Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE AFN] Urwany wał korbowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Piszę w sprawie mojego kolegi,który ma audi A6 1.9 tdi AFN z 1999 roku i ma duży problem z silnikiem.

Silnik ma przejechana prawie 300 tyś.Parę dni temu podczas jazdy coś w silniku zaczęło strasznie klekotać i stracił on moc,

mówił że ledwo do domu dojechał,jakieś 5 kilometrów i że jechał 40km/godz.Podejrzewa że ukręcił się wał korbowy,stwierdził to po tym że koło które jest na wale nierówno pracuje tzn.ma duże bicia na boki.

Czy to możliwe żeby w silniku audi ukręcił się wał korbowy?I czy po ukręceniu mógł go jeszcze odpalić?

Bo silnik da się uruchomić,ale strasznie klekocze i nie wchodzi na wyższe obroty.

Jeśli by to wał się ukręcił,to jak to sprawdzić?

Kolega za 2 tygodnie wyjeżdża na wakacje z Norwegii do Polski i ma załamke bo miał jechać tym właśnie autem,i zastanawia się czy ściągać inny silnik

z polski aby go wymienić do tego czasu.Dodam jeszcze że VAG nie pokazuje żadnych błędów w sterowniku silnika.

Proszę o jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam

Opublikowano

Bo silnik da się uruchomić,ale strasznie klekocze i nie wchodzi na wyższe obroty.

nie odpalajcie go i nie wkręcajcie na obroty w takim stanie !

Jeśli by to wał się ukręcił,to jak to sprawdzić?

rozebrać dół silnika - innej metody nie ma.

Czy to możliwe żeby w silniku audi ukręcił się wał korbowy?

w normalnej sytuacji to prawie niespotykane, chyba że mechanik przy poprzedniej naprawie nie dokręcił odpowiednio np. korbowodów. Różne przypadki się zdarzają.

Rozbierajcie silnik - bez tego nic więcej się ocenić nie da.

Opublikowano

sprawdzić ustawienie rozrządu po znakach może śruba się odkręciła,albo urwała od kółka :mysli:

tu nie ma co myslec sie zastanawiać. puściła śruba centralna koła pasowego wału korbowego- w tym momencie przestawiła sie synchronizacja rozrządu,kąt wtrysku... silnik odpala ale pewnie bardzo ciężko mu to wychodzi a jak odpali to puszcza bąka bialego...??

jeśli trafiłem - miejmy nadzieje ze śruba się nie okręciła i nie rozbiło "klina-ścięcia"na wale- nowe koło rozrządu na wał i nowa śruba+ klej do śrub i będzie z bani

jeśli wytłukło to ścięcie - migomat napawać-pilniczek i wyszlifować.

Opublikowano
Piszę w sprawie mojego kolegi,który ma audi A6 1.9 tdi AFN z 1999 roku i ma duży problem z silnikiem.

a czy to granatowe A6 Avant z rejestracja WW cos tam ?

Opublikowano

Dokładnie, poluzowało się koło pasowe na wale, nie testować nie odpalać, tylko wymienić koło, ustawić rozrząd na znakach i porządnie skręcić na klej. Aha śrubę koniecznie nową, nawet jak stara wygląda ok.

Kolega nie wymieniał czasami rozrządu niedawno ? Jeżeli tak to pewnie mechanior się nie popisał i ściągał to koło niepotrzebnie i pewnie założył na starej śrubie bez kleju.

Opublikowano
Piszę w sprawie mojego kolegi,który ma audi A6 1.9 tdi AFN z 1999 roku i ma duży problem z silnikiem.

a czy to granatowe A6 Avant z rejestracja WW cos tam ?

Witam,ta audi jest akurat szara ,czyli nie ta o którą ci chodziło.

Niestety po zrzuceniu przodu i rozkręceniu silnika okazało się jednak że wał jest uszkodzony,tzn. ukręcony.

Po zdjęciu koła pasowego i zębatki paska wielo klinowego która była mocno dokręcona,na ośce wału jest wyczuwalny luz zarówno przód tył jak i góra dół,podczas gdy reszta wału z tyłu bloku silnika w punkcie nastawy rozrządu ewidentnie stoi w miejscu.

Wraz z kolegą rozkręciliśmy cały osprzęt silnika,oraz sam silnik jest przygotowany już do wymiany,tzn. rozkręcony od skrzyni oraz poduszek.

Kolega czeka na inny silnik.

Dziękuje za podpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...