Dev Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 jak wymieniles osuszacz i dlawik to nie bedzie juz zadnych niespodzianek masz jeszcze stary osuszacz ? Jak tak to go przetnij pilka do metalu i zobacz czy du zo syfu bylo.
VicVega Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Nie mam, zostawiłem u nich. Ale zaglądałem do środka i był usyfiony konkretnie. Oryginał Audi był czyli, że założony jeszcze w ASO w Niemczech, min 60 tys km temu we wrześniu 2008, a pewnie sporo wcześniej..[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2011, 16:00_________________________________________________Zauważyłem coś dziwnego (a może normalnego?). Po wymianie tego osuszacza sprężarka zaczęła głośniej pracować. Nie zawsze, od czasu do czasu. Z początku myślałem, że to turbo wyje, ale teraz powłączałem i powyłączałem klimę i wydawało się, że odgłos, jak by wycie, ustaje. Na koniec w ogóle nie było go już słychać. Wcześniej było słychać jak sprężarka rozkręcała się podczas włączania i zwalniała przy wyłączaniu, ale nie było żadnego wycia. Parametry pracy ma cały czas wzorowe..
Dev Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 jaką podali dawke oleju ? mopze za mało ....
VicVega Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 A tego nie wiem. Z tego co się zorientowałem, to maszyna dobiera dawkę oleju odpowiednią do ilości czynnika. Jak jutro będzie tak dalej to podjadę do nich i dopytam. Jak coś to na pewno ściągną i napełnią na nowo bez problemu.
Dev Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 dozowanie oleju robi sie recznie mozna zapodac nawet dwie dawki
VicVega Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Aha, to dobrze wiedzieć. No nic, zobaczę jak będzie się jutro zachowywać i jak coś to podjadę. No i tradycyjnie dam znać też tutaj
andy_sky Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 dozowanie oleju robi sie recznie mozna zapodac nawet dwie dawki najnowsze kombajny do obsługi klimy samodzielnie ustalają dawkę oleju pod dany model
Dev Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 w kazdym urzadzeniu tego typu jest opcja dowolnego dozowania oleju
VicVega Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Opublikowano 1 Lipca 2011 Byłem u mechaniorów, wstępna diagnoza brzmi zawór rozprężny zaczyna się odzywać ze względu na zwiększony przepływ albo alternator. Powiem szczerze, że lekko przychylam się do ich opinii, bo to wycie słychać najbardziej podczas jazdy, tzn. zależne jest od obrotów silnika. Jak odpalę auto, to nic nie wyje, przejadę się kawałek, zaczyna wyć od razu, a potem jak zatrzymam samochód to jeszcze trochę słychać. Sprężarka wyłaby ponoć non-stop, niezależnie od obrotów, a pracuje cicho tak czy siak. Aha, no i słychać to bardziej z prawej strony, a sprężarkę mamy po lewej. We wtorek oddaję do nich auto z tą flanszą skrzyni biegów i wtedy mają się temu dokładnie przyjrzeć...
Dev Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 zdejmij pasek od alternatora i bedziesz wiedziec
VicVega Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Pomysł w sumie dobry, ale chyba nie podejmę się wykonania W 2.5tdi to chyba trzeba by pas przedni zdjąć, zgadz się? O ile to bymjeszcze zrobił spokojnie, to przy paskach wolałbym sam nie grzebać. Swoją drogą, przypomniałeś mi właśnie, że czas już na zmainę paków A czy alternator i sprężarka nie są przypadkiem na tym samym pasku?[br]Dopisany: 01 Lipiec 2011, 16:27_________________________________________________Koledzy, auto odebrane, a problem został. Jakoś za bardzo skupili się na tej flanszy i innych duperelach, a tego za bardzo nie ruszyli. Dziś przysłuchałem się temu wyjącemu czemuś i mam wrażenie, że odgłos pochodzi ze środka. A w środku jest wiatrak klimy, zgadza się? Ten taki za schowkiem gdzieś, po prawej stronie, czyli tam skąd dochodzi dźwięk. Tylko teraz czy na pracę tego wiatraka mają jakikolwiek wpływ obroty silnika??[br]Dopisany: 12 Lipiec 2011, 22:05_________________________________________________Koledzy, zauważyłem coś w sprawie tego wycia. Po pierwsze, gdy samochód postoi na słońcu, nagrzeje się konkretnie i potem klimatronic daje na maksa po uruchomieniu silnika, to wycie znika. Po drugie nie słychać go na zewnątrz. Doszedłem więc do wniosku, że to wiatrak klimy, ten wewnątrz auta, za schowkiem. Co myślicie o tym?[br]Dopisany: 19 Lipiec 2011, 12:58_________________________________________________Wiatrak nawiewu, ten wewnętrzny wyeliminowany. Zdjąłem dziś schowek odpiąłem kostkę od wiatraka, włączyłem klimę i wycie nadal było. Odgłos jest co prawda bardzo wyraźnie słyszalny z okolic tego wiatraka, ale ja obstawiam alternator. Sprzęgiełko alternatora najpewniej. Jakoś nie przychodzi mi do głowy nic innego związanego z klimą, co byłoby uzależnione od obrotów silnika i umiejscowione z prawej strony auta.. I tutaj mam pytanie, bardzo ważne. Jeśli to sprzęgiełko alternatora to czy może to mieć negatywny wpływ na pasek? Jutro jadę traskę ok. 300km i wolałbym uniknąć zerwania paska wielorowkowego (wiadomo czym to skutkuje w 2.5TDI).[br]Dopisany: 22 Lipiec 2011, 14:57_________________________________________________Koledzy, klimy jeszcze nie ruszałem, bo zeszły tydzień byłem na urlopie małym, ALE dziś wymieniałem akumulator i po jego wymianie prawie zupełnie ucichło to wycie.. Słychać je jeszcze troszeczkę, na postoju, ale w porównaniu z tym, co było wcześniej to jest prawie zupełnie cicho. Podczas jazdy nie słychać już. Teraz tak, wiadomo, że akumulator nowy nie miał na to wpływu, ale zaraz obok niego znajdują się przewody klimy (wąski, metalowy, do którego wkłada się dławik i szeroki, gumowy, rozprężny bodajże) oraz filtr kabinowy. Były te rzeczy ruszane dość mocno, bo wymiana akumulatora jest strasznie upierdliwa, do tego bardzo ciężki, także gimnastyki tam trochę było. Wygląda jakby coś było źle ułożone albo coś się ruszyło w którymś z przewodów. Obadam to jeszcze dziś dokładnie, popukam, poruszam i może przejdzie zupełnie. Natomiast odnośnie efektów wymiany osuszacza - w jedną stronę ciepło było tak od połowy drogi dopiero, czyli 150km. Było słońce, trochę stania w korkach i klima działała wzorowo. No ale nie były to do końca warunki w jakich wymiękała wcześniej. W drugą stronę całą drogę padał deszcze, temp ok. 16-17 stopni, także na ostateczną ocenę jeszcze trzeba poczekać.
Bazza Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Panowie mam następujący problem z moją klimą. Niby wszystko działa jak należy klima się włącza,nawiew na maxa, ale z kratek leci letnie powietrze a nie zimne. Żeby było śmieszniej to sprawdziłem te dwa metalowe przewody od klimy które są po lewej stronie w komorze silnika i na włączonej klimie są całe oblodzone że aż się ręka przykleja a z nawiewu leci letnie powietrze. Co to może być,czy coś jest zapchane czy ki diabeł ?
fayera Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 No i ja od ponad m-ca mam to samo. Jak na zewnątrz 20stC to wręcz mrozi przy 18 st ale gdy jest już na zewnątrz ponad 25stC to nawet na LO leci letnie powietrze
andy_sky Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Panowie mam następujący problem z moją klimą. Niby wszystko działa jak należy klima się włącza,nawiew na maxa, ale z kratek leci letnie powietrze a nie zimne. Żeby było śmieszniej to sprawdziłem te dwa metalowe przewody od klimy które są po lewej stronie w komorze silnika i na włączonej klimie są całe oblodzone że aż się ręka przykleja a z nawiewu leci letnie powietrze. Co to może być,czy coś jest zapchane czy ki diabeł ? jeden przewód musi być letni sprawdź dyszę rozprężną
Bazza Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 żebym to ja wiedział gdzie ona jest i jak wygląda? chodzi o te zawory do których podłącza się przewody jak się nabija klime?
andy_sky Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 żebym to ja wiedział gdzie ona jest i jak wygląda? chodzi o te zawory do których podłącza się przewody jak się nabija klime? tak na tym grubszym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się