Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Spadek temperatury podczas jazdy


Dasiek

Rekomendowane odpowiedzi

witam! mam nastepujący problem. Podczas jazdy temperatura spada mi z 90 stopni tak do 70 i po kilkunastu sekundach sie podnosi. dzieje sie to srednio co 10 minut jazdy niezaleznie od obrotow, predkosci i tego czy mam wlaczona klime. do tej pory nie martwilo mnie to bardzo ale dzisjaj temperatura zatrzymala sie na okolo 80 stopniach i dalej w gore juz isc nie mogla. Co moze byc tego przyczyna? termostat czy czujnik temperatury? a i czy mozna z takim problemem jezdzic bo jutro musze odbyc dluga trase(jakies 700 km) i troche sie obawiam. widzialem juz podobne tematy na forum ale zaden nie dotyczyl akurat takiego problemu. prosze pomozcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co moze byc tego przyczyna? termostat czy czujnik temperatury?

Jak nie zrobisz procedury Vag-iem, to sie nie dowiesz :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo i był to termostat. Możesz tak jechać te 700km smiało, nic zlego nie powinno sie stac. Lepiej gdy nie dogrzewa niz przegrzewa.

Po powrocie wymień termostat powinno pomóc :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% wina termostatu

mówisz ze spokojnie możesz spać...-a co zrobisz jak się zamknie i się nie otworzy a temp. ci skoczy na max'a i motor się...

wymiana termostatu to jest chwila moment- 30min roboty. kwestia zdjęcia osłony pod silnikiem, spuszczenia płynu przez kranik przy chłodnicy, zdjąć przewód wodny, odkręcić 2 śruby na imbus 5mm odciągnąć króciec. wyjąc stary termostat, wytrze osadzenie oczyścić i włożyć nowy- poskładać, zalać odpalić...i wtedy możesz spać spokojnie... :)

ja się martwiłem 2 dni przed wyjazdem czy mi sprzęgło wytrzyma. dzień przed, wyjąłem skrzynie i wymieniłem sprzęgło- tarcze szlak trafiło- spokojnie pojechałem na urlop 2300km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz ze spokojnie możesz spać...-a co zrobisz jak się zamknie i się nie otworzy a temp. ci skoczy na max'a i motor się...

Po co straszysz chłopaka...

Jak mu walnął termostat, to ewidentnie jest otwarty :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nikogo nie straszę- miałem taki przypadek ale nie na swojej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znam osobe (najlepsze ze to mechanik) ktory ma w swoim audiku ten sam problem juz od jakiegos roku i gdy jade z nim zawsze mu tluke, zeby sobie wyminil termostat bo silnik niedogrzany, wiecej pali, szybciej sie zuzywa a on na to ze jak znajdzie czas to sobie wymieni. Typowy szewc bez butow. :kox: Ja sam jezdzilem z takim niedogrzewajacym termostatem przez ladnych pare miesiecy i nigdy temp nie poszla ponad 90 (w zasadzie do rzadko dochodzila do 90) :naughty:

Takze uwazam, ze nie ma sie czego bac tylko jechac.

Oczywiscie jesli chcesz to wymien go sobie przed wyjazdem dla swietego spokoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! mam nastepujący problem. Podczas jazdy temperatura spada mi z 90 stopni tak do 70 i po kilkunastu sekundach sie podnosi. dzieje sie to srednio co 10 minut jazdy niezaleznie od obrotow, predkosci i tego czy mam wlaczona klime. do tej pory nie martwilo mnie to bardzo ale dzisjaj temperatura zatrzymala sie na okolo 80 stopniach i dalej w gore juz isc nie mogla. Co moze byc tego przyczyna? termostat czy czujnik temperatury? a i czy mozna z takim problemem jezdzic bo jutro musze odbyc dluga trase(jakies 700 km) i troche sie obawiam. widzialem juz podobne tematy na forum ale zaden nie dotyczyl akurat takiego problemu. prosze pomozcie!

Nie wyrzucaj niepotrzebnie pieniędzy na termostat. Jak możesz to sprawdź to VAG-iem jest na forum w dziale diagnostyka dobrze opisane jak sprawdzić czujnik temperatury i termostat, może nawet pojawi ci się błąd czujnika. Jeżeli by zacinał się termostat to przy obecnych temperaturach już dawno zagotowało by wodę. W przypadku nie domykania dolny wąż układu chłodzenia będzie gorący a jak jest zimny to termostat ok. Osobiście wymieniłem u siebie termostat po takich stwierdzeniach "na 100 % termostat", a sprawcą okazał się czujnik temperatury. Może też być i tak, że oba elementy nadają się do wymiany. Ponadto termostat można samemu naprawić wystarczy zanurzyć go w płynie WC Sansed, który idealnie czyści go z nalotu kamienia i działa ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by to była wina czujnika to watpie aby bez problemu uruchamiał silnik. po za tym uszkodzony czujnik odrazu by mu pukała spirala...

wyrzucanie kasy na termostat... moim zdaniem to jest wyrzucanie pieniędzy jak się coś robi 2 razy gdy zlecasz to komuś do zrobienia...

jasne - ratować się można kombinowaniem. a przez to co napisałes to dasz gwarancje koledze ze sie nic nie stanie?? co napiszesz jak po twojej radzie silnik przegrzeje...?? :cool1:

rozumiem zeby termostat kosztował 300-700zł... zamiennik 30zł org.90zł. szkoda roboty na kombinowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by to była wina czujnika to watpie aby bez problemu uruchamiał silnik. po za tym uszkodzony czujnik odrazu by mu pukała spirala...

wyrzucanie kasy na termostat... moim zdaniem to jest wyrzucanie pieniędzy jak się coś robi 2 razy gdy zlecasz to komuś do zrobienia...

jasne - ratować się można kombinowaniem. a przez to co napisałes to dasz gwarancje koledze ze sie nic nie stanie?? co napiszesz jak po twojej radzie silnik przegrzeje...?? :cool1:

rozumiem zeby termostat kosztował 300-700zł... zamiennik 30zł org.90zł. szkoda roboty na kombinowanie.

Jak coś pisze to wiem o czym i głupot nikomu nie wciskam. Poradziłem koledze dokładne sprawdzenie a nie wymienianie termostatu z pozycji myszki i klawiatury co sam zrobiłem. Wszelkie naprawy robię sam i w kwestii termostatu i czujnika mam różne doświadczenia. Miałem taki przypadek w innym aucie, że żadna spiralka nie świeciła się na blacie bo to masz na myśli. Podczas obserwacji temperatury na VAG-u po osiągnięciu ok 70 stopni nagle czujnik temperatury wskazywał - 11 stopni i po jakimś czasie ponownie wskazywał 70 gdzie wskazówka wskaźnika też reagowała na te wskazania dlatego wędrowała sobie raz do góry raz na dół. Wg teorii lansowanej winny termostat a to uszkodzony czujnik działał jak niesprawny termostat. Co do oczyszczenia termostatu ten płyn wykorzystywany jest do oczyszczania z kamienia wężownic w piecykach typu Junkers i jest skuteczny. Zastanów się co ci może uszkodzić w termostacie jak jego zadaniem jest oczyszczenie z nalotu i kamienia powodującego się jego przycinanie ale to jest informacji dla tych co sami działają przy swoich a4. Co kolega będzie robił to jest jego indywidualna sprawa podpowiedziałem tylko jak można przywrócić sprawność oryginalnemu termostatowi oraz aby nie działał pochopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem jak ale jak ja mialem taki problem to moj mechanik pomacal weze od plynu i po nich powiedzial mi ze to termostat, kupilem nowy, i jest malina ale tez zrobilem jakies 18 000km na zepsutym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez radze koledze zaczac od sprawdzenia dzialania czujnikow temperatury. Niekoniecznie trzeba od razu pół auta wymienic żeby problem rozwiązac. To się nazywa diagnostyka :naughty: Sprawdz jakie wartosci pokazuje ten co daje sygnał na blat i ten co informuje ECU. Jesli sa mocno rozbiezne to wskazuje na uszkodzony czujnik. Usterka ta niekoniecznie musi byc sygnalizowana lampka kontrolna na blacie. Jesli czujniki okaza sie ok to mozna wziac sie za sprawdzenie termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście macie racje ze może być wina czujnika-jasne należy to sprawdzić... w moim stażu rzadko się to zdarzało najczystsza przyczyną był winny temu termostat...czujniki zazwyczaj w benzyniakach lecą co wpływa bardzo na spalanie...

rikardo ja nie mówię że piszesz głupoty itp i ze ten środek coś uszkodzi...nie nie-niezrozumielismy sie...ja doskonale znam ten patent. sorry ale ja mam takie do tego podejście bo tego wymaga ASO - tzw wymieniacze... :) i ja mogę takiemu człowiekowi wtedy dać gwarancje ze się nic nie stanie.

A powiedz mi-co to za różnica -dajesz ta informacje dla ludzi którzy sami naprawiają swoje a4...?? :)

Lukasz_N wym termostatu to nie pół auta. już bez przesady... :) to nie V6 aby pół auta rozbierać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze wymiana termostatu to chwila roboty ale chodzilo mi o to zeby uzmyslowic ze niepotrzebnie niekiedy wymienia się wiele rzeczy w aucie metoda eliminacji "jak nie jedno to moze drugie". Czesto sie zdarza ze naprawde usterka to jakas mala sprawa i nie trzeba wielkich nakladow. Trzeba tylko troche czasu poswiecic na diagnostyke a co niestety zauwazylem nie jest takie czeste u wielu "fachowcow".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tylko troche czasu poswiecic na diagnostyke a co niestety zauwazylem nie jest takie czeste u wielu "fachowcow".

no dokładnie... a tych "fachowcow"powiedział bym flachowcow :wink4: ale jest ich faktycznie-od groma...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termostatu to panuje opinia, ze tylko oryginal bo podrobki psuja sie po kilku tygodniach-miesiacach. Ja zalozylem "nie oryginal" firmy WAHLER (niby niemiecki) za 30zl i jak narazie od jakis 8 miesiecy ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tylko troche czasu poswiecic na diagnostyke a co niestety zauwazylem nie jest takie czeste u wielu "fachowcow".

no dokładnie... a tych "fachowcow"powiedział bym flachowcow :wink4: ale jest ich faktycznie-od groma...

Niestety obecnie mechanicy skupiają się na wymienianiu części. Nie zastanawiają się nad tym czy można coś naprawić bo w tym czasie zaliczą kolejne auta i na swoje wyjdą. Co do termostatu to miałem na myśli osoby które chcą cokolwiek same sobie naprawić bo nie wszyscy to będą robić. Jedni stwierdzą, że nie mają o tym bladego pojęcia pozostali stwierdzą że stać ich na wymianę części. Już poza tematem dodam, że uszkodzeniu uległa mi termostat w baterii KLUDI niby na gwarancji ale jak przyszło co do czego to się okazało, że gwarancja go nie obejmuje. Serwisant dał mi wytyczne, że zanim on przyjedzie to mogę sam to spróbować naprawić. Gość polecił mi wymontować termostat i wymoczyć w środku usuwającym kamień dlatego jeżeli chodzi o termostat samochodowy metoda jest podobna bez skutków ubocznych. Oczywiście po takim zabiegu należy sprawdzić w zagotowanej wodzie czy termostat działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...