Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziwny problem z mocą i elastycznością, prosze zobaczcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !!

Mam taki problem iż wydaje mi się że moje autko przy wyprzedzaniu po dodaniu gazu na małych obrotach muli i do po jakimś czasie zaczyna normalnie przyspieszać... Niby kumpel ma to samo, ale mnie to spokoju nie daje bo jeździłem borą 116 km i T4 2,5TDI 102km i te autka zaraz po dodaniuu gazu wyrywały a moja musi się "zastanowić" i dopiero coś jedzie... Wnerwia mnie to bo przy wyprzedzaniu trzeba się okombinować trochę... Kolejną istotną rzeczą jest to że w przedziale między 1900 a 3 tys obrotów słychać spod maski w okolicy turbiny taki metaliczny świst ale nie jest to turbina... Wydaje mi się że może gdzieś uchodzić powietrze ale muszę to zdiagnozować... Narazie zbadałem przewody podciśnieniowe i są całe. Pozatym auto ok, oleju wiele nie bierze, dyma nie puszcza ani grama i wydaje się być ok... Jeszcze jedną istotną rzeczą jest to że na biegu jałowym po dodaniu gazu rura od intercoolera twardnieje ale tylko troche i z łatwością można ją zgnieść... Poniżej zamieszczam logi jakie udało mi się zrobić... Kuknijcie proszę i zobaczcie co to może być ....

Z góry wielkie dzięki

Logi dostępne niżej bo obecne były nie pełne i źle wykonane

Opublikowano

Zrob porzadnie logi...z tych raczej nic nie wynika...

Sokram

Opublikowano

Witam

Turbo pózno wstaje. musisz spradzić czy masz wszystko czelne, czy węze są ok od starowania turbiną. Mozliwe ze masz zapchanego kata. Sprawdz ręką czy sztanga od turbiny pracuje lekko. Ale po logoch widać ze od 2500 obr ładnie trzyma doładowanie.

Pozdro

ZC

P.S.

Ni przyrównuj AJMa do AFNa bo to niebo a ziemia. W seri AFN ma 235 Nm A AJM 285Nm. To masakrycznie rózni te silniki. Dynamika AJMa jest nieporównywalnie większa niż AFNa. Mimo ze mają tylko 5 km róznicy.

Opublikowano

Kata właśnie nie dawno czyściłem i cały kolektor ssący też więc tam czysto w miare jest.. Właśnie w przedziale do 3 tys słychać w okolicy turbiny jakiś niby świst niby metaliczne ocieranie, trudno powiedzieć co to, albo powietrze albo coś się przyciera.... Muszę chyba zdjąć obudowe pod silnikiem i kuknąć na przewody od turbo bo u góry jest szczelnie, a i przewody podciśnieniowe całe... Sztanga się rusza, sprawdzałem ręką na zgaszonym silniku i chodzi płynnie, a i na zapalonym widać wyraźnie jak działa... Czy mimo iż sztanga pracuje mogą być zapieczone kierowajki ?? I czy pod turbiną może się gdzieś któraś rura przetrzeć ? Gadałem z mechaniorem i twierdził że IC może być nie szczelny, ale ten dźwięk wydobywa się wyraźnie z prawej strony a IC mam po lewej w zdeżaku... Noi wąż od ID do kolektora ssącego po dodaniu gazu tylko lekko twardnieje ale da się go ścisnać ... tak ma być ??

Aha i jeszcze jedno... Jeśli turbawka późno wstaje jak u mnie, ale jeśli później osiąga poziom wg mapy czyli nie całe 2 bary to czy można mówić że siada ?? Bo na mój chłopski rozum jeśli osiąga swoje ciśnienie doładowania nawet później niż powinna to chyba jest dobra ?? No bo gdyby coś było z nią nie tak to nie doszła by chyba w ogóle do swojego pułapu ??

Opublikowano

Sprawdz czy sztanga podnosi sie do końca oraz czy masz szczelne wszystkie węzyki podcisnieniowe, zrób porzadne logi i wszystkie grupy, co jest potrzebne wystraczy poszukac.

Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...