Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diagnostyka skrzyni Multitronic od A do Z


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze: wspomniałem o oleju bo sam poruszyłeś ten temat więc nie wiem skąd Twoje oburzenie i czego dotyczy... Nigdzie nie piszę, że ASO jest super (bo nie jest) ale lepszego oleju do skrzyni niż oferowany przez Audi na rynku nie ma. Żaden z dostępnych w ofercie after-market zamienników nie jest tym samym olejem - spełnia jedynie jego normy. Przez 7 lat pracy tylko przy skrzyni multitronic miałem okazję przekonać się jak jakość oleju wpływa na przekładnię w ramach przebiegu i jak widać ciągle zalewam oryginał (to powinno wystarczyć jako wskazówka - badań laboratoryjnych nie robiłem jeśli tego chciałeś się dowiedzieć...).

Po drugie: W kontekście tego co dolega Twojej skrzyni - już napisałem, aby potwierdzić co jest uszkodzone muszę przejechać się autem (wróżeniem online się nie zajmuję no chyba że jest to jakaś oczywista usterka). A zatem konkretnie - każdą analizę wykonuję na bazie własnych doświadczeń a bardzo często to jak Wy widzicie problem, nie do końca pokrywa się ze stanem faktycznym. Nie zajmuję się więc diagnostyką przez telefon - auto na miejscu + test drive + analiza bloków pomiarowych i wtedy werdykt...

Po trzecie: więcej kultury osobistej - Twoja ostatnia wypowiedź jest dużo poniżej pewnego poziomu... Nie uważam się za żadnego magika więc nie strzelaj mi tu fochów - Multitronic jest od ładnych paru lat po prostu moim hobby...

Wybacz trochę się zdenerwowałem nie dziw mi się, też nie chodził byś w skowronkach jak by auto się sypało.

Wiem że jazda testowa by dużo pomogła ale widzę że jestes z wielkopolskiego a ja z krańców wschodnich mazowieckiego to nie pojadę do Ciebie od tak żeby robić jakieś jazdy testowe.

liczyłem na kilka podpowiedzi żeby wiedzieć czego się czepić. Bo nie wiem co z tym zrobić. Olej czy to oryginał czy zamiennik chyba nie ma wpływy na pracę skrzyni. Może jest tak jak mówisz że szybciej się zużywa ale chodzi mi o te szarpania.

Jak ostro gazu dodaje tak dynamicznie to nie ma tych szarpań i na pozycji sport jak są większe obroty czy na manualu jak sam zmieniam biegi i wiadomo robię to na większych obrotach niż sam automat to nie jest to tak odczuwalne ale za to jak obroty są na poziomie 1500 obr to wtedy przy przyśpieszaniu szarpie i wskazówka obrotów skacze.

W ogóle to przy zwykłej jeździe takiej ekonomicznej jakieś 70-90km na godzinę to jakie macie obroty ?? Bo mi się wydają u mnie za małe jakieś 1500 obr właśnie. Może mu brakuje mocy po prostu przy zmianie biegu i stąd go dusi i stąd te szarpniecia. Może tu coś z wtryskami albo jakimś sterownikiem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoim konkretnym przypadku to nie olej jest źródłem problemów - chodzi o sam fakt zastosowania zamiennika i wpływu tego faktu na żywotność skrzyni (długoterminową! bo i owszem - jeździć będzie).

Masz telefon w pierwszym poście, dzwoń wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bart-S czy naprawiasz samochody? Mam problem z multitronikiem albo problem tkwi gdzieś indziej, straciłem już mnóstwo czasu na znalezienie tego a nie mogę znaleźć też mechanika który rozwiąże mój problem. Auto szarpie gdy jadę wolno, jakichkolwiek błędów brak i w skrzyni i w silniku. Wymieniłem przepływomierz i jest lepiej, auto ma moc ale dalej szarpie. Adaptację skrzyni, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie oleju w skrzyni zrobione (olej kupiłem ale mechanik powiedział że jest ok i nie trzeba wymieniać). Nie wiem co robić nie mogę znaleźć kogoś kto by się znał na tym. Już po prostu nie mam cierpliwości do tego. Aha i jeszcze zapomniałem dodać: samochód odpala za drugim trzecim razem.

Edytowane przez tomass77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam dziwny problem z moją skrzynią:

Skrzynia działa normalnie nic nie szarpie tylko przy próbie manualnej zmiany biegów nie reagują łopatki i lewarek.

W ASO mówią że to sterownik hydrauliczny skrzyni. W skrzyni zero błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komenatrz do diagnozy: :facepalm:

Czy jak przełączysz się w tryb manualny - komputer pokładowy zmienia wyświetlacz na tryb ręcznej zmiany biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komenatrz do diagnozy: :facepalm:

Czy jak przełączysz się w tryb manualny - komputer pokładowy zmienia wyświetlacz na tryb ręcznej zmiany biegów?

Tak komputer pokładowy zmienia wyświetlacz na tryb ręcznej zmiany biegów ale zero reakcji po naciśnięciu łopatek czy lewarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komenatrz do diagnozy: :facepalm:

Czy jak przełączysz się w tryb manualny - komputer pokładowy zmienia wyświetlacz na tryb ręcznej zmiany biegów?

Tak komputer pokładowy zmienia wyświetlacz na tryb ręcznej zmiany biegów ale zero reakcji po naciśnięciu łopatek czy lewarka.

OK - masz do mnie kawałek z Częstochowy ale jeśli dystans Ci nie straszny to zapraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego Bart-S

Mam prośbę o ocenę logów z wartościami z mojej skrzyni.

Ze skrzynią nie mam na chwilę obecną raczej problemów, żadne błędy się nie pokazują, podczas jazdy jest wszystko OK a przynajmniej tak sądzę :)

Jednak auto mam od niedawna i rozmyślam nad wymianą oleju w skrzyni. Z racji że od poprzedniego właściciela nie uzyskałem informacji kiedy olej był zmieniany postanowiłem zrobić opisaną przez Ciebie diagnostykę. Z ASO dowiedziałem się że był zmieniany olej w skrzyni jak auto miało 60 tyś. km, teraz auto ma 175 tyś. km i chyba najwyższy już czas zadbać o skrzynię.

Poniżej przedstawiam tabelkę z pomiarami. Wszystkie robione na postoju z drążkiem zmiany biegów na pozycji P, bez dodawania gazu ani wciskania pedału hamulca. Temp oleju podczas pomiarów 79 stopni C.

Bloki Pomiarowe MVB

1 OFF OFF PN Active 0 km/h

2 P 0101 Not Operation P

3 P Not Operation Not Operation Not Operation

4 P Not Recognized 0 /min 0 /min

5 P Term 50 On Relay Off 13,30V

6 P 0,520A 0,280A 0,005A

7 720 /min 0 /min 0 /min AS

8 0,0 0 /min 0 /min 0 /min

9 0,0 Not Operation 6,0Nm 720/min

10 0,305A ADP OK 79,0C 15,0Nm

11 0,300A ADP OK 79,0C 15,0Nm

12 0,770A 0,625A 0,305A

13 0,00bar -0,30bar 79,0C 98,0C

14 0,305A 0,625A 0,300A 0,760A

15 0,145A 0,955A 2,0bar 1,9bar

16 15,34 2,53 107,0 14,86

17 0,0 720/min 6,0Nm 15,0Nm

18 2,3bar 15.0Nm 2,0bar 0,305 A [wartości zmieniały się w czasie od 0,325A do 0,295A]

19 2,2bar 0,295A Compresor OFF

20 720/min 750/min 750/min

21 6,0Nm 6,0Nm 296,0Nm 100,0

22 ABS Off EDL Off ASR Off ESP Off

23 Not Active Not Active Not Active

24 MIL Off 14,74 0,0% 11,0

25 6,8bar 40,0% 0,508A 0,048A

26 13,30V 2,2bar 1,8bar

65 0,0 0,0

125 Engine 1 ABS 1 St. Wheel 1 Instruments 1

8E0 910 155 S

V30 01J 2.0l 5V RdW 3230

Geraet 50669

Na końcu dodatkowo podaję nr sterownika i wersję softu (czy jest jakaś nowsza wersja i warto ją zaktualizować?)

Z informacji zamieszczonym w Twoim poradniku wiem że mam skrzynie GWS ze zmodyfikowanym sterownikiem (mam VIN nowszy niż ten podany w poradniku WAUZZZ8E*5A053575)

Niepokoi mnie trochę ten blok MVB10/1 ponieważ jest większa wartość niż 300mA...

Proszę o ocenę i ew. info czy wymieniać olej i czy coś grubszego się tam nie czai.

Edytowałem tabelkę bo niestety się wszystko rozjechało.

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko OK. Jeździć ;)

Super czyli na razie nie zawracać sobie głowy wymianą oleju jak rozumiem? Czy lepiej wydać te parę stówek zawczasu i wymienić olej?

Dziękuje bardzo za poświęcony czas na sprawdzenie loga i diagnozę :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma pewności co do tego czy olej był wymieniany - zawsze sugeruję wymianę profilaktycznie (lub chociaż analizę ATF).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielka piona dla Bart-S'a. Bardzo Ci dziękuję za wizytę i poświęcony czas dla mojej Audiczki. Vagowanie skrzyni bardzo mnie uspokoiło. Polecam Wam ziomala!!! POZDRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielka piona dla Bart-S'a. Bardzo Ci dziękuję za wizytę i poświęcony czas dla mojej Audiczki. Vagowanie skrzyni bardzo mnie uspokoiło. Polecam Wam ziomala!!! POZDRO.

Miło było poznać :) Bezawaryjności!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Bartku, jako, że zbliża mi się wymiana oleju to poruszę ten temat tutaj.

Ostatnia wymiana była przy 179tyś o ile dobrze pamiętam, obecnie mam 222k więc to już jest ten czas. Niestety, ale mam wrażenie, że od jakiś 2 bądź 3kkm skrzynia po prostu zaczyna szarpać. Najbardziej odczuwalne i przede wszystkim jest to widoczne na obrotomierzu między 0 a 80km/h. Między 20/35km wskazówka obrotomierza pływa między 1200 a 1600obr tak jakbym dawał i odpuszczał gazu. Dając gazu na tyle żeby samochód przyśpieszał dynamiczniej ale nie na tyle, żeby obroty skoczyły pod 2 tyś widać, że skrzynia utrzymuje obroty na 1600 ale są skoki, po prostu wskazówka nie stoi sztywno na obrotomierzu tak jak kiedyś a przeskakuje jakby "sprzęgło ślizgało się w manualu".

Dynamiczniejsze ruszanie wiąże się z szarpnięciem, skrzynia przyśpiesza jakby w trzech etapach, obroty na 1200, 1800 (tu jest szarpnięcie) i dopiero 1600 i podczas przyśpieszania czuć że coś jest nie w porządku.

W trybie manualnym przyśpieszając sobie spokojnie bądź dynamicznie widać, że wskazówka obrotomierza nie robi tego płynnie, widać przeskoki i to czuć, co ciekawe te objawy dzieją się tylko do 2 tyś obrotów, powyżej działo to jakby płynniej.

Wymiana oleju pomoże czy szykować się na większe koszta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju może pomóc ale na krótko... Wpadnij jak będziesz w pobliżu - przejadę się autem to powiem więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju może pomóc ale na krótko... Wpadnij jak będziesz w pobliżu - przejadę się autem to powiem więcej ;)

Jak będę leciał za tydzień na Wrocław to spróbuję odwiedzić :)

Lub jeżeli pasuje Ci w ten weekend, bo w sumie na Wrocław to ja z Bremen będę ok 16 wyjeżdżał więc czasowo na pewno Ci nie będzie to odpowiadać, bo byłbym u Ciebie w nocy w piątek.

Teraz akurat mam długi weekend do poniedziałku więc mógłbym odwiedzić :naughty:

W sumie to by mi bardzo pasowało jutro do Ciebie podjechać.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Edytowane przez Fr0styyy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...