Kuba A4 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Witam!! Problem jest z czarnym A3 `99 110 PS tdi mojej żony... Ogólnie są dwa błędy "przekroczenie górnej granicy doładowania 17965 (o ile dobrze pamiętam)" i "sporadyczny - uszkodzony czujnik pomiaru ilości obrotów tylnego prawego koła czyli ABSu". Czy ktoś mi może podpowiedzieć czy to może być ze sobą powiązane kontrolka od kontroli trakcji i ABSu nieraz palą się na desce i czasem idzie w NOTLAUF. Wszystkie wężyki są OK. Przepływka też odłączyłem ją to auto nie jechało po podłączeniu od razu ok. N75 wymieniłem na kilka dni na próbę i też nic nie pomogło. Co ciekawe autko nieraz jedzie normalnie a nieraz NOTLAUF. Myślę że to nie turbo bo idzie lepiej niż B5 AFN. Może miał ktoś taki przypadek? Problem tkwi też w tym że nie ma kto mi zrobić MAP może jest mojej okolicy jakiś fachowiec od tego?? Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!!!!
antonio Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 logi logi logi http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0
Kuba A4 Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Opublikowano 29 Lipca 2010 wiem o logach. nie mam niestety nikogo w okolicy kto by mi je zrobil... bez tego chyba niewiele da sie zrobic...
antonio Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 wiem o logach. nie mam niestety nikogo w okolicy kto by mi je zrobil... bez tego chyba niewiele da sie zrobic... dokładnie
Kuba A4 Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Opublikowano 29 Lipca 2010 może źle spytałem wiem że logi są konieczne, ale czy awaria czujnika ABSu może powodować NOTLAUF? bo ktoś mi tak sugerował ale wydaje mi się to niemożliwe.
Sztomel Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 problem z przeładowaniem turbo nie wymaga konieczności zrobienia logów, w Twoim przypadku wystarczy tylko spojrzeć z tyłu za silnik pod kolektor ssący aby zobaczyć sztangę przymocowaną do dźwigni regulującej kąt natarcia kierownic spalin a następnie sięgnąć do niej ręką i spróbować czy sztangę da się podciągnąć do góry na około 1.8 cm. Poproś inną osobę aby usiadła za kierownicą i na przemian uruchamiała i gasiła silnik. Ty w tym czasie przypatrz się czy po odpaleniu sztanga się poruszy w dół a przy zgaszeniu silnika czy odbije ona do góry. Jeśli cały czas będzie w dolnym położeniu po zgaszeniu silnika to masz albo zapieczoną zmienną geometrię turbosprężarki albo zaciętą sztangę wewnątrz zardzewiałej gruchy siłownika podciśnieniowego albo jedno i drugie. Dziś właśnie sprawdzałem to u sąsiada bo przyszedł do mnie z problemem trybu awaryjnego powyżej 3200 obrotów na wyższych biegach w Golfie Mk4. Zdjąłem mu cały dolot od filtra do turbo a następnie zdjąłem klips zabezpieczający sztangę na dźwigni zmiennej geometrii i zsunąłem sztangę na bok. Okazało się, że zarówno sama dźwignia kierownic spalin jest zacięta (ruszyła się tylko na 3 mm) oraz zapieczona była sztanga, wymontowałem mu siłownik podciśnienia i pokazałem jak można go zregenerować aby mimo korozji działał jak nowy. Turbo będzie sobie jutro demontował i czyścił.
Kuba A4 Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Opublikowano 29 Lipca 2010 mieszek w turbo chodzi. a co masz na myśli mówiąc sztanga z zbiorniczku podciśnieniowym?
odzim Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 mieszek w turbo chodzi. a co masz na myśli mówiąc sztanga z zbiorniczku podciśnieniowym? kolego a co masz na mysli ze mieszek w turbo chodzi , sprawdz co kolega wyżej Ci radzi , w turbo zapewniam Cie nie ma mieszka cokolwiek masz na mysli
malinek21 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 NA samym poczatku radze zapoznac sie z budowa turbawki i jej oprzyrzadowniem.!!
Sztomel Opublikowano 30 Lipca 2010 Opublikowano 30 Lipca 2010 siłownik podciśnieniowy, który steruje wychylaniem się dźwigni regulującej kąt natarcia kierownic spalin w turbosprężarce składa się z tzw. "gruchy" (tego bączka) i "sztangi" (pręta wychodzącego z gruchy i zamocowanego na dźwigni kierownic spalin) : sztanga wewnątrz gruchy koroduje, rozsypuje się wewnątrz gruchy jej gniazdo plastikowego pierścienia z gumowym oringiem uszczelniającym i pierścień stojąc w miejscu unieruchamia porośniętą z przodu i tyłu tego pierścienia sztangę lub gniazdo pierścienia w gruszce całkiem się rozsypuje a pierścień nie przesuwa się na sztandze i nie pozwala jej wysunąć się z gruchy co doprowadza do tego, że dźwignia kierownic spalin przy turbo cały czas jest ustawiona w pozycji maksymalnego doładowania, na poniższej fotce widoczny jest pierścień na sztandze, sztangę jednak oskrobałem z rdzy i nie jest ona już tak zarośnięta tą rdzą jak była po rozbiórce gruchy :
Kuba A4 Opublikowano 30 Lipca 2010 Autor Opublikowano 30 Lipca 2010 oki zobacze... tylko teraz myśle sobie że raz z kontrolką od ABSu zapaliła mi się kontrolka ESP może ono mi też dławi silnik co?? gruchę obejrze jak będę miał czas. pozdro
Sztomel Opublikowano 31 Lipca 2010 Opublikowano 31 Lipca 2010 z kontrolką od ABSu zapaliła mi się kontrolka ESP może ono mi też dławi silnik co?? nie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się