Alzak Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 mam takie male pytanko ile musi ubyć oleju zeby zapalila sie kontrolka od jego poziomu ze jest za niski nalewam zawsze tak żeby bylo nie na maxa nie za malo tak na srodku oznacznika na bagnecie i zastanawiam sie ile oleju ubedzie az sie zapali kontrolka p.s a co myslicie o dolewaniu oleju dopiero kiedy sie zapali kontrolka ?? nie wiem co o tym myslec dlatego zastanawiam sie kiedy sie ona zapala bo mozlewe ze zapala sie jak juz naprawde jest kryzys w stanie oleju
KrzyHo Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Kontrolka zapala się wtedy gdy jest niebezpiecznie niski poziom oleju, ale jeszcze trochę można przejechać, a olej trzeba sprawdzać co jakieś 1000 km może wcześniej, i nie należy czekać na kontrolkę, najlepiej dolewać jak się widzi na bagnecie że jest mało. A lać trzeba olej tak pod max., najlepiej żeby było między środkiem a max. ilością. Jak bierze ci olej tzn. że jest coś nie tak z autkiem i trzeba by to zbadać.
Alzak Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2007 zastanawiam sie czy musze sprawdzac czy poprostu mam czekac az sie zapali wiadomo sprawdzam co jakis czas ale jak bedzie cos nie tak to jestem ciekawy kiedy sie o tym dowiem czy czasami nie za pozno i silniczek dostanie po d*pie to jest moj pierwszy dieselek wiec nie wiem jak to z nimi jest
januszek159 a4 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Witam. Znam dwa przypadki, że jak lampka się zapaliła to już było po śilniku.
Alzak Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2007 ale byly to silniki diesla audi?? no to inne pytanie ile samochod ze stanem licznika ok 200000tys powinien palic oleju tak mniejwiecej na 1000km??
KrzyHo Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Najlepiej to może wogule nie palić, ale myślę że 0,5 l to max, chociaż włoskie auta mają 1l na 100 km. Ale w końcu to jest Jak bierze ci olej to sprawdzaj częściej i nie dopuszczaj do zapalenia kontrolki. A gdy już ci sie zapali to staraj się od razu dolać olej. Najlepiej wozić w bagażniku z 1 litr na dolewkę.
grabalaba Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 p.s a co myslicie o dolewaniu oleju dopiero kiedy sie zapali kontrolka ?? :bicz3: nie wiem co o tym myslec dlatego zastanawiam sie kiedy sie ona zapala bo mozlewe ze zapala sie jak juz naprawde jest kryzys w stanie oleju Kolego Alzak - w tej sprawie nie ma co myśleć - tylko szybko działać, żeby nie było ubytków oleju! (rozumiem, że je masz) no to inne pytanie ile samochod ze stanem licznika ok 200000tys powinien palic oleju tak mniejwiecej na 1000km?? Mój ma przejechane 240 000 i nie bierze grama oleju (5W40)
rtocki Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Też mam AHU ok. 250 tys. i po zmianie z g... minerału Castrola na full synt Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 przestał w ogóle brać, wcześniej ok. 0.3 na 1000. Jeszcze lepszy byłby pewnie Motul, podobno zawiera dodatki uelastyczniające simmeringi, ale miałem problemy z dostępnością
Alzak Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2007 no ja mam zalany olej castrol GTD magnatec 10W40 no i czes na zmiane a ten olej zalewal poprzedni wlasciciel no i nie wiem czy to dobry olej zostawic go czy zmienic na polsyntetyk ale inny czy na syntetyk wiem ze ne temat tej zmieny zdania sa podzielone duzo czytalem na ten temat i itak nie mam zielonego pojecia co zrobic zauwazylem ze tak na 1000km dolewam ok 250ml oleju to duzo czy malo bo nie wiem?? aha dla jasnosci nie chodzi mi o silnik AHU kupilem drugi samochodzik z silnikiem AFN i o ten silniczek mi chodzi
grabalaba Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 no ja mam zalany olej castrol GTD magnatec 10W40 no i czes na zmiane a ten olej zalewal poprzedni wlasciciel no i nie wiem czy to dobry olej zostawic go czy zmienic na polsyntetyk ale inny czy na syntetyk wiem ze ne temat tej zmieny zdania sa podzielone duzo czytalem na ten temat i itak nie mam zielonego pojecia co zrobic zauwazylem ze tak na 1000km dolewam ok 250ml oleju to duzo czy malo bo nie wiem?? aha dla jasnosci nie chodzi mi o silnik AHU kupilem drugi samochodzik z silnikiem AFN i o ten silniczek mi chodzi ... "silnik nie powinien zużywać więcej niż 1l oleju na 1000km. Większe zużycie jest oznaką zużycia uszczelniaczy trzonkowych zaworów, pierścieni tłoka lub uszczelnień w układzie smarowania" - A4 sam naprawiam. Tyle teorii, w praktyce 250ml na 1000km to bardzo źle!!! Moim zdaniem trzeba usunąć przecieki, a zmiana oleju na syntetyk tylko zwiększy zużycie oleju.
Alzak Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2007 dobra usunac przecieki a jak mam je zlokalizowac??
KrzyHo Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Trzeba by podjechać do jakiegoś dobrego mechanika i niech obejrzy cały silnik, czy nie ma gdzieś na zewnątrz silnika. Jeśli nie to mogą wewnątrz silnika uszczelniacze lub simeringi się zużyć i już przepuszczają olej. A może już turbina wyziewa ostatniego ducha i to ona bierze olej. Na jaki kolor samochód dymi?? Czarny, biały czy jeszcze jakiś inny kolor spalin???
Alzak Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2007 nie mam zielonego pojecia na jaki dymi bo nic w lusterku nie widze zeby dymilo no i na silniku tez nie a sladow oleju
KrzyHo Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 No to widocznie jakieś uszczelniacze wewnątrz silnika poszły, a z tym dymieniem to trzeba by żeby druga osoba jechała za tobą i obserwowała jak dodasz ostro gazu w czasie jazdy to na jakiś kolor może zadymić. W lusterku ciężko jest zobaczyć. Albo na postoju poproś kogoś żeby przegazował samochód a ty zobacz na spaliny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się