Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prawidlowa kontrola urzadzeniem VAG


danu44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegow

Poniewaz mam prawdopodobnie uszkodzone turbo, chcialam zrobic komputerowa diagnostyke silnika.

I tu pytanie czy jest roznica miedzy statyczna a dynamiczna diagnostyka? w ocenie stanu silnika i to nie tylko z powodu turbo. Z tego co poczytalam koledzy znajacy sie na tym wszedzie prosza o statyczne i dynamiczne logi.

Bylam w zakladzie zajmujacym sie elektronika samochodowa i powiedziano mi ze podlaczenie kompa do auta w warsztacie wystarczy aby zdiagnozowac silnik (nie tylko turbo) i zadnych logow dynamicznych sie nie robi. Podobno sa tabele porownawcze i z nich jest wszystko wiadomo. Poniewaz nie znam sie absolutnie na tym prosze o powiedzenie czy podlaczenie komputera do auta za 100 zl pozwoli zdiagnozowac wszystkie wstepujace tam problemy. Auto ma prawdopodobnie ok. 350 tys. km i jak do tej pory wiekszych problemow nie bylo. Ostatnio po przejechanej trasie ok. 1200 km (autostrada-Czechy-Austria) okazalo sie ze olej z max. spadl na min. Powiedziano mi ze to koniec turbo, dlatego wczesniej chcialam zrobic diagnostyke silnika komputerem. Dziekuje za podpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam Dana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj vauxhall95

Dziekuje za szybka odpowiedz, ale dalej nie wiem czy panowie w warsztacie elektrycznym podlaczajac kompa do auta moga to zrobic? (sprawdzic turbo i reszte silnika). Podejrzewam ze jednak trzeba nim wyjechac na trase. Czy mam racje? Czy rzeczywiscie istnieja tabele porownawcze? I mozna sie obyc bez jazdy testowej.

PS. a po co mam kupic ten kabel za 50 zl...? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rzeczywiscie istnieja tabele porownawcze? I mozna sie obyc bez jazdy testowej.

sprawdzanie podzespołów na podstawie tych tabel porównawczych to tylko ułamek wiedzy jaką dają logi dynamiczne, mechanicy najczęściej wg. śmiesznych instrukcji robią tylko odczyt parametrów na postoju wciskając pedał gazu do uzyskania określonej w tabeli prędkości obrotowej silnika - dla turbo najczęściej jest to 3000 obrotów ale daje to tylko wgląd na wartość ciśnienia przy tych obrotach a co z resztą obrotów ? co jeśli turbo słabo pompuje w dolnych partiach obrotów a w wyższych już dobrze ? - taka diagnostyka tego nie uwzględni.

Najlepiej jak radzą koledzy wydać śmieszne 50 zł na zakup własnego programu wraz z interfejsem a potem tylko się trochę podszkolić czytając info na necie i taki sprzęt pozwoli Ci zaoszczędzić masę kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vauxhall95 i Sztomel

Bardzo dziekuje za odpowiedzi, ale nie wiem czy zorientowaliscie sie ze jestem kobieta i o samochodach mam raczej marne pojecie, a co dopiero o diagnostyce komputerowej.

Wiec ten kabelek raczej na nic by mi sie nie przydal.

Vauxhall95 jak widze mieszka dosc daleko od Slaska i o przysluge diagnostyczna raczej nie moge go prosic.

Ale Sztomel...? jestes calkiem niedaleko i widze ze jestes bardzo dobrym fachowcem, czy gdybym podjechala do Rybnika to byla by szansa na jakas diagnostyke oczywiscie odplatnie.

Niestety ale nie mam zaufania do miejscowych fachowcow. Wiec gdybys mogl mi pomoc, bylabym bardzo wdzieczna. Pozdrawiam Dana. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za odpowiedzi, ale nie wiem czy zorientowaliscie sie ze jestem kobieta i o samochodach mam raczej marne pojecie, a co dopiero o diagnostyce komputerowej.

Wiec ten kabelek raczej na nic by mi sie nie przydal.

Wiem, że jesteś kobietą ale to, że nią jesteś wcale nie oznacza, że kobieta musi być "przysłowiową" blondynką, posiadanie własnego Vaga to dobry interes, logi przecież będziesz w stanie sama wykonać a o ich interpretację zawsze możesz się zwrócić na tym lub innym forum. Oczywiście z Katowic do Rybnika jest tylko 50 km więc jeśli nie przeszkadza Ci ten dystans to chętnie zapraszam ale od razu zaznaczam, że nie posiadam kanału ani odpowiedniego zaplecza technicznego więc jeśli diagnoza będzie wymagać demontażu turbo to mimo szczerych chęci nie dam rady ale małe dłubnięcie w osprzęcie silnika od góry wchodzi w grę. Na PW podam Ci mój nr telefonu oraz adres abyś mogła sobie na necie sprawdzić trasę dojazdu więc jeśli będziesz zainteresowana to czekam na kontakt. Oczywiście za pomoc nie oczekuję żadnej gratyfikacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc tu i na PW. :notworthy:

Kolega Sztomel obiecal pomoc... wiec chyba wszystko jasne. :good:

Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow i fanow Audi. Dana :)

ps. nie tankuje na BP :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...