rafpia86 Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Witam Mam Audi 2.5 tdi Quattro rok 2000 silnik chyba AWX i che wymienic sam silnik na AFN 1.9 tdi ale skrzynie zostawić a silnik podkręcić na 150 a i moze więcej koni. powiedzcie mi czy da sie tego dokonać dodam tylko ze mam 2 całe auta. co będzie trzeba wymienić czy instalacja elektryczna od komputera do wnętrza samochodu będzie pasować w tym 2.5 czy tez będzie trzeba wymieniać?? [br]Dopisany: 25 Lipiec 2010, 01:01_________________________________________________czyli mam rozumieć ze nikt tego nie próbował??
aju Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Mam Audi 2.5 tdi Quattro rok 2000 silnik chyba AWX AWX to 1,9 130koni więc nie masz AWXa sam silnik na AFN 1.9 tdi ale skrzynie zostawić przełożenia inne, fizycznie chyba też nie pasuje flansza powiedzcie mi czy da sie tego dokonać ludzie wkladają 2,7bit z s4b5 do 2,5tdi B6 a TY się zastanawiasz czy się da... TAK, wszytko się da, problem polega na $$ najczęściej co będzie trzeba wymienić czy instalacja elektryczna od komputera do wnętrza samochodu będzie pasować w tym 2.5 czy tez będzie trzeba wymieniać?? wiadomo że nie będziesz zmieniał wszystkich kabli, poza tym nie ma się czym martwić jak masz drugie auto
rafpia86 Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 Przełożenia 3 pierwszych biegów są takie same bo to już sprawdzałem w książce producenta ale ten kielich mnie najbardziej martwi.... bo pewności 100% nie mam ze będą pasować jednakże ze zdieć wynika ze tak. obydwa manuale a fizycznie sprawdzę to w weekend, i będę miał silnik 2.5 tdi na sprzedaż zainteresowani?? nie wiem czy nie porwałem się z motyką na słońce ale zobaczymy....
dworzak Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 Witam kolego. Ja wymieniałem w swoim autku (oczywiście nie sam tylko konkretni mechanicy) silnik 1.9 tdi 90PS na 2.5 tdi 150PS (łącznie ze skrzynią) i poza niedziałającym ASR-em wszystko działa. Więc z instalacją elektryczną nie powinieneś mieć problemów.
rafpia86 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Opublikowano 28 Lipca 2010 Ok reasumując, po przeczytaniu różnych tematów związanych z tym zabiegiem i jego pochodnych, da się zmienić jednostkę 2.5 tdi na 1.9 tdi pozostawiają skrzynie od 2.5 tdi. idąc dalej, wynienic trzeba silnik z osprzętem jak i wiązka kabli do komputera i od komputera do licznika licznik tez trzeba wymienić imo. można przeprogramować w kluczyku. jeżeli bym sie pomylił to proszę mnie sprostować.
Mroczko Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 A jaki będzie przyblizony koszt takiej wymiany ? czy w ogole warto ? _________________ samochody i giełda samochodowa
rafpia86 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Opublikowano 28 Lipca 2010 Mam 1.9 tdi od 3 lat 99r kosztował mnie w sumie 9 tys. a 2.5 tdi 00r kosztował mnie 5 tys. czyli zaczynamy od 14tys . ten 1.9 dlatego taki tani bo to była przekładka z anglika i powiem szczerze ze nie wiem czy bym go sprzedał teraz za 10 tys. bo pod względem mechanicznym jest za***isty ale wizualnie trosze lipnie... teraz będę miał silnik 2.5 tdi z osprzętem na sprzedaż auto sprowadzone w Włoch(uderzony z przodu koszt naprawy to ok 5 tys zł.) przebieg 190 tys 20 tys u tem kompletnie nowy rozrząd jak i wałki na wszystko są rachunki auta maja nawet kolor ten sam. wiec blacharkę maskę błotnik i zderzak tylko wymieniam. wiec sumując wydana kasa: 14 tyś, - 1.9 tdi 99r kompletne nie rozbite -2.5 tdi quattro uderzony sprzodu uszkodzeniu uległy chłodnice i pas przedni maska błotnik 2-3 cm wyrzej a zderzak byłby nie ruszony.... korci mnie zęby porostu naprawić to 2.5 tdi ale silniki są miej żywotne a moje 1.9 tdi ma 175 tyś z czego ja sam zrobiłem 50 tyś.
Gość DiM Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 apropo zmiany silnika na 1.9...ja zaczynam w przyszłym tygodniu taki mod i wszystko mam dograne. Coś to pisz na pw [br]Dopisany: 28 Lipiec 2010, 09:14_________________________________________________Tak na marginesie..-zakładając że tylko silnik zmienisz, choć radzę ze skrzynia to 4tys nie twoje,
rafpia86 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Opublikowano 28 Lipca 2010 Che miec 1.9 quattro nie zelerzy mi na jego sprzedażny później robię to pod siebie.... wiec jak pojezierze nim 2-3 lata i sprzedam go choćby za 8 tyś to i tak mi się opłaca.
jaras231 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Ja mam AFN'a w Q i wydaje mi się ze 110KM to troszkę mało jak na Q
Kowi87 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Ja mam AFN'a w Q i wydaje mi się ze 110KM to troszkę mało jak na Q masz racje bo seryjny 1,9Q to muł straszliwy, trzeba rezać pod względem mocyJa jak bym był w takiej sytuacji to zmieniał bym jedynie silnik na 1,9 115 bądź 130, innych bym nie brał pod uwage :gwizdanie:
grzanek85 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 od strony instalacji prościzna byle oba silniki były z podobnych roczników, immo tez nie powinno sprawić fachowcowi trudu.
rafpia86 Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Opublikowano 16 Listopada 2010 Witam wsadziłem licznik od 2.5 tdi do mojego 1.9 kable wtyczki pasowały tyle ze imo zadziałał silnik odpalił i zgasł wiec nie taki straszny diobeł jak mówia:)) tylko jedna zecz jest lipna ze to gdzie będzie montowany niema FIS-a i teraz jak to ciulstwo sie podłącza kable da się to podłączyć??[br]Dopisany: 11 Sierpień 2010, 12:03_________________________________________________Witam Nie pisałem długo bo brakło czasu wiec, SWAP silnika dokonany, silnik chodzi super 1.9 tdi AFN ze skrzynią od 2.5 tdi DQT przejechałem sie zwykłą 1.9 i moja zbiera sie lepiej z łatwością osiąga prędkość 180 km/h szybciej sie bałem:) jednakże minusem jest fakt iz nie przełożyłem wiaski wnętrza(a powinienem) i mam problemy z fisem jak i kontrolką paliwa. następnie auto pali troszkę za dożo w cyklu mieszanym z cięszką nogą 7.5 l na 100km, poważnie się zastanawiam nad chip tuningiem. ale SWAP UDANY!! a nie tak jak niektórzy FORUMOWICZE pierdo...li ze się nie da!!! i co więcej przedstawię wam koszta:p Moje stare audi anglik po przekładce mam go od 2005 kosztował mnie 9 tyś zł ( BARDZO OKAZYJNIE KUPIONY W IRLANDI sam robiłem przekładke) Audi z napędem quattro 2,5 tdi rocznik 2001 uszkodzony z przodu wymiana: -zderzak -obie chłodnice -lampa -błotnik dodam ze oba autka dokładnie w tym samym kolorze. kupiony na allegro za 4800 zł z czego ze sprzedaży silnika zwróciło się 3000 tyś i jeszcze mi zostały wtryski i turbina. stara karoseria z doku-mętami i dziwami poszła do żyda za 3.5 tyś do tego mam pełno części które powoli sprzedaje:) wiec jednymi słowy się OPŁACAŁO:) a co tym zyskałem śliczną A4 z pakietem sportowym z silniczkiem 1.9 tdi która chodzi jak malinka, aczkolwiek silnik nie zasłaby bo daje rade ale i tez nie za mocny, chip tuning może być ale nie jest to konieczność .
Kowi87 Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 No to nic tylko gratulować Ale i tak wiem ze 1,9Q w serii jest mułem
rafpia86 Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Opublikowano 16 Listopada 2010 hehe no powiem ci szczerze ze na tej skrzyni bardzo ładnie chodzi pierwszy bieg jest krótki ale przyśpieszenie ma myślę ze do 100h w minucie sie zmieszczę żart hehe do setki mam z 10 sekund ale jest dobrze lepiej niż na steraj skrzyni chodzi to na pewno.
castor Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 AFN w Q muli strasznie, ale na kopnięte na 145km bierze po mieście z 8,5 - 9 litrów :/. Logika średnia
rafpia86 Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Opublikowano 19 Listopada 2010 hehe tak to lepiej kupic 2.5 tdi i zygac kasą na części..... hehehe nie wiem jak jeździ fabryczny 1.9 Q ja mam skrzynie od 2.5 tdi i auto idzie lepiej niż moja stara 1.9 ze skrzynią EEN jednak ze pali o 0.5 l więcej średnie spalanie z naciskiem na miasto i jak miałem obładowany tak ze d*pa siedziała strasznie to wyszło mi 6.8 na100. a zwykła mi paliła 6.3 na tej samej trasie bez załadunku. wiec to 0.5 mogę przeżyć a jak jeden z forumowiczów przyjechał i się przejechał to sam sie zdziwił ze to tak idzie:) JAK COŚ TO ZAPRASZAM NA JAZDĘ PRÓBNĄ
Kowi87 Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 co by nie było i tak w konfrontacji z FWD obrywa trzeba rzeźbić
rafpia86 Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 no dziś go znów zlitrazowałem i własnym oczom nie uwierzyłem 5.7 w cyklu mieszanym 50 km na trasie i 50 km po mieście jazda spokojna na trasie 120-130 km/h jest czyli reasumując przedział będzie miał tak myślę od 5,5 do 8 litrów zależy jak się jeździ:) z przyjemnością spotkał bym się z kimś kto ma audi 1.9 tdi po chip tuningu by zobaczyć jakie wrażenia z jazdy są Okolice Katowic chętny to proszę na privet:)
seves Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Kolego Rafpia Ty tu piszesz ze szukasz chetnych a chlopaki w kazdy wtorek spotykaja sie na spotach w kato :gwizdanie: generalnie super swap jesli chodzi o mnie i diesle to tylko 1,9 ciesze sie ze udany, gratuluje pomyslu a jeszcze bardziej samozaparcia i pomyslnej realizacji jedne co mi podpadlo to przyspieszenie :gwizdanie: ktory silnik? ile km? ale jesli quatro i seria do 130km to ciezko te 10s
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się