Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Jaki FMIC pod 2.7BiT + zderzak S-line?


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki za konkrety. Bede badal temat.

Tak, 2.7 podobnie jak 2.5TDI/3.0TDI mocno sie grzeja... bo komora silnika jest za mala do tej pojemnosci.

Podobno auto po zgaszeniu silnika potrafi sobie po chwili wlaczyc wentylatory :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że zrobisz se wymarzony FMIC na zamówienie :kox:

No i wtedy 4 x tyle nie twoje. :kox:

Najlepszym rozwiązaniem będzie, moim zdaniem, właśnie pomodzić z orurowaniem do takiego icka jak Gregory pokazał.[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2010, 18:13_________________________________________________Ale z halogenami tak czy siak może być spory problem, bo za dużo miejsca tam nie ma... nawet na jedną rurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno auto po zgaszeniu silnika potrafi sobie po chwili wlaczyc wentylatory :polew:

To akurat normalne :) W starszych silnikach Audi, 5 cylindrowych też wentylator dochładza silnik po zgaszeniu, bo R5 też nieco mocniej się grzeją :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że zrobisz se wymarzony FMIC na zamówienie :kox:

No i wtedy 4 x tyle nie twoje. :kox:

Najlepszym rozwiązaniem będzie, moim zdaniem, właśnie pomodzić z orurowaniem do takiego icka jak Gregory pokazał.[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2010, 18:13_________________________________________________Ale z halogenami tak czy siak może być spory problem, bo za dużo miejsca tam nie ma... nawet na jedną rurę.

Montowalismy taki cooler i nie jest to dobre rozwiązanie do B6, zbyt mocno jest przysłonieta jedna częśąc collera i jedna sprężarka będzie wariowała. Najlepszym rozwiązaniem jest montaż wodnych coolerów albo robienie custyomowych 2x wiekszych od seryjnych. Seryjnie pojemnośc jednego collera od 3,0tdi ma 3,3 litra. W benzynie na wolnych obrotach jest przymknięta przepustnica tak jak zreszta w 3,0tdi i temp na postoju potrafi byc 55 stopni. Pod obciązeniem nie ma tragedii ale do 300PS seryjne nie dadzą rady. Dodatkowo racze wstrawić siatki wentylacyjne w nadkola aby była recyrkulacja powietrza. Pozwoli to na obniżenie ok 10st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrox, ale montowaliscie FMIC w B6 w jakim zderzaku? I w jakim silniku?

Biore rowniez pod uwage zmiane zderzaka na Caractere/S4 [w ostatecznosci] - bo maja zdecydowanie wieksze srodkowe kratki... ale wolalbym tego uniknac, gdyz obecny mi sie podoba.

Moze jednak 2x boczne od RS4 B5? :mysli:

Miejsce powinno byc, monza wywalic halogeny zeby przeplyw powietrza byl wiekszy.

p.s. Zna ktos wymiary kratki srodkowej w zderzaku s-line? ew. moglby ktos zmierzyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem jest montaż wodnych coolerów

Tylko pytanie czy ma to sens do stock-owego auta?[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2010, 19:17_________________________________________________

Ja bym brał taki zderzak, mnie się on podoba. Cooler i orurowanie pomalujesz na czarno że go nie będzie widać i nie będzie się rzucał w oczy i luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cooler wodny do auta po sofcie? To chyba bez sensu. Skoro IC RS4 daja spokojnie rade do 380PS, to wole isc w ta strone.

Zderzak Caractere jest OK, ale zmieniac zderzak tylko dla coolera to sie srednio oplaca... tymbardziej, ze to zmiana z mojej perspektywy na gorsze [+ tylni nie bedzie wtedy pasowac do przedniego].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten duzy coller nie nadaje się w ogóle czy do b5 czy b6 bo cała jedna strona coolera jest przysłonięta. Taki cooler zdałby egzamin w zdedzaku od B7 lub A3 8P. Ori coolery z rs4 B5 beda dobrym rozwiązaniem plus do tego zrób kratki w nadkolach i będzie git. Model Audi B5 na inne nadkola wewnętrzne własnie z kratkami dlatego chłodnice dają rade. U ciebie bez cyrkulacji powietrza będzie konserwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze mowisz o gornej czesci coolera, ktora chowa sie za tablica rejestracyjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chyba że chcesz zrobić druciarstwo z auta i wyciąc pół zderzaka, Poza tym przy tym colerze pozbędziesz sie przedniej belki która spina podłużnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisalem wczesniej - nie chce ciac zderzaka. Nie ma o tym mowy.

Nie dosc, ze auto wygladaloby jak pol d*py zza krzaka jalowca, to wystapilby problem, o ktorym mowisz...

Nie planuje w perspektywie 1-2 lat 400PS+, wiec 2 boczne od RS4 powinny wystarczyc.

Trzeba bedzie tylko wyrezac odpowiednie kierownice powietrza - chyba, ze podejda te od B5 :mysli:

SID proponuje mi jeszcze boczne coolery z RS6... trzebaby przymierzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisalem wczesniej - nie chce ciac zderzaka. Nie ma o tym mowy.

Nie dosc, ze auto wygladaloby jak pol d*py zza krzaka jalowca, to wystapilby problem, o ktorym mowisz...

Nie planuje w perspektywie 1-2 lat 400PS+, wiec 2 boczne od RS4 powinny wystarczyc.

Trzeba bedzie tylko wyrezac odpowiednie kierownice powietrza - chyba, ze podejda te od B5 :mysli:

SID proponuje mi jeszcze boczne coolery z RS6... trzebaby przymierzyc.

W nowym RS6 colery sa z wentylatoram!!i ale i tak na hamowni nie bylismy w się w stanie z hamować prawidłowo tego auta bo jest taki ogień. Jedyną hamownią w Polsce która z hamuje w warunkach drogowych nowe RS6 jest wrocławski Jetronic:)

Ps-B5 ma inne nadkola i mniej poupychane zbiorniczków i odstojników klimatyzacji jak B6. W B6 będziesz musiał oprócz siatek zrobic kierownice powietrza gdzies od tyłu na coolery bo jest problem z miejscem i tlenem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrox, mialem na mysli coolery od RS6 C5 :)

Jest w Polsce jedno S4 B5, gdzie wlasciciel zdolal upchnac je... choc wielu probowalo - wiec wszystko jest do zrobienia :D

Wrzucilem jeszcze troche zdjec B6 bez przodu oraz z roznymi zderzakami zebysmy mieli podglad na to, o czym rozmawiamy.

http://picasaweb.google.pl/mr.duszczyk/A4B6FMIC#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrox, mialem na mysli coolery od RS6 C5 :)

Jest w Polsce jedno S4 B5, gdzie wlasciciel zdolal upchnac je... choc wielu probowalo - wiec wszystko jest do zrobienia :D

Wrzucilem jeszcze troche zdjec B6 bez przodu oraz z roznymi zderzakami zebysmy mieli podglad na to, o czym rozmawiamy.

http://picasaweb.google.pl/mr.duszczyk/A4B6FMIC#

Fly a Adamooo też ma rzeźbę u siebie?? Bo z przodu wygląda na cały zderzak :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą bolączką jest nie to, że trza halogeny wyjąć czy ciąć belkę zderzaka, ale to że FMIC byłby mocno przysłonięty, jak Patrox napisał już. Moim zdaniem zastawianie Coolera taką kratką(środkowa) jak na tym zdjęciu to jakieś nieporozumienie:

http://picasaweb.google.pl/mr.duszczyk/A4B6FMIC#5488269861972451682

Nie dość, że powierzchnia nawiewu niewielka to jeszcze powietrze zamiast wpadać z impetem na powierzchnię coolera rozbija się o kratkę i jakieś "strzępy" powietrza dopiero potem gdzieś tam połechcą cooler :thumbdown:[br]Dopisany: 29 Czerwiec 2010, 21:24_________________________________________________Po to jest w tym aucie tak duży wlot i do tego zasłonięty tą symboliczną siateczką, żeby cooler był jak najbardziej skuteczny

http://www.webarticle.org/images/mitsubishi_evo_9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fly a Adamooo też ma rzeźbę u siebie?? Bo z przodu wygląda na cały zderzak :mysli:

On ma 1.9TDI, wiec o czym my rozmawiamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem pod seryjny zderzak s-line nic sensownego nie upchasz. Zderzak Caractere ma sporo wiecej miejsca i dużo wiekszy wlot środkowy z tego co pamietam miedzy dołom zderzaka a belka jest około 18cm a wlot srodkowy ma wysokość 16cm. Ale to i tak sporo za mało zeby włozyc ten IC od re5pecta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a da radę zrobić jakiś sensowny custom? pomijając koszty, chodzi o czystą teoretyke i możliwości rozwiązania problemu. Czy ktoś mógłby coś więcej powiedzieć o tym wodnym? Patrox? z tego co się orientuję to wodny ic stosuje PES w kompresorze G4, domniemywam, że chodzi o coś podobnego. ciekawe jakie koszty by były czegoś takiego...

jeśli nie iść w moc to chyba z rs4 powinny rozwiązać problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...