mily Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Witam!! Ostatnio miałem problem z pompą wtryskową. Autkoprzeszło przez 4 mechaników i każdy dołożył swoje kilka groszy. Autkoteraz pracuje jak traktor, klekocze, trzęsie. Na mocy chyba nie straciło (cięzko mi to określić). Zrobiłem logi tylko statyczne w grupach BS i MB, oraz wykresik TDI Timing dla BS000. MB001 i MB003 (logi dla wyłączonego silnika) BS000 BS003 BS004 BS011 (ERROR) MB000, MB001, MB003 MB004, MB007, MB013 MB014, MB018, MB023 Oraz wykresy, są dwa bo za każdym razem wychodzi inaczej, pierwszy zrobiłem teoretycznie na rozgrzanym silniku (wyłączyłem silnik i poszedłem po laptopa, góra 30 minut, ale na blacie pokazywał 90 stopni), a drugi to bezpośrednio po zakończeniu jazdy (bez gaszenia, odrazu logowałem) [br]Dopisany: 01 Sierpień 2010, 22:19_________________________________________________Jeszcze chciałbym żeby mi ktoś powiedział kilka rzeczy odnoście tych wykresów: 1. Czy Fuel temp to jest temperatura zapłonu (zakładamy że to jest stała, bo zmienić może się tylko gdy zatankujemy gorsze lub lepsze paliwo, czy zależy od temperatury zewnętrznej?) 2. Czy Timing to jest nasz kąt zapłonu? (i to jest wartość którą możemy regulować, czyli w moim przypadku powinna wynosić coś ok 35 lub 40?) Co oznaczają poszczególne linie (zielona, niebieska, czerwona)[br]Dopisany: 02 Sierpień 2010, 09:28_________________________________________________Żółte linie cały czas "skaczą" tak ma być?? Jeżeli tak to w jakim zakresie mogą a w jakim zakresie dzieje się coś niedobrego (na drugim wykresie program zaznaczał kropki jeżeli wartość się zmieniała, zaznaczyłem ten obszar elipsą)
przemik Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Z tych logów nie wynika nic zlego. Oprócz zaslepionego EGRa i lekko za poznego zapłonu nic tu ciekawego nie widze. Fuel temp - to temperatura paliwa. Chcialbym zobaczyc logi dynamiczne tego samochodu. Pozdrawiam
mily Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2010 No właśnie ten zawór EGR mnie trochę niepokoi, czy przez uszkodzony zawór EGR autko może nie odpalić??
banshee Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Możesz zrobić jeszcze MB001 na przekręconym kluczyku (pozycja ON stacyjki) bez odpalania?
mily Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Tak statyczne mogę zrobić, gorzej z dynamicznymi, bo nie mam ani gdzie ani z kim. Na dziś będą wieczorkiem.[br]Dopisany: 03 Sierpień 2010, 09:04_________________________________________________Wrzuciłem logi na wyłączonym silniku. Czy skoro na wyłączonym silniku zawór EGR ma 4,8% a na załączonym ma ok 50%, to znaczy że jest uszkodzony czy zaślepiony??
banshee Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 001 jest OK. poza powyższymi uwagami co napisali poprzednicy nie widzę problemów.
vauxhall95 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 001 jest OK. poza powyższymi uwagami co napisali poprzednicy nie widzę problemów. Nie dokonca,czujnik przesuwu RSW zle ustawiony,powinno byc 0,740v a jest 0,7-0,68v
mily Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2010 001 jest OK. poza powyższymi uwagami co napisali poprzednicy nie widzę problemów. Nie dokonca,czujnik przesuwu RSW zle ustawiony,powinno byc 0,740v a jest 0,7-0,68v Możesz rozwinąć tak w kilku słowach co to jest czujnik przesuwu RSW, do czego służy i jak go ustawić??
banshee Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Uwierz mi, że nie odczujesz różnicy... Jest to czujnik indukcyjny w nastawniku pompy wtryskowej.
mily Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Kolego banshee jaką masz skrzynie w pasku 5 czy 6 stopniową?? Pompa właśnie była wymieniana.
vauxhall95 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Uwierz mi, że nie odczujesz różnicy... Jest to czujnik indukcyjny w nastawniku pompy wtryskowej. Ja bym sie sklanial zeby go ustawic tak jak powinno byc.
mily Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Uwierz mi, że nie odczujesz różnicy... Jest to czujnik indukcyjny w nastawniku pompy wtryskowej. Ja bym sie sklanial zeby go ustawic tak jak powinno byc. Czy może być to przyczyną dymienia na wysokich obrotach na czarno?? Wysokie obroty to wciśnięcie gazu za full i ok 3500 zaczyna dymić. Jeżeli to nie to to co zlogować żeby zobaczyć przyczynę dymienia?? Dziś robiłem logi ale jedyne które mogę zarzucić to grupy MB011. Resztę robiłem 3 za jednym razem no i cos mało tych wyników uzyskałem. Trzeba jednak logować pojedyńczo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się