kacper___ Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 (edytowane) Mam pytanko, jakis czas temu udalo mi sie bezproblemowo przeprowadzic adaptacje mojego multitronica, a teraz przyjechal do mnie znajomy, nie ma zadnych błedów w skrzyni, adaptacja wyzerowana w kanale 0, jazda przód - tył z zatrzymaniami wykonana bodajze 50 razy, temperatura dochodzila w pewnych momentach do 90`, a adaptacja nie wskoczyla ani do przodu ani do tylu. Caly czas adaptacja RUN. Co z tym fantem mozna zrobic? Audi A4 1.8T 163 2003r. multitronic Edytowane 8 Sierpnia 2018 przez kacper___
Bart-S Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 W dniu 7.07.2018 o 14:03, Mungooo napisał: Witam. Orientuje sie ktos co moze być przyczyna wibracji przenoszacych sie na cale auto na postoju kiedy trzymam D lub R ? Skrzybia multi kod silnika bpp 2.7 tdi a4 b7. Skrzynia chodzi super poza tym jednym mankamentem. Czasem jest tak ze wszystko jest ok a czasem wibruje cale auto... czasem zatrzymuje sie jest okej i po chwili stania na hamulcu wibracje przenoszą sie na cale auto. Poduszki skrzyni i silnika nowe. Kiedy wrzuce na N lub P problem znika. Zacząłbym od analizy osprzętu paska zewnętrznego - stan kół pasowych sprężarki, pompy wspomagania i alternatora.
Bart-S Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 W dniu 26.07.2018 o 11:19, Mac1989 napisał: Witam forumowiczów. Mam pewien problem ze swoim Audi A4 B8. Mianowicie przy przełączaniu między trybem cofania, a trybem drive - zazwyczaj przy parkowaniu zapala mi się kontrolka świec żarowych, która cały czas miga - jest tak co jakiś czas. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszystko jest ok. Podczas jazdy wszystko jest ok, przynajmniej tak mi się wydaje. Jedynie przy ruszaniu na półsprzęgle słyszę takie lekkie rzężenie raczej ze skrzyni, ale po dłuższym dystansie to ustaje. Na postoju auto normalnie się zachowuje, nie trzęsie nim. Model auta dokładnie to Audi A4 B8 143km ze skrzynią multitronic. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem ? Z góry dziękuję za pomoc. Do komputera będę miał możliwość podpięcia się dopiero w sobotę. Może czujnik stopu. Odczytaj błędy ze sterownika silnika i ABS.
Bart-S Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 W dniu 30.07.2018 o 15:33, pabloo7777 napisał: Panowie proszę o poradę , skrzynia weszła w tryb awaryjny. Następnego dnia niby wszystko wróciło do normy ale boję się że zepsuje sterownik lekceważąc te objawy . Co dalej ..... No tu jest kilka problemów Na początek czujnik stopu i sterownik skrzyni.
Bart-S Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 W dniu 6.08.2018 o 09:16, _zby napisał: Wrócę do mojego tematu wibracji - obejmują jednak szerszy zakres obrotów, tak 2-2,8tys. Robiłem kompletną diagnostykę silnika i wszystkie korekcje są na 0, nie ma wypadających zapłonów, moc seryjną trzyma. Półosie zamienione i nic to nie zmieniło. Lokalny specjalista podpowiedział że może kończyć się pompa ta w środku skrzyni lub sterownik hydrauliczny. Bart-S podpowiesz jakie logi zrobić VCDSem żeby ocenić sprawność tych 2 podzespołów skrzyni? Tu będę się bronił ponieważ wibracje bardzo rzadko generowane są przez skrzynię. Pompa i sterownik to w zasadzie 1 element sterowania (nie widzę związku z wibracjami). Niestety potrzebujesz kogoś ambitnego do dalszej analizy tego problemu ? Aby na 100% wykluczyć po której stronie jest problem możliwe że trzeba by założyć inną skrzynię...
Bart-S Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 W dniu 8.08.2018 o 14:22, kacper___ napisał: Mam pytanko, jakis czas temu udalo mi sie bezproblemowo przeprowadzic adaptacje mojego multitronica, a teraz przyjechal do mnie znajomy, nie ma zadnych błedów w skrzyni, adaptacja wyzerowana w kanale 0, jazda przód - tył z zatrzymaniami wykonana bodajze 50 razy, temperatura dochodzila w pewnych momentach do 90`, a adaptacja nie wskoczyla ani do przodu ani do tylu. Caly czas adaptacja RUN. Co z tym fantem mozna zrobic? Audi A4 1.8T 163 2003r. multitronic Albo coś zrobiliście źle albo coś nie działa prawidłowo. Trzeba wykonać jeszcze jedną próbę.
Mungooo Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 18 godzin temu, Bart-S napisał: Zacząłbym od analizy osprzętu paska zewnętrznego - stan kół pasowych sprężarki, pompy wspomagania i alternatora. Dzieki kolego za rade, po weekendzie bedzie to sprawdzone dzieki za odpowiedz
mowe Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Witam szanowne grono. Jest to mój pierwszy samochód z logo czterech obręczy, zawsze mazdy.. Już po zakupie stanąłem autem na trasie, jako pierwszy samochód w życiu..wskazowka obrotomierza pojechala na 7 tys i pojazd przeszedł w tryb awaryjny. Co się później okazało, skrzynia nie posiadała odpowiedniej ilości oleju w skrzyni biegów. Po wymianie, chyba odpowiedniej ilości oleju ( skasowano mnie za 8l ) i adaptacji... skrzynia zachowuje się dziwnie..tak od 1.2 do 2 tys/obr szarpie i drga cala buda samochodu, powyżej tych obrotów wszystko ustępuje i samochód jedzie normalnie, co jakiś czas zdarza mu się zgubić bieg i zawyje ale trwa to ułamek sekundy. Co mnie najbardziej boli to gwizd ze skrzyni na R czego wcześniej nie było??? Po wizycie u mechanika, ten oznajmił ze skrzynia do remontu, ponieważ siada mechanizm różnicowy w skrzyni i układ planetarny ?!? mechanikowi za bardzo nie dowierzam bo przed wymiana nic złego się nie działo, po za tym unieruchomieniem pojazdu na trasie. Przebieg jest zweryfikowany i prawdziwy tak mysle, wiem od pierwszego właściciela że przy przebiegu 120tys został wymieniony łańcuch i tarcze ścierne w skrzyni. Proszę szanowne grono, a w szczególności Bartka o wypowiedz w tym temacie. Przebieg samochodu 177.000, skrzynia 7 biegowa z łopatkami przy kierownicy, silnik AUK. ...ten gwizd na wstecznym i szarpanie..ehh, a tak chciałem mieć jakiś przyjemny i porządny samochód z dobrym silnikiem....i czterema obręczami. Ogólnie to chciałbym wybrać się nim do Ciebie Bartek ale nie wiem czy dojadę te 400km..i czy będzie mnie stać na naprawę tej nieszczęsnej skrzyni...może to tylko spieprzona adaptacja.. Pozdrawiam Sebastian
BANIUS Opublikowano 17 Grudnia 2019 Opublikowano 17 Grudnia 2019 Witam wszystkich w temacie Multitronika 01J kupiłem z uszkodzoną skrzynią audi a4 b8 po wymianie sprzęgła mokrego w skrzyni olei zamontowałem do auta i porażka auto jedzie w przód i w tył żadnych błędów lecz nie zmienia przełożeń co mogłem zrobić nie tak lub czego nie zrobiłem może ktoś mnie naprowadzi bo porażka nie wiem w co ręce włożyć .
Adam. W Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Witam mam pytanie odnośnie temperatury cieczy w skrzyni multitronic kod LLA. Podczas robienia adaptacji skrzyni która się powiodła przeglądałem bloki pomiarowe i temperatura cieczy w skrzyni pokazała -40 więc domyślam się że czujnik jest walnięty lub kabel oberwany tylko nie mam pojęcia gdzie jest owy czujnik zamontowany i jaki jest nr części by go dokupić i wymienić. Temperatur sterownika oraz oleju skrzyni była w normie
MaTiX_lama Opublikowano 6 Lipca 2023 Opublikowano 6 Lipca 2023 (edytowane) W dniu 7.07.2018 o 14:03, Mungooo napisał(a): Witam. Orientuje sie ktos co moze być przyczyna wibracji przenoszacych sie na cale auto na postoju kiedy trzymam D lub R ? Skrzybia multi kod silnika bpp 2.7 tdi a4 b7. Skrzynia chodzi super poza tym jednym mankamentem. Czasem jest tak ze wszystko jest ok a czasem wibruje cale auto... czasem zatrzymuje sie jest okej i po chwili stania na hamulcu wibracje przenoszą sie na cale auto. Poduszki skrzyni i silnika nowe. Kiedy wrzuce na N lub P problem znika. Rozwiązałeś może swój problem? Mam od jakiegoś czasu identyczny a mechanik rozkłada ręce, zwala winę na skrzynie i nic nie może zrobić bo od tymi skrzyniami się nie zajmuje. W skrzyni i silniku zadnych błędów. Wszystko chodzi pięknie tylko te wibracje są co raz gorsze. Edytowane 6 Lipca 2023 przez MaTiX_lama
sirmonk Opublikowano 15 Sierpnia Opublikowano 15 Sierpnia W dniu 19.04.2022 o 09:54, Adam. W napisał(a): Witam mam pytanie odnośnie temperatury cieczy w skrzyni multitronic kod LLA. Podczas robienia adaptacji skrzyni która się powiodła przeglądałem bloki pomiarowe i temperatura cieczy w skrzyni pokazała -40 więc domyślam się że czujnik jest walnięty lub kabel oberwany tylko nie mam pojęcia gdzie jest owy czujnik zamontowany i jaki jest nr części by go dokupić i wymienić. Temperatur sterownika oraz oleju skrzyni była w normie -40 to jest temperatura plynu chłodzącego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się