Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5] Najlepsze z najgorszych (części zawieszenia, wahacze)


koko115

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jakie polecacie najtańśze komplety zawieszenia do B5 ?, naprzykład na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/item221697846_wahacze_komplet_audi_a4_a6_vw_passat_b5_b6_superb.html i koleś daje 18mc gwarancji, czy rozglądać się za takimi co kosztują około 1500zł ?

ps narazie z lewej strony słyszę efekt "starego łóżka" ale wydaje mi się że to kwestia czasu jak zacznie mocno stukać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie te wahacze za 599. Pojeździsz w dobrych porywach 10tys. i trzeba będzie zmienić. Jeśli już to załóż np .Lemforder'a albo Febi,są droższe,ale zdecydowanie lepsze. Niepotrzebnie wydasz tylko kase na te z Allegro.

Ale to tylko moje zdanie.

:a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie te wahacze za 599. Pojeździsz w dobrych porywach 10tys. i trzeba będzie zmienić. Jeśli już to załóż np .Lemforder'a albo Febi,są droższe,ale zdecydowanie lepsze. Niepotrzebnie wydasz tylko kase na te z Allegro.

Ale to tylko moje zdanie.

:a4fan:

Zdecydowanie tak! To nie są części na których można zaoszczędzić.

Poza tym jedź na dokładną diagnostykę, może nie wszystkie wahacze są do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mieliście takie że tak wnioskujecie ? ewentualnie niewiecie który wahacz najczęście skrzypi ?? zlałem wszystkie gumki WD40 i dalej skrzypi przy skręcaniu kierownicą w trakcie wolnej jazdy

WD40 niezbyt nadaje się do elementów gumowych. Lepiej kupić coś z teflonem, bo inaczej to jeszcze gorzej zrobisz z tym WD40 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mieliście takie że tak wnioskujecie ?

nie, nikt nie miał - dlatego Ci polecają właśnie normalne wahacze

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koko115.

Tak jak koledzy mówią - poczytaj, bo na forum o wahaczach jest cała masa.

Dodatkowo zagadaj z kolegą spetsnaz - on ostatnio kupił jakiś taki podobnie tani komplet. Oczywiście nie powie Ci za wiele bo dopiero co założone, ale ... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czlowieku nie masz tam u siebie zadnego mechanika aby podjechac na sprawdzenie zawiechy ? moze sie okazac ze masz do wymiany 3 wahacze a nie 8 ...... pozatym zawieszenie wplywa bezposrednio na bezpieczenstwo, opony kupujesz tez w komplecie za 500 zl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należy wymieniać wahaczy po jednym!

TYLKO komplet, po wymianie kompletu pojeździ się 50-60kkm (przy dobrej jakości wahaczach i rozsądnym rozmiarze felgi), a jak będziesz wymieniał po jednym, to co 1000km będzie stukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zdziwko :blink: mi stukal jakis wahacz w prawym kole, to wymienilem 2, bo mechanik twierdzil ze zawsze trzeba parami wymieniac ..... czyli teraz co, mam sie szykowac ze za niedlugo bede wszystkie 4 wymienial w 1 kole ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa na górze i dwa na dole, pewnie miał na myśli parę górnych lub dolnych...

Najpierw zacznie stukać któryś ze starych, jak wymienisz to po dużo krótszym czasie inny itd.

Po prostu luzy w zawieszeniu są zanim zacznie stukać, a kiedy na niektórych wahaczach są luzy, to pozostałe duużo szybciej się zużywają, poza tym przy dużych luzach na jednym z wahaczy zużycie innego może nie być zauważalne... Dlatego zaleca się wymieniać komplet 8 od razu, przecież w drugim kole też pewnie pojawiają się już luzy... Nie wspominając o tym, że zdaża się, przy bodajże którymś z dolnych wahaczy, że wcale nie ma stukania, aż się urwie...

Jak u mnie zaczęło stukać pojechałem na szarpaki - diagnosta stwierdził, że prawa góra jest bez zarzutu, reszta ma luzy (lewa góra niewielkie). Wymieniłem 6 wahaczy, po 2000km znów zaczęło stukać - natychmiast wymieniłem dwa pozostałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim a4 po sprowadzeniu z niemcowa prawy górny przedni był wybity, reszta była OK, auto miało 155tys. wymieniłem ten jeden na febiego i teraz mam prawie 200 tys. i cisza... na ostatnim przeglądzie auto było sktupulatnie na szarpakach badane i na teście amorków, (mój brat jest diagnostą w serwisie Renault) i cisza... nic się nie dzieje... zawieszenie OK amorki po 60%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koko115.

Tak jak koledzy mówią - poczytaj, bo na forum o wahaczach jest cała masa.

Dodatkowo zagadaj z kolegą spetsnaz - on ostatnio kupił jakiś taki podobnie tani komplet. Oczywiście nie powie Ci za wiele bo dopiero co założone, ale ... :decayed:

...ale jest zadowolony :thumbup: (pogadamy za jakieś 60kkm..) tyle że ja zainwestowałem w oryginał http://www.allegro.pl/item224233756_wahacze_audi_a4_a6_vw_b5_b6_superb_oryginal_wawa.html - te wahacze, tą aukcję i tego sprzedającego mogę polecić

Co do wymiany wahaczy to nie ma sensu wymieniać całego kompletu.. chyba że chcesz mieć święty spokój. Zazwyczaj zmienia się parami po 2 (góra lub dół). Ja zmieniłem komplet bo był po dobrej cenie :decayed: W wahaczach najczęściej sypią się nie elementy metalowo gumowe ale sworznie :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...