Miron Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Witam wszystkich. Przydarzyło mi sie wczoraj cos dziwnego. Po niewielkim "bucie" dojezdzam do skrzyżowania ...zielone bieg 1 ruszam a tu brak mocy, samochod ledwo przyspiesza.. na wszystkich biegach. Silnik 90 stopni rozgrzany w lusterku 0 kopcenia... zatrzymalem sie i nie wylanczajac silnika na jalowym lekko gazuje drzwi otwarte no i nie slysze lekkiego swistu turbiny... mówie hmmmm ..wylaczylem silnik ..postal z 4-5 min odpalam, gazuje lekko i turbinka jest ... wyjechalem na trase i wszystko ok. Co to moglo być ? poprawiony znacznik, masz przecież AFN, a nie APT
Gość nuti Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Hmm może turbinka niedomogła chwilowo, może w paiwku coś było
KrzyHo Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Witam Możliwe że masz przypieczone kierownice w turbinie. Był taki przypadek w passacie 1.9 TDI PD, że auto nie miało mocy, a gdy zgasiło się silnik i odpaliło ponownie szedł jak burza. Trzeba wyjąć trubinkę i przeczyścić kierownice. Powinno pomóc. Pozdrawiam
berciu Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Albo zapieczone kierowniczki w turbince i włancza się program awaryjny ( po zgaszeniu i odpaleniu ok ) albo warto jeszcze sprawdzić zawót N75
gadi Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Dziś byłem w trasie ( razem 400 km) i podczas wyprzedzania TIRa około 4000 obr na 4 biegu autko przydławiło się i straciło moc. Przedtem na 5 biegu około 90-100 km/h wciskałem gaz i AUDIK pięknie wyrywał do przodu. Po tym przytkaniu wciskałem gaz do deski (przy 90-100 km/h na 5 biegu ) i strach było wyprzedzać, auto bardzo powoli się rozpędzało. Ruszanie z miejsca i rozpędzanie również nie było zbyt ciekawe. Przejechałem tak 70 km i dopieru u siedie na osiedlu zgasiłem silnik i ponownie go odpaliłem. Po tym manewrze AUDIK praktycznie odzyskał moc (praktycznie , bo dokładnie nie miałem gdzie się rozpędzić i dokładnie sprawdzić) Co może być przyczyną takiego zachowania auta ? [br]Dopisany: 19 Sierpień 2007, 23:56 _________________________________________________Dodam jeszcze że turbo cały czs świstało jakby normalnie.
spanky Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Dziś byłem w trasie ( razem 400 km) i podczas wyprzedzania TIRa około 4000 obr na 4 biegu autko przydławiło się i straciło moc. Przedtem na 5 biegu około 90-100 km/h wciskałem gaz i AUDIK pięknie wyrywał do przodu. Po tym przytkaniu wciskałem gaz do deski (przy 90-100 km/h na 5 biegu ) i strach było wyprzedzać, auto bardzo powoli się rozpędzało. Ruszanie z miejsca i rozpędzanie również nie było zbyt ciekawe. Przejechałem tak 70 km i dopieru u siedie na osiedlu zgasiłem silnik i ponownie go odpaliłem. Po tym manewrze AUDIK praktycznie odzyskał moc (praktycznie , bo dokładnie nie miałem gdzie się rozpędzić i dokładnie sprawdzić) Co może być przyczyną takiego zachowania auta ? [br]Dopisany: 19 Sierpień 2007, 23:56 _________________________________________________Dodam jeszcze że turbo cały czs świstało jakby normalnie. furak przechodzi w tryb awaryjny.. podepnij Vaga'a a problem bedziesz mial podany na tacy ... p.s osobiscie stawiam na bład 00575 (problem z doładowaniem-spowodowany zapieczonym kierownicami,wysranym N75,dziura w dolocie itp,itd )
gadi Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Raczej dolot odpada, podczas przyśpieszania auto nie dymiło mocniej niż normalnie.
KrzyHo Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Na 99% są zapieczone kierownice w turbinie, silnik ma za duże doładowanie i zawór je odcina, dlatego się tak dzieje. To nie jest wina zaworu tylko kierownic w turbinie. Na VAG-u pokaże, że jest przekroczona górna wartość doładowania. Trzeba sobie poczytać wcześniejsze posty i będzie wiadomo co się dzieje. Pozdrawiam
gadi Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Tylko czemu po ponownym włączeniu silnika problem znikną (chyba)
Wihajster Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Tylko czemu po ponownym włączeniu silnika problem znikną (chyba) bo tak ma byc.
baskecior Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Zatarte kierownice spalin i w konsekwencji notlauf i bład 00575. Czyszczenie turbiny rozwiąże problem, lub jeśli na razie półśrodkami - przgonić gada po autostradzie.
KrzyHo Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Tak już ktoś to zrobił, po pierwszym razie auto traci moc i przechodzi w tryb awaryjny, a za drugim odpaleniem wszystko wraca do normy i zawór już nie odcina za dużego ciśnienia i dlatego auto jeździ jak burza, ale może to zaszkodzić silnikowi bo będzie miał za duże ciśnienie doładowania. Trzeba albo rozebrać turbinę i wyczyścić kierownice, albo tak jak napisał baskecior przegonić porządnie auto na autostradzie.
marek2222 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 no na bank kierownice w turbinie,ja usiebie wymienilem n75,ale i tak niepomoglo dopiero po rozebraniu turbiny okazalo sie ze kierownice zapieczone.
Andrzej. Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Witajcie! Mam podobny problem - zapieczone kierowniczki w turbinie i w ziwazku z tym pytanko - czy jest mozliwosc wymiany tych kierowniczek na nowe ??Czy trzeba regenerowac? Czytalem tu ze mozna je przeczyscic i "rozruszac" - czy takie dzialanie jest skuteczne..?
KrzyHo Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Kierownice się czyści, rzadko kiedy nawet jeśli oddaje się turbinkę do regeneracji wymieniają kierownice, najczęściej je czyszczą i auto chodzi, do czasu kiedy znowu się zapieką, a wymienić można, ale wątpie żeby ktoś sprzedał same kierownice, no chyba że serwis.
gadi Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,12687.0.html[br]Dopisany: 21 Sierpień 2007, 19:31 _________________________________________________Czy ta sztanga przy turbo powinna mieć skok około 0,5 cm czy więcej ?
KrzyHo Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Wydaje mi się, że skok jest większy niż 5mm. Tutaj jest napisane jak robi się logi http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 i tam gdzie jest opis do turbiny, jest podpunkt 2 gdzie na końcu tego punktu pisze: Film instruktażowy - prawidłowa obserwacja pracy sztangi w turbinie po włączeniu Basic Settings w grupie 011. Weź sobie to otwórz i ściągnij film jak wygląda praca sztangi w turbinie, obejrzyj to i porównaj ze swoją.
gadi Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 A może trzeba ją rozruszać podczas przcy silnika ?
KrzyHo Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Podczas pracy to nie wiem, jak to może wpłynąć na silnik. Najlepiej na zgaszonym silniku poruszać sztangą, i mozna posmarować smarem miedziowym sztangę w miejscach gdzie ona się rusza (tzn. wszystkie elementy łączeń które są ruchome). A jeśli nie pomoże to wyjąć turbinkę i ją wyczyścić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się