html

Przesylam fote mojego czorta - wyraznie widac obnizone zawieszenie.

http://kowall.home.pl/a4/a4_2.jpg

Czeka mnie wizyta w warsztacie celem podniesienia auta, bo w tym zakichanym miescie strace podwozie :]

Mam do Was jeszcze jedno pytanie - czy jesli ma sie amortyzatory powiedzmy 1be to sprezyny musza byc rowniez 1be, czy mozna wpeklowac np. 1bv itd.?

Opublikowano

Najlepiej sprawdz w kodach auta jakie masz zawieszenie ale watpie zeby było s-line skoro nie masz nic z zewnetrzenego pakietu s-line

To akurat mało ma ze sobą wspólnego. Można mieć zawieszenie 1BE nie mając ani jednego detalu zewnętrznego, czy wewnętrznego S-Line - kwestia wybory wyposażenia przez nabywcę autka :wink4:

Po zdjęciu wygląda na lekko opuszczone, więc możesz mieć 1BE.

Rzut oka na wlepkę załatwi wszelkie wątpliwości :good:

Opublikowano

To akurat mało ma ze sobą wspólnego. Można mieć zawieszenie 1BE nie mając ani jednego detalu zewnętrznego, czy wewnętrznego S-Line - kwestia wybory wyposażenia przez nabywcę autka :wink4:

Po zdjęciu wygląda na lekko opuszczone, więc możesz mieć 1BE.

Rzut oka na wlepkę załatwi wszelkie wątpliwości :good:

W oryginalne ksiazce od Helmuta widnieje jak byk 1BA, natomiast auto na pewno jest obizane - osoba (1szy wlasciciel w .pl) od ktorej kupowalem wspomniala o tym, ze Heinz obnizal fure.

Nie ma co gdybac - przy najblizszej wizycie u pana mietka w warsztacie sprawdze.

Mam do Was pytanie - orientujecie sie, czy jesli mam powiedzmy amortyzatory 1BE, to czy mozna wpeklowac do auta wtedy sprezyny 1BA, czy moze sa sprezyny o twardosci 1BE gdzie auto obnizane jest tylko o powiedzmy -10?

Dzieki za odpowiedz laikowi :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...