dziku Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Cieknie mi paliwo z zaznaczonego elementu pompy. Jakie uszczelnienie tam zastosowano? Z obrazka 130-20 w Etce wynika ze tylko N 0138075. Natomiast nie oznaczono w zaden sposob takiej wiekszej uszczelki.. Czy zna ktos jej numer? Czy odkręcenie śruby 028130231 (nr.33) która tam jest spowoduje zapowietrzenie sie pompy i konieczność jej odpowietrzania?
Lukasz_N Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 To jest sruba zaslepiajaca otwór do umieszczenia czujnika zegarowgo. Uszczelniona jest pierscieniem O-ring.
jaras231 Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Ja kiedyś ją odkręciłem pompa chwyciła powietrze, ale nie było problemu z odpaleniem, po prostu dłużnej kręcił aż napompował paliwo. Sposób na miedziane o-ringi jest taki: trzymasz chwile nad ogniem aż się rozgrzeje do czerwonego i wkładasz do zimnej wody wtedy materiał puchnie i z powrotem zakładasz sprawdzone prze zemnie osobiście
Lukasz_N Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Szczerze to nie widziałem jeszcze nigdy w życiu miedzianych o-ringów. Koledze pewnie chodzi o miedzianą podkładkę.
dziku Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Opublikowano 9 Lipca 2010 Szczerze to nie widziałem jeszcze nigdy w życiu miedzianych o-ringów. Koledze pewnie chodzi o miedzianą podkładkę. OK. Jest to jedyna podkładka pod tą śrubą? Z racje ze jest tam trudny dostęp odkręce też przewody do wtrysków więc i tak będę musiał odpowietrzać układ, ale nie wiem czy ta akcja z rozgrzewaniem i chłodzeniem miedzianej podkładki ma sens. Czy moze lepiej było by zamówić nową pokładkę w ASO za 1,50zl przed odkręcaniem? :-)
Fahoo Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 stary sposób warsztatowców z tym grzaniem
dziku Opublikowano 11 Października 2010 Autor Opublikowano 11 Października 2010 Witam ponownie, ostatecznie rozwiązałem problem, wymieniając gumową uszczelkę pod trójkątną śrubą. Aby ją odkręcić należy użyć specjalnego klucza do takich śrub (koszt ok. 50zł). Nie polecam prób z kluczem oczkowym - to nie ma prawa się udać, można co najwyżej zniszczyć gwint śruby. Koszt nowej 'trójkątnej' śruby w serwisie Bosch to ok. 45zł. Koszt uszczelki w Boschu to 2.94PLN, jej numer katalogowy to: 1 460 210 316. Wskazówka: po wymianie uszczelki pompa wtryskowa na 100% się zapowietrzy i będzie konieczne jej odpowietrzenie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się