yaroslaw Opublikowano 11 Lipca 2010 Autor Opublikowano 11 Lipca 2010 z tego co mi wiadomo obecnie to sterownik pojechal do naprawy (najprawdopodobniej do tego goscia z allegro co daje rok gwarancji). Moj ojciec aktualnie zalatwia sprawy zwiazane z naprawa. Dam znac jak auto przyjdzie pierwsze co zrobie to walne je pod komputer.
lipka Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Moje Audi to: Audi A4 Avant, rok prod.VII2002, poj.2.0 ,96 kw, benzyna, automatyczna skrzynia biegów(z manualnym+ ,-) Mój problem polega na tym , że autko odmawia mi posłuszeństwa, przy wrzucaniu wstecznego R-nie jedzie. Po kilku ruchach rączką skrzyni biegów zapala się tryb awaryjny-miga na czerwona. Po wyłączeniu samochodu wszystko wraca niby do normy i po komendzie OK. mogę znowu cofać. Po wyłączeniu samochodu i ponownym zapaleniu włącza się czasami tryb awaryjny. Mechanik po pierwszym takim numerze podłączył auto do programu ,wykasował incydentalną usterkę. Myślał ,że to jednorazowy hohlik. Ale gdy sytuacja się powtórzyła podjechałam na serwis i urządzenia nic nie wykazały-żadnej usterki. Kazano mi przyjechać jak ponownie odmówi posłuszeństwa i nie wyłączać auta. Ale to nie takie proste. Inny mechanik powiedział, że może być uszkodzony koszyk- tarczek lub wypiął się w nim bolec i komputer nie wykaże mechanicznej usterki. Inny mechanik twierdzi, że to wina sterownika. Co o tym sądzicie ? Kogo posłuchać? Mieszkam w Łodzi. Do tego co poczytałam to jeszcze może być problem ze sterownikiem.
czaki22 Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 trzeba zczytac jakie to są błędy, ja bym zrobił aktualizacje skrzynie w aso, adaptacje i sprawdził
Bart-S Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Kolego lipka - możliwe, że doszło do uszkodzenia połączenia elektrycznego z przełącznikiem F125. Następnym razem gdy wystąpi usterka - podłacz się do sterownika i zapisz dokładnie cały komunikat błedu. Wydaje mi się, że pękł drucik - ale nie przemieścił się w "galarecie" stąd co jakiś czas (zależnie jak sie ustawi) łaczy lub nie. Czy oprócz R, jeszcze jakaś pozycja nie działała? Bo jeśli problem jest tylko na R - to usterki trzeba będzie szukać gdzie indziej (byc może jakiś syf na bramce magnetycznej). Usterka występuje na rozgrzanej skrzyni czy tylko zaraz po odpaleniu? Jest jeszcze kilka innych możliwości ale to może ze spokojem. Potestujmy trochę Twoje auto (z decyzją dot. jakichkolwiek napraw póki co się wstrzymaj). W najgorszym przypadku będziesz musiał naprawić sterownik a tak się składa, że w Ozorkowie (czyli praktycznie na miejscu) masz dobrego fachowca. Póki co czekamy aż usterka znów sie ujawni i podłączamy komputer celem sprawdzenia błędów... Przy następnym trybie awaryjnym koniecznie sprawdź co pokazuje FIS (czy R jest podświetlone czy jakiś inny bieg, np. N?)
lipka Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Nie działa tylko poz.R Usterka występuje zaraz po uruchomieniu autka .Ale nie za każdym razem jak odpalam auto. Czasami w trakcie jazdy znika PRND . Przy wrzucaniu biegu podświetlony jest odpowiedni, tylko R mówi OK. ale nie jedzie i wtedy nie ma napisu PRND.
Bart-S Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 OK - zapnij VAGa, odczytaj błedy i wklej kompletny opis tutaj.
lipka Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Ok 17090-czujnik trybu pracy (P/N/D itd..) skrzyni biegów (F125): niezrozumiały sygnał PO 706-35-10......sporadyczny. Pan który mi to robił próbował wywołać usterkę , ale autko nie miało ochoty zrobić psikusa na zawołanie, tylko mi robi kawały :> I co wy na to mili ludkowie ?
Bart-S Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Tutaj masz troszkę więcej informacji dot. tego błędu: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=160570.0 Jednak do powyższego tematu nie pasuje to, że nie widzi Ci tylko pozycji R (powinien pokazywać błąd również na P lub na N). To moim zdaniem wyklucza uszkodzenie F125. Kolejna możliwość to jakieś opiłki na magnesie - mogą zakłócać pracę czujników halla. Kiedy ostatni raz był wymieniany olej ATF w skrzyni?
lipka Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Właśnie nadszedł czas wymiany oleju. autko przejechało 120 tys.km.Dziś pojechało na badania. Zobaczymy jaką diagnozę postawi ,,doktor" Tak sobie myślę : psikusy zaczęły się gdy wróciłam z kilkudniowego urlopu w Austrii.Troszkę irytowała mnie ,,pralka" na autostradzie w Czechach. Coś ~50 km telepania. Czy takie wibracje mogły mieć wpływ?
Bart-S Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Tak sobie myślę : psikusy zaczęły się gdy wróciłam z kilkudniowego urlopu w Austrii.Troszkę irytowała mnie ,,pralka" na autostradzie w Czechach. Coś ~50 km telepania. Czy takie wibracje mogły mieć wpływ? To właśnie wibracje mają najbardziej negatywny wpływ na połączenia elektryczne w sterowniku - jednak chodzi raczej o te, które przenoszone są na skrzynię razem z momentem obrotowym. IMO - nie powinny. Mechanik, któremu powierzyłaś auto jest sprawdzony? Ja tam jeśli chodzi o Multi - nie ufam nikomu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się