egon47 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Witam co myslicie o takie zmianie Mobila 10w40 (półsentetyk) na Vanvolline 10w60 VR1 RACING SPORT (sentetyk) jak wiadomo lepiej jezdzic na sentetyku jak najdluzej ale czy ta zmiana nierozszczelni mi silnika chodzi o zimeringi?? Dodam ze mam AEB 1.8T 200KM.
kkrawat Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 valvo 10w60 to semisyntetyk, jak chcesz full to z valvo masz 5w50 vr1 racing. 10w60 fullsynt to shell, castrol i petronas ma w swojej ofercie.
lukasz Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 jak masz polsyntetyk to zmieniaj na polsyntetyk czyli np na valvoline, ja mam i polecam, wg mnie lepszy od mobila
Kowi87 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Ja niedawno przeszedłem z mobila 10W40 na motula 5w40 przy przebiegu 307tys, i póki co żadnych wycieków i zastrzeżeń :gwizdanie: przejechane narazie ok 2tys km
Buba Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 ja tez teraz przechodze na fullsyntetyk
domjenick Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 a ja mam szybkie pytanie-mam 10W40-niedługo będzie czas zmiany-jaki wlać,żeby był gęstszy,bo małe wycieki mam,więc myślę,że to moze rozwiązać problem wycieków,chyba,że jest jakiś środek uszczelniający
Pucek Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 a ja mam szybkie pytanie-mam 10W40-niedługo będzie czas zmiany-jaki wlać,żeby był gęstszy,bo małe wycieki mam,więc myślę,że to moze rozwiązać problem wycieków,chyba,że jest jakiś środek uszczelniający jaki masz przelot że Ci cieknie? Egon, Ty najpierw dowiedz się jak jaki olej się nazywa, a potem kombinuj, zmieniaj na: valvoline 5w50 - full syntetyk valvoline 10w60 - pół syntetyk czaisz? Ps. sam teraz zmieniam na 5w50, oczywiście valvo :gwizdanie:
Buba Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 a ja mam szybkie pytanie-mam 10W40-niedługo będzie czas zmiany-jaki wlać,żeby był gęstszy,bo małe wycieki mam,więc myślę,że to moze rozwiązać problem wycieków,chyba,że jest jakiś środek uszczelniający a nie lepiej uszczelki wymienic? gestszy zabije turbo [br]Dopisany: 26 Czerwiec 2010, 20:02_________________________________________________ jaki wlać,żeby był gęstszy,bo małe wycieki mam,więc myślę,że to moze rozwiązać problem wycieków,chyba,że jest jakiś środek uszczelniający jaki masz przelot że Ci cieknie? 196 tys :gwizdanie: eeee to jakby go nie bylo lej moto doctora
domjenick Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 jaki masz przelot że Ci cieknie 196 tysale jak bedzie np 5W-to turbo padnie?[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2010, 20:08_________________________________________________uszczelka pod pokrywa nowa
Buba Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 jaki masz przelot że Ci cieknie 196 tysale jak bedzie np 5W-to turbo padnie?[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2010, 20:08_________________________________________________uszczelka pod pokrywa nowa ale gdzie ci cieknie bo jeszcze sie nie okresliles jak bedzie 5w to lepiej dla turbo
mpoloo Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Ja u siebie - tak jak kolega wyżej - zmienił olej z mobil 10w40 na motul 5w40. Obecnie mam przejechane 220tys.km, a zmiana oleju była robiona około5tys.km temu. Jak na chwilę obecną nic nie cieknie i mam nadzieję, że tak pozostanie. Może to złudzenie ale wydaje mi się, że silnik jakby ciszej chodził. Ze swojej strony mogę polecić taką zmianę oleju.
domjenick Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Rysiek-gdzieś z tyłu mam zachlapaną skrzynie-nie wiem jak długo to trwa-ostatnio wyczyściłem pianką i czekam,czy będzie ciec,ale myślę też o zmianie na 5W-w moim angielskim klimacie-nie powinno byc żadnych problemów
Buba Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Rysiek-gdzieś z tyłu mam zachlapaną skrzynie-nie wiem jak długo to trwa-ostatnio wyczyściłem pianką i czekam,czy będzie ciec,ale myślę też o zmianie na 5W-w moim angielskim klimacie-nie powinno byc żadnych problemów oslona lancuszka rozrzadu prawdopodobnie
domjenick Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 oslona lancuszka rozrzadu prawdopodobnie zmienię na 5W i zobaczę,czy dalej będzie ciec,jak coś-to wiem gdzie szukać [br]Dopisany: 26 Czerwiec 2010, 20:59_________________________________________________a jest jakis środek do czyszczenia przewodów olejowych ?
udy Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 domjenick turbo Ci nie miłe masz 10w40 i szukasz gestszego oleju, zlikwiduj wycieki i zalewaj motula 5w 40 xcess, do naszych silników tylko fullsyntetyk :shocked:
domjenick Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 domjenick turbo Ci nie miłe masz 10w40 i szukasz gestszego oleju, zlikwiduj wycieki i zalewaj motula 5w 40 xcess, do naszych silników tylko fullsyntetyk :shocked: właśnie dlatego,że mieszkam na Wyspie myślę o tym,bo tutaj klimat jest umiarkowany-lato nie za gorące,a zima nie za zimna,więc nawet ,jak przygrzeje porządnie słonko,to nic się nie stanie ,a w zimie nawet jak temp. spadnie grubo poniżej zera-nigdy tak ,jak w Pl właśnie myślałem o 5W 40 Motula http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200454622690&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
FAFAL Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Panowie ja zalewalem Castrol 5W-40 a teraz zmieniłem na 10W-40... chyba nie potrzebnie z tego co widzę Nic nie ciekło przebieg 230 tysi (chyba ) brał tylko od max do min. I teraz pytanie wrócić do 5W? 10W zalałem już dwa razy
udy Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 domjenick turbo Ci nie miłe masz 10w40 i szukasz gestszego oleju, zlikwiduj wycieki i zalewaj motula 5w 40 xcess, do naszych silników tylko fullsyntetyk :shocked: właśnie dlatego,że mieszkam na Wyspie myślę o tym,bo tutaj klimat jest umiarkowany-lato nie za gorące,a zima nie za zimna,więc nawet ,jak przygrzeje porządnie słonko,to nic się nie stanie ,a w zimie nawet jak temp. spadnie grubo poniżej zera-nigdy tak ,jak w Pl właśnie myślałem o 5W 40 Motula http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200454622690&ssPageName=STRK:MEWAX:IT nie mówimy tutaj o skrajnych temp, wystarczy że jest 0 stopni i już olej gęstnieje, tak mi się wydaje znawcą nie jestem wybitnym, w wysokich temp jest git, ale chodzi tutaj o powiedzmy poranny rozruch kiedy to zanim olej podociera we wszystkie miejsca, szczególnie do turbo, to jest moim zdaniem kluczowe w tym, szybciej zapchają się przewody olejowe, zmniejszy sie przepływ i powoli d*pa.... Panowie ja zalewalem Castrol 5W-40 a teraz zmieniłem na 10W-40... chyba nie potrzebnie z tego co widzę Nic nie ciekło przebieg 230 tysi (chyba ) brał tylko od max do min. I teraz pytanie wrócić do 5W? 10W zalałem już dwa razy do twojego silnika możesz lać pół syntetyk, jeździj dalej na 10w pzdr
domjenick Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 według tej tabeli-można i 10W40 i 15 W40,bo jak włeje teraz 5W-to dopiero może być rzeznia w silniku... już zgłupiałem...[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2010, 00:44_________________________________________________jak kupiłem auto-silnik czysty,pierwsza zmiana i wlałem 10W40,potem zaczęły się cuda-szlam wypłukiwany-musiało być wlane coś mineralnego,że nagaru zostało-zatkał smoka pompy z reszta, silnik ma juz troche nalatane-może by wlać 15W,żeby go trochę "doszczelnić" ,a na zimę zalać 10W-takie rozwiązanie tez można zrobić-ile to zmienić olej? chwila przecież...silnik z przebiegiem około 200Tys już jest prawie gotowy do generalnego remontu-szczególnie jeśli chodzi o jego szczelnośc...a jak dobrego mineralnego się wleje-dużo szlamu nie zostanie-oczywiście moje dywagacje dotyczą angielskich warunków,gdzie zima to temp. -15max,więc chwilę można dać silnikowi pochodzić...tak myślę... [br]Dopisany: 27 Czerwiec 2010, 01:14_________________________________________________sugeruję się tą stronką- http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomowe/praca_6_oleje.htm#5
Pucek Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Domjenick, miałem podobnie, kupiłem auto, przebieg 245 tyś, oczywiście na long serwisach, więc po nalaniu valvoline 10w60 tak mi wypłukało silnik że z Gregorym ściągaliśmy miskę, czyściliśmy smok, miskę i "pokrywę klawiatury", niestety zalaliśmy mobilem 10w40 bo nie miałem pod ręką valvoline, zrobiłem 8 tyś i muszę zmienić ten olej i tu jest cały myk, po prostu się boję teraz mam 262 tyś i nie wiem co robić, chyba naleję valvoline 5w50
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się