Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Mój projekt na modyfikacje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a jak chcesz oszukać przepływkę

Obudowa z VR6, tip normalny, w obudowie przepływomierza przy wyjściu do tipa wstawiona zwężka. Obudowa większa żeby przepływomierz oszukać, aby był prawidłowy AFR przy większych wtryskach

kto Ci powiedział,że takie rozwiązanie jest po to,żeby oszukać przepływomierz?

dowiedziałem się tego na zagranicznych forach internetowych.

prawidłowy AFR osiągniesz poprzez kontrolę doładowania i mapy paliwa,a nie wstawienie innej przepływki :cool1:

ilość dostarczanego powietrza do kolektora nie zależy od przepływki,tylko od turbiny,ile jest w stanie napompować oraz utrzymać poziom doładowania i do tego skalujesz mapę wtrysku-dostrajasz paliwo do doładowania,a nie odwrotnie[br]Dopisany: 03 Sierpień 2010, 23:34_________________________________________________

czyli mamy proporcję prawie idealną.

to ile pokazuje AFR przy max doładowaniu i jak to sprawdziłeś?
Opublikowano

mnie to zastanawia jak ten silnik pracuje skoro ma niewiadomy soft, za duza przeplywke i za duze wtryski :mysli:

Opublikowano

rozjemca- a ile Ci auto pali

Opublikowano

mnie to zastanawia jak ten silnik pracuje skoro ma niewiadomy soft, za duza przeplywke i za duze wtryski :mysli:

a jak chcesz oszukać przepływkę

Obudowa z VR6, tip normalny, w obudowie przepływomierza przy wyjściu do tipa wstawiona zwężka. Obudowa większa żeby przepływomierz oszukać, aby był prawidłowy AFR przy większych wtryskach

kto Ci powiedział,że takie rozwiązanie jest po to,żeby oszukać przepływomierz?

dowiedziałem się tego na zagranicznych forach internetowych.

prawidłowy AFR osiągniesz poprzez kontrolę doładowania i mapy paliwa,a nie wstawienie innej przepływki :cool1:

ilość dostarczanego powietrza do kolektora nie zależy od przepływki,tylko od turbiny,ile jest w stanie napompować,utrzymać poziom doładowania i do tego skalujesz mapę wtrysku-dostrajasz paliwo do doładowania,a nie odwrotnie[br]Dopisany: 03 Sierpień 2010, 23:34_________________________________________________

czyli mamy proporcję prawie idealną.

to ile pokazuje AFR przy max doładowaniu i jak to sprawdziłeś?

W AEB nie masz czujnika ciśnienia doładowania kolego. Czas wtrysku ustalany jest na podstawie wskazania przepływomierza, wychylenia przepustnicy i sondy lambda. Nie zakładałem obudowy przepływomierza po to by powietrza było więcej tylko by oszukać czujnik by komputer skrócił czasy wtrysków.

Afr na poziomie 1:12, sprawdzone szerokopasmową sondą lambda[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 00:17_________________________________________________

mnie to zastanawia jak ten silnik pracuje skoro ma niewiadomy soft, za duza przeplywke i za duze wtryski :mysli:

Normalnie kolego pracuje. To jest tak dobrane by chodziło dobrze. [br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 00:19_________________________________________________

rozjemca- a ile Ci auto pali

Jazda na ekonoma ( 80 na piątym biegu) to 8 litrów średnio w trasie, cykl mieszany trasa miasto z moją ciężką nogą to 13-15 litrów, samo miasto na ostro to nawet 18-20.

Opublikowano

W AEB nie masz czujnika ciśnienia doładowania kolego. Czas wtrysku ustalany jest na podstawie wskazania przepływomierza, wychylenia przepustnicy i sondy lambda

ja się nie pytałem,o czujnik doładowania,tylko jaki masz AFR,przy max doładowaniu

to ile pokazuje AFR przy max doładowaniu i jak to sprawdziłeś?

Afr na poziomie 1:12, sprawdzone szerokopasmową sondą lambda

powiedz mi -kto Ci powiedział,że taki pozim AFR jest idealny?[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 00:31_________________________________________________a AFR mierzony w jakim zakresie obrotów?tylko nie mów,że to jest średnio-bo średnio AFR się nie wylicza,żeby osiągnąć max moc
Opublikowano

ja się nie pytałem,o czujnik doładowania,tylko jaki masz AFR,przy max doładowaniu

To było odnośnie tego co napisałeś "prawidłowy AFR osiągniesz poprzez kontrolę doładowania i mapy paliwa,a nie wstawienie innej przepływki "

powiedz mi -kto Ci powiedział,że taki pozim AFR jest idealny?[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 00:31_________________________________________________a AFR mierzony w jakim zakresie obrotów?tylko nie mów,że to jest średnio-bo średnio AFR się nie wylicza,żeby osiągnąć max moc

1:12 jest na wysokich obrotach, do 3 tysi jest mieszanka stechiometryczna potem sukcesywnie coraz bardziej bogato. A Ty jaki masz AFR u siebie ?

Opublikowano

zaciekawił mnie Twój projekt i w związku z tym ,mam kolejne pytania:

-kupując chipa, z allegro-czy podczas zmian softu w tym chipie,jest uwzględniona większa przepływka,większe wtryski i większe/inne turbo?

Czas wtrysku ustalany jest na podstawie wskazania przepływomierza, wychylenia przepustnicy i sondy lambda. Nie zakładałem obudowy przepływomierza po to by powietrza było więcej tylko by oszukać czujnik by komputer skrócił czasy wtrysków.

skoro masz chipa-masz zmienioną mapę paliwa-ale dokładnie nie wiesz ,jak jest zmodyfikowana,dodając do tego inne/większe turbo i większe wtryski-wychodzi niesamowita dysproporcja...

wypowiedz,którą zacytowałem,a właściwie treść w niej zawarta-odnieść się może do seryjnego softu,ale nigdy modyfikowanego,bo jeśli masz inne wtryski,a soft był pisany pod seryjne podzespoły-nigdy nie ustawisz czasu otwarcia wtrysków,jeśli są większe-czas otwarcia,a ilość paliwa,które wtedy zostanie zaaplikowane-to są dwie odzielne rzeczy,które trzeba wziąć pod uwagę strojąc mapę paliwa,jeśli wtryski będą się otwierać z taką samą częstotliwością,ale będą większe-to więcej paliwa przez nie popłynie,można tak eksperymentować,mam na myśli listwę z TT,większe wtryski,turbo itp,ale z tym softem-to nie da rady na dłuższa metę :wink4:[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 01:18_________________________________________________

1:12 jest na wysokich obrotach, do 3 tysi jest mieszanka stechiometryczna potem sukcesywnie coraz bardziej bogato. A Ty jaki masz AFR u siebie ?

u mnie jest 0,87,a u ciebie -jeśli 1,12 jest przy max doładowaniu-to oznacza,że za dużo paliwa jest podane i ECU robi korekty-takie zestawienie stechiometryczne-bardziej sprzyja ekonomii silnika,niż zwiększeniu mocy... :wink4:

tu masz wykres,jak powinien wyglądać AFR :wink4:

c97987f519be5aefmed.jpg

a tak z ciekawości-ile ładuje ta Twoja hybryda-bo chyba sprawdzałeś?[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 01:22_________________________________________________ten link powinien Cię zainteresować :wink4:

http://www.godula.pl/index1.php?page=article&kat=art&option=det&artid=39

Opublikowano

Ja wiem jak wykres afr wygląda ;) napisałem AFR 1:12 a nie Lambda 1,12, proszę nie przekręcać ! :blink: Ja u siebie skróciłem czasy otwarcia wtrysków przez zmianę wtrysków na większe i zmianę obudowy przepływki tak jak pisałem, wiele osób zagranicą tak robi (wystarczy wpisać MAF housing w google :wink4:) Na starej turbinie przy wtryskach 210cc czasy dochodziły do maksimum czyli ponad 21ms a na 320cc z obudową VR6 maksimum spadło do 15ms. Na nowym turbo 320cc pod 18 ms podchodzą czyli jeszcze jest zapas. Co to turba to peaku mam 1,1 bara ale mam koncepta żeby jeszcze o 0,2 bara podnieść :wink4: Eee tam nie da, od roku na nim jeżdżę w różnych setupach i nic się złego nie dzieje, tylko nie było większego turba to nawet nie było co pisać na forum :tongue4:

Opublikowano

dobrze ze AEB jest jednostka bardzo odporna na wszelkiego rodzaju mody :)

Opublikowano

napisałem AFR 1:12 a nie Lambda 1,12, proszę nie przekręcać !

dobra-pomyliłem sie ja :wink4:[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 08:12_________________________________________________

Ja u siebie skróciłem czasy otwarcia wtrysków przez zmianę wtrysków na większe i zmianę obudowy przepływki tak jak pisałem, Na starej turbinie przy wtryskach 210cc czasy dochodziły do maksimum czyli ponad 21ms a na 320cc z obudową VR6 maksimum spadło do 15ms. Na nowym turbo 320cc pod 18 ms podchodzą czyli jeszcze jest zapas

to jest warte przemyślenia i sprawdzenia
Opublikowano

AEB ma 2,25 cala średnicy wewnętrznej

Czy aby oby to jest pewne ? :gwizdanie:[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 14:22_________________________________________________

Obudowa VR6 ma 2,75 cala średnicy wewnętrznej.

Czy aby oby nie inaczej ?

Opublikowano

AEB ma 2,25 cala średnicy wewnętrznej

Czy aby oby to jest pewne ? :gwizdanie:[br]Dopisany: 04 Sierpień 2010, 14:22_________________________________________________

Obudowa VR6 ma 2,75 cala średnicy wewnętrznej.

Czy aby oby nie inaczej ?

Pewne. Przepływka AEB ma zewnętrzną średnicę, 2,5 cala i wewnętrzną 2,25 cala.

VR6 ma zewnętrzną średnicę 3 cale i wewnętrzną 2,75 cala.

Opublikowano

Dla przepływomierzy HFM-2 a takie były w AEB średnice są 70 mm. Następny rozmiar ale już w innym autach to 80 mm. A następny to 95,6 mm.

Opublikowano

Dla przepływomierzy HFM-2 a takie były w AEB średnice są 70 mm. Następny rozmiar ale już w innym autach to 80 mm. A następny to 95,6 mm.

piszesz o średnicy zewnętrznej

Opublikowano

dobra-a ja dziś cały dzień o tej podmiance przepływek myślałem i kolejne pytanie z mojej strony-

Pisałem, żeby oszukać przepływomierz, by nie zalewało silnika przy dużych wtryskach. Można wysterować programem, można też wielkością obudowy przepływki. Obudowa przepływomierza w AEB ma 2,25 cala średnicy wewnętrznej, wtryski mają przepustowość 210cc/min. Obudowa VR6 ma 2,75 cala średnicy wewnętrznej. Policzmy pole przepływomierza AEB Wzór na pole koła: pi*r^2 czyli 3,14 * 1,125 cala ^2 = 3,97 cala kwadratowego. A teraz pole przepływomierza VR6 3,14* 1,375 ^2= 5,93 cala kwadratowego. Jak widać obudowa ma większe pole o 50%. A teraz zwiększamy wtryski, AEB ma 210cc/min zwiększamy o 50% = 315cc/min(moje są 317) czyli mamy proporcję prawie idealną. Mam nadzieję że wytłumaczyłem jasno :wink4:

jeśli wrzuciłeś większe wtryski-to manewr z większą przepływką,w celu oszukania ECU i pózniejszego niezalewania silnika-według mnie-nie ma sensu,bo dajesz większe wtryski,a potem przepływką to korygujesz? modyfikacja i rozwiązanie dobre,ale po co-skoro jedno potem wyklucza drugie...zostawiając starą przepływkę i stare wtryski-jest mniej więcej taki sam efekt :mysli:
Opublikowano

dobra-a ja dziś cały dzień o tej podmiance przepływek myślałem i kolejne pytanie z mojej strony-

Pisałem, żeby oszukać przepływomierz, by nie zalewało silnika przy dużych wtryskach. Można wysterować programem, można też wielkością obudowy przepływki. Obudowa przepływomierza w AEB ma 2,25 cala średnicy wewnętrznej, wtryski mają przepustowość 210cc/min. Obudowa VR6 ma 2,75 cala średnicy wewnętrznej. Policzmy pole przepływomierza AEB Wzór na pole koła: pi*r^2 czyli 3,14 * 1,125 cala ^2 = 3,97 cala kwadratowego. A teraz pole przepływomierza VR6 3,14* 1,375 ^2= 5,93 cala kwadratowego. Jak widać obudowa ma większe pole o 50%. A teraz zwiększamy wtryski, AEB ma 210cc/min zwiększamy o 50% = 315cc/min(moje są 317) czyli mamy proporcję prawie idealną. Mam nadzieję że wytłumaczyłem jasno :wink4:

jeśli wrzuciłeś większe wtryski-to manewr z większą przepływką,w celu oszukania ECU i pózniejszego niezalewania silnika-według mnie-nie ma sensu,bo dajesz większe wtryski,a potem przepływką to korygujesz? modyfikacja i rozwiązanie dobre,ale po co-skoro jedno potem wyklucza drugie...zostawiając starą przepływkę i stare wtryski-jest mniej więcej taki sam efekt :mysli:

Efekt jest taki sam. Tylko w AEB wtryski są małe i szybko osiągają swoje maksimum. Maksymalny czas otwarcia osiągały już przy seryjnej turbinie, aby pójść w większe turbo musiałem taki zabieg zastosować.[br]Dopisany: 05 Sierpień 2010, 04:13_________________________________________________Tak teraz przepływomierz u mnie wygląda

vBJNJ.jpg

zmCnr.jpg

A tak już w puszcze filtra

lvLyA.jpg

4mgDJ.jpg

A tu jeszcze porównanie wirnika seryjnej turbiny i K04 Karambola

zmOR9.jpg

lw4vJ.jpg

Opublikowano

tylko zrobiles mase rzeczy ktore byla zbedne.

podszedles do tematu troche od d*py strony

obstawiam ze wgrales gotowca, pozniej zaczales wymieniac reszte rzeczy, paramerty zaczely swirowac wiec zaczales wymiane podzespolow silnika ktore spokojnie wystarczaja zeby ogarnac K04 niezaleznie czy ori czy od karambola zeby te parametry jakos wygladaly i auto jezdzilo

wg mnie wydales kase na marne i niepotrzebnie ale to moje zdanie.

jesli tobie odpowiada i auto jezdzi to sie ciesze ale ja bym nie wsiadl do tego auta

pozdro :wink4:

Opublikowano

tylko zrobiles mase rzeczy ktore byla zbedne.

podszedles do tematu troche od d*py strony

obstawiam ze wgrales gotowca, pozniej zaczales wymieniac reszte rzeczy, paramerty zaczely swirowac wiec zaczales wymiane podzespolow silnika ktore spokojnie wystarczaja zeby ogarnac K04 niezaleznie czy ori czy od karambola zeby te parametry jakos wygladaly i auto jezdzilo

wg mnie wydales kase na marne i niepotrzebnie ale to moje zdanie.

jesli tobie odpowiada i auto jezdzi to sie ciesze ale ja bym nie wsiadl do tego auta

pozdro :wink4:

Zaraz, zaraz. A według Ciebie które rzeczy są zbędne z tych które wymieniłem? Konkrety proszę. Parametry nie świrowały nigdy, a wszystkie zmiany miały na celu poprawę osiągów.

Opublikowano

poczytaj sobie chocby ten watek i moze znajdziesz tam info co wystarczy zmienic jak sie K04 wklada, jest to duzo mniej skomplikowane niz sie wydaje w twoim przypadku

http://www.a4-klub.pl/smf/b5b6b7_modyfikacje_18t-t2254.0.html

oprocz niego jeszcze kilka znajdziesz gdzie ludzie opisywali co i jak robili

Opublikowano

poczytaj sobie chocby ten watek i moze znajdziesz tam info co wystarczy zmienic jak sie K04 wklada, jest to duzo mniej skomplikowane niz sie wydaje w twoim przypadku

http://www.a4-klub.pl/smf/b5b6b7_modyfikacje_18t-t2254.0.html

oprocz niego jeszcze kilka znajdziesz gdzie ludzie opisywali co i jak robili

I znowu brak konkretów. Nie syp linkami, tylko napisz co uważasz że jest zbędne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...