Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Usunięty zbiornik węgla aktywnego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przy zakładaniu LPG, monter wyciągnął mi z bagażnika Zbiornik węgla aktywnego ( 8E0201801A ).

obrazek poglądowy

1112601709

Wywala mi błąd:

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded

Co akurat jest zrozumiałe.

Przypuszczam, że po prostu go odpiął i wyciągnął.

Pojadę do niego niebawem więc dopytam o jego "metodę".

Jaki to może mieć wpływ na ogólną pracę silnika i dalsze użytkowanie?

Czy w ogóle ma to jakieś znaczenie poza znaczeniem ekologicznym i wywalanym błędem.

A od strony praktycznej w jaki sposób "fachowo" powinno się to zrobić jeśli już zostało zrobione?

Opublikowano

auto moze Ci gasnąc... u mojego kolegi powodowalo to palenie sie bezpieczników od pompy paliwa. Poprostu bak nie odpowietrzał sie i pompa paliwa nie mogła uciągnąc paliwa co powodowało przepał bezpiecznika. Pomogła jazda z lekko odkreconym korkiem baku paliwa. Co sie stało ,że wywaliłes zbiorniczek z węglem ??

pozdro

Opublikowano

Założyłem LPG - ponieważ więgiel aktywny jest w kole zapasowym - dość pokaźnych rozmiarów, gość zakładający instalację stwierdził, że można go bez problemu wywalić dzięki czemu zbiornik będzie mógł znajdować się w kole zapasowym. Natomiast zacząłem się tym interesować...

Auto nie gaśnie, pracuje normalnie..

Opublikowano

na nic to nie wpływa, co innego jakby ci wywalało że jest gdzieś nieszczelność to miałoby to wtedy znaczenie wiadomo czemu, ja u siebie wywaliłem całe to ustrojstwo spod maski, węgla nie ruszałem bo nie było takiej potrzeby, usunąłem zawór n80 ten na filtrze powietrza, poucinałem wszystkie przewody, zaślepiłem kolektor i jest ładnie i przejrzyście, błąd evapu usunął mi rogal przy chipie.

PS gdzie LPG montowałeś ?? planujesz chipa ??

Opublikowano

udy samochód dobrze Tobie działa bez tego zaworu? Bo u mnie VAG wskazuje błąd tego zaworu i zastanawiam się czy jest to istotne do samej jazdy i ewentualnej awaryjności?

Opublikowano

Tak jak pisałem błąd zaworu świadczy po prostu o nie sprawnym systemie evap który jest tylko i wyłącznie do dbania o środowisko, jest od połączony z kolektorem i jeśli jest gdzieś nieszczelnosc to wtedy Moze wpływać na pracę silnika, usuwając to wszystko i zaslepiajac kolektor i dolot turbiny pozbywamy się ryzyka potencjalnej nieszczelnosci i zyskujemy większą przejzystosc pod maska

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki za info :good:

Spróbuję ten cały syf wyciągnąć.

(nawet o niego zahaczają tutaj http://www.audizine.com/forum/showthread.php/235106-DIY-B6-1.8t-Vacuum-line-and-Check-Valve-removal-simplification?highlight=evap )

na nic to nie wpływa, co innego jakby ci wywalało że jest gdzieś nieszczelność to miałoby to wtedy znaczenie wiadomo czemu, ja u siebie wywaliłem całe to ustrojstwo spod maski, węgla nie ruszałem bo nie było takiej potrzeby, usunąłem zawór n80 ten na filtrze powietrza, poucinałem wszystkie przewody, zaślepiłem kolektor i jest ładnie i przejrzyście, błąd evapu usunął mi rogal przy chipie.

PS gdzie LPG montowałeś ?? planujesz chipa ??

LPG założyłem w Legionowie, polecił mi go koleżka..

Chipa planuje.

A Ty program robiłeś prosto z serii ?

Tzn. Po podpisie widzę, że nie, ale może to nie pierwszy program ?

Ciekaw jestem jaki wykres wyszedłby bez dodatkowego osprzętu :mysli:

Opublikowano

Mam k04, tip fmic i większe wtryski, samym programem okolice 200km powinieneś mieć jeśli turbo zdrowe i osprzęt w porządku, ja wymieniałem stopniowo osprzęt i w końcu pojechałem zestroić to wszystko

też się wzorowałem audizine, miałem nieszczelność evapu i postanowiłem zamiast szukać nieszczelności cholera wie gdzie, wywalić to tatałajstwo,

robiłeś logi, jak odczucia z jazdy, zbiera się ??

Opublikowano

Logów jeszcze nie robiłem..

Może dzisiaj wieczorem wyjadę, może jutro..

Wydaje mi się, że ma laga..

Szczególnie odczuwalnego na pierwszym biegu w dolnych obrotach..

Tylko nie wiem czy tak było i mi się teraz wydaje, czy jednak dostał muła..

Opublikowano

40 stopni ciepła, quattro, seryjny cooler pewnie, nic dziwnego, mój wczoraj jak jeździłem dojeżdżając do rond i skrzyżowań trzeba było trzymać mu gaz dość wysoko żeby sprawnie ruszać, dodatkowo klima obciąża trochę silnik, a po za tym seryjne 1.8t w quattro b6 to muł :tongue4:

PS z czego się przesiadłeś ???

Opublikowano

40 stopni ciepła, quattro, seryjny cooler pewnie, nic dziwnego, mój wczoraj jak jeździłem dojeżdżając do rond i skrzyżowań trzeba było trzymać mu gaz dość wysoko żeby sprawnie ruszać, dodatkowo klima obciąża trochę silnik, a po za tym seryjne 1.8t w quattro b6 to muł :tongue4:

taa.. w sumie możesz mieć rację.

Zrobię logi dla świętego spokoju i zobaczymy..

PS z czego się przesiadłeś ???

Z B5 1.8 wolnossaka.. :gwizdanie:

_________________________________________________

Wyciągałeś to już udy.. Co jest do usunięcia ?

vacuumrouting.jpg

Opublikowano

pod przepustnicą masz jeden króciec z którego idzie przewód do ściany grodziowej, po ścianie grodziowej idzie rurka w lewo do tego zaworka który jest na puszce filtra powietrza, za zaworkiem do którego podłączona jest wtyczka idzie dalej gumowy przewód i wchodzi w ścianę pod prawy błotnik, z zaworka od strony silnika oprócz rurki idącej po ścianie grodziowej wychodzi jeszcze druga, jest przykręcona do puszki filtra powietrza, schodzi na dół i wchodzi w dolot do turbiny. to wszystko wywaliłem, wężyk w dolocie uciąłem, dolot zaślepiłem, na króciec pod przepustnicą wepchnąłem gumowy wężyk zacisnąłem opaską a z drugiej strony w wężyk wsadziłem grubą śrubę i na niej również zacisnąłem opaskę. w ten sposób odcinamy się od możliwości wystąpienia jakichkolwiek nieszczelności. gdyż i dolot i kolektor jest zatkany. na schemacie obok jest zaznaczone jeszcze jak wywalić resztę gratów, pompę sai, zaworek n249 itp, też się do tego przymierzam ale nie mam wiecznie czasu, dodatkowo chcę jeszcze zamontować oil catch tank i będzie ładnie pod maską. Nie wiem czy jasno to napisałem, pytaj jakbyś nie wiedział o co chodzi,

Opublikowano

ten schemat co Nosfer pokazał to do AEB do AMB jest taki

3Hbz0.jpg

też usuwałem EVAP i wywalało gonga na desce obecnie na nowo przywróciłem ten system i błąd znikł.

Opublikowano

a po za tym seryjne 1.8t w quattro b6 to muł :tongue4:

Potwierdzam, ja po przesiadce z A3 1.8T myślałem, że coś jest z nim nie tak, dlatego przynajmniej program to minimum.

Opublikowano

ja ,przy takich temperaturach w Pl na wakacjach wyłączałem ESP :wink4:

Opublikowano

a po za tym seryjne 1.8t w quattro b6 to muł :tongue4:

Potwierdzam, ja po przesiadce z A3 1.8T myślałem, że coś jest z nim nie tak, dlatego przynajmniej program to minimum.

Zaczynam się z tym zgadzać - szczególnie przy temp. 40 stopni - dusi się jakby pod wodą jeździł..

Po 21.00 kiedy temperatura sapada, różnica robi się diametralna..

Opublikowano

Mnie to strasznie wpienia, ost samochód z turbo, frajda jest wielka ale jak ostatnio jechałem w komplecie wszyscy po 100 kilo to byla straszna kaszana

Opublikowano

Dlatego Ja nikogo nie wożę :D

No ale umówmy się dodatkowe 400 kilo w samochodzie to jest strasznie dużo.. :)

Opublikowano

niby tak, ale jak jeżdżę BMW 540i mojego brata to czy jest nas w niej dwóch czy siedmiu :) to ciężko odczuć różnicę, no ale to wiadomo zupełnie inna jednostka,

a żeby nie robić ot, usunąłeś już evap ??

Opublikowano

niby tak, ale jak jeżdżę BMW 540i mojego brata to czy jest nas w niej dwóch czy siedmiu :) to ciężko odczuć różnicę, no ale to wiadomo zupełnie inna jednostka,

a żeby nie robić ot, usunąłeś już evap ??

Jeszcze :tongue4: :tongue4:

Może się za to zabiorę dzisiaj, albo jutro :mysli:

PS.

Ciąłeś kata ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...