Mario Opublikowano 22 Lipca 2010 Opublikowano 22 Lipca 2010 ten AWT to mam tutaj lokalnie do zakupienia za 600 jurkow. Ale skoro on z b5 jest to pewnie za duzo przerabianai [br]Dopisany: 20 Lipiec 2010, 21:23_________________________________________________Dobra, jednak bedzie auto naprawiane. Nowy wal, panewki, korbowody, tlok. Ma ktos dostep do katalogu czy wal korbowy jest taki sam w tych silnikach? Wał jest taki sam (AVJ, AMB, BFB, BEX) - 06A 105 021
marad_co Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Opublikowano 28 Lipca 2010 Hmmm, dzisiaj znalazlem ciekawe zdanie: "the original engine was BFB, got replaces with AWT" Czy to jednak jest mozliwe?[br]Dopisany: 22 Lipiec 2010, 15:07[br]Dopisany: 22 Lipiec 2010, 15:09_________________________________________________Uffff, już po zabawie:) Kupiłem drugi silnik z uderzonego i spalonego auta o tym samym kodzie BFB. Parę rzeczy było uszkodzonych (np miska olejowa, itp) więc z dwóch silników złożyliśmy (z bratem bo to on się głównie tym zajmował) jeden i już pracuje w aucie:) Ten kupiony silnik był z rocznika 2005 a w środku praktycznie zero śladów zużycia. Koszt 250euro Mam problem tylko bo ułamała się obudowa miarki oleju i nie wiem jaki nr części jest tego. Mógłby ktoś sprawdzić w etce i podać? Chyba że ktoś ma na sprzedaż najlepiej nową bo to chyba wymienia się na nowe.
Mario Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 chodzi Ci o tą rurkę do której wkłada się bagnet ?
Mario Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Kiedyś występował osobno, ale teraz masz całość Nie pamiętam jak to wygląda przy silniku, ale w etce są dwa elementy 06D 103 634 - rurka miarki oleju ~ 40 PLN 06B 103 663G - lejek (to jest chyba część dolna, mocowana blaszanym wspornikiem do silnika) Wydaje mi się, że to ta pierwsza część
marad_co Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Opublikowano 28 Lipca 2010 Dziekuje Mario_ Chodzilo mi o ten lejek:)
Labiel Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Co do przyczyn to ja kiedyś w A80 1,6TD miał manewr że obróciło mi panewkę korbowodową. Z panewki nie wiele zostało. Tłoku uderzał o zawory. Silnik chodził do samego końca, ciśnienie oleju również trzymał do samego końca. Obserwowałem jedynie nieco wyższą temperaturę silnika. Wnioskuje więc po tym że ta panewka musiała chodzić na sucho. Pozostałe panewki korbowodowe i główne mimo dość znaczącego przebiegu silnika były w bardzo dobrym stanie. Jedyne co mi przychodziło wtedy do głowy to zatkanie się któregoś z kanalików olejowych. Po wymianie wału na nowy, jednej korby i panewek korbowodowych silnik latał jak marzenie aż do sprzedaży.
marad_co Opublikowano 31 Lipca 2010 Autor Opublikowano 31 Lipca 2010 Tu jest inna historia. Po rozebraniu wyfrunelo z wnetrza sporo czesci metalowych. Korbowod urwany to juz bylo wiadomo od poczatku. Natomiast cylinder nr 2 zostal niezle pocharatany przez te kawalki oraz kanal olejowy w bloku powstala dziurka. Zauwazylem ze w aucie jest nowa pompa olejowa i chyba po wymianie jej to sie stalo. Ale co doprowadzilo do tego? Pewnie tez panewka stanela, urwala sie sruba ktora mocuje panewke do walu korbowego a potem chyba polamal sie korbowod. Dawno nie widzialem takiej demolki w silniku. Ale troche mnie nie dziwi bo w srodku auta byla totalna obora, znalazlem kawalki jedzenia (kurczaka) miedzy fotelami. Syf, kila i mogila:) A w ogloszeniu bylo Lady owner:P Jak zobaczycie taki dopisek to targujcie sie jeszcze bardziej:)[br]Dopisany: 28 Lipiec 2010, 10:57_________________________________________________Ok, autko juz po naprawie. Gra i buczy. Narazie nie oplacone wiec stoi w garazu bo czekam na dokumenty ale juz wkrotce mozna bedzie wyjechac na droge. Czy ktos wie moze jakie zuzycie paliwa te silniki BFB maja w miescie i na trasie? Myslalem wybrac sie do Polski tym autem
mk14_80 Opublikowano 31 Lipca 2010 Opublikowano 31 Lipca 2010 mój pali od 11-12 litrów 30% miasto 70% trasa ( tylko że gazu ) jazda w trasie do 140, bez szaleństw.
letallec Opublikowano 31 Lipca 2010 Opublikowano 31 Lipca 2010 Tu jest inna historia. Po rozebraniu wyfrunelo z wnetrza sporo czesci metalowych. Korbowod urwany to juz bylo wiadomo od poczatku. Natomiast cylinder nr 2 zostal niezle pocharatany przez te kawalki oraz kanal olejowy w bloku powstala dziurka. Zauwazylem ze w aucie jest nowa pompa olejowa i chyba po wymianie jej to sie stalo. Ale co doprowadzilo do tego? Pewnie tez panewka stanela, urwala sie sruba ktora mocuje panewke do walu korbowego a potem chyba polamal sie korbowod. Dawno nie widzialem takiej demolki w silniku. Ale troche mnie nie dziwi bo w srodku auta byla totalna obora, znalazlem kawalki jedzenia (kurczaka) miedzy fotelami. Syf, kila i mogila:) A w ogloszeniu bylo Lady owner:P Jak zobaczycie taki dopisek to targujcie sie jeszcze bardziej:) A chciałeś naprawiać :gwizdanie:
marad_co Opublikowano 31 Lipca 2010 Autor Opublikowano 31 Lipca 2010 A chciałeś naprawiać :gwizdanie: Bo tak teraz patrzac w kanal olejowy wystarczylo wlozyc tulejke, zaszlifowac zarysowania w cylidrze bo i tak sa ponizej pierscieni w najnizszej pozycji wiec cisnienie by trzymalo i dalo by sie naprawic. Jak by nie bylo drugiego silnika to wyjscia bym nie mial
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się