darkadia Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 Panowie o co tu chodzi? może ktoś już to miał? Mianowicie po ostrym hamowaniu pedał hamulca się nie cofa, a hamulce oczywiście cały czas trzymają. Przy lekkim "normalnym" hamowaniu jest ok natomiast jak się depnie pedał zostaje w podłodze i trzeba go ręką odciągnąć do góry. Wcześniej autko było na warsztacie, wymiana wszystkich pasków włącznie z rozrządem, oleju, wszystkich filtrów, prawej tylnej piasty z łożyskiem, przetoczenie tylnych tarczy. Układ hamulcowy odpowietrzany 2X. Problem nie musi być związany z wymianami. Autko kupiłem 2 tyg temu było oczywiście sprawdzane na warsztacie przed zakupem ale takich ostrych hamowań nie robiłem. Dodam że po wymianach byłem na Vag-u i układ hamulcowy ok. Ciśnienie w normie nic się na kokpicie nie zapala żadna awaria. Mój mechanik mówi że to wina samego pedała hamulca, że się przycina. Że jest pod nim jakaś krzywka, pod pedałem hamulca co się po nim suwa. A że jest nie nasmarowana (wręcz sucha) przy mocnym depnięciu go blokuje. Nasmarował ją i jest jakby lepiej ale jeszcze się zdarza. Czy to to czy szukać gdzie indziej i co to za pioruńska krzywka, do czego ona? Przecież to się zabić można jak pedał nie odbija. Pomocy ;( Szukałem na forum ale takiego problemu nie znalazłem. (chyba ze źle szukałem).
xDiselx Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 u mnie jest to samo po mocniejszym wcisnieciu nawej jak stoi to pedal hamulca sie blokuje i trzeba go recznie odblokowac mi sie wydaje ze to jakas taka blokada jakby awaryjnego hamowania czy cus :gwizdanie: no chyba ze cos jest z naszymi hamulcami nie tak, jak ktos wie niech napisze czy to normalne czy trzeba "leczyc"
iwadrian Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 Zapewne dzieje się tak tylko wtedy gdy silnik pracuje, układ podciśnienia się kłania, przejrzyjcie przewody podciśnienia z pompy vacum do serwo i sprawdźcie czy nie macie wody w serwie.
darkadia Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Opublikowano 2 Lipca 2010 Jutro jadę na wymianę płynu hamulcowego, zobaczymy czy pomoże. Płyn będzie wymieniany oczywiście pod ciśnieniem. [br]Dopisany: 01 Lipiec 2010, 23:07_________________________________________________Po wymianie płynu problem rozwiązany! temperatura wrzenia płynu była niecałe 170 st/C to o wiele za mało. Pedał hamulca dużo wyżej, przy hamowaniu nie schodzi tak nisko.Słowem na razie wsio OK , Będę jeszcze testował jak coś wyjdzie napiszę. Pozdro dla forumowiczów
gola77 Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Witam. Czy problem po wymianie płynu został rozwiązany? Mam to samo. Jak nacisnę na siłę pedał hamulca to go muszę ręką dźwignąć bo zostaje wciśnięty.
marewel Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Takie cyrki sie dzieja jak po przekladce z angola ktos pomieszal przewody.
miro_x Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 U mnie sie tak działo jak miałem dużo powietrza w układzie. Po dokładnym odpowietrzeniu wróciło do normy.
MRoger Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 Ja mam ten sam problem ale hamulec się zacina i żeby go unieść z powrotem trzeb uzyć siły :/ Nawet jak stoję i mocno zacznę naciskać hamulec to czuje mały opór potem pedał wchodzi nieco głębiej i już nie wraca. U was było tak samo ?
gola77 Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 Witam. Wymieniłem płyn i myślałem, że problem rozwiązany aż do wczoraj gdzie musiałem wyhamować z 130km/h. Pedał wszedł do połowy, zablokował się a samochód sobie zwalniał. Nie zablokował kół, ani abs nie zadziałał tylko tak hamował jakby na pół gwizdka. Oczywiście naciskanie mocniejsze nic nie zmieniło. Samochód sie zatrzymał, ja ręcznie pedał dźwignąłem i pojechałem dalej. Na vagu brak błędów hamulce przejrzane i wygląda wszystko ok. Miał ktoś podobny problem bo nie wiem gdzie łapy wsadzić?
MRoger Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 Tylko 2 możliwości albo serwo/pompa hamulcowa albo podciśnienie (dziura lub pompa dual nie wydaje). U mnie po wymianie serwa wszystko śmiga
miro_x Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 może nie odpowietrzyłeś dobrze. jak zmieniałem hamulce to niechcący zapowietrzyłem i odpowietrzanie trwało dobre pół godziny. Objawy takie jak piszesz. Pedał w podłodze i zero reakcji. Jakby się coś urwało.. po dłuższym pompowaniu i dolewaniu płynu przepchało powietrze i złapało sztywność. może miałeś powietrze w układzie i doszło do pompy i tam się zatrzymało. u mnie w zaciskach był płyn a mimo to hamulca nie było.
darkadia Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Opublikowano 31 Marca 2011 Potwierdzam niestety serwo do wymiany ;( takie cyrki z pedałem miałem w lato, natomiast w zimę robił się twardy (woda w drugiej komorze serwa). Albo serwo rozebrać sprawdzić i złożyć (wbrew niektórym opiniom da się to zrobić) albo zakupić sprawne (szrot, sklep, serwis) cena allegro ~300 zł. Można jeszcze sprawdzić ciśnienie na wacum pompie ale stawiał bym na serwo
gola77 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 U mnie chyba też serwo. Zauważyłem, że jak zapale samochód to mi syczy w okolicach pedału hamulca. Mógłby ktoś opisać jak wymontować to serwo? Jest z tym dużo roboty, problemy? Acha ten zaworek na przewodzie podciśnienia wkładany do serwa to ma trzymać w jedną stronę? Bo u mnie nie trzyma. Dziwne bo hamulce mam bardzo dobre a nawet rewelacyjne do momentu aż się nie zablokują
darkadia Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Ten zaworek to prawdopodobnie membrana w jedną puszcza powietrze a w drugą blokuje. Blokuje od strony serwa a od wacum pompy puszcza ale na 100% nie jestem pewien. 1
MRoger Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Pomiędzy serwem a pompą vacuum musi być zawór jednokierunkowy. Tu masz mój opis wymiany w pasatach to nagminna przypadłość: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1064644#post1064644 Proponuję przeczytanie całego tematu - wszystko będzie jasne
dethmag Opublikowano 1 Maja 2011 Opublikowano 1 Maja 2011 No i właśnie Panowie chyba mnie to samo spotkało, ale opiszę sytuację to może ktoś coś podpowie. Cała sprawa pojawiła się po wymianie hamulców, a następnego dnia przy próbie wyjechania z garażu pedał został wciśnięty, mechanior który przyjechał twierdzi, że pedał hamulca ma plastikową część która się właśnie ułamała, ale jakoś nie sądzę, żeby akurat w tak newralgicznym miejscu jak hamulec były stosowane jakieś plastikowe wykończenia, które wpływają na ludzkie życie. Nie widziałem jeszcze auta bo to nie mi się przytrafiło a innej osobie, do wieczora będę w domu i zerknę co i jak, a póki co stoi przed domem samotne . Będę wdzięczny za wszelkie sugestie..
wiesgaj Opublikowano 1 Maja 2011 Opublikowano 1 Maja 2011 Przeczytaj to. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201560.0 To proste.[br]Dopisany: 01 Maj 2011, 23:17_________________________________________________Sprawa wygląda tak jestem świeżo po całkowitym rozebraniu hamulców. Niema tam nic plastikowego.Jest pedał który naciska stalową śrubę ,która naciska membrany i sprężynę. Przeczytaj to. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201560.0 Mnie też straszyli kosztami!
dethmag Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 @ wiesgaj , dzięki za sugestię z serwem. Co do wykończenia pedałów i plastikowych elementów widzę, że dobrze myślałem. Hmm teraz dodatkowy objaw ruszając pedałem słychać jakby trzeszczał plastik. Koleszka wróci do pracy pod wieczór i mam nadzieje, że rozwiąże sprawę bo mi tu raptownie miliony spraw wychodzi a niestety A4 stoi ...
gola77 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Witam. Wymieniłem serwo i jest git. Pedał już się nie blokuje. Stare rozebrałem i znalazłem tam pękniętą zawleczkę, która była wysunięta i wygląda na to, że ona blokowała pedał. Jak się dowiedziałem serwo to było montowane tylko w tylko w rocznikach 2001 i zostało wycofane z produkcji i zastąpione innym. Zdjęcie tej zawleczki: http://img18.imageshack.us/img18/5590/hpim9609c.jpg
darkadia Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Opublikowano 4 Maja 2011 A mówiłem że serwo :> Dobrze "gola77" że wsio OK
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się