wojtek1ww Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 Witam, mam problem, wczoraj silnik w moim autku troszkę ciężko odpalał po chwilowym postoju,tzn. trzeba było dłużej przytrzymać na rozruszniku niż normalnie ale odpalał za pierwszym razem, w trakcie ruszania z miejsca łatwo "zaduszał" się, po prostu zgasł (przy tym samym spokojnym ruszaniu jak zwykle, wcześniej przy tym samym stylu jazdy to się nie działo) dziś rano pewniakiem wsiadając do auta silnik nie dał znaku życia, tzn rozrusznik kręci ale motor nie pali, czytając forum sprawdziłem pasek rozrządu - jest na swoim miejscu (przebieg na tym pasku to zaledwie 11tyś) pompa wtryskowa jest sucha. Jutro oddaję samochód do mechanika, jako że "mój" stary mechanik jest na wakacjach i jutro jadę do gościa którego znam jako tako więc pytam najpierw was czy macie jakieś sugestie co mam sprawdzić zanim oddam auto?????? Z góry dziękuję!!
wojtek1ww Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Opublikowano 5 Lipca 2010 Filtr paliwa był wymieniony w kwietniu 2009, przejechałem od tego czasu 15 tyś
harley22 Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 To ja bym zaczął od filtra. Później trzeba posprwadzać czy w ogóle dochodzi ropka do pompy. Ale tym się juz pewnie mechanik zajmie. :gwizdanie: Jeśli masz waga to podepnij może coś wypluje :gwizdanie:
wojtek1ww Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Opublikowano 5 Lipca 2010 silnik odpalił, poprostu spróbowałem bez grzebania pod maską w czymkolwiek, zapalił na dotyk, tylko jest jedno ale miga kontrolka świec żarowych, czy to może oznaczać problemy z pompą??? nie mam waga.
harley22 Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 Kontrolka świec sygnalizuje błędy w kompie. Musisz podpiąć autko do kompa, może ktoś z okolicy ma vaga i pomoże? Bez diagnozy to szukanie igły w stogu siana :gwizdanie:
wojtek1ww Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Opublikowano 5 Lipca 2010 Wiem ale jak mówiłem ten mechanik to w sumie typ nieznany. Innego wyjścia nie mam jutro auto odstawiam i zobaczymy, mam nadzieje że jutro odpali. Dzięki za pomoc.
Armi Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 Nie chce straszyć ale migająca kontrolka świec żarowych to często początek poważnych kłopotów. Także, nie ignoruj lampki i cudownego uzdrowienia. Podłącz vaga i jedź do mechanika. U mnie zaczęło się od bardzo rzadkich delikatnych problemów z odpalaniem na ciepło, później od czasu do czasu zapalała się kontrolka. Wymieniłem filtry, czyściłem wtryski, ustawiłem kąt wtrysku. Nic to nie dało. Okazało się, że były uszkodzone sprężynki w pompie. Sprężynki miały być wymienione ale zostałem oszukany - mechanik nawet pompy nie dotknął a $ wziął. Sprężynki w końcu pękły całkiem i porysowały sekcję w pompie. Skończyło się na regeneracji pompy i wymianie nastawnika u zupełnie innej osoby.
SotoM Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 albo paliwo sie cofa z pompy wtryskowej(zaworek kierunkowy na zailaniu) albo cos z parametrami pompy np czujnik kata wtrysku.
AudiB4 Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 Wojtek piszesz że śląsk,jak na Tychy nie masz daleko to podjedz,zobaczymy co Vag wypluje
wojtek1ww Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 Wróciłem od mechanika i po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd czujnika temperatury paliwa (-5stC) oraz jakiś błąd z pompą, po skasowaniu błędów pozostaje tylko błąd od czyjnika temp paliwa. Na chwile obecną auto jezdzi, do czasu zakupu czujnika. Orientuje się ktoś czy takowy czujnik można dostać nowy czy tylko używkę z zepsutej pompy, i jeśli tylko z pompy to może ktoś posiada takową i może mi taki czujnik sprzedać??
eSeL Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 Czujnik o którym mówisz znajduje się w nastawniku nie w pompie.. I jeśli pokazuje wartości ujemne jest na 100% uszkodzony... Foto: http://img386.imageshack.us/i/vp37pq9.jpg/
Armi Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 Jeśli chodzi o czujnik temperatury paliwa to rzeczywiście znajduje się on w nastawniku pompy. Koszt to jakieś 40zł, uszczelka 10zł (ceny z aso). Ja mam nastawnik z dobrym czujnikiem na sprzedaż ale lepiej kupić nową cześć w aso
wojtek1ww Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Opublikowano 7 Lipca 2010 Znalazłem takowy czujnik http://allegro.pl/item1102859662_czujnik_temperatury_paliwa_uszczl_tdi_sdi_t.html koszt z wysyłką 75 złociszy, tylko czy samemu dam radę to wymienić??? Na mechanika musiałbym czekać do poniedziałku, a sam nie wiem czy czegoś nie spartolę. Czy ktoś rozbierał już pompę??
Armi Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Znalazłem takowy czujnik http://allegro.pl/item1102859662_czujnik_temperatury_paliwa_uszczl_tdi_sdi_t.html koszt z wysyłką 75 złociszy, tylko czy samemu dam radę to wymienić??? Na mechanika musiałbym czekać do poniedziałku, a sam nie wiem czy czegoś nie spartolę. Czy ktoś rozbierał już pompę?? Jest na forum opis zmiany. Pompy nie rozbierasz. Odkręcasz tylko nastawnik. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t123217.0.html;highlight=czujnik+temperatury+paliwa
wojtek1ww Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Opublikowano 7 Lipca 2010 Wielkie dzięki, rzeczywiście jest wszystko czarno na białym na forum ale nie sprawdziłem Dzięki za pomoc :notworthy:
eSeL Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Kolego jak nie będziesz ruszał niczego innego poza tym czujnikiem spokojnie dasz radę zdejmujesz tylko górę nastawnika i zobaczysz owy czujnik... Nie zapomnij wymienić uszczelki pod pokrywą... Poza tematem jak pojedziesz do jakiegoś mechanika i powiesz że musi dłubać w nastawniku lub pompie to albo cie odeśle do jakiegoś pompiarza albo będziesz musiał słono płacić...
wojtek1ww Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Opublikowano 9 Lipca 2010 Czujnik wymieniony, bardzo prosta robota tylko pamiętać trzeba o szmacie wokół nastawnika dość dużo ropy wycieknie +/- 200ml. Silnik po wymianie nie kopci (jedynie bardzo lekki dymek przy maksymalnych obrotach), przed wymianą zauważalne był czarny słaby dym z wydechu. Co do odpalania na ciepłym silniku narazie nic nie mogę powiedzieć, zamelduje jak trochę pojezdzę. :>
Przemo1114 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 Witam pozwoliłem sobie przyłączyć się do postu,otóż mam a4 1.9 tdi 110 km niedawno stwierdziłem spory wyciek ropy z pompy wtryskowej przez co nie przeszedłem przeglądu i zostałem zmuszony oddać auto do pompiarza który współpracuje razem z mechanikiem czekałem trzy dni aż wkoncu niunia wróciła do mnie pompiarz stwierdził ze auto jeździło na złym paliwie co może i jest moja winą bo tankowalem na zwykłym pom-ie kazal kupić dodatek (diesel szyling loly moly) i zalać lepszym paliwem i tak uczyniłem po przejechaniu ok 50 kilometrów nastał wieczór i schowałem auto do garażu gdy rano nastał czas wyjazdu do pracy o dziwo auto nie chciało odpalić kręci rozrusznikiem i nic sprawdziłem przewody od filtru który był wymieniony oraz zaworek przy filtrze wszystko ok.Sprawdzilem elektrykę i okazało się ze elektrozawór znajdujący się na pompie służący do odcinania paliwa w trakcie gaszenia nie dostaje napięcia czyli pompa nie przyjmuje ropy sprawdzałem bezpieczniki oraz przewody wszystko ok pytanie czy to może być spowodowane jakimś błędem czy to wina elektrozaworu i czy podpięcie do vaga stwierdzi te usterkę proszę o pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się