Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dziwne chrobotanie przy skręcaniu i nie tylko


marcin248

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na początku napisze ze nie wiedziałem już gdzie napisać ten post tu, czy w układzie kierowniczym bo nie wiem gdzie tkwi problem :wallbash:

Otóż w mojej A4 B5 99rok po lift podczas skręcania kołami w miejscu jak i podczas jazdy i czasami przy jeździe prosto na dołkach słychać dziwne chrobotający dźwięk (przy włączonym silniku), jak auto kupiłem rok temu to czasami to słyszałem tylko podczas skręcania w miejscu na włączonym silniku ale później jakoś przestało wymieniłem wtedy bo był luz końcówkę drążka w prawym kole i w lewym dolny tylny wahacz jeździłem sobie było ok.

Z czasem na małych dołkach przy wolnej jeździe było słychać stukanie więc pojechałem na szarpaki speed car lublin 20zł diagnoza jak najszybciej wymienić w prawym kole dwa górne wahacze bo będzie blacharka do roboty ;( kupiłem i wymieniłem ale dalej było stukanie znowu 20 zł tylko w innym speed carze dalej do wymiany w prawym kole dolny tylny ok wymieniłem i dalej puka :wallbash: i zaczęło się to co na początku kolejne 20 zł i niby wszystko ok ale odwiedzili zeby sprawdzić na podniesionym aucie no to jeszcze gdzie indziej pojechałem , podnieśli auto okazało się że teraz w lewym kole dolny przedni ma gumę rozwalaną no i trzeba wymienić wiec ok wymiana wczoraj i gówno :wallbash: :wallbash: dalej słychać podczas skręcania w miejscu w pewnych tylko momentach takie jak by coś chrobotało jak by łożysko zatarte i czuć to na kierownicy ale czasami i rożnie w jednej pozycji ras to słychać raz nie :confused4: dodam ze rano tego nie słychać jak jadę do pracy ale ja już wracam to na dworze ok 30st i wtedy to słychać, dźwięk dobiega jak by z góry myślałem ze może jakieś łożyska nad amortyzatorem wiec lewy bok do góry i dalej słychać prawy do góry i słychać i czasami nie słychać cos tam mechanik końcówkę drążka ruszał i czasami przestawało i znowu zaczynało pytałem czy może to coś na gorze łożysko np to mówili że tam nie ma łożysk ale na Et-ce wszystko rozrysowane i pisze że jest łożysko no i teraz juz nie wiem pozostaje mi to chyba rozebrać i zobaczyć :wallbash: ale wypracowanie walnąłem ale może ktoś mi coś doradzi

pozdrawiam :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też strasznie trzeszczało jak skręcałem (coś podobnego w stylu pocierania zębów o siebie), pojechałem do jednego mechanika to dolał mi tylko oleju hydraulicznego zapłaciłem 20 zł i przestało 3 dni później to samo. Pojechałem do innego mechanika wymienił zbiorniczek na płyn hydrauliczny bo uważał że jest rozszczelniony iż uciekło mi wszystko to co 3 dni wcześniej mi zalano wymienił z przodu wszystkie wahacze i teraz jest elegancko. Odp na moje pytanie co sie stało "zaniedbał pan sprawdzanie płynów wahacze się powycierały bo nie były wystarczająco nasmarowane"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm wszystkie płyny mam w normie ale nie czaje jak to płyn hydrauliczny smaruje wachacze?? ciekawe jak ? po to są szczelne gumowe osłony pod którymi już jest tak jak powinno być , dziwnie mi się to widzi :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież zaraz padnę płyn hydrauliczny smaruje wahacze hahaha dobre zmień mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre :polew:

a co ma plyn hydrauliczny od wspomagania z wahaczami???

bo z drazkami na listwie wspomagania ma jesli sa wyrobione moze z servo plyn przeciekac przez uszczelniacze i bedzie plyn uciekal ale to dasz do zregenerowania koszt jakies 400zl i masz listwe szczelna jak nowka [br]Dopisany: 17 Lipiec 2010, 17:51_________________________________________________

Witam na początku napisze ze nie wiedziałem już gdzie napisać ten post tu, czy w układzie kierowniczym bo nie wiem gdzie tkwi problem :wallbash:

Otóż w mojej A4 B5 99rok po lift podczas skręcania kołami w miejscu jak i podczas jazdy i czasami przy jeździe prosto na dołkach słychać dziwne chrobotający dźwięk (przy włączonym silniku), jak auto kupiłem rok temu to czasami to słyszałem tylko podczas skręcania w miejscu na włączonym silniku ale później jakoś przestało wymieniłem wtedy bo był luz końcówkę drążka w prawym kole i w lewym dolny tylny wahacz jeździłem sobie było ok.

Z czasem na małych dołkach przy wolnej jeździe było słychać stukanie więc pojechałem na szarpaki speed car lublin 20zł diagnoza jak najszybciej wymienić w prawym kole dwa górne wahacze bo będzie blacharka do roboty ;( kupiłem i wymieniłem ale dalej było stukanie znowu 20 zł tylko w innym speed carze dalej do wymiany w prawym kole dolny tylny ok wymieniłem i dalej puka :wallbash: i zaczęło się to co na początku kolejne 20 zł i niby wszystko ok ale odwiedzili zeby sprawdzić na podniesionym aucie no to jeszcze gdzie indziej pojechałem , podnieśli auto okazało się że teraz w lewym kole dolny przedni ma gumę rozwalaną no i trzeba wymienić wiec ok wymiana wczoraj i gówno :wallbash: :wallbash: dalej słychać podczas skręcania w miejscu w pewnych tylko momentach takie jak by coś chrobotało jak by łożysko zatarte i czuć to na kierownicy ale czasami i rożnie w jednej pozycji ras to słychać raz nie :confused4: dodam ze rano tego nie słychać jak jadę do pracy ale ja już wracam to na dworze ok 30st i wtedy to słychać, dźwięk dobiega jak by z góry myślałem ze może jakieś łożyska nad amortyzatorem wiec lewy bok do góry i dalej słychać prawy do góry i słychać i czasami nie słychać cos tam mechanik końcówkę drążka ruszał i czasami przestawało i znowu zaczynało pytałem czy może to coś na gorze łożysko np to mówili że tam nie ma łożysk ale na Et-ce wszystko rozrysowane i pisze że jest łożysko no i teraz juz nie wiem pozostaje mi to chyba rozebrać i zobaczyć :wallbash: ale wypracowanie walnąłem ale może ktoś mi coś doradzi

pozdrawiam :kox:

kolego sprawdz przeguby -- wez skrec kolami i delikatnie ruszaj z miejsca jak bedzie chrobotac to znaczy ze przeguby

jesli sa malo wyrobione nie beda trzeszczaly przy jezdzie wprost

jesli jest nie stukanie tylko skrzypienie to drugi myk ktory ja mialem w mojej b5 byly zacierajace sie przeguby na drazkach ale na to jest rada bierzesz strzykawke z igla cienka dotego olej syntetyk i wstrzykujesz do wsztykich gumowych zlaczek przegubow od samej gory wazne zeby w najwyzszym punkcie wstrzykac bo inaczej guma olej wyrzuci i daje bedzie sucho

wazne zeby byla cienka igla aby nie zrobic duzej dziury bo sie smieci beda ladowac i zatrze sie calkiem

i to co najczesciej omijaja wielcy fachowcy masz tam takie 2 wsporniki w ksztalcie litery C one trzymaja przeguby i stabilizator razem one sie wywalaja ja wymienialem w b5 chyba z 4 razy na 130tys km koszt jakies 50zeta za sztuke wymienic trzeba 2

ale jesli jest chrobot to bedzie to przegub w kole nie zadne wahacze

http://cgi.ebay.de/Antriebsgelenk-aussen-radseitig-AUDI-A4-B5-Bj-95-2000-/350209285673?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item518a199e29

tak wyglada przegub i u mnie kulki przy 180tys km wypadly podczas rozbierania a chrobotalo tylko przy skrecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przeguby są ok jak podważa się dolny przedni w prawym kole to takie pukanie dziwne słychać jak by z łączenia od strony silnika ale może przenosi się od str koła :confused4: zdjęty został ten mały jak by litera C trochę mniej ale dalej na porównania założyłem stary z którego nic nie pukało i dalej puka wiec może to ten mały trochę daje i coś jeszcze może z tej gumy na górze amortyzatora się ociera przy skręcaniu czasami ale też wszystko rozebrałem w etce jest napisane że to łożysko a to jest gumowy element tylko i jest ok już nie wiem co to może być może wymienić jeden mały C i jeden dolny przedni :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przeguby są ok jak podważa się dolny przedni w prawym kole to takie pukanie dziwne słychać jak by z łączenia od strony silnika ale może przenosi się od str koła :confused4: zdjęty został ten mały jak by litera C trochę mniej ale dalej na porównania założyłem stary z którego nic nie pukało i dalej puka wiec może to ten mały trochę daje i coś jeszcze może z tej gumy na górze amortyzatora się ociera przy skręcaniu czasami ale też wszystko rozebrałem w etce jest napisane że to łożysko a to jest gumowy element tylko i jest ok już nie wiem co to może być może wymienić jeden mały C i jeden dolny przedni :wallbash:

problem z tymi C jest ze one sie w srodku wybijaja i tego nie widac nawet za duzych luzow nie maja jak bys tym ruszal ale pod obciazeniem stuka i to tylko w jezdzie po dolkach szynach kraweznikach na prostej nie bedzie stukalo bo jest rownomiernie obciazony

radze kupic 2 nowe koszt nie wielki a pomoc powinno bo wymieniac te inne wahacze to kosz konkretny

u mnie jak pisalem kila razy to dziadostwo wymienialem i po wymianie byla cisza

a sprawdz jeszcze sprezyny bo u mojego znajomego sie kawalek u dolu urwal i tez dziwnie chrobotalo trzeba auto podniesc i konkretnie sie przygladnac od dolu

jesli by mialo byc lozysko w kole to jak podniesiesz auto i obrocisz kolem bedzie chrobotac ale w to watpie bo bys mial luzy na kolach i to czuc podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzu na kole nie ma , te małe C odkręciłem i podważając dolny przedni dalej był to słychać troszkę może mniej wiec to nie to a ten dolny przedni tez na inny wymieniłem bo miałem z drugiej str mi został i na próbę wsadziłem ale dalej to nie to ,sprężyna też jest cała bo rozbierałem całą tą kolumnę bo myślałem że problem jest w tej gumie nad sprężyną (w etce łożysko) ale tam też jest ok chyba że amortyzator ale jak nim się kręciło zdjętym to nic takiego nie było słychać chyba że pod obciążeniem albo ta guma nad nią się rusza :wallbash: ale to przecież nie ma nic wspólnego :kwasny: jak pisałem objawy są takie że z rana jest cisza a pózniej zaczyna czasami podczas jazdy na wprost , lub skręcania kołami w miejscu i pod czas jazdy , i słychać też podobny głos podczas kołysania autem na boki lub sam przód (usłyszałem to po jezdzie tzn zjazd a spiącego policjanta czy tam progu zwalniającego charakterystyczny ten głos :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzu na kole nie ma , te małe C odkręciłem i podważając dolny przedni dalej był to słychać troszkę może mniej wiec to nie to a ten dolny przedni tez na inny wymieniłem bo miałem z drugiej str mi został i na próbę wsadziłem ale dalej to nie to ,sprężyna też jest cała bo rozbierałem całą tą kolumnę bo myślałem że problem jest w tej gumie nad sprężyną (w etce łożysko) ale tam też jest ok chyba że amortyzator ale jak nim się kręciło zdjętym to nic takiego nie było słychać chyba że pod obciążeniem albo ta guma nad nią się rusza :wallbash: ale to przecież nie ma nic wspólnego :kwasny: jak pisałem objawy są takie że z rana jest cisza a pózniej zaczyna czasami podczas jazdy na wprost , lub skręcania kołami w miejscu i pod czas jazdy , i słychać też podobny głos podczas kołysania autem na boki lub sam przód (usłyszałem to po jezdzie tzn zjazd a spiącego policjanta czy tam progu zwalniającego charakterystyczny ten głos :slina:

zrob tak jak napisalme wczensiej powstrzykuj olej do kazdego gumowego przegubu (te ruchome kulki obleczone guma) drazkow obojetnie gdzie oczywiscie nie do gum oslonowych przegubow i drazka wspomagania

podejrzewam ze ktorys z przegubow sie zapiekl i lekko skrzypi ja tak mialem u mnie skrzypialo na dolnym przegubie i wlasnie w takich sytuacjach jak opisiujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam że dwa górne i dolny tylny wymieniałem ok 2tygodni temu w jednym kole z której dobiega ten głos więc został dolny przedni który przełożyłem na próbę i ten mały no i końcówka drążka ale zrobię jak piszesz czyli to tych starych bo nowych nie chcę dziurawić , mam racje?? :mysli: pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam że dwa górne i dolny tylny wymieniałem ok 2tygodni temu w jednym kole z której dobiega ten głos więc został dolny przedni który przełożyłem na próbę i ten mały no i końcówka drążka ale zrobię jak piszesz czyli to tych starych bo nowych nie chcę dziurawić , mam racje?? :mysli: pozdro

tak tylko te stare od samej gory sie wkuj zeby olej nie mial jak sie wylewac troche i tak wyleci podczas pracy ale reszta zostanie i powinno przestac skrzypiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie właśnie z pracy wróciłem i nie zdążyłem wstrzyknąć oleju ale dzisiaj nic nie było słychać z rana i z powrotem zmiana temperatury i pochmurny dzień jest i to też ma wpływ :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie właśnie z pracy wróciłem i nie zdążyłem wstrzyknąć oleju ale dzisiaj nic nie było słychać z rana i z powrotem zmiana temperatury i pochmurny dzień jest i to też ma wpływ :kox:

kolego jak pewnie wiesz materialy takie jka stal rozszezaja sie cieplnie i jak masz polaczenie np aluminium stal moze byc ze sie w roznych temperaturach roznie zachwuja i dlatego w zimnym otoczeniu mozesz nie miec skrzypenia a powyzej np 30 stopni ono wystepuje

wstrzyknij i powinno ustac bo bedzie smarowane a olej dotrze tam gdzie trzeba nadmiar przegub sam wyrzuci i bedzie miodzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...